door 2 Am Staffs en een Mastiff...
Het enige waar je op moet letten is dat je niet "helemaal afgelebberd en heavy geknuffeld wordt...
Wie weet wordt je zelfs wel verliefd op ze....

Moderator: moderatorteam
Ik heb dan wel geen boerboel , maar ik herken wel wat je zegt Martin.Martin schreef:Ik kan je aan de ene kant geen ongelijk geven dat je een beetje voorzichtig bent met dat soort zaken, je weet het maar nooit , met al die mafkezen tegenwoordig.
Je kan bij mij ook zo binnenlopen hoor Marc, als ik je maar binnen laat, dan is er niets aan de hand, mijn boerboel zal zich verder niet met je bemoeien, en zal naast mij af gaan, hij zal je wel onopgemerkt in de gaten houden, maar hij zal nooit iets uit zichzelf ondernemen ,of er moet iets goed fout gaan in mijn huis.
Kom hier 's nachts maar binnen, moet je s kijken hoe eng hij is!!!Angel-eyes schreef:Bono eng????effe goed kijken....... :N: ...iek!die is engSuus schreef:Valt een Amerikaanse Bulldog ook onder 'grote enge honden'?
Ik vind geloof ik alleen honden, katten en mensenpoep viesEn voor Sample: Welke poep vind je niet vies dan, behalve paardepoep?
sample schreef:Das waar. Maar volgens mij heeft een hond vanwege dattie in hun ogen "vies" is, vrij weinig functie in de Turkse of Marokkaanse cultuur. Wat mij zo verbaast, is dat die angt zo enorm is. Ergens vies van zijn of ergens bang voor zijn, lijken mij twee heel verschillende emoties. ik ben vies van sommige soorten poep, maar ik ben er niet báng vanM@ri@nne schreef:Een hond heeft in sommige culturen vaak dan ook een andere functie/taak dan in de onze.sample schreef:Dat ze ze vies vinden zit geloof ik in het cultuur gebakken. Dus ik snap best dat ze een hond niet aan willen raken. Maar veel zijn er echt panisch. Grote paniekogen en strak tegen de muur gedrukt wachten totdat je voorbij bent. En als de hond hun richting maar uit kijkt, springen ze zowat op het dak.
Echt extreem![]()
bij mij naast wonen hele lieve nette turkse mensen. maar het heeft vaak idd niets met bang te maken (zullen er wel bij zijn) maar met het onreine van een hond. als mijn buren niet naar de moskee hoeven lopen ze ook niet om voor mijn hondenMartijn schreef:Ja..daarom hebben ze ook allemaal een kangal.sample schreef:Dat valt mij ook op ja. Dat Turkse en Marokkaanse mensen héél erg bang zijn voor honden.Hier in de wijk wonen aardig wat buitenlandse mensen. Veel van hen, zijn nog wat 'extra' bang.
Als jij uit een land komt waar honden gewoon op straat lopen en geen opvoeding hebben gekregen ben je ook bang voor honden die je niet kent.
Ik snap de vraag over enge honden wel.dat is ook zeker waar, maar daarom is de hond inprinciepe niet eng maar de geen die niet kapabel is het op te voeden.
Denk je niet dat dat op wat meer honden van toepassing is? Iets niet na kunnen vertellen lijkt mij wat extreem en vergezocht (evenals de kreet "Grote enge hond" trouwens) maar ik kan je verzekeren dat heel veel honden waaks zijn.esther76 schreef:en eh als ik nou een huis van jullie (met Grote Enge Hond) binnenkom terwijl jullie er niet zijn? Laten we zeggen dat de deur openstaat en ik gewoon even rustig binnenloop....??? Kan ik het dan navertellen???
Ik denk dat als je dat doet in bepaalde huizen je het inderdaad niet na kan vertellenesther76 schreef:Hoi Mol,
sample was het geloof ik, die vroeg waarom je die ketting omhoog houdt op de foto's. Is dat voor de houding van het hoofd? Ik vraag me dat ook af!!!???Ik ben wel eens op een show geweest en daar hadden ze van die losse lijnen...snap je wat ik bedoel?
en eh als ik nou een huis van jullie (met Grote Enge Hond) binnenkom terwijl jullie er niet zijn? Laten we zeggen dat de deur openstaat en ik gewoon even rustig binnenloop....??? Kan ik het dan navertellen???
Ik heb bullmastiffs en ik weet zeker dat onze Jack Russel je zal bijten, die is namelijk veel feller en hapt zonder waarschuwing.esther76 schreef:Hoi Mol,
sample was het geloof ik, die vroeg waarom je die ketting omhoog houdt op de foto's. Is dat voor de houding van het hoofd? Ik vraag me dat ook af!!!???Ik ben wel eens op een show geweest en daar hadden ze van die losse lijnen...snap je wat ik bedoel?
en eh als ik nou een huis van jullie (met Grote Enge Hond) binnenkom terwijl jullie er niet zijn? Laten we zeggen dat de deur openstaat en ik gewoon even rustig binnenloop....??? Kan ik het dan navertellen???
