Precies Martin, jij lijkt me daar inderdaad ook niet het type voor. Daarom spreek je jezelf eigenlijk tegen. Want je zegt dat iedereen een deemoedig hondje kan opvoeden. Dat is dus volgens mij niet zo.Martin schreef:Ja,ik begrijp wat je bedoeld,maar ik moet ook geen deemoedige honden, ik kan er niet mee overweg, ik ondervindt meer moeilijkheden met een deemoedige hond dan met bv, zo een als Laika, daar ben ik zo mee klaar.Eline* schreef:Nee, niet mee eens. Geef Mol een deemoedige hond en dat gaat mis.Martin schreef:.
Een deemoedig hondje kunnen we allemaal opvoeden, maar een zelfzekere dominante reu opvoeden ,en een goed overwicht hebben moet je toch wel het een en ander in huis hebben hoor, daarom zitten de asiels ook zo vol.
Ik heb met Nelson ook meer problemen om de juiste toon te vinden dan met Laika. Laika is een dwars kreng..die pikt van mij wat ze vindt dat reeel is en anders krijg ik tegengas, heerlijk, kan ik prima mee uit de voeten. Nelson kruipt zo ongeveer in elkaar als ik pissig ben op hem en dan verhef ik nog niet eens mijn stem. Ik heb daar moeite mee. Ik hou niet van erg onderdanige honden. Ik kan daar niet mee overweg.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond en baas passen niet bij elkaar.
Moderator: moderatorteam
- Niekie
- Zeer actief
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Inderdaad dit heb jij goed op gemerkt Nieki.Niekie schreef:Precies Martin, jij lijkt me daar inderdaad ook niet het type voor. Daarom spreek je jezelf eigenlijk tegen. Want je zegt dat iedereen een deemoedig hondje kan opvoeden. Dat is dus volgens mij niet zo.Martin schreef:Ja,ik begrijp wat je bedoeld,maar ik moet ook geen deemoedige honden, ik kan er niet mee overweg, ik ondervindt meer moeilijkheden met een deemoedige hond dan met bv, zo een als Laika, daar ben ik zo mee klaar.Eline* schreef:Nee, niet mee eens. Geef Mol een deemoedige hond en dat gaat mis.Martin schreef:.
Een deemoedig hondje kunnen we allemaal opvoeden, maar een zelfzekere dominante reu opvoeden ,en een goed overwicht hebben moet je toch wel het een en ander in huis hebben hoor, daarom zitten de asiels ook zo vol.
Ik heb met Nelson ook meer problemen om de juiste toon te vinden dan met Laika. Laika is een dwars kreng..die pikt van mij wat ze vindt dat reeel is en anders krijg ik tegengas, heerlijk, kan ik prima mee uit de voeten. Nelson kruipt zo ongeveer in elkaar als ik pissig ben op hem en dan verhef ik nog niet eens mijn stem. Ik heb daar moeite mee. Ik hou niet van erg onderdanige honden. Ik kan daar niet mee overweg.
Gr Bertus.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Honden- en zelfkennis.Martin schreef:Ja,ik begrijp wat je bedoeld,maar ik moet ook geen deemoedige honden, ik kan er niet mee overweg, ik ondervindt meer moeilijkheden met een deemoedige hond dan met bv, zo een als Laika, daar ben ik zo mee klaar.Eline* schreef:Nee, niet mee eens. Geef Mol een deemoedige hond en dat gaat mis.Martin schreef:.
Het ontbreken hiervan is denk ik precies datgene wat de belangrijkste oorzaak is van mislukking, in verreweg de meeste gevallen.
- Martin
- Zeer actief
Jajaja, ik spreek mij zelf hier tegen , maar ik bedoelde het niet zo letterlijk ik bedoelde eigenlijk te zeggen , dat een deemoedig hondje opvoeden in vergelijking met een Alfa hond een "walk in the park" is.Niekie schreef:Precies Martin, jij lijkt me daar inderdaad ook niet het type voor. Daarom spreek je jezelf eigenlijk tegen. Want je zegt dat iedereen een deemoedig hondje kan opvoeden. Dat is dus volgens mij niet zo.Martin schreef:Ja,ik begrijp wat je bedoeld,maar ik moet ook geen deemoedige honden, ik kan er niet mee overweg, ik ondervindt meer moeilijkheden met een deemoedige hond dan met bv, zo een als Laika, daar ben ik zo mee klaar.Eline* schreef:Nee, niet mee eens. Geef Mol een deemoedige hond en dat gaat mis.Martin schreef:.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
No way! Daar zou je dus wel eens heel erg de mist mee in kunnen gaan.Martin schreef:Jajaja, ik spreek mij zelf hier tegen , maar ik bedoelde het niet zo letterlijk ik bedoelde eigenlijk te zeggen , dat een deemoedig hondje opvoeden in vergelijking met een Alfa hond een "walk in the park" is.
En dit is precies wat Wil bedoelt met honden die wel of niet bij hun bazen passen denk ik

