Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moet ik dit accepteren?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Zanyah
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Zanyah »

hond blijft wie die is en blijft lekker bij ons.Je kan nu al zien dat ze het heerlijk vindt alle aandacht!

Vorige eigenaar is nog niet met mij klaar!

De leer voor de volgende keer, en neem van mij aan dat die zich niet snel voordoet is om het hemd van het lijf te vragen en nog veel meer.

Er is iemand op het forum die de tekst geeft: ALs je de mensen leert kennen ga je van de dieren houden.

Hier sluit ik mij ter afsluiting geheel bij aan!!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Hoe weet je zeker dat ze een nest heeft gehad? Ze kan ook een baarmoederontsteking hebben gehad waardoor de boel eruit is gehaald?
Afbeelding
Angus
Vaste gebruiker

Re: Moet ik dit accepteren?

Ongelezen bericht door Angus »

Zanyah schreef: De hond kroop inelkaar bij haar
Oftewel, klotewijf
Zanyah schreef:Met de keizersnede gehaald.
Dit is vrij normaal voor Engelse Bullen, mensen vinden het kennelijk nodig om honden zodanig misvormd te fokken dat ze niet eens met hun dikke kop door moeder natuur's geschapen hondenluik passen.
Hoe harder je schreeuwt, hoe slechter hij hoort.
Zanyah
Vaste gebruiker

Ze heeft een flink litteken op haar buik. Een die al helemaal weer is genezen. Niet rood of zo meer. Bij navraag wat er met haar gebeurd is kwam ze met het verhaal van een keizersnee. Er blijkt een pup uit gekomen te zijn. Overigens zie je aan haar tepels verder niets en zit ze strak in haar vel. Geen hangbuik of zo. Wat mij betreft kan er van alles gebeurd zijn. Het enige wat ik weet is dat er een litteken zit. Wat ik op deze leeftijd niet verwacht dat het er zit.
Tinde van Rossen
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tinde van Rossen »

Ach gossie, daar gaan we weer... Leer toch eens eerst iets over het ras voor je begint te bleren.... Bullen kunnen gewoon via de natuurlijke weg geboren worden, alleen de meeste fokkers kiezen ervoor de pups via de keizersnede te halen. Omdat het duren honden zijn en men bang is er eentje te verliezen, niet omdat ze te grote koppen hebben.... Weet je wat, kom volgende keer eens bij me kijken, dan kun je zien hoe groot die koppies zijn van pasgeboren bullen!

Tinde
Rude & Gentle's
From our family to yours!
Tinde van Rossen
Vaste gebruiker
Contacteer:

Zanyah schreef:Ze heeft een flink litteken op haar buik. Een die al helemaal weer is genezen. Niet rood of zo meer. Bij navraag wat er met haar gebeurd is kwam ze met het verhaal van een keizersnee. Er blijkt een pup uit gekomen te zijn. Overigens zie je aan haar tepels verder niets en zit ze strak in haar vel. Geen hangbuik of zo. Wat mij betreft kan er van alles gebeurd zijn. Het enige wat ik weet is dat er een litteken zit. Wat ik op deze leeftijd niet verwacht dat het er zit.
Is een mondelinge afspraak niet ook bindend? Heb je gezegd dat je wilde showen en fokken met haar?
En nog een vraagje (nu ik toch bezig ben...) je wilde dit teefje om te showen en om mee te fokken. Dat ze kennelijk al een nestje heeft gehad, mag geen probleem zijn denk ik zo. Het feit dat ze schuchter is zou ik eerder aanpakken, anders ligt ze alleen maar plat in de ring en is er voor dat arme beest niets aan. Maar je kunt er toch alsnog mee showen? En fokken? Mits de hond gezond is natuurlijk, want zo te horen heeft de vorige eigenaar er niet naar gekeken....

