Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
CHOW CHOW wie kan me helpen please??
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Getver zeg! Ik ben voor noppes zo netjes gebleven en heb me er niet mee bemoeid! 

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Misschien een nieuwe tongMARC_S schreef:Jeetje, valt me dat weer effe tegen zeg! Ik dacht dat Mol te hard was maar hij had gelijk, alsof dat beest hem/haar 400 euro heeft gekost in die tijd!?

Ik dacht dat ze 150 zou vragen? of heb ik dat verkeerd begrepen?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- sample
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- sample
- Zeer actief
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
Sorry, maar das moeilijk te geloven. Misschien in het geval van een mix met een raskat, maar niet voor een europees.Oh jawel hoor...als ik die kat wil wil ik geen andere en als hij dan 75 of 150 euro kost dan kost ze dat maar.
Als je er 1 kan halen voor 75 euro, en ergens anders voor niks....is de keus snel gemaakt, lijkt me..?
- Rataplan
- Zeer actief
sample schreef:Martijn schreef:Woehahahaha! 400 euro voor een herplaatser.
Veel succes. Dat lukt haar nooit.
In ieder geval niet nu ik de bieders ga mailen met een linkje.
Heerlijk

Ik zie nog geen bieders.
trouwens gelijk spijt als ik daar ga kijken

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Heb je hè, met modehondjes!Rataplan schreef:trouwens gelijk spijt als ik daar ga kijkenzie allemaal kleine Merlins

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Echt niet!!!! Als ik op eentje ''verliefd'' wordt, dan maakt het mij verder echt niet uit hoor!Konni schreef:Sorry, maar das moeilijk te geloven. Misschien in het geval van een mix met een raskat, maar niet voor een europees.Oh jawel hoor...als ik die kat wil wil ik geen andere en als hij dan 75 of 150 euro kost dan kost ze dat maar.
Als je er 1 kan halen voor 75 euro, en ergens anders voor niks....is de keus snel gemaakt, lijkt me..?
Waarom heb ik anders voor mijn beide EK ook betaald? Kan ze hier bij de boerderijen echt gratis krijgen.
- Rataplan
- Zeer actief
Ja idd valt me nu pas opEline* schreef:Heb je hè, met modehondjes!Rataplan schreef:trouwens gelijk spijt als ik daar ga kijkenzie allemaal kleine Merlins

- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
.Echt niet!!!! Als ik op eentje ''verliefd'' wordt, dan maakt het mij verder echt niet uit hoor!
Waarom heb ik anders voor mijn beide EK ook betaald? Kan ze hier bij de boerderijen echt gratis krijgen
Je ziet eerst een advertentie toch? En dan beslis je of je belt voor een afspraak, lijkt me. Dus de verliefdheid is er nog niet....
En misschien ben jij dan de uitzondering die de regel bevestigt, dat zou kunnen. Maar er zijn zoveel katten die als een soort van washandje worden genomen, en dan na een tijdje weer afgedankt, juist omdat ze niets kosten, en omdat er maar mee raak gefokt word.
Mijn jongste hebben we uit het water moeten vissen, waar ze bovenop haar verdronken broers en zusters stond, om haar hoofd boven water te houden.
En zij is bij ons gebleven, omdat het asiel weer eens te vol zat.
Eigenlijk droom ik al jaren ervan ooit een raskat te bzitten, maar met al die "afdankertjes" die ik heb, blijft dat een droom, denk ik.
Zowiezo, omdat ik, als ik moest kiezen, liever een kat neem die afgedankt is, als een nieuw kitten.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou nee, geen advertentie; gewoon het asielKonni schreef:.Echt niet!!!! Als ik op eentje ''verliefd'' wordt, dan maakt het mij verder echt niet uit hoor!
Waarom heb ik anders voor mijn beide EK ook betaald? Kan ze hier bij de boerderijen echt gratis krijgen
Je ziet eerst een advertentie toch? En dan beslis je of je belt voor een afspraak, lijkt me. Dus de verliefdheid is er nog niet....
En misschien ben jij dan de uitzondering die de regel bevestigt, dat zou kunnen. Maar er zijn zoveel katten die als een soort van washandje worden genomen, en dan na een tijdje weer afgedankt, juist omdat ze niets kosten, en omdat er maar mee raak gefokt word.
Mijn jongste hebben we uit het water moeten vissen, waar ze bovenop haar verdronken broers en zusters stond, om haar hoofd boven water te houden.
Eigenlijk droom ik al jaren ervan ooit een raskat te bzitten, maar met al die "afdankertjes" die ik heb, blijft dat een droom, denk ik.
Zowiezo, omdat ik, als ik moest kiezen, liever een kat neem die afgedankt is, als een nieuw kitten.