- Niekie
- Zeer actief
Hmmm....weet ik niet. Op zich heb je wel gelijk natuurlijk, als je het echt over een Alfa-hond hebt, maar ik denk wel dat een dominante hond vaak voor veel minder problemen zorgt dan een angstige (is wat anders dan deemoedig, maar toch...) hond. Een angstige hond levert veel vaker een bijtincident op (los van de ernst hiervan in vergelijk tot een beet van een hond die dominante agressie vertoont...).Martin schreef:Jajaja, ik spreek mij zelf hier tegen , maar ik bedoelde het niet zo letterlijk ik bedoelde eigenlijk te zeggen , dat een deemoedig hondje opvoeden in vergelijking met een Alfa hond een "walk in the park" is.Niekie schreef:Precies Martin, jij lijkt me daar inderdaad ook niet het type voor. Daarom spreek je jezelf eigenlijk tegen. Want je zegt dat iedereen een deemoedig hondje kan opvoeden. Dat is dus volgens mij niet zo.Martin schreef:Ja,ik begrijp wat je bedoeld,maar ik moet ook geen deemoedige honden, ik kan er niet mee overweg, ik ondervindt meer moeilijkheden met een deemoedige hond dan met bv, zo een als Laika, daar ben ik zo mee klaar.Eline* schreef: Nee, niet mee eens. Geef Mol een deemoedige hond en dat gaat mis.
Groetjes Anique