Tinde
Rude & Gentle's
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Tinde van Rossen schreef:Ach gossie, daar gaan we weer... Leer toch eens eerst iets over het ras voor je begint te bleren.... Bullen kunnen gewoon via de natuurlijke weg geboren worden, alleen de meeste fokkers kiezen ervoor de pups via de keizersnede te halen. Omdat het duren honden zijn en men bang is er eentje te verliezen, niet omdat ze te grote koppen hebben.... Weet je wat, kom volgende keer eens bij me kijken, dan kun je zien hoe groot die koppies zijn van pasgeboren bullen!

Tinde
:denken: Ik heb ook altijd begrepen dat bullen door hun bouw (die dus wel degelijk beïnvloedt wordt door de foklijnen die de mens eraan toekent) niet via de natuurlijke weg geboren kunnen worden. En dat júist, doordat bullen via keizersnede geboren worden, de prijs zo omhoog schiet.
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Had je de hond al eerder gezien voordat je haar ging halen of heb je ze puur op de stamboom gekozen?
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
Tinde van Rossen
Vaste gebruiker
Contacteer:

sample schreef:
Tinde van Rossen schreef:Ach gossie, daar gaan we weer... Leer toch eens eerst iets over het ras voor je begint te bleren.... Bullen kunnen gewoon via de natuurlijke weg geboren worden, alleen de meeste fokkers kiezen ervoor de pups via de keizersnede te halen. Omdat het duren honden zijn en men bang is er eentje te verliezen, niet omdat ze te grote koppen hebben.... Weet je wat, kom volgende keer eens bij me kijken, dan kun je zien hoe groot die koppies zijn van pasgeboren bullen!

Tinde
:denken: Ik heb ook altijd begrepen dat bullen door hun bouw (die dus wel degelijk beïnvloedt wordt door de foklijnen die de mens eraan toekent) niet via de natuurlijke weg geboren kunnen worden. En dat júist, doordat bullen via keizersnede geboren worden, de prijs zo omhoog schiet.
Nee hoor, een keizersenede kost gemiddeld 300 euro, smeer dat eens uit over 6 pups, dan zouden ze 50 euro de pup duurder moeten zijn dan bij een natuurlijke bevalling...... Heb je 2 pups dan zijn ze 150 euro duurder, kom je nog steeds niet aan de gemiddelde prijs van 1700 euro..... Ze kunnen gewoon bevallen, alhoewel het nu al jaren via keizersnedes gebeurt dat sommige teven gewoon niets doen als ze moeten bevallen. Dus dat moet terug gefokt worden, denk ik? Bij mij gaan ze allemaal eerst natuurlijk bevallen en als dat niet lukt kan ik altijd nog naar de DA gaan.... Dat doet mijn moeder ook en die fokt labradors!

Tinde
Rude & Gentle's
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Zanyah schreef:hond blijft wie die is en blijft lekker bij ons.Je kan nu al zien dat ze het heerlijk vindt alle aandacht!

Vorige eigenaar is nog niet met mij klaar!

De leer voor de volgende keer, en neem van mij aan dat die zich niet snel voordoet is om het hemd van het lijf te vragen en nog veel meer.

Er is iemand op het forum die de tekst geeft: ALs je de mensen leert kennen ga je van de dieren houden.

Hier sluit ik mij ter afsluiting geheel bij aan!!
Volgens mij ben ik dat met die tekst,
die heb ik er vanaf dat ik lid werd instaan. :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Tinde van Rossen schreef:
sample schreef:

Tinde
Nee hoor, een keizersenede kost gemiddeld 300 euro, smeer dat eens uit over 6 pups, dan zouden ze 50 euro de pup duurder moeten zijn dan bij een natuurlijke bevalling...... Heb je 2 pups dan zijn ze 150 euro duurder, kom je nog steeds niet aan de gemiddelde prijs van 1700 euro..... Ze kunnen gewoon bevallen, alhoewel het nu al jaren via keizersnedes gebeurt dat sommige teven gewoon niets doen als ze moeten bevallen. Dus dat moet terug gefokt worden, denk ik? Bij mij gaan ze allemaal eerst natuurlijk bevallen en als dat niet lukt kan ik altijd nog naar de DA gaan.... Dat doet mijn moeder ook en die fokt labradors!

