Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaring met Gedragscentrum Gaus in Lelystad?
Moderator: moderatorteam
Ervaring met Gedragscentrum Gaus in Lelystad?
Ik heb in mijn boek een stukje gewijd aan het Gaus Gedragscentrum in Lelystad. De hond wordt intern getraind en na afloop krijgt de eigenaar een korte workshop om te leren in het vervolg met de hond om te gaan. Nu heb ik weinig ervaringen van mensen gehoord, ik ken het Gedragscentrum slechts van medewerkers of Gaus-instructeurs, die er zeer over te spreken zijn. De gedragsdeskundige die mijn schrijfsels leest, waarschuwde mij er echter voor dat de hond het goede gedrag niet samen met zijn baas leert en dat de bazen onvoldoende worden getraind met het nieuwe gedrag om te gaan.
Dit wil ik even aan de praktijk toetsen. Is er iemand die ervaring heeft met het Gedragscentrum? Goede en slechte? Eigenlijk wil ik het Gedragscentrum gewoon onder de aandacht brengen, maar ook de haken en ogen die eraan zitten noemen.
Dit wil ik even aan de praktijk toetsen. Is er iemand die ervaring heeft met het Gedragscentrum? Goede en slechte? Eigenlijk wil ik het Gedragscentrum gewoon onder de aandacht brengen, maar ook de haken en ogen die eraan zitten noemen.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja, ik heb ervaring. Negatief..ik vind de methode niet okee. Problemen met de hond ontstaan niet doordat de hond verkeerd bezig is, maar omdat de baas de hond verkeerd aanstuurt en de combi blijkbaar ergens scheef gaat. Bij een interne training wordt daar totaal aan voorbij gegaan. De hond wordt getraind in zijn probleemgedrag en dat werkt inderdaad in een aantal gevallen goed. De hond is uit de vertrouwde omgeving, is onzeker en uit zijn doen.
Van bravourgedrag zal je dus niet zoveel merken..
In sommige gevallen werkt het ook niet goed. Bange honden komen getraumatiseerd voor werpkettinkjes of zelfs soms clickers terug.
De honden worden in kleine groepjes getraind en daarin worden bepaalde honden dus ook met bv het gooien van kettinkjes gecorrigeerd.
De terugkomdag, de dag dat je je hond kan komen ophalen heb ik een keer meegekeken. Ik heb me ogen uit mijn hoofd verbaasd. Een drukte van belang..beperkte theorie en de praktijk was echt om te janken.
Een grote hal waar een heleboel mensen tegenlijk met hun hond moesten laten zien wat de hond in die week of langer had geleerd en de baas moest laten zien dat hij de theorie begrepen had. Commentaar ging over de luidsprekers..honden waren vreselijk gestresst en de bazen zo mogelijk nog erger. Als iemand daar iets geleerd heeft dan is het dat het een waardeloze en zinloze manier is om kennis over te brengen.
Ik was eerlijk gezegd onder de indruk van de chaos en de onproffesionaliteit.
Van bravourgedrag zal je dus niet zoveel merken..
In sommige gevallen werkt het ook niet goed. Bange honden komen getraumatiseerd voor werpkettinkjes of zelfs soms clickers terug.
De honden worden in kleine groepjes getraind en daarin worden bepaalde honden dus ook met bv het gooien van kettinkjes gecorrigeerd.
De terugkomdag, de dag dat je je hond kan komen ophalen heb ik een keer meegekeken. Ik heb me ogen uit mijn hoofd verbaasd. Een drukte van belang..beperkte theorie en de praktijk was echt om te janken.
Een grote hal waar een heleboel mensen tegenlijk met hun hond moesten laten zien wat de hond in die week of langer had geleerd en de baas moest laten zien dat hij de theorie begrepen had. Commentaar ging over de luidsprekers..honden waren vreselijk gestresst en de bazen zo mogelijk nog erger. Als iemand daar iets geleerd heeft dan is het dat het een waardeloze en zinloze manier is om kennis over te brengen.
Ik was eerlijk gezegd onder de indruk van de chaos en de onproffesionaliteit.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- sample
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoezo?sample schreef:Ik vind Martin Gaus vaak zo enorm hardhandig in zijn methodes.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- sample
- Zeer actief
Wat ik me zo van hem kan herinneren in de tijd dak hem weleens op TV zag, vond ik hem gewoon lijfelijk nogal hard. Ik heb hem weleens een ruk aan een slipketting zien geven.........dak dacht van, nou.....dát mocht wel ietsje minder.
Wat me verder aan hem helemaal niet aanspreekt (maar das persoonlijk natuurlijk, niet relevant voor deze vraag en ook zeker geen reden waarom zijn methodes niet goed zouden zijn) is zijn manier van dingen uitleggen. Kijk je weleens "crocodile hunter"? Met die Steve en Terry dinges? Die Steve heeft dat ook zo erg...vréselijk vind ik dat.
Wat me verder aan hem helemaal niet aanspreekt (maar das persoonlijk natuurlijk, niet relevant voor deze vraag en ook zeker geen reden waarom zijn methodes niet goed zouden zijn) is zijn manier van dingen uitleggen. Kijk je weleens "crocodile hunter"? Met die Steve en Terry dinges? Die Steve heeft dat ook zo erg...vréselijk vind ik dat.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Martin Gausscholen en ook het gedragscentrum in Lelystad traint middels de clicker. Met slipkettingen wordt alleen nog maar gegooid. Dat is trouwens al jaren zo.sample schreef:Wat ik me zo van hem kan herinneren in de tijd dak hem weleens op TV zag, vond ik hem gewoon lijfelijk nogal hard. Ik heb hem weleens een ruk aan een slipketting zien geven.........dak dacht van, nou.....dát mocht wel ietsje minder.
Zoals je weet wordt er met clickertraining in principe niet gecorrigeerd.
Verder staat Gaus als persoon niet ter discussie, maar het gaat over interne trainingen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- sample
- Zeer actief
- Roosje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik ken twee honden hier in de buurt die naar de Gaus Gedragscentrum in Lelystad zijn geweest, allebei vervielen ze weer in hun oude foute gedrag. Zoals Eline aangeeft "Problemen met de hond ontstaan niet doordat de hond verkeerd bezig is, maar omdat de baas de hond verkeerd aanstuurt en de combi blijkbaar ergens scheef gaat"
Roosje
Roosje

Martin Gaus
Ik heb geen ervaring met het trainingscentrum. Heb wel diversen cursussen gedaan bij een Martin Gaus honden school. De huidige methode is inderdaad met de klikker. Het is een algemene brede methode bedoeld om zoveel mogelijk mensen iets te laten snappen. Ik denk dat de methode opzich goed is alhoewel ik dingen best anders doen. Ik gebruik geen bench b.v.
Het zijn naar mijn beleving de mensen zelf die er te weining voor doen/mee doen om echt contact te krijgen met hun hond. Ze verwachten van een cursus wonderen. "Een gehoorzame hond in tien lessen" wekt deze verwachting ook op. De mensen gaan er van uit dat die cursussen genoeg zijn en trainen daarbuiten te weining met hun honden. Dan ontstaan er problemen en wordt er gemoppert op Martin Gaus, de hondenschool, de methode, de lange lijn enz. enz.
Dan gaat zo'n hond intern en moet het opgelost zijn. Maar helaas gedrag is baas gebonden. Dat roept Martin Gaus ook altijd. Vind het dan ook heel raar om te horen dat daar zo mee om gegaan wordt zoals Eline omschreef. Dat is het zinloos.
Eigenlijk zou de baas een interne opleiding moeten krijgen terwijl de hond thuis blijft. Kan de baas werken met verschillende honden om de techniek echt goed onder de knie te krijgen. Als de baas dan thuiskomt kan heeft de hond ineens een leider. Denk dat dat veel beter werkt.
Het zijn naar mijn beleving de mensen zelf die er te weining voor doen/mee doen om echt contact te krijgen met hun hond. Ze verwachten van een cursus wonderen. "Een gehoorzame hond in tien lessen" wekt deze verwachting ook op. De mensen gaan er van uit dat die cursussen genoeg zijn en trainen daarbuiten te weining met hun honden. Dan ontstaan er problemen en wordt er gemoppert op Martin Gaus, de hondenschool, de methode, de lange lijn enz. enz.
Dan gaat zo'n hond intern en moet het opgelost zijn. Maar helaas gedrag is baas gebonden. Dat roept Martin Gaus ook altijd. Vind het dan ook heel raar om te horen dat daar zo mee om gegaan wordt zoals Eline omschreef. Dat is het zinloos.
Eigenlijk zou de baas een interne opleiding moeten krijgen terwijl de hond thuis blijft. Kan de baas werken met verschillende honden om de techniek echt goed onder de knie te krijgen. Als de baas dan thuiskomt kan heeft de hond ineens een leider. Denk dat dat veel beter werkt.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Martin Gaus
Daar kan ik me wel in vinden!markfryslan schreef:Eigenlijk zou de baas een interne opleiding moeten krijgen terwijl de hond thuis blijft. Kan de baas werken met verschillende honden om de techniek echt goed onder de knie te krijgen. Als de baas dan thuiskomt kan heeft de hond ineens een leider. Denk dat dat veel beter werkt.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

wat ze op zo een Ãnterne"school vergeten is dat de hond weer terug gaat naar huis, dus de hond is misschin goed getraint maar zal thuis niks meer doen omdat het een hele andere situatie is en een andere baas dus ook de fouten zullen weer terug komen.
ik denk dat de instruktur intern moet bij de hond en baas.
ik denk dat de instruktur intern moet bij de hond en baas.