Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
krabben; allergie maar welke?
Moderator: moderatorteam
- willemien
- Actief
krabben; allergie maar welke?
Siemen loopt zich sinds een week echt opvallend vaker te krabben; dat begint al meteen als ik 'sochtends beneden kom. Hij krabt met zijn achterpoten aan zijn borstkas, zowel links als rechts. Tot nu toe deed hij dit vooral als overspronggedrag (bv tussen het lopen door als ik veel te langzaam loop naar zijn zin). Hij heeft nu op een tepeltje een korstje; geen idee of dat van het krabben komt.
Ik vraag me af of ik nu iets moet doen; ik zie verder geen afwijkingen of rode plekken en volgens mij heeft hij ook geen vlooien. Hij heeft vorige week in een beetje modderig water gezwommen dus vanavond zal ik hem wel onder de douche zetten om te kijken of ik hem misschien nog wat schoner moet spoelen maar verder weet ik het niet. Dankzij zijn korte beharing en lichte kleur zie je teken etc. altijd lopen dus die pluk ik er vaak al af voordat ze vast zitten. Ik probeer in ieder geval om geen aandacht te geven aan het krabben dus het is geen reactie van hem op aandacht ofzo. Iemand tips of kan ik het gewoon negeren?
Ik vraag me af of ik nu iets moet doen; ik zie verder geen afwijkingen of rode plekken en volgens mij heeft hij ook geen vlooien. Hij heeft vorige week in een beetje modderig water gezwommen dus vanavond zal ik hem wel onder de douche zetten om te kijken of ik hem misschien nog wat schoner moet spoelen maar verder weet ik het niet. Dankzij zijn korte beharing en lichte kleur zie je teken etc. altijd lopen dus die pluk ik er vaak al af voordat ze vast zitten. Ik probeer in ieder geval om geen aandacht te geven aan het krabben dus het is geen reactie van hem op aandacht ofzo. Iemand tips of kan ik het gewoon negeren?
Laatst gewijzigd door willemien op 17 jul 2004 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
chrico
- Zeer actief
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik zie dat wel vaker dat visolie aanbevolen wordt.bram en thijs schreef:Zal ik maar weer met m'n visolie aan komen zakken?
Waar is visolie allemaal goed voor.
Beau heeft gelukkig nergens last van, maar toch wil ik heel graag weten waar visolie goed voor is.
Je weet maar nooit hé.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- vinkje
- Zeer actief
- willemien
- Actief
Ik ga Siemen zometeen flink wassen (met alleen water) voor geval hij iets irriterends op zijn huid heeft en dan hoop ik dat we het weekend doorkomen zonder dat hij zichzelf door het krabben openhaalt. Hij zit niet continu te krabben gelukkig maar wel meer dan normaal. Maandag neem ik hem maar mee naar de dierenarts.
Een kennis in het uitlaatbos die dierenarts is, zei dat het toch best mijt of schimmel kan zijn. Een hond op de jachttraining heeft al een tijd huidproblemen dus ik hoop niet dat dat alsnog besmettelijk is. Helaas is dat baasje vandaag vertrokken op vakantie dus ik kan haar geen vragen stellen. Haar andere hond heeft niets dus ze dacht zelf eerder aan een allergie maar volgens die kennis die dierenarts is, hebben sommige honden geen las van mijt en kunnen ze zelfs de drager zijn... Iemand hier ervaring mee?
Iemand nog tips voor als hij dit weekend jeuk blijft houden (mentholpoeder?)?
Een kennis in het uitlaatbos die dierenarts is, zei dat het toch best mijt of schimmel kan zijn. Een hond op de jachttraining heeft al een tijd huidproblemen dus ik hoop niet dat dat alsnog besmettelijk is. Helaas is dat baasje vandaag vertrokken op vakantie dus ik kan haar geen vragen stellen. Haar andere hond heeft niets dus ze dacht zelf eerder aan een allergie maar volgens die kennis die dierenarts is, hebben sommige honden geen las van mijt en kunnen ze zelfs de drager zijn... Iemand hier ervaring mee?
Iemand nog tips voor als hij dit weekend jeuk blijft houden (mentholpoeder?)?
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Tja, waar is visolie allemaal goed voor?! hihihi!vinkje schreef:Ik zie dat wel vaker dat visolie aanbevolen wordt.bram en thijs schreef:Zal ik maar weer met m'n visolie aan komen zakken?
Waar is visolie allemaal goed voor.
