Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nageltjes erg kort!

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

missquarter
Vaste gebruiker

Nageltjes erg kort!

Ongelezen bericht door missquarter »

Onze pup van 12 weken sloft heel erg als hij moe is /net wakker wordt en toch even naar buiten of naar achteren wandelt voor een plas of poep.
Als hij helemaal wakker is, is er geen probleem maar bij het sloffen slijten zijn nagels achter nogal snel op de stenen.
Hij heeft witte nagels dus ik zie het leven goed zitten en zie dat ze aardig dicht bij het uiteinde zitten.

Kan dit kwaad, zijn er oplossingen voor? (als het maar geen schoenen zijn :mrgreen: )
Groetjes,

Sandra en een poot van onze Grote Zwitser Chevy!
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

nee hoor, als ik het zo hoor heeft jou hond mooie katten voeten! dat zijn goeie stijvig gesloten voeten.
de langere nagels vindje ze bij honden die wat wijdere voeten hebben of wat slappere voeten.
missquarter
Vaste gebruiker

Dus hij heeft perfecte voeten :mrgreen:
Das mooi!

Ik zat hem vanmorgen te inspecteren zoals regelmatig natuurlijk en toen viel het me op.
Ik weet van de konijnen dat als je ze te kort knipt dat het verschrikkelijk bloed en we willen natuurlijk geen infecties oplopen als hij zijn nagels nog verder afslijten.

Dank je :ok:
Groetjes,

Gast

als de nagels te kort worden geknipt dan bloed het bij honden ook.
Maar maakje geen zorgen, jou puppy heeft mooi stevig kattenvoetjes.
missquarter
Vaste gebruiker

Ja, dat snapte ik :mrgreen: dat als ik te kort knip het ook gaat bloeden.
Maar knippen is er niet bij bij hem!

Maar ik ben blij dat Chef goede voeten heeft, die hebben een hoop te dragen! ;)
Groetjes,

Gast

ja, het beste inderdaad is mooie gesloten voetjes voor zo een gewicht!
Mijn flatcoated heeft ook wanzinnig mooie voetjes en de nagels zijn minimaal, terwijl mijn kooikers toch iest langere nagels hebben, maar die hoef ik ook niet te knippen want dat doen ze zelf :-D
missquarter
Vaste gebruiker

Hee dat is ook handig, dat ze hun eigen nageltjes knippen!
Deden mijn nijnen dat ook maar eens. Nee hoor, nagels en tanden knippen :mrgreen: (Vooral die tanden :burn: )
Groetjes,

patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

je hoeft niet bang te zijn dat je hond zijn nagels gaan bloeden,het bloedvat trekt zich vanzelf terug als de nagels erg kort zijn.scheelt jouw weer knippen.
Groetjes Patries
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Sandra,

Dat ligt er aan hoe jouw hond sloft natuurlijk. Ik vind het erg knap dat mensen uit een paar zinnetjes van jou kunnen halen dat jouw hond mooie katvoeten heeft! :roll: Ik hoop het natuurlijk wel voor je, daar niet van, maar om dat nu zomaar te brullen na een paar zinnen van jou, vind ik wat ver gaan.
Onze Max had hele ernstige HD en slofte ook altijd met zijn achtervoetjes waardoor zijn nagels tot op het leven sleten... Ik zeg ook niet dat jouw hond nu HD heeft.
Als je zeker wilt weten of het goed zit met die slijtage, moet je even met je pup langs de dierenarts gaan. De dierenarts kan je zo vertellen of de mate van slijtage (en vooral: de plaats!) gerelateerd kan worden aan het hebben van goede katvoeten of dat er iets anders aan de hand is.
Gast

hebje me horen brullen?
nee. misshien hebje gelijk maar ik ga altijd van het positieve uit.
aantworden kunje geven vanuit je eigen ervaring, en mijn honden hebben allemaal korte nagels.Heb je andere ervaringen geef dan aantwoord zonder de andere aan te vallen.
ik neem aan dat de vraagstelster ook in de gaten zou hebben als de pup zo ernistig HD zou hebben dat met de voeten zou sloffen.
ik neem aan dat ze ook naar de DA is geweest voor controlle en inentingen dan zou het zeker al tegen haar gezegd zijn dat de pup ernstig HD heeft(12 weken) en er is maar een optie met een pup van 12 weken met zo een ernistig HD zoals je het beschrijft.Dus nee het is zeker geen HD.
dat is wat anders als de hond ouder is, dat is een langdurend proces.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi,

Nu ben je weer net zo stelling in je mening over nog steeds dezelfde regeltjes. Zoiets kun je absoluut niet stellen naar aanleiding van dit stukje van de topic-startster. Je stelt al dat de pup goede katvoeten heeft en je weet ook al zeker dat de pup geen HD heeft?!? :roll: Heb je de pup unberhaupt al wel eens gezien? Zo niet, dan kun je dergelijke conclusies niet zo stellig neerzetten, want dan weet je gewoon helemaal niets.
(Zo werd de HD bij onze hond ook pas op de leeftijd van 11 maanden definitief gesteld, maar toen had hij al hele wat keren zijn nageltjes tot op het leven kapot gesleten.)
Gast

je hebt gelijk, mischin ben ik te snel geweest maar hoe groot is de kans dat de pup van 12 weken zo een dermaten ernstig HD heeft dat zijn nagels daardoor versleten zijn zonder dat de baas dat al opgemerkt had?of de fokker?
als de pup zo enistig HD heeft had de vragsteller toch andere vragen gestelt denk ik, meer in de trand van mijn hond loop zo slecht...of...
als deze pup zo een ernstig HD zou hebben zou hij er niet meer zijn, want constateren op 11 manden lijftijd is anders dan met 12 weken al je nagels kapot hebben daardoor.
maar goeds ik ben zeer beniuwd ik hoop dat we nog een update krijgen.
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

overigens: mijn trimster zei dat je nagels beter niet kort kan KNIPPEN omdat het leven dan steeds verder door gaat groeien waardoor je na een jaar of 12 (?) naar de dierenarts kan omdat ie dan door het leven heen moet snijden :roll:

dat wil ik absoluut niet voor Bob dus mooie nagels die toch wel slijten op straat ed
Ze moeten natuurlijk ook niet te lang worden :ok:

ik heb het over een kleine hond en knippen da's natuurlijk niet hetzelfde als een grote(re) hond en zelf afslijten :blah:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”