Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

CHOW CHOW wie kan me helpen please??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Jeetje, valt me dat weer effe tegen zeg! Ik dacht dat Mol te hard was maar hij had gelijk, alsof dat beest hem/haar 400 euro heeft gekost in die tijd!? :blah:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Getver zeg! Ik ben voor noppes zo netjes gebleven en heb me er niet mee bemoeid! :evil:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

MARC_S schreef:Jeetje, valt me dat weer effe tegen zeg! Ik dacht dat Mol te hard was maar hij had gelijk, alsof dat beest hem/haar 400 euro heeft gekost in die tijd!? :blah:
Misschien een nieuwe tong :pffff: deze was niet blauw genoeg?
Ik dacht dat ze 150 zou vragen? of heb ik dat verkeerd begrepen?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Misschien wil ze em stiekum niet kwijt dan :mrgreen:

Geld vragen voor een herplaatser ok, maar als ik zo'n bedrag zag, ging ik voor 100 euro een herplaatser uit het asiel halen geloof ik :roll:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Misschien was het toch een hondenhandelaar die niet wist wat voor een chow te vragen?
Afbeelding
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Heb het topic gelezen maar hier gaan mijn haren recht van overeind staan :evil:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:Jeetje, valt me dat weer effe tegen zeg! Ik dacht dat Mol te hard was maar hij had gelijk, alsof dat beest hem/haar 400 euro heeft gekost in die tijd!? :blah:
Yep, ik ga ook voor gaas.........
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sample
Zeer actief

Martijn schreef:Woehahahaha! 400 euro voor een herplaatser.
Veel succes. Dat lukt haar nooit.
In ieder geval niet nu ik de bieders ga mailen met een linkje.
Afbeelding

Heerlijk Afbeelding
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

Man man man, ik probeer altijd het goede te blijven zien in iemand, maar van zo iemand zakken me de sokken af....wat een.............Afbeelding
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Oh jawel hoor...als ik die kat wil wil ik geen andere en als hij dan 75 of 150 euro kost dan kost ze dat maar.
Sorry, maar das moeilijk te geloven. Misschien in het geval van een mix met een raskat, maar niet voor een europees.
Als je er 1 kan halen voor 75 euro, en ergens anders voor niks....is de keus snel gemaakt, lijkt me..?
Rataplan
Zeer actief

sample schreef:
Martijn schreef:Woehahahaha! 400 euro voor een herplaatser.
Veel succes. Dat lukt haar nooit.
In ieder geval niet nu ik de bieders ga mailen met een linkje.
Afbeelding

Heerlijk Afbeelding
:lol1: :lol1:
Ik zie nog geen bieders.
trouwens gelijk spijt als ik daar ga kijken :roll: zie allemaal kleine Merlins :jank:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Rataplan schreef:trouwens gelijk spijt als ik daar ga kijken :roll: zie allemaal kleine Merlins :jank:
Heb je hè, met modehondjes! :eek:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Konni schreef:
Oh jawel hoor...als ik die kat wil wil ik geen andere en als hij dan 75 of 150 euro kost dan kost ze dat maar.
Sorry, maar das moeilijk te geloven. Misschien in het geval van een mix met een raskat, maar niet voor een europees.
Als je er 1 kan halen voor 75 euro, en ergens anders voor niks....is de keus snel gemaakt, lijkt me..?
Echt niet!!!! Als ik op eentje ''verliefd'' wordt, dan maakt het mij verder echt niet uit hoor!
Waarom heb ik anders voor mijn beide EK ook betaald? Kan ze hier bij de boerderijen echt gratis krijgen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Rataplan
Zeer actief

Eline* schreef:
Rataplan schreef:trouwens gelijk spijt als ik daar ga kijken :roll: zie allemaal kleine Merlins :jank:
Heb je hè, met modehondjes! :eek:
Ja idd valt me nu pas op :eek: tja anders was het ook niet lucratief om er 17 in een kamer te douwen :roll:
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Echt niet!!!! Als ik op eentje ''verliefd'' wordt, dan maakt het mij verder echt niet uit hoor!
Waarom heb ik anders voor mijn beide EK ook betaald? Kan ze hier bij de boerderijen echt gratis krijgen
.

Je ziet eerst een advertentie toch? En dan beslis je of je belt voor een afspraak, lijkt me. Dus de verliefdheid is er nog niet....

En misschien ben jij dan de uitzondering die de regel bevestigt, dat zou kunnen. Maar er zijn zoveel katten die als een soort van washandje worden genomen, en dan na een tijdje weer afgedankt, juist omdat ze niets kosten, en omdat er maar mee raak gefokt word.

Mijn jongste hebben we uit het water moeten vissen, waar ze bovenop haar verdronken broers en zusters stond, om haar hoofd boven water te houden.
En zij is bij ons gebleven, omdat het asiel weer eens te vol zat.

Eigenlijk droom ik al jaren ervan ooit een raskat te bzitten, maar met al die "afdankertjes" die ik heb, blijft dat een droom, denk ik.
Zowiezo, omdat ik, als ik moest kiezen, liever een kat neem die afgedankt is, als een nieuw kitten.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Konni schreef:
Waarom heb ik anders voor mijn beide EK ook betaald? Kan ze hier bij de boerderijen echt gratis krijgen
.

Je ziet eerst een advertentie toch? En dan beslis je of je belt voor een afspraak, lijkt me. Dus de verliefdheid is er nog niet....

En misschien ben jij dan de uitzondering die de regel bevestigt, dat zou kunnen. Maar er zijn zoveel katten die als een soort van washandje worden genomen, en dan na een tijdje weer afgedankt, juist omdat ze niets kosten, en omdat er maar mee raak gefokt word.

Mijn jongste hebben we uit het water moeten vissen, waar ze bovenop haar verdronken broers en zusters stond, om haar hoofd boven water te houden.

Eigenlijk droom ik al jaren ervan ooit een raskat te bzitten, maar met al die "afdankertjes" die ik heb, blijft dat een droom, denk ik.
Zowiezo, omdat ik, als ik moest kiezen, liever een kat neem die afgedankt is, als een nieuw kitten.
Nou nee, geen advertentie; gewoon het asiel :wink:
En Lotje werd ik verliefd op toen ik haar zag (niet nav een advertentie).
Afbeelding
A good dog never dies...

Rataplan
Zeer actief

Konni schreef:
.

En wat denk je dan dat mijn moederpoes is? Is die niet afgedankt? Of is zwanger zonder eten in de regen vol parasieten niet erg genoeg?
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

De advertentie van de chow is inmiddels verwijderd hoop dat hij toch nog een goed baasje krijgt,niet via marktplaats maar wel via een legale stichting of gewoon een chow liefhebber.
Arko04
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Arko04 »

De advertentie van de chow is inmiddels verwijderd hoop dat hij toch nog een goed baasje krijgt,niet via marktplaats maar wel via een legale stichting of gewoon een chow liefhebber.
400 euro is wel een absurd hoge prijs voor een herplaatser ja. Er zitten echter ook wel voordelen aan. Voor die prijs zal namelijk niet de eerste beste persoon die hond kopen. Iemand die bereid is 400 euro neer te tellen kent het ras.
En dat lijkt me wel prettig gezien de aard van de gemiddelde chow chow. Een chow chow kan je niet zo maar in elk gezin plaatsen. Als die 400 euro dan naar de dierenambulance gaan, kan ik dat alleen maar toejuichen. Maar daar heb ik dan weer een hard hoofd in :N:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

400 euro is wel een absurd hoge prijs voor een herplaatser ja. Er zitten echter ook wel voordelen aan. Voor die prijs zal namelijk niet de eerste beste persoon die hond kopen. Iemand die bereid is 400 euro neer te tellen kent het ras.
En dat lijkt me wel prettig gezien de aard van de gemiddelde chow chow. Een chow chow kan je niet zo maar in elk gezin plaatsen. Als die 400 euro dan naar de dierenambulance gaan, kan ik dat alleen maar toejuichen. Maar daar heb ik dan weer een hard hoofd in :N:[/quote]

Ja maar ik ben bang dat je die via marktplaats toch niet vind dat is echtr zo een last resort vind ik.
Hopelijk heeft ze contact met de chow vereniging gezocht en kunnen en willen die haar helpen.
Wel zal ze dan haar prijs van 400 euro moeten bijstellen ben ik bang van.
Konni
Zeer actief
Contacteer:

En wat denk je dan dat mijn moederpoes is? Is die niet afgedankt? Of is zwanger zonder eten in de regen vol parasieten niet erg genoeg?
Waar heb je het over? Ik voel een aanval, ik begrijp alleen niet waarom of waarover? En dus?
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Je gelooft maar wat je niet laten kunt. Ik zeg dat het zo is.
Ja eeeeeeh.....als ik zeg dat het gras blauw is.....
Als ik een kat zoek en ik vind er een die ik mooi vind ga ik niet over een paar tientjes zeiken.
Tsja, das dan het verschil in mensen...ik vang liever een kat op die niemand wil, als dat ik een prachtig kitten ga kopen van het een aof andere ras.

De ene kat is de andere niet en ik heb liever geen kat dan een kat waar ik niet voor gekozen heb omdat hij gratis was.
Je mag me best verkeerd begrijpen omdat je dat graag wil, maar das toch echt niet wat ik zei..
Moet ik het echt uit gaan leggen ?
Rataplan
Zeer actief

Konni schreef:
Waar heb je het over? Ik voel een aanval, ik begrijp alleen niet waarom of waarover? En dus?
Jij zou geen 75 euro voor een poes willen betalen tja dat kost sterilisatie nu eenmaal op dit moment. :wink: Mijn aanlooppoes is ook niets meer of minder dan de poes die jij gevonden hebt hoor.
Ik zou eerder een poes bij een stichting of asiel halen dan ergens gratis uit een vieze hooiberg met niesziekte en al. Het is veel handiger als er al een medische blik op is gericht. En dat is bij de katten die ik heb mogen verzorgen het geval.
Ingeent, tegen vlooien/teken en wormen behandelt (meerdere keren) veel aandacht gehad, kind, hond gewend, zindelijk goede voeding gehad en nergens bang voor en luisteren zelfs al naar hun naam.
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Jij zou geen 75 euro voor een poes willen betalen tja dat kost sterilisatie nu eenmaal op dit moment. Mijn aanlooppoes is ook niets meer of minder dan de poes die jij gevonden hebt hoor.
Doe nou es rustig....ik heb je niet aangevallen , ik wist niet eens dat je katten had.
En ik zeg niets over dat ik geen 75 euro zou willen betalen, waar haaaaaaaal je het vandaan zeg...Ik zeg dat ik liever äfdankertjes opvang, dan mijn wens voor een raskat te bevredigen...
Ik zou eerder een poes bij een stichting of asiel halen dan ergens gratis uit een vieze hooiberg met niesziekte en al. Het is veel handiger als er al een medische blik op is gericht. En dat is bij de katten die ik heb mogen verzorgen het geval.
Nou, ik niet dus..ik heb ze ook vanuit een vieze hooiberg met nietsziekte gratis erbij gekregen , pfffffff en tsja, dan kost dat ook geld ja...zeker de sterilisatie dus...wat is daar mis mee?

Ingeent, tegen vlooien/teken en wormen behandelt (meerdere keren) veel aandacht gehad, kind, hond gewend, zindelijk goede voeding gehad en nergens bang voor en luisteren zelfs al naar hun naam.
Ja en dus?

Ik snap heel je probleem niet, want in principe komt wat jij zegt overeen met wat ik zeg, maar als me liever niet leuk vind en wil aanvallen, mag dat best hoor...
Rataplan
Zeer actief

Konni schreef:
Jij zou geen 75 euro voor een poes willen betalen tja dat kost sterilisatie nu eenmaal op dit moment. Mijn aanlooppoes is ook niets meer of minder dan de poes die jij gevonden hebt hoor.
Doe nou es rustig....ik heb je niet aangevallen , ik wist niet eens dat je katten had.
Je moest eens weten hoe rustig ik ben.
En ik zeg niets over dat ik geen 75 euro zou willen betalen, waar haaaaaaaal je het vandaan zeg...Ik zeg dat ik liever äfdankertjes opvang, dan mijn wens voor een raskat te bevredigen...
Ik heb zelfs een raskat afdankertje.
Moet ik even nakijken wat hij gekost heeft maar dat was uit een asiel dus asieltarief. Ik kan de siamezen (straatkatten) zo ook van straat plukken hier of in Frankrijk.
Nou, ik niet dus..ik heb ze ook vanuit een vieze hooiberg met nietsziekte gratis erbij gekregen , pfffffff en tsja, dan kost dat ook geld ja...zeker de sterilisatie dus...wat is daar mis mee?
Niets mis mee dat is dus die 75 euro. Een behandeling tegen niesziekte kost al gauw meer.

Ja en dus?
Inenten gaat nog steeds niet gratis dus kosten die katten geld.

