Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kiezen voor een vertrouwde combi. (met nog een vraag)
Moderator: moderatorteam
kiezen voor een vertrouwde combi. (met nog een vraag)
Vraagje voor de fokkers; kies je vaak voor een combinatie reu-teef waar je al eerder mee gewerkt hebt, of ga je steeds op zoek naar een andere combi?
Groetjes, Annemieke
Groetjes, Annemieke
Laatst gewijzigd door miekmiek op 19 jul 2004 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
- Contacteer:
Ik zou niet twee keer dezelfde combinatie doen. Ik vindt het geen zin hebben, je hebt de genen en de lijn toch al uit de eerste combinatie.
:

groeten
Eric en Jac
The Westside Kennel Holland
http://home.planet.nl/~thoma472
Official delegate Club Espagnol del Ca de Bou
Mortero (Crom) de Almallutx por siempre

Eric en Jac
The Westside Kennel Holland
http://home.planet.nl/~thoma472
Official delegate Club Espagnol del Ca de Bou
Mortero (Crom) de Almallutx por siempre

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik zelf ben niet zo voor herhalingscombi's, maar er kunnen natuurlijk goede redenen zijn....stel je hebt een nest, prachtig nest, allemaal reuen, kan me voorstellen dat je graag een teef van die combi wil, dan zou je het nog een keer kunnen proberen....maar als je "goed materiaal"hebt van een combi, dan zie ik het nut er niet vanin, dan ga je gewoon verder met de nakomelingen.....
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zou het niet doen zelf. Bij ons ras is de fokbasis al heel smal en met 2 nesten van exact dezelfde combinatie wordt het daar al niet beter op.
Zelfs als de 1e keer superpups gegeven zou hebben die geweldige karakters en exterieur hebben is het maar zeer de vraag of bij herhaling van dezelfde combinatie deze pups dezelfde eigenschappen zouden krijgen als het eerste nest. Ik heb veelvuldig gehoord van mensen die wel 2x dezelfde combi hebben gebruikt dat de pups van het 2e nest zeer verschilden (qua exterieur en qua karakter) van die van het 1e.
Zelfs als de 1e keer superpups gegeven zou hebben die geweldige karakters en exterieur hebben is het maar zeer de vraag of bij herhaling van dezelfde combinatie deze pups dezelfde eigenschappen zouden krijgen als het eerste nest. Ik heb veelvuldig gehoord van mensen die wel 2x dezelfde combi hebben gebruikt dat de pups van het 2e nest zeer verschilden (qua exterieur en qua karakter) van die van het 1e.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Wij hebben 2 keer de zelfde combi gedaan , en alletwee de nesten zijn van het zelfde type en karakterSuzanne de Lange schreef:Ik zou het niet doen zelf. Bij ons ras is de fokbasis al heel smal en met 2 nesten van exact dezelfde combinatie wordt het daar al niet beter op.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Das dan mooi Jip!jip007 schreef:Wij hebben 2 keer de zelfde combi gedaan , en alletwee de nesten zijn van het zelfde type en karakterSuzanne de Lange schreef:Ik zou het niet doen zelf. Bij ons ras is de fokbasis al heel smal en met 2 nesten van exact dezelfde combinatie wordt het daar al niet beter op.

Ik ken dus zelf honden uit dezelfde combinatie maar 2 verschillende nesten en die zijn toch echt wezenlijk anders!
Het kan dus allebei voorkomen.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik fok niet maar zou ook alleen een herhalingsnest doen als ik een belangrijke teef nodig heb voor de lijn die er in de eerste keer niet bijzat. Een kleurslag een type, noem maar wat. Verder zou ik dan alleen pups verkopen als huisdier aan mensen zonder fokplannen. Tenminste als ik nesten uit honden uit dat eerdere nest verwacht. Voor je het weet zitten alle lijnen verweven met dat bloed als het supernesten worden 

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Mol
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer: