Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welsh corgi pembroke
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
welsh corgi pembroke
hallo, wie kan me wat info vertellen over de corgi ik heb het internet al afgezocht maar ik zoek meer ervaringen van mensen die ze hebben.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik heb zelf al ruim 25 kaar Cardigans, maar deze zijn toch anders dan de Pembrokes. Specifiek over de Pembroke kan ik je niet geven.
Heb je al op de links van fokkers op de site van de corgiclub gekeken?
http://www.welshcorgiclub.nl/
of de nieuwe Pembroke vereniging: http://www.pembrokeclub.nl/
Misschien kun je eerst eens bij een fokker gaan kijken. Heb ik ook gedaan voor ik mijn eerste Cardigan kocht.
Heb je al op de links van fokkers op de site van de corgiclub gekeken?
http://www.welshcorgiclub.nl/
of de nieuwe Pembroke vereniging: http://www.pembrokeclub.nl/
Misschien kun je eerst eens bij een fokker gaan kijken. Heb ik ook gedaan voor ik mijn eerste Cardigan kocht.
-
- Vaste gebruiker
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, hier ben ik
.
Zoals Elly al zei hebben wij inderdaad een Pem in de opvang gehad voor twee maanden. Inmiddels is Liath alweer twee weken geleden herplaatst. Gelukkig bij een cursist van me, dus ik blijf haar nog regelmatig zien.
Mijn ervaringen met Liath zijn natuurlijk niet helemaal representatief. Het gaat hier maar om één hond, dus dat wil niet zeggen dat alle Pems zo zijn. Verder had Liath toch wel een zekere geschiedenis en ze is natuurlijk maar twee maanden bij ons geweest.
Mijn ervaring in ieder geval is dat de Pem een erg baasgericht hondje is dat erg graag met de baas werkt. Het zijn naar mijn idee niet de allergemakkelijkste honden en naar mijn idee is het van groot belang om ook echt met deze hond te werken (gehoorzaamheid, behendigheid, drijven, of iets dergelijks).
Ik weet verder niet wat je over het ras wilt weten. Als je wat gerichtere vragen stelt kan ik je misschien wat mer informatie geven. Verder is de tip van Elly om eens contact op te nemen met de Corgi-vereniging (voor zowel Cardigans als Pembrokes) of de Pembroke-vereniging een hele goeie. En bezoek eens een hondenshow en spreek daar mensen met Pems aan. Er is geen betere manier om een ras te leren kennen dan door te praten met echte liefhebbers van het ras.

Zoals Elly al zei hebben wij inderdaad een Pem in de opvang gehad voor twee maanden. Inmiddels is Liath alweer twee weken geleden herplaatst. Gelukkig bij een cursist van me, dus ik blijf haar nog regelmatig zien.
Mijn ervaringen met Liath zijn natuurlijk niet helemaal representatief. Het gaat hier maar om één hond, dus dat wil niet zeggen dat alle Pems zo zijn. Verder had Liath toch wel een zekere geschiedenis en ze is natuurlijk maar twee maanden bij ons geweest.
Mijn ervaring in ieder geval is dat de Pem een erg baasgericht hondje is dat erg graag met de baas werkt. Het zijn naar mijn idee niet de allergemakkelijkste honden en naar mijn idee is het van groot belang om ook echt met deze hond te werken (gehoorzaamheid, behendigheid, drijven, of iets dergelijks).
Ik weet verder niet wat je over het ras wilt weten. Als je wat gerichtere vragen stelt kan ik je misschien wat mer informatie geven. Verder is de tip van Elly om eens contact op te nemen met de Corgi-vereniging (voor zowel Cardigans als Pembrokes) of de Pembroke-vereniging een hele goeie. En bezoek eens een hondenshow en spreek daar mensen met Pems aan. Er is geen betere manier om een ras te leren kennen dan door te praten met echte liefhebbers van het ras.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe