Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dat klopt inderdaad. Je kunt er van op aan dat men in Benissa goed in de gaten houdt of hij een dierwaardig bestaan leidt. Hij had ook grote donkere legplekken of hoe je dat ook mag noemen. De plekken waren niet open.
Waken doen mijn honden wel al zijn ze niet erg luidruchtig,gelukkig.
Als wij visite krijgen blijven ze er meestal bij tenzij iemand echt vreselijk bang is van honden dan wil ik ze wel even apart zetten.
Als we veel visite krijgen dan zet ik Orson meestal met een kluif of de kong apart.
Niet dat hij agressief tegen ze doet maar hij heeft er gewoon een gruwelijke hekel aan en blijft alles in de gaten houden en doet geen oog dicht de hele avond.
Zomaar binnen lopen zou ik je niet durven zeggen maar ik zou het eerlijk gezegd niet aanraden vooral in donker denk ik niet dat dit succesvol is.
Mijn dochter was een keer wezen stappen en kwam snachts thuis met haar vriendje,die al een jaar over de vloer kwam,en omdat het slecht weer was ging zij naar binnen en vroeg ze hem om te lopen en via de achterkant te gaan en de scooter op te bergen.
Mooi niet dus,Orson stond hem op te wachten en liet hem niet binnen en werd zo dreigend op een gegeven moment dat hij het ook maar liet.
.Zonder blaffen want wij zijn er doorheen geslapen.
Hij wou niet bellen omdat hij bang was ons wakker te maken dus heeft hij steentjes tegen mijn dochter haar slaapkamerraam gegooid tot zij open deed,en werd toen wel vriendelijk door Orson binnen gelaten onder begeleiding van mijn dochter.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor elke hond die ik tegenkom zonder baas en niet ken, respect en misschien wel ontzag heb. Ik ken ze niet en dus kan ik ook niet hun lichaamstaal lezen. Dat kan ik wel bij onze eigen honden. Maar ik zou dus echt niet weten hoe die zullen reageren als er een keer iemand in huis staat die kwaad wil.
De zogenaamde enge/gevaarlijke honden kende ik tot voor kort alleen van verhalen. Ik zie tegenwoordig diverse rassen op shows en moet zeggen dat ik ze vaak bijzonder mooi vind.
Mijn docent rassenleer bij de KK1 cursus is ook keurmeester van o.a. de Am. Staff en de Staffordshire Bullterrier en die doet ook grote moeite om duidelijk te maken dat de betreffende rassen juist goede karakters hebben.
En omdat ik dus b.v. een Am. Staff. alleen in theorie ken heb ik een medecursist die honden van dat ras heeft gevraagd of ik eens kennis mag maken met het ras. Hij neemt dus in september als de cursus verder gaat 1 van zijn honden mee. Kijk er nu al naar uit.
Branka schreef:[Mijn docent rassenleer bij de KK1 cursus is ook keurmeester van o.a. de Am. Staff en de Staffordshire Bullterrier en die doet ook grote moeite om duidelijk te maken dat de betreffende rassen juist goede karakters hebben.
En omdat ik dus b.v. een Am. Staff. alleen in theorie ken heb ik een medecursist die honden van dat ras heeft gevraagd of ik eens kennis mag maken met het ras. Hij neemt dus in september als de cursus verder gaat 1 van zijn honden mee. Kijk er nu al naar uit.[/color]
Gaaf!! Dat is echt hartstikke leuk! Daar steek je meer van op dan uit een boek!