Ik snap heel je probleem niet, want in principe komt wat jij zegt overeen met wat ik zeg, maar als me liever niet leuk vind en wil aanvallen, mag dat best hoor...
Wat maakt het uit of ik jou of jou leuk vind of niet :denken:
Eerlijk gezegd heb ik niet eens een mening over jou.
Als je al denkt dat ik hiermee een aanval in zet........
Ik vertel gewoon mijn verhaal ik heb een zwangere poes opgevangen omdat ze anders dus wel verzopen werden hier in het asiel (wat zich naar mijn maatstaven al niet eens een asiel mag noemen maar beter de oven voor de deur kan zetten ben je gelijk van alle ellende af)
Ik laat alles netjes inenten en verzorg ze goed. Die kosten reken ik gewoon door mits mensen geschikt zijn voor het hebben van katten (daar heb ik streng op geselecteerd) Moederpoes was veel te jong om al een nest te hebben en voegt ook niets toe verder (het is een lapjespoes) sterilisatie is een goede oplossing omdat ze toch een aardig zwerfverleden heeft en ook graag buiten is. Dat laat ik doen voor ze ergens belandt. want een ongelukje en je zit weer met een nest katten en daar zit de wereld helemaal niet op te wachten.
Het geeft ook een aardige selectie hoor om er gewoon een bedrag voor te vragen. Niet de bedoeling om er ook maar iets op te verdienen want dan had ik het wel heel anders aangepakt. Geld verdienen over de rug van een dier is zeer eenvoudig je moet alleen geen geweten hebben (en daar bedoel ik jou ook niet mee)dus ook geen aanval. :ok:
Konni
Zeer actief
Contacteer:

]
Als je al denkt dat ik hiermee een aanval in zet........
Nou, zo kwam het wel over dus...
Wat maakt het uit of ik jou of jou leuk vind of niet
Nou, niks dus hihihi...
Ik vertel gewoon mijn verhaal ik heb een zwangere poes opgevangen omdat ze anders dus wel verzopen werden hier in het asiel (wat zich naar mijn maatstaven al niet eens een asiel mag noemen maar beter de oven voor de deur kan zetten ben je gelijk van alle ellende af)
Je woont toch niet in dezelfde plaats als ik? :roll:

Ik laat alles netjes inenten en verzorg ze goed. Die kosten reken ik gewoon door mits mensen geschikt zijn voor het hebben van katten (daar heb ik streng op geselecteerd) Moederpoes was veel te jong om al een nest te hebben en voegt ook niets toe verder (het is een lapjespoes) sterilisatie is een goede oplossing omdat ze toch een aardig zwerfverleden heeft en ook graag buiten is. Dat laat ik doen voor ze ergens belandt. want een ongelukje en je zit weer met een nest katten en daar zit de wereld helemaal niet op te wachten.
Mja, das dan mijn probleem..Ik kan niet een dier intensief verzorgen en het daarna wegdoen. Maar het asiel is geen optie, en mijn vriendenkring is meer dan voorzien zo langzamerhand. :mrgreen:
Het geeft ook een aardige selectie hoor om er gewoon een bedrag voor te vragen. Niet de bedoeling om er ook maar iets op te verdienen want dan had ik het wel heel anders aangepakt. Geld verdienen over de rug van een dier is zeer eenvoudig je moet alleen geen geweten hebben (en daar bedoel ik jou ook niet mee)dus ook geen aanval. :ok:
Ja, dat betalen voor een dier ben ik ook met je eens, wat ik bedoel is dat "veel mensen" niet bereid zijn te betalen, als je de kittens bijna achterna gegooid krijgt.
En van steriliseren hebben de "meeste"eigenaren nooit gehoord.
En dus zit ik nu te bidden dat er niemand voor de deur staat met kittens of een volwassen dier dat vast bij ons hoort, omdat we er toch al zoveel hebben.
Want ook hier is het einde in zicht, ergens moet je de lijn trekken. Zoveel, en niet meer. En dan, wat moet je dan als er weer iemand verteld dat de kittens morgen het water in gaan, omdat niemand ze wil hebben?
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Martijn schreef:Ben je nou nog niet weg?
Je bent té leuk Martijn, mensen kunnen gewoon niet zonder je :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ben je nou nog niet weg?
Nee, blijkbaar heb ik me keurig gedragen en mag blijven.....jij dan? :roll:
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ik hoef niet keurig te zijn. Voor mij gelden andere (geen) regels.
Wrom, omdat je je er toch niet aan houd? :mrgreen:
sample
Zeer actief

Martijn schreef:
Konni schreef:
Ben je nou nog niet weg?
Nee, blijkbaar heb ik me keurig gedragen en mag blijven.....jij dan? :roll:
Ik hoef niet keurig te zijn. Voor mij gelden andere (geen) regels.
Hahahaha het ontbreekt je in ieder geval niet aan zelfvertrouwen.

Lief maar naïef was het toch? :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”