Tinde
ik ben dan toch wel heel benieuwd wat jou gemiddelde is, met hoeveel nesten moest je alsnog naar de Da rennen?

ik ga de bulldog niet afkraken, nergens voor nodig, maar heb nu een aantaldingen van de bulldog fanaten gelezen en kan niet anders zeggen dan dat er een aardig spelletje struisvogel gespeeld word, als jij op dat ras valt? prima, maar ga niet zeggen dat een bulldog net zo gezond of ongezond is als andere rassen....
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Tinde van Rossen schreef:Nee hoor, een keizersenede kost gemiddeld 300 euro, smeer dat eens uit over 6 pups, dan zouden ze 50 euro de pup duurder moeten zijn dan bij een natuurlijke bevalling
Sinds wanneer rekent een fokker een keizersnede door in de prijs van een pup?
AfbeeldingAfbeelding
Tinde van Rossen
Vaste gebruiker
Contacteer:

yamie schreef:
Tinde van Rossen schreef:
sample schreef:

Tinde

Tinde
ik ben dan toch wel heel benieuwd wat jou gemiddelde is, met hoeveel nesten moest je alsnog naar de Da rennen?

ik ga de bulldog niet afkraken, nergens voor nodig, maar heb nu een aantaldingen van de bulldog fanaten gelezen en kan niet anders zeggen dan dat er een aardig spelletje struisvogel gespeeld word, als jij op dat ras valt? prima, maar ga niet zeggen dat een bulldog net zo gezond of ongezond is als andere rassen....
Dat heb ik toch ook niet gezegd??? Ik zeg alleen dat ik het onzin vind dat men zegt dat bullen keizersnede moeten ondergaan vanwege de te grote koppen van de pups. Dat is niet waar, fokkers zijn bang een pup te verliezen tijdens de bevalling die ze voor 170 euro hadden kunnen verkopen.
Ik heb tot nu toe 2 keizersnedes gehad bij mijn bullen, fok inmiddels sinds 1995 met minimaal 1 nest per jaar.

Tinde
Rude & Gentle's
Tinde van Rossen
Vaste gebruiker
Contacteer:

bram en thijs schreef:
Tinde van Rossen schreef:Nee hoor, een keizersenede kost gemiddeld 300 euro, smeer dat eens uit over 6 pups, dan zouden ze 50 euro de pup duurder moeten zijn dan bij een natuurlijke bevalling
Niet, ik probeer de stelling te weerleggen dat bullen duur zouden zijn vanwege de dure keizersnede......

"Tinde
Rude & Gentle's
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

bram en thijs schreef:
Een fokker rekent toch álles door in de prijs van zijn pups? Die stelling hebben we laatst gehad toch? Dat fokkers shows, voer, dierenarts etc ook meerekenen? Of heb ik dat nou helemaal verkeerd begrepen?
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

Elmar schreef:Als je ergens kunt aantonen dat de hond voor goed en gezond te koop is aangeboden, kun je misschien wel iets. Maar zonder koopcontract weetik het niet.
tja maar omdat de bull een keizersnee heeft gehad, wil nog niet zeggen dat ze niet gezond is

je hebt gevraagt of ze gesteriliseerd was, je had beter zelf ff kunnen kijken onder haar buik, of zeggen dat je met haar wou fokken, en dan vragen of ze al eens een nest had gehad, maar meestal wordt dit door aankomende eigenaren verzwegen, bang dat de prijs dan ineens omhoog gaat

kijk dat de bull met 1.5 jaar al pups heeft gehad is niet goed te praten, maar tenzij jij specifiek gevraagt heeft of ze een keizersnee heeft gehad, kan je de verkoper niks maken
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nee ik denk ook niet dat je een poot hebt om op te staan.
Je wou waarschijnlijk een hondje die al volwassen was om met fokken te kunnen beginnen maar daar doet een keizersnede niks aan af maar wel misschien dat je minder nesten mag fokken als je het via de club gaat doen.
Kan mij bijna niet voorstellen dat een stamboom dan alleen voldoende zal zijn moet je je toch volgens mij in meer verdiepen.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Als je al op deze manier een hond koopt die je voor de fok wilt inzetten dan doe je dat toch al op voorwaarde van bijvoorbeeld een medische keuring? En als het litteken zo duidelijk zichtbaar is was dat bij het eerste het beste dierenartsbezoek toch aan het licht gekomen. Alhoewel ik natuurlijk weinig lovende woorden kan vinden over het gedrag van de verkopers denk ik dat je weinig rechten hebt in deze en ik vind het nog terecht ook. Vette pech voor de kabouters. Goede les voor de volgende keer.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Zanyah
Vaste gebruiker

Even ingaande op het litteken dat bij het eerste beste bezoek aan de dierenarts aan het licht zou komen. ALs ik in de middag de hond ophaal en er s'avond mee bij de dierenarts zit en het komt dan gelijk aan het licht is het dan snel genoeg denk je? :roll:
Tinde van Rossen
Vaste gebruiker
Contacteer:

Wel als je gezegd hebt tegen de eigenaar dat je de hond voor fok en show wilde kopen en dat ook schriftelijk hebt vast gelegd. Verder blijf ik erbij dat mijn vermoeden is dat je een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang hebt willen zitten. Een volwassen teef kopen die je kon dekken wanneer je wil, je hoeft immers niet te wachten tot ze volwassen is. Het lijkt een buitenkansje maar weinig mensen doen een teef waar ze nog nestje van kunnen hebben op die manier weg. Of het nestje wat ze heeft gebaard was niet goed, anders had die fokker die een nest met haar gehad heeft haar toch gehouden voor de nog toegestane 2 overige nesten? Of het teefje zelf heeft een gebrek (nauwe luchtpijp of iets dergelijks). Echt een wijze les voor de volgende keer: maak duidelijk wat je van je hond verwacht (huishond, showhond, fokteef, dekreu).
Even terug naar mijn vraag hiervoor, is deze herplaatsing via de EBCN gegaan? Zij hebben een commissie die zich namelijk over dit soort zaken buigt.

Tinde
Rude & Gentle's
Tinde van Rossen
Vaste gebruiker
Contacteer:

En nog iets: weet je welke fokker een nestje heeft gehad met dat teefje toen ze zo jong was? Als het een clubfokker is (=EBCN-fokker) dan heeft de fokker een overeenkomst getekend niet te fokken met honden onder de 15 maanden......... Stuur me anders maar een PB?

Tinde
Rude & Gentle's
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Zanyah schreef:Even ingaande op het litteken dat bij het eerste beste bezoek aan de dierenarts aan het licht zou komen. ALs ik in de middag de hond ophaal en er s'avond mee bij de dierenarts zit en het komt dan gelijk aan het licht is het dan snel genoeg denk je? :roll:
Heb je de hond gekocht onder voorwaarde van een medische keuring dan?
Na de koop ben je dus te laat wat dat betreft. Dan is dat dus inderdaad niét snel genoeg. Moet je vóór de koop doen...
eerst dierenarts, alles ok dan betalen en meenemen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Zanyah
Vaste gebruiker

Neem van mij aan dat ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang zit. Ik heb bijna de pupprijs voor de hond betaald. En ze is niet gekocht voor de fok maar voor een keer naar de show en als alles goed zou zijn ook na testen etc.dan zou ik mits ik daar de tijd voor heb een nest met haar gedaan hebben. Dit was dus niet de insteek van de koop.Ik kan het gewoon niet uitstaan dat er gerommeld is met de hond en er wel een vette prijs gevraagd wordt.

En nee, ik heb niet vooraf met de verkoper afgesproken dat ze een medische controle zou krijgen. Ik ga er dan ook niet vanuit dat iemand een nest met zo'n jonge hond neemt. Deze hond kwam van een particulier en niet van een fokker. Via een kennis ben ik aan dit adres gekomen. Het is dus geen fokker. En ook niet van de E.B.C.N.

Heb in dit opzicht mijn les wel geleerd en ben nu nog wantrouwiger naar mensen geworden. Jammer om te moeten concluderen. Het dier kan het niet helpen en krijgt een luizenleventje. Zeker nu ik weet dat een gek haar net na haar 1e verjaardag onder de reu gezet heeft.Hoezo je hond verknippen. Nooit geen volwassen hond meer voor mij. ik kijk nog wel een paar jaar verder naar een goeie gezonde pup bij een verantwoorde fokker. Maar ja ook daar zit weer uitschot tussen. Zelfs als ze aangesloten zijn bij de vereniging.........
Niet elke fokker is helaas bezig zijn ras te verbeteren.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Ik vind dat je jezelf nu tegen lijkt te spreken. Want eerder in het topic stel je dat de teef juist omdat ze uit bepaalde lijnen kwam en bij een bepaalde fokker vandaan kwam (waarom haal je eigenlijk geen pup dan bij die betreffende fokker?) wilde hebben. En dat je met haar wilde gaan fokken als ze geschikt bleek.
En nu is dat ineens niet het uitgangspunt geweest? :denken: :denken:

Feit is dat de hond te jong was voor een nest, maar dat is er toch gekomen. Er zijn helaas mensen die rare dingen doen.

Maar wat wil je nu eigenlijk? Je hebt een Engelse Bulldog die je zo graag wilde hebben en je hebt er niet de volle mep voor betaald. Het is mij niet duidelijk of ze gezond is. Want ondanks het feit dat ze via een keizersnede een nest heeft gehad kan dat volgens mij nog steeds wel het geval zijn.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ja ik vind het ook allemaal wat verwarrend daar komt bij je werkt op een advocatenkantoor is daar dan niemand aan wie je het kunt vragen.
Zanyah
Vaste gebruiker

Ik denk dat ik heel duidelijk gesteld heb dat ik eventueel indien alles oke zou zijn een nest met haar zou nemen. Volgende week zit mijn vakantie erop en dan neem ik zeker een van mijn collega's even in vertrouwen.

Maar het maakt mij eigenlijk niets meer uit omdat ik de hond neem zoals zij is en haar een goed leven verder wil bieden. Dit is het enige wat ik haar zeker bieden kan!! Wat er verder met haar is gebeurd , wij zullen haar een goed onderkomen bieden.
Nu al merk ik dat ze erg dankbaar is voor de liefde die ze krijgt.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Zanyah schreef:Neem van mij aan dat ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang zit. Ik heb bijna de pupprijs voor de hond betaald. En ze is niet gekocht voor de fok maar voor een keer naar de show en als alles goed zou zijn ook na testen etc.dan zou ik mits ik daar de tijd voor heb een nest met haar gedaan hebben. Dit was dus niet de insteek van de koop.Ik kan het gewoon niet uitstaan dat er gerommeld is met de hond en er wel een vette prijs gevraagd wordt.
voor een goede jong volwassen hond met show en fok perspectief betaal je volgens mij wel meer dan bijna pupprijs, dit soort honden gaan vaak voor veel hogere bedragen weg, vind dus een bedrag vna bijna pup prijs niet echt onder een vette prijs vallen............................
jammer voor je, maar als de DA dat litteken zo snel ziet had je het zelf ook wel kunnen zien en er naar kunnen vragen......
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Hmmm, met jouw werkervaring had ik toch wel verwacht dat je een koopcontract opgesteld had. Waarschijnlijk was die vrouw daar dan niet akkoord mee gegaan en dan had je meteen geweten dat er wat mis was.

Ook zou ik bij het kijken naar een hond, de hond niet meteen meenemen en al helemaal niet meteen betalen. Als iemand zou zeggen: je bent een half uur te laat dus ik heb geen tijd meer voor je zou ik dat ook al heel verdacht vinden. Als je een goed tehuis voor je hond zoekt neem je daar alle tijd voor, lijkt me zo.