Beau heeft gelukkig nergens last van, maar toch wil ik heel graag weten waar visolie goed voor is.
Je weet maar nooit hé.
Ik ben ook helemaal PRO visolie, Rimpel krijgt iedere dag 2 pompspuitjes over zijn burgers heen, wat hij krijgt is zalmolie uit Duitsland wat ik koop bij onze hondenschool in Schoonebeek.
Er staat dus een heel duits verhaal op de fles, maar wat ik eruit kan halen en de reden waarom wij het zijn gaan gebruiken is;
-goed voor de huid
- goed voor de vacht
- goed voor de weerstand
- goed voor honden met allergieen
-goed voor honden met stress (vanwege de omega vetzuren die erin zitten)
- goed voor pups die slecht gevoed zijn vanuit het nest
- goed voor honden die slecht gevoed zijn in het verleden
etc.etc.
Rimpel ziet er mooi uit en zit lekker in zijn vel, letterlijk en figuurlijk!
Niet allemaal toe te schrijven aan de visolie hoor, maar toch!
Wij gebruikten eerder schapevet brokjes maar die visolie is veel natuurljker dan brokjes die machinaal gemaakt zijn.
Groetjes HIlje
- willemien
- Actief
Siemen heeft nu twee tepeltjes bloederig opengekrabt dus visolie lijkt me in dit geval geen oplossing. We zien niets maar hij heeft over zijn hele lijf meer jeuk; hij "knaagt" ook meer met zijn tanden over kont en achterpoten en buik.
Het is nog niet echt obsessief maar er is duidelijk iets aan de hand. Gister heb ik hem onder de douche afgespoeld (dus zonder zeep; gebruik ik nooit) maar dat bracht geen verlichting.
Iemand ervaring?! Ik neem hem morgen mee naar de dierenarts maar misschien dat die er ook niet genoeg van kan maken dus alle tips in welke richting we het moeten zoeken zijn welkom. Het kan geen voedeselallergie zijn want er is aan zijn voer niets veranderd en dit is vrij plotseling opgekomen. Hij krijgt ook geen vlooiendruppels ofzo waar hij op gereageerd zou kunnen hebben en we gebruiken geen Swiffer (
). Planten waar hij contact mee gehad heeft lijkt me ook nioet logisch want we zien niets en hij krabt niet aan specifieke plekken. Bovendien ligt hij regelmatig in de brandnetels of distels tijdens de jachttraining en daar reageert hij niet op. Je ziet verder niets aan zijn vacht of huid...
Het is nog niet echt obsessief maar er is duidelijk iets aan de hand. Gister heb ik hem onder de douche afgespoeld (dus zonder zeep; gebruik ik nooit) maar dat bracht geen verlichting.
Iemand ervaring?! Ik neem hem morgen mee naar de dierenarts maar misschien dat die er ook niet genoeg van kan maken dus alle tips in welke richting we het moeten zoeken zijn welkom. Het kan geen voedeselallergie zijn want er is aan zijn voer niets veranderd en dit is vrij plotseling opgekomen. Hij krijgt ook geen vlooiendruppels ofzo waar hij op gereageerd zou kunnen hebben en we gebruiken geen Swiffer (
- Westertoren
- Vaste gebruiker
Gebruik hier sinds een tijdje Henne zalmolie is wel prijzig maar zeer goed.
De eerste keer een liter genomen waar het pompje op zit daarna een kan van 2 1/2 liter is een heel stuk goedkoper als je dat omslaat perm liter
Tijs ging ook krabben konden niets vinden maar is er nu helemaal van af.
Vacht is meer gaan glimmen en verharing ook stukken minder.
De eerste keer een liter genomen waar het pompje op zit daarna een kan van 2 1/2 liter is een heel stuk goedkoper als je dat omslaat perm liter
Tijs ging ook krabben konden niets vinden maar is er nu helemaal van af.
Vacht is meer gaan glimmen en verharing ook stukken minder.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Ga in ieder geval naar de dierenarts. Als je hem visolie gaat geven, zelfs al blijkt er nu iets anders aan de hand te zijn, dan zal het niet binnen een dag helpen maar met een week of twee is er merkbaar verschil. Er is al een opsomming over visolie en ik kan daar nog aan toevoegen dat het ook goed is voor het bewegingsapparaat.

- willemien
- Actief
Tja; ik ben dus bij de dierenarts geweest want de jeuk duurde al een week en Siemen kreeg er uitslag bij in zijn oksels en liezen (die natuurlijk weer weg was op de dag dat we naar de dierenarts konden
).
Waarschijnlijk heeft Siemen een allergie maar we weten nog niet waarvoor; het is of een voedselallergie of een pollenallergie (ik hoop dit laatste want dan is het seizoensgebonden). Ik kreeg van een aantal ervarener hondenbezitters te horen dat ze vonden dat ik overbezorgd doe want hun hond had wel 8 jaar lang veel gekrabt gehad dus jeuk was heel normaal bij honden en je zou toch niet kunnen uitvinden wat het was en anders was er toch niet zoveel aan te doen... Poeh! Durf dan nog maar eens te zeggen dat je toch naar de dierenarts gaat
.
Dierenarts zei in ieder geval dat Siemen precies de leeftijd heeft waarop allergiën zich openbaren dus dat ik het toch in die richting moet zoeken. Ook het feit dat hij zijn hele leven (14 maanden) al erg roze (rood) oogwit heeft, gecombineerd met de lymfefollikels op zijn oogleden, geven een gevoeligheid aan. Hij heeft nou een injectie gekregen met prednison plus voor vijftien dagen prednisonpillen (af te bouwen tot een pil per twee dagen). Ik weet dat dierenartsen erg scheutig zijn met pillen en ik weet niet zo goed hoe ongezond die predinison is dus ik ben benieuwd wat jullie beter vinden; dat de hond zich veel krabt of dat hij een onderhoudsdosis prednison slikt.
We moeten nu kijken hoe hij over vijftien dagen is; of de jeuk meteen terugkomt of dat hij gewoon af en toe een jeukbui krijgt die we met pillen moeten onderdrukken. Als hij er veel last van blijft houden of als hij een hoge dosis prednison nodig heeft, lijkt het haar zinnig om dan een test te laten doen om uit te zoeken w aar hij allergisch voor is zodat hij er misschien tegen behandeld kan worden. Zijn oogwit is trouwens na die injectie eindelijk helder wit; dat helpt dus in ieder geval. Verder is er niets dramatisch aan de hand; ben ik dus overbezorgd of hoe gaan andere eigenaren met allergische honden hier mee om?
Waarschijnlijk heeft Siemen een allergie maar we weten nog niet waarvoor; het is of een voedselallergie of een pollenallergie (ik hoop dit laatste want dan is het seizoensgebonden). Ik kreeg van een aantal ervarener hondenbezitters te horen dat ze vonden dat ik overbezorgd doe want hun hond had wel 8 jaar lang veel gekrabt gehad dus jeuk was heel normaal bij honden en je zou toch niet kunnen uitvinden wat het was en anders was er toch niet zoveel aan te doen... Poeh! Durf dan nog maar eens te zeggen dat je toch naar de dierenarts gaat
Dierenarts zei in ieder geval dat Siemen precies de leeftijd heeft waarop allergiën zich openbaren dus dat ik het toch in die richting moet zoeken. Ook het feit dat hij zijn hele leven (14 maanden) al erg roze (rood) oogwit heeft, gecombineerd met de lymfefollikels op zijn oogleden, geven een gevoeligheid aan. Hij heeft nou een injectie gekregen met prednison plus voor vijftien dagen prednisonpillen (af te bouwen tot een pil per twee dagen). Ik weet dat dierenartsen erg scheutig zijn met pillen en ik weet niet zo goed hoe ongezond die predinison is dus ik ben benieuwd wat jullie beter vinden; dat de hond zich veel krabt of dat hij een onderhoudsdosis prednison slikt.
We moeten nu kijken hoe hij over vijftien dagen is; of de jeuk meteen terugkomt of dat hij gewoon af en toe een jeukbui krijgt die we met pillen moeten onderdrukken. Als hij er veel last van blijft houden of als hij een hoge dosis prednison nodig heeft, lijkt het haar zinnig om dan een test te laten doen om uit te zoeken w aar hij allergisch voor is zodat hij er misschien tegen behandeld kan worden. Zijn oogwit is trouwens na die injectie eindelijk helder wit; dat helpt dus in ieder geval. Verder is er niets dramatisch aan de hand; ben ik dus overbezorgd of hoe gaan andere eigenaren met allergische honden hier mee om?
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Ja, shit is dat een hond met zo'n jeuk. Barousse, mijn beauceron heeft daar ook zo'n last van, eigenlijk alleen in het late voorjaar (juni/juli).
