Nou, ik zal eens wat controversieels zeggen, ik ben als de dood voor boerboels. Ik ga geen huis binnen met een boerboel mits ik de baas erg goed ken en verantwoordelijk acht.
Ook laat ik onder geen beding mijn honden spelen met controversiele rassen, een Amstaff of een Kangal om maar wat te noemen. Misschien ben ik niet wijs of een man met vooroordelen maar ik denk dat ik gewoon net genoeg weet en helaas geen risico's meer neem.
Ik was bv ergens op bezoek en ben toen ondanks dat de baas een goede kennis was bijna gegrepen door de mastino des huizes. Verder is mijn hond in een vreselijk gevecht geraakt doordat ze plotseling aangevallen is door een furieuze teef van een ras "vechthond" die zgn prima los kon en normaal altijd lief was

.
Een vriend van me is door twee dobers gegrepen MET baas erbij, en de moeder van een goede vriend heeft 2 weken met meer dan 100 hechtingen in het ziekenhuis gelegen na een rondje hardlopen en de ontmoeting met een zgn "LIEF" mecheltje.
Ik weet helaas wat een hond kan doen en ben ook redelijk op de hoogte wat betreft mijn rassenkennis. Ik generaliseer vreselijk nu maar dat doe ik alleen omdat ik geen enkel vertrouwen heb in de kunde van de gemiddelde baas van een gemiddelde hond op straat. In de hond zelf heb ik alle vertrouwen en ik vind geen ras leuker dan de staff bv.
En om alles wat te relativeren, mijn eigen hond is echt een kreng dus ook dat zal meespelen denk ik, ik verbaas me nl soms over hoe onverwacht ze uit de hoek kan komen

Nu ben ik superscherp maar ik vertrouw niemand anders daarin