Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voor de fokkers onder ons....
Moderator: moderatorteam
- Flint
- Actief
voor de fokkers onder ons....
Als je een onervaren reu hebt uitgekozen voor je teef (als je dat sowieso al zou doen) en de reu wil niet dekken, ga je dan op zoek naar een andere reu of kies je voor KI?
Gr. Liesbeth

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Mol
- Zeer actief
- Flint
- Actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
gewoon een beetje helpen , dan komt het allemaal goedFlint schreef:Dank jullie wel. Mijn Flint gaat namelijk volgende week voor het eerst dekken. Er zijn ervaren mensen bij en ik verwacht niet dat hij niet wil (of kan) , maar het is natuurlijk altijd afwachten.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
- geregistreerd lid
Re: voor de fokkers onder ons....
Flint schreef:Als je een onervaren reu hebt uitgekozen voor je teef (als je dat sowieso al zou doen) en de reu wil niet dekken, ga je dan op zoek naar een andere reu of kies je voor KI?
Bij de engelse bulldoggen gebeurdt het vrij regelmatig volgens mij ki
ik denk zelfs dat het meer regel als uitzondering is .
groetjes johan d[img][/img]
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
zonder mensen tegen de benen te schoppen zijn er bij de engelse bull wel meer dingen regel ipv uitzondering tegenover de andere rassenjohan d schreef:Flint schreef:Als je een onervaren reu hebt uitgekozen voor je teef (als je dat sowieso al zou doen) en de reu wil niet dekken, ga je dan op zoek naar een andere reu of kies je voor KI?
groetjes johan d[img][/img]

zoals bijvoorbeeld de keizersnee..
die beessies zijn beetje kapotgefokt volgens mij...

Mij schop je hiermee niet tegen de benen, ben het volledig met je eens!massam schreef:
zonder mensen tegen de benen te schoppen zijn er bij de engelse bull wel meer dingen regel ipv uitzondering tegenover de andere rassen![]()
-
- geregistreerd lid
miekmiek schreef:Mij schop je hiermee niet tegen de benen, ben het volledig met je eens!massam schreef:
zonder mensen tegen de benen te schoppen zijn er bij de engelse bull wel meer dingen regel ipv uitzondering tegenover de andere rassen![]()
Ik ben er niet mee eens maar ieder zijn mening toch demeeste problemen komen door de mensen die zomaar wat fokken .
maar ja ik ben een bulldog liefhebber
groetjes johan

- Mol
- Zeer actief
als je een lief hebber bent lees je verdiep je dan eerst eens goed in het ras voor dat je met bellen gaat lopen slaan die al lang geslagen zijn.johan d schreef:miekmiek schreef:Mij schop je hiermee niet tegen de benen, ben het volledig met je eens!massam schreef:
Ik ben er niet mee eens maar ieder zijn mening toch demeeste problemen komen door de mensen die zomaar wat fokken .
maar ja ik ben een bulldog liefhebber
groetjes johan:
mol

- Bianc@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua
met je eens, ben eens bij een bekende EB fokker geweest. Die moest ook de pups om de paar uur omleggen/omdraaien met de hand ?massam schreef:zonder mensen tegen de benen te schoppen zijn er bij de engelse bull wel meer dingen regel ipv uitzondering tegenover de andere rassenjohan d schreef:Flint schreef:Als je een onervaren reu hebt uitgekozen voor je teef (als je dat sowieso al zou doen) en de reu wil niet dekken, ga je dan op zoek naar een andere reu of kies je voor KI?
groetjes johan d[img][/img]![]()

want dat konden ze zelf niet, moeder met keizersnee natuurlijk van haar dikke buik verlosd en nog maar niet te spreken over hoe het er in de zomer aan toe gaat.

een beetje kapotgefokt ? flink kapotgefokt imo
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox

-
- Vaste gebruiker
zo en zo rustig blijven en de reu helpen.Het kan ook zo wezen dat een bepaalde reu niet wil dekken omdat de baas te dominant aanwezig!dan rustig afstand nemen en aan de andere ervaren fokkers overlaten(ervaren fokker bedoel ik ook ervaren fokker)want als er wat mis gaat in de dekking of koppeling kan dit levenslange beschadeging geven aan de reu en de teef,dat je daarna alleen maar KI kan doen met je reu.Uit mijn omgeving spreek uit ervaring!
groetjes marleen en de doggies
groetjes marleen en de doggies
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
zakje gaat beter hahahha en echt sjorren is het niet hoor,massam schreef:smerige vraag van mij dan... hoe gaat dat dan?? sjorren en potje erbij houden en vangen?Podenji schreef:haha nee dat klopt er zijn meerder manieren ervoor, hahah veel plezier zou ik zeggenyamie schreef:hahha ik wou het net zeggen...Inge O schreef:daarvoor heb je geen nepteef nodig hoor...![]()
![]()

- Anja v.S.
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Vorige week met mijn vriendin die fokster is, naar een andere fokster geweest omdat de dekreu, die al 2 teefjes gedekt had, wel wilde dekken maar de teef wilde hem niet. Ze bood zich aan maar ging vrij snel daarna weer zitten. Voor de teef was het de eerste keer. Het zaad kun je makkelijk opvangen, by the way;-) Vervolgens toch maar een afspraak gemaakt met een hele goede, bekende fokster in de kringen van deze rashond. Deze fokster gaat er gewoon naast liggen en helpt de reu als het nodig is. In dit geval is de dekreu gebruikt van deze fokster. Ook nu, ging de teef weer zitten maar de fokster heeft de natuur gewoon een handje geholpen. Wel hadden we geïnformeerd voor K.I.. In België is een slagingspercentage van 93%. Het nadeel van K.I. is wel, dat het geboortekanaal niet opgerekt is en er waarschijnlijk een keizersnee op moet volgen. Mijn ervaring is dus: mocht het niet meteen lukken, de natuur helpen. Ik weet niet, of je weleens een dekking hebt gezien, maar de penis moet er wel inzitten voordat hij uit de schacht komt, anders ben je te laat en lukt het niet meer. Succes, en laat ons maar weten of het gelukt is;-)
Ik ben Anja, 45 jaar en in het bezit van een ruby Cavalier genaamd Paddy. Ik vind het leuk om op dit forum informatie in te winnen, en te praten over mijn ervaringen e.d. m.b.t. honden. Kijk ook eens op mijn website www.vantastotglas.nl
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
dat is dus de grootste bullshit die je maar kan vertellen.Anja v.S. schreef:. Het nadeel van K.I. is wel, dat het geboortekanaal niet opgerekt is en er waarschijnlijk een keizersnee op moet volgen.
want dat heeft total niet met elkaar te maken, want zoals jij het zegt rekt de teef op door de reu ,en loopt ze 9 weken met een egoput
nou nee hoor
het geboortkanaal word sopel in de laatste dagen voor de bevalling
mol

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
hahaha ik moest ook al zo lachen om dat zinnetje, mijn hemel wat mensen wel niet kunnen verzinnen zeg....v.d Lupinehof schreef:dat is dus de grootste bullshit die je maar kan vertellen.Anja v.S. schreef:. Het nadeel van K.I. is wel, dat het geboortekanaal niet opgerekt is en er waarschijnlijk een keizersnee op moet volgen.
want dat heeft total niet met elkaar te maken, want zoals jij het zegt rekt de teef op door de reu ,en loopt ze 9 weken met een egoput
nou nee hoor
mol

- Anja v.S.
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Het verhaal over het geboortekanaal is toch echt door een dierenarts medegedeeld toen wij hier in de omgeving gingen informeren naar K.I.. Goed, dat dus blijkt, dat het dus niet zo is.Waar een forum al niet voor kan dienen;-))
Ik ben Anja, 45 jaar en in het bezit van een ruby Cavalier genaamd Paddy. Ik vind het leuk om op dit forum informatie in te winnen, en te praten over mijn ervaringen e.d. m.b.t. honden. Kijk ook eens op mijn website www.vantastotglas.nl
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
Hihi bij mensen werkt dat ook zo, als je gemeenschap hebt gehad en hij is succesvol gebleken, is het gat zo groot dat je 9 maanden moet blijven liggenyamie schreef:hahaha ik moest ook al zo lachen om dat zinnetje, mijn hemel wat mensen wel niet kunnen verzinnen zeg....v.d Lupinehof schreef:dat is dus de grootste bullshit die je maar kan vertellen.Anja v.S. schreef:. Het nadeel van K.I. is wel, dat het geboortekanaal niet opgerekt is en er waarschijnlijk een keizersnee op moet volgen.
nou nee hoor
mol![]()

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Johan,johan d schreef: Bij de engelse bulldoggen gebeurdt het vrij regelmatig volgens mij ki
groetjes johan
Dat komt om dat de meeste engelse bulldoggen inmiddels een figuur hebben waardoor een natuurlijkee dekking niet eens meer lukt! Dan vraag ik me af waar je als fokker mee bezig bent; je fokt dan dus een ras wat zichzelf niet eens meer kan voortplanten en wat ook niet meer zelfstandig kan bevallen!?!

Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
8O 8O 8O 8OTerra schreef:
Hihi bij mensen werkt dat ook zo, als je gemeenschap hebt gehad en hij is succesvol gebleken, is het gat zo groot dat je 9 maanden moet blijven liggenanders valt de foetus er uit... 8O
Dus ik heb voor niks 9 maanden plat gelegen

groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
De meeste bullen kunnen heel goed zelfstandig dekken of natuurlijk gedekt worden. Die keuze wordt door de fokker gemaakt, omdat KI nu eenmaal een hoger slagingspercentage heeft, hetzelfde als de keizersnede. Veel fokkers vinden het makkelijk en lopen minder risico om een pup te verliezen doordat ie bijv. vastzit in het geboortekanaal of achter een grote pup en dus stikt omdat het te lang duurt. Het ligt dus niet altijd aan de BUlldog maar ook aan de fokkers!!!Scooby schreef:Hoi Johan,johan d schreef: Bij de engelse bulldoggen gebeurdt het vrij regelmatig volgens mij ki
groetjes johan
Dat komt om dat de meeste engelse bulldoggen inmiddels een figuur hebben waardoor een natuurlijkee dekking niet eens meer lukt! Dan vraag ik me af waar je als fokker mee bezig bent; je fokt dan dus een ras wat zichzelf niet eens meer kan voortplanten en wat ook niet meer zelfstandig kan bevallen!?!
Tinde
Rude & Gentle's
From our family to yours!
From our family to yours!