En Lotje werd ik verliefd op toen ik haar zag (niet nav een advertentie).
- Rataplan
- Zeer actief
En wat denk je dan dat mijn moederpoes is? Is die niet afgedankt? Of is zwanger zonder eten in de regen vol parasieten niet erg genoeg?Konni schreef:.Echt niet!!!! Als ik op eentje ''verliefd'' wordt, dan maakt het mij verder echt niet uit hoor!
- Arko04
- Vaste gebruiker
400 euro is wel een absurd hoge prijs voor een herplaatser ja. Er zitten echter ook wel voordelen aan. Voor die prijs zal namelijk niet de eerste beste persoon die hond kopen. Iemand die bereid is 400 euro neer te tellen kent het ras.De advertentie van de chow is inmiddels verwijderd hoop dat hij toch nog een goed baasje krijgt,niet via marktplaats maar wel via een legale stichting of gewoon een chow liefhebber.
En dat lijkt me wel prettig gezien de aard van de gemiddelde chow chow. Een chow chow kan je niet zo maar in elk gezin plaatsen. Als die 400 euro dan naar de dierenambulance gaan, kan ik dat alleen maar toejuichen. Maar daar heb ik dan weer een hard hoofd in :N:
400 euro is wel een absurd hoge prijs voor een herplaatser ja. Er zitten echter ook wel voordelen aan. Voor die prijs zal namelijk niet de eerste beste persoon die hond kopen. Iemand die bereid is 400 euro neer te tellen kent het ras.
En dat lijkt me wel prettig gezien de aard van de gemiddelde chow chow. Een chow chow kan je niet zo maar in elk gezin plaatsen. Als die 400 euro dan naar de dierenambulance gaan, kan ik dat alleen maar toejuichen. Maar daar heb ik dan weer een hard hoofd in :N:[/quote]
Ja maar ik ben bang dat je die via marktplaats toch niet vind dat is echtr zo een last resort vind ik.
Hopelijk heeft ze contact met de chow vereniging gezocht en kunnen en willen die haar helpen.
Wel zal ze dan haar prijs van 400 euro moeten bijstellen ben ik bang van.
En dat lijkt me wel prettig gezien de aard van de gemiddelde chow chow. Een chow chow kan je niet zo maar in elk gezin plaatsen. Als die 400 euro dan naar de dierenambulance gaan, kan ik dat alleen maar toejuichen. Maar daar heb ik dan weer een hard hoofd in :N:[/quote]
Ja maar ik ben bang dat je die via marktplaats toch niet vind dat is echtr zo een last resort vind ik.
Hopelijk heeft ze contact met de chow vereniging gezocht en kunnen en willen die haar helpen.
Wel zal ze dan haar prijs van 400 euro moeten bijstellen ben ik bang van.
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja eeeeeeh.....als ik zeg dat het gras blauw is.....Je gelooft maar wat je niet laten kunt. Ik zeg dat het zo is.
Tsja, das dan het verschil in mensen...ik vang liever een kat op die niemand wil, als dat ik een prachtig kitten ga kopen van het een aof andere ras.Als ik een kat zoek en ik vind er een die ik mooi vind ga ik niet over een paar tientjes zeiken.
Je mag me best verkeerd begrijpen omdat je dat graag wil, maar das toch echt niet wat ik zei..De ene kat is de andere niet en ik heb liever geen kat dan een kat waar ik niet voor gekozen heb omdat hij gratis was.
Moet ik het echt uit gaan leggen ?
- Rataplan
- Zeer actief
Jij zou geen 75 euro voor een poes willen betalen tja dat kost sterilisatie nu eenmaal op dit moment.Konni schreef:Waar heb je het over? Ik voel een aanval, ik begrijp alleen niet waarom of waarover? En dus?En wat denk je dan dat mijn moederpoes is? Is die niet afgedankt? Of is zwanger zonder eten in de regen vol parasieten niet erg genoeg?

Ik zou eerder een poes bij een stichting of asiel halen dan ergens gratis uit een vieze hooiberg met niesziekte en al. Het is veel handiger als er al een medische blik op is gericht. En dat is bij de katten die ik heb mogen verzorgen het geval.
Ingeent, tegen vlooien/teken en wormen behandelt (meerdere keren) veel aandacht gehad, kind, hond gewend, zindelijk goede voeding gehad en nergens bang voor en luisteren zelfs al naar hun naam.
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
Doe nou es rustig....ik heb je niet aangevallen , ik wist niet eens dat je katten had.Jij zou geen 75 euro voor een poes willen betalen tja dat kost sterilisatie nu eenmaal op dit moment. Mijn aanlooppoes is ook niets meer of minder dan de poes die jij gevonden hebt hoor.
En ik zeg niets over dat ik geen 75 euro zou willen betalen, waar haaaaaaaal je het vandaan zeg...Ik zeg dat ik liever äfdankertjes opvang, dan mijn wens voor een raskat te bevredigen...
Nou, ik niet dus..ik heb ze ook vanuit een vieze hooiberg met nietsziekte gratis erbij gekregen , pfffffff en tsja, dan kost dat ook geld ja...zeker de sterilisatie dus...wat is daar mis mee?Ik zou eerder een poes bij een stichting of asiel halen dan ergens gratis uit een vieze hooiberg met niesziekte en al. Het is veel handiger als er al een medische blik op is gericht. En dat is bij de katten die ik heb mogen verzorgen het geval.
Ja en dus?Ingeent, tegen vlooien/teken en wormen behandelt (meerdere keren) veel aandacht gehad, kind, hond gewend, zindelijk goede voeding gehad en nergens bang voor en luisteren zelfs al naar hun naam.
Ik snap heel je probleem niet, want in principe komt wat jij zegt overeen met wat ik zeg, maar als me liever niet leuk vind en wil aanvallen, mag dat best hoor...
- Rataplan
- Zeer actief
Wat maakt het uit of ik jou of jou leuk vind of nietKonni schreef:Doe nou es rustig....ik heb je niet aangevallen , ik wist niet eens dat je katten had.Jij zou geen 75 euro voor een poes willen betalen tja dat kost sterilisatie nu eenmaal op dit moment. Mijn aanlooppoes is ook niets meer of minder dan de poes die jij gevonden hebt hoor.
Je moest eens weten hoe rustig ik ben.
En ik zeg niets over dat ik geen 75 euro zou willen betalen, waar haaaaaaaal je het vandaan zeg...Ik zeg dat ik liever äfdankertjes opvang, dan mijn wens voor een raskat te bevredigen...
Ik heb zelfs een raskat afdankertje.
Moet ik even nakijken wat hij gekost heeft maar dat was uit een asiel dus asieltarief. Ik kan de siamezen (straatkatten) zo ook van straat plukken hier of in Frankrijk.Nou, ik niet dus..ik heb ze ook vanuit een vieze hooiberg met nietsziekte gratis erbij gekregen , pfffffff en tsja, dan kost dat ook geld ja...zeker de sterilisatie dus...wat is daar mis mee?Ik zou eerder een poes bij een stichting of asiel halen dan ergens gratis uit een vieze hooiberg met niesziekte en al. Het is veel handiger als er al een medische blik op is gericht. En dat is bij de katten die ik heb mogen verzorgen het geval.
Niets mis mee dat is dus die 75 euro. Een behandeling tegen niesziekte kost al gauw meer.
Ja en dus?Ingeent, tegen vlooien/teken en wormen behandelt (meerdere keren) veel aandacht gehad, kind, hond gewend, zindelijk goede voeding gehad en nergens bang voor en luisteren zelfs al naar hun naam.
Inenten gaat nog steeds niet gratis dus kosten die katten geld.
Ik snap heel je probleem niet, want in principe komt wat jij zegt overeen met wat ik zeg, maar als me liever niet leuk vind en wil aanvallen, mag dat best hoor...