ja maar dat is een terrier en dat zijn uhhh hoe noemde ze ze ook alweer: moordmachinesbulletjebe schreef:Ik heb bullmastiffs en ik weet zeker dat onze Jack Russel je zal bijten, die is namelijk veel feller en hapt zonder waarschuwing.esther76 schreef:Hoi Mol,
Euhhhh..........weet ik niet. Ik weet wel dattie de postbode en de krantenjongen niks doet als hij in de voortuin staat. Maar mijn man kwam een tijdje geleden terug uit de middagdienst. Ik lag al in bed. En de hond stond hem wel ietwat gevaarlijk op te wachten. Tis mÃjn honden eh als ik nou een huis van jullie (met Grote Enge Hond ) binnenkom terwijl jullie er niet zijn? Laten we zeggen dat de deur openstaat en ik gewoon even rustig binnenloop....??? Kan ik het dan navertellen
Ik vroeg niet naar het waaks zijn, natuurlijk zijn veel honden waaks; de mijne gaan als een dolle tekeer als er een vreemd geluid klinkt...ik kom niet van een andere planeet ofzo....bram en thijs schreef:Denk je niet dat dat op wat meer honden van toepassing is? Iets niet na kunnen vertellen lijkt mij wat extreem en vergezocht (evenals de kreet "Grote enge hond" trouwens) maar ik kan je verzekeren dat heel veel honden waaks zijn.
Dat vreselijk te keer gaan hoeft niet te betekenen dat de hond ook daadwerkelijk iets doet hoor ,veel van die herriemakers zijn gewoon onzeker en meestal angstbijters, echte wakers zijn zelfverzekerd, stil en laten het komen, en bijten geen mensen dood, maar stoppen hun.esther76 schreef:Ik vroeg niet naar het waaks zijn, natuurlijk zijn veel honden waaks; de mijne gaan als een dolle tekeer als er een vreemd geluid klinkt...ik kom niet van een andere planeet ofzo....bram en thijs schreef:Denk je niet dat dat op wat meer honden van toepassing is? Iets niet na kunnen vertellen lijkt mij wat extreem en vergezocht (evenals de kreet "Grote enge hond" trouwens) maar ik kan je verzekeren dat heel veel honden waaks zijn.
'Iets niet na kunnen vertellen lijkt mij wat extreem en vergezocht' Mij ook, maar ik sluit het niet uit als ik foto's van sommige honden zie. Dat is ook de reden waarom ik die vraag stel aan mensen die ervaring met die rassen hebben.
Enneh, Grote Enge Hond slaat niet op Bram en Thijs hoor
Helemaal mee eens MartinMartin schreef:Dat vreselijk te keer gaan hoeft niet te betekenen dat de hond ook daadwerkelijk iets doet hoor ,veel van die herriemakers zijn gewoon onzeker en meestal angstbijters, echte wakers zijn zelfverzekerd, stil en laten het komen, en bijten geen mensen dood, maar stoppen hun.esther76 schreef:Ik vroeg niet naar het waaks zijn, natuurlijk zijn veel honden waaks; de mijne gaan als een dolle tekeer als er een vreemd geluid klinkt...ik kom niet van een andere planeet ofzo....bram en thijs schreef:Denk je niet dat dat op wat meer honden van toepassing is? Iets niet na kunnen vertellen lijkt mij wat extreem en vergezocht (evenals de kreet "Grote enge hond" trouwens) maar ik kan je verzekeren dat heel veel honden waaks zijn.
'Iets niet na kunnen vertellen lijkt mij wat extreem en vergezocht' Mij ook, maar ik sluit het niet uit als ik foto's van sommige honden zie. Dat is ook de reden waarom ik die vraag stel aan mensen die ervaring met die rassen hebben.
Veel mensen hebben een verkeerd beeld van die stoere, enge honden , ze zijn meestal veel gemoedelijker dan ze er op het eerste gezicht uitzien, en worden veel te veel op hun uiterlijk be(voor)oordeeld.
bulletjebe schreef:Helemaal mee eens MartinMartin schreef:Dat vreselijk te keer gaan hoeft niet te betekenen dat de hond ook daadwerkelijk iets doet hoor ,veel van die herriemakers zijn gewoon onzeker en meestal angstbijters, echte wakers zijn zelfverzekerd, stil en laten het komen, en bijten geen mensen dood, maar stoppen hun.esther76 schreef:Ik vroeg niet naar het waaks zijn, natuurlijk zijn veel honden waaks; de mijne gaan als een dolle tekeer als er een vreemd geluid klinkt...ik kom niet van een andere planeet ofzo....bram en thijs schreef:Denk je niet dat dat op wat meer honden van toepassing is? Iets niet na kunnen vertellen lijkt mij wat extreem en vergezocht (evenals de kreet "Grote enge hond" trouwens) maar ik kan je verzekeren dat heel veel honden waaks zijn.
Veel mensen hebben een verkeerd beeld van die stoere, enge honden , ze zijn meestal veel gemoedelijker dan ze er op het eerste gezicht uitzien, en worden veel te veel op hun uiterlijk be(voor)oordeeld.
Als onze JR 'snachts iets hoort, loopt ze er wel op af, maar grommen, blaffen etc.![]()
De Bullmastiffs tillen hun oor nog niet eens op, die komen pas in actie als het echt moet