Een pollenallergie lijkt ook bij haar het probleem te zijn, alhoewel ze ook slecht uit haar vacht komt, herdereigen volgens mij. De ondervacht is zo enorm dicht, ze moet bijna geplukt worden.
Als ze echt zo krabt en bijt ga ik ook naar de dierenarts voor een anti-jeukprik. Helpt prima en 1 of 2 keer per jaar zo'n injectie is dan een goede ondersteuning.
Ik ga ook die visolie proberen, waar is die makkelijk te krijgen? Bij een dierenspeciaalzaak/dierenarts?
Groet, Sieneke
Een pollenallergie lijkt ook bij haar het probleem te zijn, alhoewel ze ook slecht uit haar vacht komt, herdereigen volgens mij. De ondervacht is zo enorm dicht, ze moet bijna geplukt worden.
Als ze echt zo krabt en bijt ga ik ook naar de dierenarts voor een anti-jeukprik. Helpt prima en 1 of 2 keer per jaar zo'n injectie is dan een goede ondersteuning.
Ik ga ook die visolie proberen, waar is die makkelijk te krijgen? Bij een dierenspeciaalzaak/dierenarts?
Groet, Sieneke
- vinkje
- Zeer actief
Ik denk toch dat Juni en Juli zomermaanden zijn, en geen voorjaar.Bas Rouge schreef:Ja, shit is dat een hond met zo'n jeuk. Barousse, mijn beauceron heeft daar ook zo'n last van, eigenlijk alleen in het late voorjaar (juni/juli).
Groet, Sieneke

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- ducktails
- Actief
- Contacteer:
Wat voor voer geef je je hond?
Hoe zijn de oren aan de binnenkant en de huid tussen de tenen?
Is de huid ook rood op de buik en borst?
Is de vacht ook droog?
De meeste honden met jeuk zijn allergies voor de vele granen in hun voeding.
Om te beginnnen zou je je hond op een vers voer kunnen zetten b.v. carnibest en kijken hoe dat gaat.
Dat voer is in ieder geval vers en daar zit een minimale hoeveelheid rijst in.
Ook zou ik visolie caps. extra van de etos gaan kopen.
De capsules openbreken en over het voer doen.
In de extra visolie capsules zit borage olie , wat zeer goed helpt om de huid wat vetter te maken.
Is de huid normaal van kleur en zijn de oren en tussen de tenen niet rood dan zou ik de hond ontzettend goed borstelen.
Met een rubberen borstel al de oude haren eruit halen.
Kan ook erg jeuk geven n.l.
Ria
Hoe zijn de oren aan de binnenkant en de huid tussen de tenen?
Is de huid ook rood op de buik en borst?
Is de vacht ook droog?
De meeste honden met jeuk zijn allergies voor de vele granen in hun voeding.
Om te beginnnen zou je je hond op een vers voer kunnen zetten b.v. carnibest en kijken hoe dat gaat.
Dat voer is in ieder geval vers en daar zit een minimale hoeveelheid rijst in.
Ook zou ik visolie caps. extra van de etos gaan kopen.
De capsules openbreken en over het voer doen.
In de extra visolie capsules zit borage olie , wat zeer goed helpt om de huid wat vetter te maken.
Is de huid normaal van kleur en zijn de oren en tussen de tenen niet rood dan zou ik de hond ontzettend goed borstelen.
Met een rubberen borstel al de oude haren eruit halen.
Kan ook erg jeuk geven n.l.
Ria
- morah
- Vaste gebruiker
Hoi Willemien, ja zo'n hond met jeuk is vreselijk, in de eerste plaats voor het dier zelf, maar als baas wordt je er ook moedeloos van. Ik zou je hond in ieder geval laten testen, dan pas weet je waaraan hij allemaal allergisch is. Bij Bai~lee manifesteerde dit zich al op heel jonge leeftijd. Wat je ondertussen al kunt doen is een hypoallergene voeding geven, dit is een voer waar alle bestanddelen waar honden allergisch kunnen op reageren uitgehaald werden. Bijv. Ycosa van Specific is heel goed, of een Lam en Rijst (bijv. van Prins) Bai~lee heeft een Artuvetrin kuur gehad, dit is een soort vaccin dat maandelijks ingespoten wordt, een zogenaamde desensibiliseringskuur. Bij ongeveer 75 % van de allergische honden haal je hier goed resultaat mee. Bij haar sloeg dit echter niet aan en we zijn na 8 maanden ermee gestopt. We hebben dan allerhande homeopatische middelen uitgeprobeerd, maar niets hielp. Ze krijgt om de 3-4 weken een cortisone spuit, omdat de jeuk dan niet meer te harden is. En nu krijgt ze Zyrtec, dit is een mensenmedicijn, een jeukstillend middel, waar ze redelijk goed op reageert. 't Is niet 100 % Ok, zo zijn we vorige week toch weer om een cortisonespuit moeten gaan, maar we hebben nu wel een hele lichte dosis gegeven samen met de Zyrtec. Kijken wat dit geeft op lange termijn...
Je bent zéker niet "overbezorgd", hoor, constante jeuk is namelijk een hel !!!
pootje van Bai~lee, Xscoubidou en Yguana
- morah
- Vaste gebruiker
- ducktails
- Actief
- Contacteer:
Waarom heb je niet eens vers voer geprobeerd?morah schreef:Hoi Willemien, ja zo'n hond met jeuk is vreselijk, in de eerste plaats voor het dier zelf, maar als baas wordt je er ook moedeloos van. Ik zou je hond in ieder geval laten testen, dan pas weet je waaraan hij allemaal allergisch is. Bij Bai~lee manifesteerde dit zich al op heel jonge leeftijd. Wat je ondertussen al kunt doen is een hypoallergene voeding geven, dit is een voer waar alle bestanddelen waar honden allergisch kunnen op reageren uitgehaald werden. Bijv. Ycosa van Specific is heel goed, of een Lam en Rijst (bijv. van Prins) Bai~lee heeft een Artuvetrin kuur gehad, dit is een soort vaccin dat maandelijks ingespoten wordt, een zogenaamde desensibiliseringskuur. Bij ongeveer 75 % van de allergische honden haal je hier goed resultaat mee. Bij haar sloeg dit echter niet aan en we zijn na 8 maanden ermee gestopt. We hebben dan allerhande homeopatische middelen uitgeprobeerd, maar niets hielp. Ze krijgt om de 3-4 weken een cortisone spuit, omdat de jeuk dan niet meer te harden is. En nu krijgt ze Zyrtec, dit is een mensenmedicijn, een jeukstillend middel, waar ze redelijk goed op reageert. 't Is niet 100 % Ok, zo zijn we vorige week toch weer om een cortisonespuit moeten gaan, maar we hebben nu wel een hele lichte dosis gegeven samen met de Zyrtec. Kijken wat dit geeft op lange termijn...
Zoals ik al schreef zijn de meeste honden allergies voor de vele granen in hun voeding.
En in al die hypoallergene voeding zit rijst en dat is graan.
Laat je eens een goed voedingsadvies geven en dan kan niet door een dierenarts gegeven worden omdat die er gewoon geen verstand van hebben. Als je een specialist op het gebied van voeding wilt hebben , mail me maar.
Want die cortisonen geven veel bijwerkingen en het is geen geneesmiddel.
Ik heb zelf zo een hond gehad als jullie hier allemaal beschrijven en door een goede rauwe voeding is ze echt genezen.
- willemien
- Actief
Siemen heeft geen jeukplekken maar meer "overal" jeuk, dus ik zou hem helemaal moeten insmeren...
Zoals ik al aangaf, vermoed ik zelf dat het een pollenallergie is; ik ga dus niet meteen experimenteren met zijn voer. Zijn oren en vacht zijn prima en tussen zijn tenen is het ook niet duidelijk roder. Hij heeft een tijdje geleden vaak tussendoor diarree gehad en daar zijn allerlei bloedtests enzo voor gedaan en dat leverde niets op. We zijn toen alleen van dierenarts veranderd omdat de oude dierearts nogal rechtlijnig was en alle schuld aan het voer gaf; hij kreeg eerst energique en we waren toen al een tijdje aan het overstappen op carnibest. De nieuwe dierenarts was ook tegen versvlees maar niet zo vreselijk rigide; het was toch onze keus.
Siemen kreeg toen een tijdje goed verteerbare (dure) brokken om die dierenarts een plezier te doen en hij kreeg voor de zekerheid een antibioticakuurtje dat de darmflora niet aantast maar ondersteunt. Na dat kuurtje gaven we weer energique en in drie weken tijd verdween het probleem en poepte hij mooier dan ooit tevoren
. Misschien dat dat kuurtje dus geholpen heeft. Hij is sindsdien van 29,5 naar 32 kg gegaan en hij ziet er nou erg goed uit. We willen misschien weer proberen om hem op carnibest over te zetten maar dat willen we wel rustig aan doen gezien de resultaten van de vorige keer (die diarree had hij al voordat we overstapten op Carnibest maar het werd wel iets erger; was niet duidelijk of dat door de overgang kwam).
We merken wel een flinke bijwerking bij de prednison; er was al gewaarschuwd dat de hond meer kon gaan drinken maar het gevolg daarvan is dat hij ook heel vroeg 'sochtends al moet plassen; vanochtend stond hij om 6.30 al te piepen onderaan de trap!!! Gister hield hij het langer vol dus ik wist niet of hij zich aanstelde omdat hij gewoon wakker was en gezelschap wilde... Na een halfuur piepen plaste hij uiteindelijk op het zeil
. Hebben we meteen van geleerd; morgen leg ik een kamerjas klaar en bij de eerste piep mag hij even plassen en dan weer naar bed. Nou vind ik het idee dat hij misschien langer prednison moet slikken een stuk onaantrekkelijker geworden
. Nou ja; we kunnen die pillen afbouwen tot een pil (of zelfs een halve pil) per twee dagen dus misschien dat de bijwerkingen dan niet zo erg zijn.
We kijken wel even of de allergie redelijk licht is of dat het toch hardnekkig is; in dat laatste geval wil ik wel een keer laten testen waar hij gevoelig voor is maar om zijn hele zijkant kaal te scheren voor die test terwijl hij maar een beetje jeuk heeft, vind ik wat overdreven.
Zoals ik al aangaf, vermoed ik zelf dat het een pollenallergie is; ik ga dus niet meteen experimenteren met zijn voer. Zijn oren en vacht zijn prima en tussen zijn tenen is het ook niet duidelijk roder. Hij heeft een tijdje geleden vaak tussendoor diarree gehad en daar zijn allerlei bloedtests enzo voor gedaan en dat leverde niets op. We zijn toen alleen van dierenarts veranderd omdat de oude dierearts nogal rechtlijnig was en alle schuld aan het voer gaf; hij kreeg eerst energique en we waren toen al een tijdje aan het overstappen op carnibest. De nieuwe dierenarts was ook tegen versvlees maar niet zo vreselijk rigide; het was toch onze keus.
Siemen kreeg toen een tijdje goed verteerbare (dure) brokken om die dierenarts een plezier te doen en hij kreeg voor de zekerheid een antibioticakuurtje dat de darmflora niet aantast maar ondersteunt. Na dat kuurtje gaven we weer energique en in drie weken tijd verdween het probleem en poepte hij mooier dan ooit tevoren
We merken wel een flinke bijwerking bij de prednison; er was al gewaarschuwd dat de hond meer kon gaan drinken maar het gevolg daarvan is dat hij ook heel vroeg 'sochtends al moet plassen; vanochtend stond hij om 6.30 al te piepen onderaan de trap!!! Gister hield hij het langer vol dus ik wist niet of hij zich aanstelde omdat hij gewoon wakker was en gezelschap wilde... Na een halfuur piepen plaste hij uiteindelijk op het zeil
We kijken wel even of de allergie redelijk licht is of dat het toch hardnekkig is; in dat laatste geval wil ik wel een keer laten testen waar hij gevoelig voor is maar om zijn hele zijkant kaal te scheren voor die test terwijl hij maar een beetje jeuk heeft, vind ik wat overdreven.
- ducktails
- Actief
- Contacteer:
Als ik het zo lees heeft de jeuk inderdaad niks met het voedsel te maken.
Je zou hem nog wel de visoliecaps. extra kunnen geven.
Misschien heeft ie wel behoefte aan wat extra olie , de huid wordt n.l. wat vetter. Een droge huid kan ook jeuken.
Dat de diarree erger werd nadat je overgestapt was op carnibest kan ook komen door het ontgiften.
Onderschat de prednison niet.
Het is goed dat het er is , vooral voor acute klachten.
Maar voor de langere termijn is het middel erger dan de kwaal.
Je zou hem nog wel de visoliecaps. extra kunnen geven.
Misschien heeft ie wel behoefte aan wat extra olie , de huid wordt n.l. wat vetter. Een droge huid kan ook jeuken.
Dat de diarree erger werd nadat je overgestapt was op carnibest kan ook komen door het ontgiften.
Onderschat de prednison niet.
Het is goed dat het er is , vooral voor acute klachten.
Maar voor de langere termijn is het middel erger dan de kwaal.