Nono schreef:joe schreef:Nono schreef:Lees dit verhaal nu pas, maar wil toch nog even reageren.
Iedere hond loopt wel eens een teek op, maar 50

. Sorry hoor, maar dan ben je niet echt met het verzorgen van je hond bezig.
Wij hebben 4 goldens, we gaan iedere dag naar het bos en na de wandeling worden ze nagekeken. Wij gebruiken geen frontlijn, bolfo of andere middelen. Om de een of andere reden hebben mijn honden ook niet zoveel teken. Maar je zult gewoon na iedere wandeling moeten controleren.
Je kan dan wel heel vrolijk zeggen "ik gebruik een middel, dus mij valt niets te verwijten" dit vind ik behoorlijk kort door de bocht. Wanneer je voor een dier kiest hoort daar ook de verzorging bij. Dus buiten het feit of je nu een tekenmiddel gebruikt, je moet je hond na de wandeling controleren. Een borstel beurt hoort gewoon bij de golden, of hij het nou leuk vind of niet. Jij bepaalt wat er gebeuren gaat.
Zoals al beschreven is een golden met klitten toch echt niet nodig. Klitten doen vreselijk zeer en gaan broeien met alle gevolgen van dien. Onze golden meiden hebben ook een ontzettend dikke vacht en er wil wel eens een klitje voor komen (onder de oksel bv) maar een golden helemaal in de klit. Dan verzorg je hem gewoon niet.
Ik vind zoals overigen hier ook zo vinden, dat je nogal laks met je hond omgaat.
Makkelijk praten als je geen verwaarloosde en mishandelde golden hebt
Ik heb hem 2,5 jaar geleden van een student gekregen die hem uit het asiel had geplukt. Hij zat al helemaal onder de klitten.
Toen ik hem na een anti klit bad, wilde gaan borstelen, merkte ik dat dit dus niet ging. En de rest moet je maar lezen, alvorens zo snel te oordelen.
Bah..zeg, als iemand goed voor zijn dieren is, ben ik het wel. Ik weet niet alles, maar doe er wel alles aan om het goed te doen.
En het komt misschien arrogant over, maar ik word er een beetje pissig van. Alhoewel ik de (kortzichtige) reacties wel begrijp.

Ik heb je verhaal gelezen, voordat ik mijn vorige bericht plaatste. Maar ik vind het een zwak excuus dat je gebruikt. Ook ik weet heus wel dat je het vertrouwen moet winnen van een mishandelde golden, maar het 1e jaar niet kunnen borstelen... dan doe je echt iets verkeerd hoor. Enne...erg kortzichtig als je denkt dat ie na een antiklitbad vrij is van klitten. Je gebruikt het als smoesjes heb ik het idee. Ik blijf bij mijn mening van bovengeschreven.
Waarom/voor zou ik in godsnaam smoesjes moeten gebruiken?????
Ik heb (geprobeerd) uitgelegd waarom de dingen zo gelopen zijn, maar ik ben nu op zoek naar oplossingen en wil niet in het verleden blijven hangen.
En waar staat dat ik verwachtte dat hjij na een anti-klit bad klitvrij zou zijn??? Je maakt er wel je eigen verhaaltje van....
Misschien heb je zelf wel een slecht geweten of een enorm gebrek aan gevoel, want het vertrouwen van een mishandelde hond is niet altijd in 1 jaar te winnen. Zelfs nu na 3 jaar(hond is 9) vertrouwt hij mij nog geen 100%.
Er zijn altijd weer situaties, die hem aan het verleden herinneren.
Gisteren nog. Ik gooide zijn bal op straat en hij rent ermee de wei in. Bats...met zijn staart tegen de schrikdraad. Hij sloeg helemaal om, verstijfde, rilende achterpoten en durfde niet meer in mijn buurt te komen. Hij kreeg vroeger altijd een trap op zijn staart als hij een glas van tafel gooide....Nu kan ik dus even helemaal niet meer aan zijn staart komen. Maar goed....
Het enige wat ik mezelf wel verwijt is dat ik beter had kunnen voelen, maar tijdens het controleren en aaien heb ik niets gemerkt...
Nu weet ik dit en zal daar ook naar handelen.
Al blijf ik erbij dat voorkomen beter is....
Dus ik heb idd, zoals Wil aanraadde, een andere tekenband gekocht bij de DA. Volgens de DA heeft die de minste kans op bijwerkingen
Ik heb inmiddels de tekenband bij een DA gekocht.