- sample
- Zeer actief
- Hughy
- Zeer actief
Ik denk dat dit meer met opvoeding en ervaringen te maken heeft. Als je van jongs af aan te horen krijgt dat je niks voorstelt en zo door het hele gezin naar behandeld wordt, elke weerstand wordt direkt de kop ingedrukt,, dan heb je niet van nature een dominante persoon. ( gezag is trouwens niet iets dat je jezelf kunt toeeigenen, dat is iets wat je van anderen krijgt)Mol schreef:dat je karakter MEEDE gevormt word door je opvoeding is een feit maar je heb dat beetje extra of niet, ik ben van geen 1 hond bang en zal ook met all honden kunnen werken, daar integen gaf je zelf al aan dat je niet zeker bent om langs gomez te lopen, dan is je gezag van naturen niet zeker en zal een hond zoals gomez je in het ootje nemen en uit proberen tot de grens van leuk niet leukHughy schreef:ik ben het niet met je eens Martin.Martin schreef:In mijn ogen is dit niet te leren , het is een kwestie van karakter , dat heb je, of dat heb je niet ,daar wordt je mee geboren, en dat is niet aan te leren ,net zo min als "talent" geleerd kan worden ,je hebt leiders en volgers, als jij als volger geboren bent , zul je nooit een goede leider zijn ook niet voor een hond.Wil de hond schreef:Je hebt helemaal gelijk.
Maar waar het gaat om het veranderen van de eigen houding ligt denk ik het punt waar het mij om gaat.
Hoe doe je dat nou, het veranderen van jezelf van een knuffelbaas in een leidinggevende baas als het geven van leiding niet in je zit, zou je dan bvb. bij een psycholoog terecht kunnen?
Je karakter wordt voor een groot gedeelte gevormd door je opvoeding, je sociale omgeving. En hoe je ouders je opvoeden, verbaal en non-verbaal heeft ook weer te maken met de manier waarop zij zijn gevormd.
Ik denk wel dat niet ieder mens het talent heeft om leiding te geven. Maar wel kan ieder mens leren verantwoordelijkheid op zich te nemen. Je moet echter weten waar je grens ligt van wat je wel en niet wilt, dus je moet jezelf kennen. Weet je van jezelf dat je wel wilt knuffelen met een hond, maar niet wilt opvoeden, dan moet je daarbij ook rekening houden met het karakter van het soort ras dat je kiest. ( denk ik)
mol
Maar je kunt wel leren je verantwoordelijkheid op je te nemen en daardoor een goede leider worden. ( iets wat denk ik elke moeder behoort te zijn, alleen al als ze in het belang van haar kinderen denkt)
Maar wat wel een gegeven in de psychologie is, is dat de plaats in de kinderrij, het hoeveelste kind je bent, veel uitmaakt hoe je gedrag is.
Ik denk dat er hier trouwens 2 dingen door elkaar lopen. De een heeft het over het gedrag van de hond ( Martin bijvoorbeeld) en de ander heeft het meer over het gedrag van het baasje.
Ik vind de conclusies trouwens wel leuk, iets waar ik nog niet eerder aan gedacht had: dat je vaak beter een hond kunt opvoeden, die een zelfde soort karakter heeft als jij ,als baasje
- Martin
- Zeer actief
Ja Niekie daar heb je gelijk in , ik weet ook wel dat deemoedige hondjes het beste bij deemoedige baasjes moeten wonen en alfa`s bij een baasje met kloten , excuses dat ik het verkeerd heb uitgedrukt.Niekie schreef:Oei, hier ben ik het echt niet mee eens, Martin. Een deemoedig hondje kan zeker niet iedereen opvoeden. Volgens mij is een deemoedig hondje in verkeerde (te dominante/ongeduldige/weinig zachtaardige) handen doodongelukkig. Dat wordt geen blije hond hoor. Net als dat een dominante hond het beste op zijn plek is bij een dito baas geldt dit ook voor een deemoedige hond....Martin schreef: Een deemoedig hondje kunnen we allemaal opvoeden, maar een zelfzekere dominante reu opvoeden ,en een goed overwicht hebben moet je toch wel het een en ander in huis hebben hoor, daarom zitten de asiels ook zo vol.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Martin schreef:Ja Niekie daar heb je gelijk in , ik weet ook wel dat deemoedige hondjes het beste bij deemoedige baasjes moeten wonen en alfa`s bij een baasje met kloten , excuses dat ik het verkeerd heb uitgedrukt.Niekie schreef:Oei, hier ben ik het echt niet mee eens, Martin. Een deemoedig hondje kan zeker niet iedereen opvoeden. Volgens mij is een deemoedig hondje in verkeerde (te dominante/ongeduldige/weinig zachtaardige) handen doodongelukkig. Dat wordt geen blije hond hoor. Net als dat een dominante hond het beste op zijn plek is bij een dito baas geldt dit ook voor een deemoedige hond....Martin schreef: Een deemoedig hondje kunnen we allemaal opvoeden, maar een zelfzekere dominante reu opvoeden ,en een goed overwicht hebben moet je toch wel het een en ander in huis hebben hoor, daarom zitten de asiels ook zo vol.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- sample
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
en waar baseer je dat dan op eline?Eline* schreef:Nee, niet mee eens. Geef Mol een deemoedige hond en dat gaat mis.Martin schreef:.
mol

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahahaha, omdat ik je zo'n stoere man vind Mol!Mol schreef:en waar baseer je dat dan op eline?Eline* schreef:Nee, niet mee eens. Geef Mol een deemoedige hond en dat gaat mis.Martin schreef:.
mol

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mol
- Zeer actief
hahahahaha ik ben ook stoerEline* schreef:Hahahaha, omdat ik je zo'n stoere man vind Mol!Mol schreef:en waar baseer je dat dan op eline?Eline* schreef:Nee, niet mee eens. Geef Mol een deemoedige hond en dat gaat mis.Martin schreef:.
mol

