Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welk ras voldoet hieraan het best

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

welk ras voldoet hieraan het best

Ongelezen bericht door fransoos »

stel ik zou me niet meer veilig voelen in mijn huisje, en ik zou er een grote hond bij willen voor bescherming
wat zouden jullie dan aanraden :denken:
hij moet dus groot zijn, lief voor andere honden, katten ed
rustig van aard, geen blaffer, niet nerveus, geen urenlange wandelingen nodig hebben
Meer het afschrikeffect hebben dan echt in de aanval gaan, en daarbij natuurlijk redelijk gezond :wink: oja en kortharig
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Gecastereerde leeuw of tijger, kan geen dier tegenop :mrgreen:...oh nee is geen hond hahahaha :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Een Sint Bernard is misschien wel wat voor je.

Als dat naar je blaft ga je als onverlaat echt een paar deuren verder de boel onveilig maken. :wink:
Rob*
Zeer actief

Wil de hond schreef:Een Sint Bernard is misschien wel wat voor je.

Als dat naar je blaft ga je als onverlaat echt een paar deuren verder de boel onveilig maken. :wink:
Oh ja die heb je ook korthaar, das ook zo, ja als die zijn scheur opentrekt?? :N:
Oh maar een Mastino is dan helemaal ideaal, als het toch nie uitmaakt hoe groot, is geen betere waakhond te vinden :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Angel-eyes schreef:

Oh ja die heb je ook korthaar, das ook zo, ja als die zijn scheur opentrekt?? :N:
Oh maar een Mastino is dan helemaal ideaal, als het toch nie uitmaakt hoe groot, is geen betere waakhond te vinden :mrgreen:
Een Mastino heeft als voordeel dat hij erg kort haar heeft, en tja, indruk maakt het wel als zo´n kwijlebakkes zijn smurf opentrekt. Dan ga je echt even een blokkie om doen.

Maar of zo´n Mastino nou echt lief is voor andere honden?

Dan kun je toch beter de Sint Bernard proberen denk ik.
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Wil de hond schreef:
Angel-eyes schreef:

Een Mastino heeft als voordeel dat hij erg kort haar heeft, en tja, indruk maakt het wel als zo´n kwijlebakkes zijn smurf opentrekt. Dan ga je echt even een blokkie om doen.

Maar of zo´n Mastino nou echt lief is voor andere honden?

Dan kun je toch beter de Sint Bernard proberen denk ik.
Hier kan je wel eens gelijk in hebben Wil, alleen weet ik niet hoe nu de algehele gezondheid van dit ras is.
Ze zijn wel groot , maar wel lief.

Gr Bertus.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Goed gefokte Berner sennen hond?, zeer lief en goed met andere dieren die bij het gezin horen. Erg waaks al heeft hij dat imago niet. Wij hebben er een gehad, wel een echte uit zwitserland uit een bergdorp van een boer die fokte volgens de richtlijnen van de vereniging aldaar.
De hond is 13 geworden en was een machtige kameraad voor iedereen en heeft een aantal inbraken en een autokraak voorkomen. Dat was een hond van goud :ok:

Verder kan je denken aan bv een bouvier, ook een rustige trouwe hond die goed sociaal is met het gezin en andere honden, en als je de vacht kort houdt heb je er weinig omkijken naar. Ze zijn behoorlijk waaks en zullen je beschermen zonder scherp te zijn. Ik weet zeker dat je die honden nauwelijks hoort maar als er wat is zijn ze er :ok:
In mijn ogen zijn bouviers echt goede honden voor mensen die wel een waakse hond willen zonder dat er een balffende neuroot in huis rondrent ;)
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

ik zou toch zeggen de bullmastiff en niet omdat ik ze zelf heb maar omdat ze zo zijn zoals je zelf beschrijf.

mol :8):
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Mol schreef:ik zou toch zeggen de bullmastiff en niet omdat ik ze zelf heb maar omdat ze zo zijn zoals je zelf beschrijf.

vergeet de dog niet :pffff:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Ik zou ook voor de bull mastiff gaan, zijn ook erg leuke honden behalve dat je dat doen wat jij vraagt in je verhaal.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Een Wetterhoun. Niet kortharig, maar krulharig, verhaart nauwelijks. Blaft alleen als het echt nodig is en dan slechts kort. Valt niet aan, maar 'stelt' een inbreker wel.
Mol
Zeer actief

sypke schreef:Een Wetterhoun. Niet kortharig, maar krulharig, verhaart nauwelijks. Blaft alleen als het echt nodig is en dan slechts kort. Valt niet aan, maar 'stelt' een inbreker wel.
maar niet om het 1 of ander maar tis toch een hond die als de indringer in een bepaalde staat is toch minder in te brengen heeft, ik bedoel ik was een keer bij een voetbal wedstrijd en ik stand naast een vrij groote gozer
en we moesten door lopen en werden gesomeerd door een honden gelijder ik nam een paar stappen terug en die gozer bleef staan, waar op de gelijder zijn hond liet stellen en die klapte vol in die gozer zijn been
waar op die gozer de bek van die hond beet pakte zonder een krimp te geven en de bek open trok en de hond van zijn ben af haalde en de hond vierkant beet pakte en echt de hond terug gooide naar zijn gelijder die daar eigelijk geen andwoord op had,
als je daneenhond heb die toch meer power heeft en wat zwaarder is dan een kilo of 35 is dat wat minder makkelijk te doen.

Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

idorh schreef:
Dan kun je toch beter de Sint Bernard proberen denk ik

Hier kan je wel eens gelijk in hebben Wil, alleen weet ik niet hoe nu de algehele gezondheid van dit ras is.
Ze zijn wel groot , maar wel lief.

Gr Bertus.
Nou dat is beetje achterhaald hoor,dat lieve.Jammer genoeg lopen er tegenwoordig nogal wat verknipte types rond.

Gr. Christa
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Contacteer:

Re: welk ras voldoet hieraan het best

Ongelezen bericht door Xhrista »

fransoos schreef:stel ik zou me niet meer veilig voelen in mijn huisje, en ik zou er een grote hond bij willen voor bescherming
rustig van aard, geen blaffer, niet nerveus, geen urenlange wandelingen nodig hebben
Meer het afschrikeffect hebben dan echt in de aanval gaan, en daarbij natuurlijk redelijk gezond :wink: oja en kortharig
Een Saarloos is groot,heel sociaal,rustig(een reu zelfs lui)blaft haast niet,alleen bij echt onraad,snel tevreden als ze maar bij het roedel kunnen zijn.
Ja en ze hebben ook wel wat nadelen :wink:

Gr. Christa
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

fransoos schreef:stel ik zou me niet meer veilig voelen in mijn huisje, en ik zou er een grote hond bij willen voor bescherming
Koop een bordje met "HIER WAAK IK!" met een of andere gevaarlijke hondenkop er op. en eventueel een CDtje met hondengeblaf, die begint wanneer de indringer het bordje nadert.
Neem GEEN hond, want de hond die aan alle eigenschappen tegelijk voldoet, die jij wenst, bestaat volgens mij niet.
Afbeelding
CopyKid
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door CopyKid »

Toch toch. Duitse Dog, geen twijfel mogelijk! Als hij tegen de indringer aanspringt om hem een flinke knuffel te geven, valt de onverlaat geheid omver. Vervolgens krijgt hij een kwispelende staartpunt in de ogen. En uiteindelijk gaat de Dog er gewoon opliggen zodat hij geen kanten meer opkan. Resultaat: indringer uitgeschakeld, missie geslaagd!

CopyKid
Ditis nepis potentis negro te.
Sandracula
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sandracula »

jip007 schreef:
Mol schreef:ik zou toch zeggen de bullmastiff en niet omdat ik ze zelf heb maar omdat ze zo zijn zoals je zelf beschrijf.

vergeet de dog niet :pffff:
Misschien wel, maar dan moet je toch echt een hele luie dog uitzoeken :mrgreen: Mevrouw hier pikt een blokje om echt niet, ze moet toch wel wat langer dan een uurtje per dag wandelen :wink:
Kan natuurlijk ook zijn dat wij een verwende dog hebben :19:
Afbeelding
Roosje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roosje »

Afbeelding
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Gecastereerde leeuw of tijger, kan geen dier tegenop :mrgreen:...oh nee is geen hond hahahaha :mrgreen:
leuk, maar weet dan ook gelijk zeker dat ik geen andere dieren meer overhou, dus heb dan ook geen bescherming meer nodig, probleem opgelost, blijf ik wel zitten met een leeuw in mijn achtertuin :denken:
Afbeelding

die je begaan hebt...
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

de sint bernhard vind ik inderdaad erg mooi, maar dan wel de langhaar variant

Mastino, hmmm nee niet echt

de bullmastiff heb ik aan zitten denken, maar hoe gaat dat in een roedel

de Duitse dog mm nee is me net iets TE hoog op de poten

de bouvier, hebben we vroeger thuis ook gehad, niet mijn soort hond, daarbij de dotten haar die daar vanaf komen :roll:

de old englisch vind ik niet mooi

de saarloos ?? vertel mij eens het nadeel van de saarloos,, tis wel een echt oerhond nog," kijk een wolf in de tuin, nou die slaan we over, straks heeft hij honger" :smile:
Laatst gewijzigd door fransoos op 23 jul 2004 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

die je begaan hebt...
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

Trina schreef:
Koop een bordje met "HIER WAAK IK!" met een of andere gevaarlijke hondenkop er op. en eventueel een CDtje met hondengeblaf, die begint wanneer de indringer het bordje nadert.
Neem GEEN hond, want de hond die aan alle eigenschappen tegelijk voldoet, die jij wenst, bestaat volgens mij niet.
slaat natuurlijk helemaal nergens op, waarom zouden deze honden niet bestaan??
Afbeelding

die je begaan hebt...
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

Roosje schreef:Olde Victorian Bulldog http://www.dogbreedinfo.com/oldevictorianbulldogge.htm

Afbeelding
:N: :N: :N:
uhh nou nee Roosje, das me nou net iets TE breed
Afbeelding

die je begaan hebt...
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

fransoos schreef:de sint bernhard vind ik inderdaad erg mooi, maar dan wel de langhaar variant

de bouvier, hebben we vroeger thuis ook gehad, niet mijn soort hond, daarbij de dotten haar die daar vanaf komen :roll:

de saarloos ?? vertel mij eens het nadeel van de saarloos,, tis wel een echt oerhond nog," kijk een wolf in de tuin, nou die slaan we over, straks heeft hij honger" :smile:
Is er ook nog een ras dat niet bij je bankstel past?
AfbeeldingAfbeelding
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:
fransoos schreef:de sint bernhard vind ik inderdaad erg mooi, maar dan wel de langhaar variant

Is er ook nog een ras dat niet bij je bankstel past?
:roll: hhmmm nou dan heb ik een probleem, ik heb hier elke maand een ander bankstel, dus nee ik zou zo 1 2 3 niet kunnen bedenken wat daar niet bij zou passen, dus das geen criterium hier
Afbeelding

die je begaan hebt...
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Lotje-en-Sjaakie »

bram en thijs schreef: Is er ook nog een ras dat niet bij je bankstel past?
:roll: :smile: :smile: :smile: whihi, Fransoos ik geloof dat je te kieskeurig gevonden wordt. :mrgreen: :mrgreen: Was het niet zo dat jij je bankstellen juist aan de honden aanpast?!!!! :Q:

Solly aan mij heb je ook niks :denken:
Groet Lieve-Lotje,
BimBam-Sjaakie (aka De Klokkenluider van de NotreBull)
en Gerdine
Mol
Zeer actief

bullmastiff van af pup samen met andere gaat gewoon goed geen problemen

Roosje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roosje »

Een Pyrenese Berghond voldoet aan al je eisen behalve ze zijn niet kortharig en misschien wat te groot voor je smaak. Ze zijn gefokt om tussen de kudde schapen te liggen waar ze niet opvallen door hun vacht. Wanneer er gevaar dreigt komen ze in actie.

Roosje
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ja ik zou het liefst een Boxer zeggen, maar ja die hebben wel veel beweging nodig dus ja die valt gewoon af.
En een Boerboel, ik zou ook niet graag op het erf komen van zo'n mass-monster :N: ...en zo te zien aan de fotoos van Martin gaan die best samen met andere honden
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Angel-eyes schreef:Ja ik zou het liefst een Boxer zeggen, maar ja die hebben wel veel beweging nodig dus ja die valt gewoon af.
En een Boerboel, ik zou ook niet graag op het erf komen van zo'n mass-monster :N: ...en zo te zien aan de fotoos van Martin gaan die best samen met andere honden
Ja dat is waar, maar ik denk toch niet dat een boerboel de geschikte hond zal zijn , hij neemt zijn taak als beschermer soms al te letterlijk, wat al een probleem kan gaan worden als er vreemde honden in het spel komen , bovendien zijn boerboels nogal bazig en zullen leider van de roedel worden , ook als de andere hondjes daar problemen mee hebben, en dat kan ook weer tot grote onrust leiden, nee volgens mij geen goede hond voor Fransoos, een goed gefokte Ambull is mijn inziens de meest geschikte hond die aan alle eisen voldoet. :wink:
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

Lotje-en-Sjaakie schreef:
bram en thijs schreef: Is er ook nog een ras dat niet bij je bankstel past?
:roll: :smile: :smile: :smile: whihi, Fransoos ik geloof dat je te kieskeurig gevonden wordt. :mrgreen: :mrgreen: Was het niet zo dat jij je bankstellen juist aan de honden aanpast?!!!! :Q:

Solly aan mij heb je ook niks :denken:
Ach het was toch goed bedoelds, weet zij veel dat de banken er hier doorheen gaan als zoete broodjes, maar aan de andere kant heeft ze wel gelijk, ik heb gele vloerbedekking
:denken: zou daar een zwarte hond het mooist op staan, of een mooie brindle :wink: :mrgreen:
Afbeelding

die je begaan hebt...
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”