Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kiezen voor een vertrouwde combi. (met nog een vraag)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

miekmiek

kiezen voor een vertrouwde combi. (met nog een vraag)

Ongelezen bericht door miekmiek »

Vraagje voor de fokkers; kies je vaak voor een combinatie reu-teef waar je al eerder mee gewerkt hebt, of ga je steeds op zoek naar een andere combi?

Groetjes, Annemieke
Laatst gewijzigd door miekmiek op 19 jul 2004 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Westside Kennel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Westside Kennel »

Ik zou niet twee keer dezelfde combinatie doen. Ik vindt het geen zin hebben, je hebt de genen en de lijn toch al uit de eerste combinatie.

:zwaai:
groeten
Eric en Jac
The Westside Kennel Holland
http://home.planet.nl/~thoma472
Official delegate Club Espagnol del Ca de Bou

Mortero (Crom) de Almallutx por siempre
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik zelf ben niet zo voor herhalingscombi's, maar er kunnen natuurlijk goede redenen zijn....stel je hebt een nest, prachtig nest, allemaal reuen, kan me voorstellen dat je graag een teef van die combi wil, dan zou je het nog een keer kunnen proberen....maar als je "goed materiaal"hebt van een combi, dan zie ik het nut er niet vanin, dan ga je gewoon verder met de nakomelingen.....
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zou het niet doen zelf. Bij ons ras is de fokbasis al heel smal en met 2 nesten van exact dezelfde combinatie wordt het daar al niet beter op.

Zelfs als de 1e keer superpups gegeven zou hebben die geweldige karakters en exterieur hebben is het maar zeer de vraag of bij herhaling van dezelfde combinatie deze pups dezelfde eigenschappen zouden krijgen als het eerste nest. Ik heb veelvuldig gehoord van mensen die wel 2x dezelfde combi hebben gebruikt dat de pups van het 2e nest zeer verschilden (qua exterieur en qua karakter) van die van het 1e.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Suzanne de Lange schreef:Ik zou het niet doen zelf. Bij ons ras is de fokbasis al heel smal en met 2 nesten van exact dezelfde combinatie wordt het daar al niet beter op.

Zelfs als de 1e keer superpups gegeven zou hebben die geweldige karakters en exterieur hebben is het maar zeer de vraag of bij herhaling van dezelfde combinatie deze pups dezelfde eigenschappen zouden krijgen als het eerste nest. Ik heb veelvuldig gehoord van mensen die wel 2x dezelfde combi hebben gebruikt dat de pups van het 2e nest zeer verschilden (qua exterieur en qua karakter) van die van het 1e.
Wij hebben 2 keer de zelfde combi gedaan , en alletwee de nesten zijn van het zelfde type en karakter ;)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

jip007 schreef:
Suzanne de Lange schreef:Ik zou het niet doen zelf. Bij ons ras is de fokbasis al heel smal en met 2 nesten van exact dezelfde combinatie wordt het daar al niet beter op.

Wij hebben 2 keer de zelfde combi gedaan , en alletwee de nesten zijn van het zelfde type en karakter ;)
Das dan mooi Jip! ;)
Ik ken dus zelf honden uit dezelfde combinatie maar 2 verschillende nesten en die zijn toch echt wezenlijk anders!
Het kan dus allebei voorkomen. :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik fok niet maar zou ook alleen een herhalingsnest doen als ik een belangrijke teef nodig heb voor de lijn die er in de eerste keer niet bijzat. Een kleurslag een type, noem maar wat. Verder zou ik dan alleen pups verkopen als huisdier aan mensen zonder fokplannen. Tenminste als ik nesten uit honden uit dat eerdere nest verwacht. Voor je het weet zitten alle lijnen verweven met dat bloed als het supernesten worden ;)
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Bedankt voor jullie antwoorden!

Nog een vraagje:
De meeste fokkers bezitten best een ruim aantal honden. Daaronder ook reuen die voor de fok gebruikt worden. Zet je deze reuen ook in voor je eigen teven, of zijn deze reuen alleen voor dekkingen buiten de kennel?
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Wij hebben onze oudste reu 1 keer zelf gebruikt , de jongste gebruiken we misschien over een jaar ;)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

hier zijn 2 reuen aanwezig, en als het mee zit zal gomez zijn klein dochter dekken als hij er dan nog is en het past kwa combinatie

mol 8)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

hier 1 reu, en tis wel de bedoeling dat ie een teef van mij dekt, over een tijdje....mits , als en indien ;) ......maar tis niet zo dat dat een reden voor mij is om dan herhalings combi's te doen, omdat ik een reu heb zitten....dus hij mag ws iig 1 keer en voor de rest zien wel wel....
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”