mol

dat vind ik een heel goed conclusie.Hughy schreef: Ik vind de conclusies trouwens wel leuk, iets waar ik nog niet eerder aan gedacht had: dat je vaak beter een hond kunt opvoeden, die een zelfde soort karakter heeft als jij ,als baasje
Hoewel ik die iets anders interpreteer.
Als ik kijk naar mijn eigen magere hondenervaring, dus de twee honden die echt mijn verantwoordelijkheid zijn geweest, hoe kort dan ook, dan heb ik geleerd dat ik beter kan omgaan met een heel baasgericht hondje of hond, wat Bitsy was. En ik zie dat Maurits juist veel beter met het vrijbuitergedrag van Diesel kan omgaan.
Hij heeft dat 'natuurlijk overwicht' ik heb dat niet, dus een hond die heel erg op mij gericht is, al moet ik daar moeite voor doen zou beter bij mij passen.
Bitsy pastte bij mij.
Helaas niet bij de kinderen die ook bij mij horen, dat is het risico van een volwassen herplaatser met onduidelijke (kettinghond) achtergrond.
Bij die kinderen past weer beter die vrijbuiter golden.
En nu zijn we zo langzaam aan weer aan het denken/kijken/praten over de tweede hond.
Twee jaar geleden was het makkelijk, een golden moest het worden.
Nu weet ik het dus niet.
Want na die trut van een bitsy heb ik wel een zwak voor herderachtigen.
Ik heb er ook veel leren kennen in die twee jaar sinds we diesel hebben.
Maar ik moet beschaamd erkennen dat alleen de herderkruisingen mij bekoren.
Ik ben niet alleen, wij zijn hier met 5 personen.
Ik heb met die andere 4 ook rekening te houden.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Werken ja..maar als hond de hele dag om je heen kan een onderdanige en zeer gevoelige hond je behoorlijk op je zenuwen gaan werken..mij ieder geval wel. Ik word soms echt kriegel van alle bevestiging die Nelson zoekt of hij het wel goed doet en of ik hem wel aardig vind. Ga heen!!Mol schreef:hahahahaha ik ben ook stoer,maar dat wil niet zeggen dat ik niet met zo'n hond niet over weg kan ,het heeft me voor keur niet,maar ik ben van mening dat ik met alle soorten honden kwa gedrag wel werken kan
mol
Ik heb liever een Laika die dr ding doet en er vanuit gaat dat als het niet goed is ze het wel hoort.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mol
- Zeer actief
nee ik heb daar inprenciepe geen moeite mee nee, tuurlijk heb ik dan wel eens van jezus rot nu maar een half uur op,maar ik denk dan dat het te maken heeft met hoe je er mee omgaatEline* schreef:Werken ja..maar als hond de hele dag om je heen kan een onderdanige en zeer gevoelige hond je behoorlijk op je zenuwen gaan werken..mij ieder geval wel. Ik word soms echt kriegel van alle bevestiging die Nelson zoekt of hij het wel goed doet en of ik hem wel aardig vind. Ga heen!!Mol schreef:hahahahaha ik ben ook stoer,maar dat wil niet zeggen dat ik niet met zo'n hond niet over weg kan ,het heeft me voor keur niet,maar ik ben van mening dat ik met alle soorten honden kwa gedrag wel werken kan
mol
Ik heb liever een Laika die dr ding doet en er vanuit gaat dat als het niet goed is ze het wel hoort.
dat is wel grappig. Want dat is ook een beetje hoe Diesel en Bitsy hier in huis zich naar ons toe opstelden.Eline* schreef:Werken ja..maar als hond de hele dag om je heen kan een onderdanige en zeer gevoelige hond je behoorlijk op je zenuwen gaan werken..mij ieder geval wel. Ik word soms echt kriegel van alle bevestiging die Nelson zoekt of hij het wel goed doet en of ik hem wel aardig vind. Ga heen!!Mol schreef:hahahahaha ik ben ook stoer,maar dat wil niet zeggen dat ik niet met zo'n hond niet over weg kan ,het heeft me voor keur niet,maar ik ben van mening dat ik met alle soorten honden kwa gedrag wel werken kan
mol
Hij heel relaxed, en zij was steeds met ons bezig.
Zelfs als ze samen speelden, keek ze met 1 oog naar ons. Hij niet, hij hoort het wel als het niet goed is.