Eerlijk gezegd heb ik niet eens een mening over jou.
Als je al denkt dat ik hiermee een aanval in zet........
Ik vertel gewoon mijn verhaal ik heb een zwangere poes opgevangen omdat ze anders dus wel verzopen werden hier in het asiel (wat zich naar mijn maatstaven al niet eens een asiel mag noemen maar beter de oven voor de deur kan zetten ben je gelijk van alle ellende af)
Ik laat alles netjes inenten en verzorg ze goed. Die kosten reken ik gewoon door mits mensen geschikt zijn voor het hebben van katten (daar heb ik streng op geselecteerd) Moederpoes was veel te jong om al een nest te hebben en voegt ook niets toe verder (het is een lapjespoes) sterilisatie is een goede oplossing omdat ze toch een aardig zwerfverleden heeft en ook graag buiten is. Dat laat ik doen voor ze ergens belandt. want een ongelukje en je zit weer met een nest katten en daar zit de wereld helemaal niet op te wachten.
Het geeft ook een aardige selectie hoor om er gewoon een bedrag voor te vragen. Niet de bedoeling om er ook maar iets op te verdienen want dan had ik het wel heel anders aangepakt. Geld verdienen over de rug van een dier is zeer eenvoudig je moet alleen geen geweten hebben (en daar bedoel ik jou ook niet mee)dus ook geen aanval.

- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
]
En van steriliseren hebben de "meeste"eigenaren nooit gehoord.
En dus zit ik nu te bidden dat er niemand voor de deur staat met kittens of een volwassen dier dat vast bij ons hoort, omdat we er toch al zoveel hebben.
Want ook hier is het einde in zicht, ergens moet je de lijn trekken. Zoveel, en niet meer. En dan, wat moet je dan als er weer iemand verteld dat de kittens morgen het water in gaan, omdat niemand ze wil hebben?
Nou, zo kwam het wel over dus...Als je al denkt dat ik hiermee een aanval in zet........
Nou, niks dus hihihi...Wat maakt het uit of ik jou of jou leuk vind of niet
Je woont toch niet in dezelfde plaats als ik?Ik vertel gewoon mijn verhaal ik heb een zwangere poes opgevangen omdat ze anders dus wel verzopen werden hier in het asiel (wat zich naar mijn maatstaven al niet eens een asiel mag noemen maar beter de oven voor de deur kan zetten ben je gelijk van alle ellende af)

Mja, das dan mijn probleem..Ik kan niet een dier intensief verzorgen en het daarna wegdoen. Maar het asiel is geen optie, en mijn vriendenkring is meer dan voorzien zo langzamerhand.Ik laat alles netjes inenten en verzorg ze goed. Die kosten reken ik gewoon door mits mensen geschikt zijn voor het hebben van katten (daar heb ik streng op geselecteerd) Moederpoes was veel te jong om al een nest te hebben en voegt ook niets toe verder (het is een lapjespoes) sterilisatie is een goede oplossing omdat ze toch een aardig zwerfverleden heeft en ook graag buiten is. Dat laat ik doen voor ze ergens belandt. want een ongelukje en je zit weer met een nest katten en daar zit de wereld helemaal niet op te wachten.

Ja, dat betalen voor een dier ben ik ook met je eens, wat ik bedoel is dat "veel mensen" niet bereid zijn te betalen, als je de kittens bijna achterna gegooid krijgt.Het geeft ook een aardige selectie hoor om er gewoon een bedrag voor te vragen. Niet de bedoeling om er ook maar iets op te verdienen want dan had ik het wel heel anders aangepakt. Geld verdienen over de rug van een dier is zeer eenvoudig je moet alleen geen geweten hebben (en daar bedoel ik jou ook niet mee)dus ook geen aanval.
En van steriliseren hebben de "meeste"eigenaren nooit gehoord.
En dus zit ik nu te bidden dat er niemand voor de deur staat met kittens of een volwassen dier dat vast bij ons hoort, omdat we er toch al zoveel hebben.
Want ook hier is het einde in zicht, ergens moet je de lijn trekken. Zoveel, en niet meer. En dan, wat moet je dan als er weer iemand verteld dat de kittens morgen het water in gaan, omdat niemand ze wil hebben?
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
- sample
- Zeer actief