Je hebt genoeg tekenen gekregen tijdens het bezoek om wantrouwend te zijn, een hond die wegkruipt en van achteren gehaald wordt omdat ze niet in huis mag zou voor mij genoeg reden zijn om weer te vertrekken als ik een hond zocht voor de show of om eventueel mee te fokken. Sowieso zou ik voor fokken een hond bij een fokker vandaan halen en dan het liefst een pup.

Als je daarentegen op zoek was naar een hondje dat geen leuk leven heeft gehad en je dat haar nog wil geven dan heb je nu een perfect hondje gevonden, waarschijnlijk heb je er dan teveel voor betaald... maar dat is nu alleen achteraf.

Ik denk dat je zelf te snel gehandeld hebt en je wens naar een hondje je beoordeling heeft beinvloedt. Een wijze les voor de volgende keer, maar daar valt nu niets meer aan te doen!
Tinde van Rossen
Vaste gebruiker
Contacteer:

crutz schreef:
Zanyah schreef:Neem van mij aan dat ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang zit. Ik heb bijna de pupprijs voor de hond betaald. En ze is niet gekocht voor de fok maar voor een keer naar de show en als alles goed zou zijn ook na testen etc.dan zou ik mits ik daar de tijd voor heb een nest met haar gedaan hebben. Dit was dus niet de insteek van de koop.Ik kan het gewoon niet uitstaan dat er gerommeld is met de hond en er wel een vette prijs gevraagd wordt.
voor een goede jong volwassen hond met show en fok perspectief betaal je volgens mij wel meer dan bijna pupprijs, dit soort honden gaan vaak voor veel hogere bedragen weg, vind dus een bedrag vna bijna pup prijs niet echt onder een vette prijs vallen............................
jammer voor je, maar als de DA dat litteken zo snel ziet had je het zelf ook wel kunnen zien en er naar kunnen vragen......
Precies!!! Voor jonge teven, die geschikt zijn voor fok en show betaal je vaak meer dan de pupprijs. Simpelweg omdat zo'n teef bij de eerstvolgende loopsheid gedekt kan worden en de nieuwe eigenaar niet hoeft te wachten tot de teef oud genoeg is....... Hier loopt ook zo'n herplaatsertje. Een Franse BUlldog, Dolly genaamd. Toen ik hoorde dat ze weg moest ben ik gaan kijken en zag gelijk dat ze een litteken op haar buik had. Ze was gesteriliseerd, had op zeer jonge leeftijd 3 nesten gehad. EChter, omdat ze buiten werd gehouden bij een temp. van -3, onder de korsten zat en veel te mager was heb ik haar meegenomen. Ik kan dus niets met haar, om het even zwart-wit als fokker te zieggen maar vind het bijna een verplichting om naast mijn bullen ook een hondje te hebben dat hier met pensioen mag..... En inderdaad heb ik teveel voor haar betaald, als je in aanmerking neemt dat ze geen pups meer kan krijgen. Maar hoeveel is har de dankbaarheid waard die ze me nu elke dag toont? Haar velletje dat weer helemaal glanzend is? Dat ze aankomt en er uitziet als een echt Fransje ipv ET phone home?

Tinde
Rude & Gentle's
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zanyah schreef:En ze is niet gekocht voor de fok maar voor een keer naar de show en als alles goed zou zijn ook na testen etc.dan zou ik mits ik daar de tijd voor heb een nest met haar gedaan hebben.

Deze hond kwam van een particulier en niet van een fokker. Via een kennis ben ik aan dit adres gekomen. Het is dus geen fokker. En ook niet van de E.B.C.N.
maar ook ik vraag het nog maar es, waarom koop je een hond waarmee je misschien wil fokken bij een particulier en niet bij een goede fokker???
en waarom neem je dan een volwassen hond en geen pup, omdat het dan te lang duurt? Dan weet je wel de achtergrond van je teef, het karakter, wat er uberhaupt in haar leventje is gebeurd, en de gezondheid. En idd. voor een goede volwassen teef waar je mee zou kunnen showen/fokken betaal je wel iets meer dan de pupprijs... :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”