Misschien heb ik die hond teveel voor mijn eigen plezier.
Misschien vat mijn golden het stukje 'rustig in huis' zoals in de 'rasbeschrijving' staat wel iets te letterlijk op.
- Martin
- Zeer actief
Niekie schreef:Hmmm....weet ik niet. Op zich heb je wel gelijk natuurlijk, als je het echt over een Alfa-hond hebt, maar ik denk wel dat een dominante hond vaak voor veel minder problemen zorgt dan een angstige (is wat anders dan deemoedig, maar toch...) hond. Een angstige hond levert veel vaker een bijtincident op (los van de ernst hiervan in vergelijk tot een beet van een hond die dominante agressie vertoont...).Martin schreef:Jajaja, ik spreek mij zelf hier tegen , maar ik bedoelde het niet zo letterlijk ik bedoelde eigenlijk te zeggen , dat een deemoedig hondje opvoeden in vergelijking met een Alfa hond een "walk in the park" is.Niekie schreef:Precies Martin, jij lijkt me daar inderdaad ook niet het type voor. Daarom spreek je jezelf eigenlijk tegen. Want je zegt dat iedereen een deemoedig hondje kan opvoeden. Dat is dus volgens mij niet zo.Martin schreef: Ja,ik begrijp wat je bedoeld,maar ik moet ook geen deemoedige honden, ik kan er niet mee overweg, ik ondervindt meer moeilijkheden met een
deemoedige hond dan met bv, zo een als Laika, daar ben ik zo mee klaar.
Nou ,als je nu eens kijkt naar de catagorie "Blufkonten"(en daar zijn er heel veel van) dat zijn labiele honden eigenaren die een zo stoer mogelijke hond hebben aangeschaft om hun ego op te schroeven omdat zij totaal niet beschikken over een karakter of wat dan ook , de honden die daar wonen veroorzaken de meeste ongelukken, want als de hond gaat uitproberen , heeft de hij al snel door , dat er qua karakter of overwicht niet veel zit bij het baasje, de rest kun je zelf invullen.
Daarmee wil ik zeggen , dat een deemoedig hondje meer kans heeft om bij een goede baas terecht te komen dan een zelfzekere dominante hond, want daar zijn de meeste(niet dominante) mensen niet tegen opgewassen, en loopt meestal verkeerd af, lees het verhaal van Ruud maar.
- Hughy
- Zeer actief
ik moet even kwijt dat ik vind dat er de laatste tijd enorm interessante onderwerpen hier besproken worden.... (jammer voor Folkert, die ligt nu namelijk al in bed
)
We hebben voor we aan een hond begonnen een jaar nagedacht en gelezen, bij een fokker langs geweest, bij andere doggeneigenaren het hemd van het lijf gevraagd... eerlijk gezegd had ik het idee dat we ons redelijk goed hadden voorbereid. Daarnaast bij mijn ouders altijd een hond gehad, zelfs direkt na mijn geboorte bij de hond neergelegd.
Maar ik krijg steeds meer het idee dat ik er nog maar super weinig van weet. Het forum is daarom echt een goed plek om bij te leren. ( hoewel ik de karakters van de forummers uitpluizen haast nog interessanter vind
)

We hebben voor we aan een hond begonnen een jaar nagedacht en gelezen, bij een fokker langs geweest, bij andere doggeneigenaren het hemd van het lijf gevraagd... eerlijk gezegd had ik het idee dat we ons redelijk goed hadden voorbereid. Daarnaast bij mijn ouders altijd een hond gehad, zelfs direkt na mijn geboorte bij de hond neergelegd.
Maar ik krijg steeds meer het idee dat ik er nog maar super weinig van weet. Het forum is daarom echt een goed plek om bij te leren. ( hoewel ik de karakters van de forummers uitpluizen haast nog interessanter vind

- Martin
- Zeer actief
Weet je het zeker??Eline* schreef:Martin schreef:Ja Niekie daar heb je gelijk in , ik weet ook wel dat deemoedige hondjes het beste bij deemoedige baasjes moeten wonen en alfa`s bij een baasje met kloten , excuses dat ik het verkeerd heb uitgedrukt.Niekie schreef:Oei, hier ben ik het echt niet mee eens, Martin. Een deemoedig hondje kan zeker niet iedereen opvoeden. Volgens mij is een deemoedig hondje in verkeerde (te dominante/ongeduldige/weinig zachtaardige) handen doodongelukkig. Dat wordt geen blije hond hoor. Net als dat een dominante hond het beste op zijn plek is bij een dito baas geldt dit ook voor een deemoedige hond....Martin schreef: Een deemoedig hondje kunnen we allemaal opvoeden, maar een zelfzekere dominante reu opvoeden ,en een goed overwicht hebben moet je toch wel het een en ander in huis hebben hoor, daarom zitten de asiels ook zo vol.
Ik heb geen kloten!!

