de Boerboel is inderdaad geen hond waar ik ook maar over na heb gedachtMartin schreef:Ja dat is waar, maar ik denk toch niet dat een boerboel de geschikte hond zal zijn , hij neemt zijn taak als beschermer soms al te letterlijk, wat al een probleem kan gaan worden als er vreemde honden in het spel komen , bovendien zijn boerboels nogal bazig en zullen leider van de roedel worden , ook als de andere hondjes daar problemen mee hebben, en dat kan ook weer tot grote onrust leiden, nee volgens mij geen goede hond voor Fransoos, een goed gefokte Ambull is mijn inziens de meest geschikte hond die aan alle eisen voldoet.Angel-eyes schreef:Ja ik zou het liefst een Boxer zeggen, maar ja die hebben wel veel beweging nodig dus ja die valt gewoon af.
En een Boerboel, ik zou ook niet graag op het erf komen van zo'n mass-monster :N: ...en zo te zien aan de fotoos van Martin gaan die best samen met andere honden

vind ze schitterend hoor, maar met die eigenwijze over het paard getilde ettertjes van bullen die hier rond lopen, gaat dat vast niet goed komen
Die Amerikaan daarentegen lijkt me wel weer wat, en dan meer het bully type
zit daar qua type nou ook nog verschil in karakter in, of is dat gewoon hond afhankelijk