- Mol
- Zeer actief
hahahahahhaha maar ze is ook niet super dominant hoorMartin schreef:Weet je het zeker??Eline* schreef:Martin schreef:Ja Niekie daar heb je gelijk in , ik weet ook wel dat deemoedige hondjes het beste bij deemoedige baasjes moeten wonen en alfa`s bij een baasje met kloten , excuses dat ik het verkeerd heb uitgedrukt.Niekie schreef: Oei, hier ben ik het echt niet mee eens, Martin. Een deemoedig hondje kan zeker niet iedereen opvoeden. Volgens mij is een deemoedig hondje in verkeerde (te dominante/ongeduldige/weinig zachtaardige) handen doodongelukkig. Dat wordt geen blije hond hoor. Net als dat een dominante hond het beste op zijn plek is bij een dito baas geldt dit ook voor een deemoedige hond....
Ik heb geen kloten!!
mol

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
En dus je eigen karakter Mol. Ik heb de vervelende neiging nerveus te worden van nerveuze type's om me heen. Daar kan ik me enige tijd voor afsluiten, maar in mijn eigen huis heb ik geen zin me te gaan lopen afsluiten voor storende factoren. Nerveuze aandachtvragers werken dus gewoon op den duur op mijn zenuwen.Mol schreef:nee ik heb daar inprenciepe geen moeite mee nee, tuurlijk heb ik dan wel eens van jezus rot nu maar een half uur op,maar ik denk dan dat het te maken heeft met hoe je er mee omgaat
Nelson is verder een schatje hoor en ik kan in de regel prima met hem door de bocht, maar ik moet hem meer bewust tegenmoet treden dan Laika. Bij Laika reageer ik zoals ik ben en dat klikt. Bij Nelson moet ik mezelf bijsturen om gedaan te krijgen wat ik wil. Met hem ben ik me meer bewust van hoe ik moet reageren dan bij Laika, juist omdat onze karakters niet helemaal op elkaar aansluiten.
Ik hou er overigens geen spijker minder om van hem hoor!

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mol
- Zeer actief
ben ik met je eens, maar ja ik heb geen moete met dominate honden nog demoedige,maar wel zoals je zeg moet ik me ff anders op stellenEline* schreef:En dus je eigen karakter Mol. Ik heb de vervelende neiging nerveus te worden van nerveuze type's om me heen. Daar kan ik me enige tijd voor afsluiten, maar in mijn eigen huis heb ik geen zin me te gaan lopen afsluiten voor storende factoren. Nerveuze aandachtvragers werken dus gewoon op den duur op mijn zenuwen.Mol schreef:nee ik heb daar inprenciepe geen moeite mee nee, tuurlijk heb ik dan wel eens van jezus rot nu maar een half uur op,maar ik denk dan dat het te maken heeft met hoe je er mee omgaat
Nelson is verder een schatje hoor en ik kan in de regel prima met hem door de bocht, maar ik moet hem meer bewust tegenmoet treden dan Laika. Bij Laika reageer ik zoals ik ben en dat klikt. Bij Nelson moet ik mezelf bijsturen om gedaan te krijgen wat ik wil. Met hem ben ik me meer bewust van hoe ik moet reageren dan bij Laika, juist omdat onze karakters niet helemaal op elkaar aansluiten.
Ik hou er overigens geen spijker minder om van hem hoor!
mol

- Martin
- Zeer actief
Nou als ik lees van welke karakters ze houdt , kei van een wijf hoorMol schreef:hahahahahhaha maar ze is ook niet super dominant hoorMartin schreef:Weet je het zeker??Eline* schreef:Martin schreef: Ja Niekie daar heb je gelijk in , ik weet ook wel dat deemoedige hondjes het beste bij deemoedige baasjes moeten wonen en alfa`s bij een baasje met kloten , excuses dat ik het verkeerd heb uitgedrukt.
Ik heb geen kloten!!
mol

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, voor mij geen boerboel!! :N:Mol schreef:hahahahahhaha maar ze is ook niet super dominant hoorMartin schreef:Weet je het zeker??Eline* schreef:Martin schreef: Ja Niekie daar heb je gelijk in , ik weet ook wel dat deemoedige hondjes het beste bij deemoedige baasjes moeten wonen en alfa`s bij een baasje met kloten , excuses dat ik het verkeerd heb uitgedrukt.
Ik heb geen kloten!!
mol
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mol
- Zeer actief
- Martin
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen denk ik. Niet mijn type hond!Mol schreef:
wat voor mollossser zou dan wel bij je passen ?
mol

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki