Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De africhting

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

sample
Zeer actief

De africhting

Ongelezen bericht door sample »

Ik als betrekkelijke hondenkenner, loop net weer tegen wat vaktermen aan waar ik toch es wat over zou willen weten.

Iemand gebruikte het woord "africhting" en verband met het tegengaan van bijtklem bij een pup. Dat het hebben van een bijtklem niet handig is tijdens de "africhting".

Betekent africhting dan automatisch politiehondafrichting? Of wat? Of ook bij voorbeeld blindegeleidehondtraining?
Chiwa

Ongelezen bericht door Chiwa »

In het geval van het africhten van een hond moet je wel eerst zelf je plaats weten. En dan bedoel ik qua opvoeding en gedragsregels, indien je een andere taal wilt leren is het ook meegenomen als je eerst je moedertaal beheerst immers. Je kunt een hond alles leren, maar dan moet je wel een consequent gedrag voor jezelf hebben. Anders krijg je een hond nooit zover dat 'ie doet wat je wilt.
sample
Zeer actief

Dat was mijn vraag niet. Ik weet concreet wel wat er met het woord africhring bedoeld wordt. Wil alleen weten of dat woord in de hondenwereld alleen gebruikt wordt bij een bepaalde soort africhting.
Chiwa

Ongelezen bericht door Chiwa »

Welnee, hier zit een oudere dame in de straat en die heeft zelfs een pekinees afgericht.

Hij aporteert perfect hazelnoten en zo nu en dan een walnoot.
Maar alleen als je voldoende geduld hebt. Anders lukt zoiets niet.

Je kunt een Pekinees moeilijk leren om zwemmend een voetbal te aporteren vanuit een plas.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: De africhting

Ongelezen bericht door Inge »

sample schreef:
Betekent africhting dan automatisch politiehondafrichting? Of wat? Of ook bij voorbeeld blindegeleidehondtraining?
Met africhting wordt in het algemeen een vorm van hondensport bedoeld waar ook het manwerk (bijten) in voorkomt.
Bv. IPO, KNPV (politiehondentraining), mondioring etc.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
sample
Zeer actief

Ah, kijk, dat bedoel ik. Dank je :mrgreen:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

sample schreef:Ah, kijk, dat bedoel ik. Dank je :mrgreen:
er is hier op dit forum een afdeling 'africhting', een soort vergaarbak van allerlei aangaande stroombanden, prikbanden, aanplagerijen, stokslagen en andere stoerigheden die sommigen onder ons nodig denken te hebben.
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

Met africhting wordt in het algemeen een vorm van hondensport bedoeld waar ook het manwerk (bijten) in voorkomt.
Google here i come.. :mrgreen:
sample
Zeer actief

linlin schreef:
er is hier op dit forum een afdeling 'africhting', een soort vergaarbak van allerlei aangaande stroombanden, prikbanden, aanplagerijen, stokslagen en andere stoerigheden die sommigen onder ons nodig denken te hebben.
?
linlin

en, verdomd! even met het toverstafje en het staat op de juiste plek! ha!
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

africhting is ook gewoon gehoorzaamheid tot een bepaald stadium .
en zoals al gezegd is wordt het meestal bedoelt in de hondensport.

vroeger werd het dressage genoemd maar dat was een heeel andere techniek dan nu toegepast wordt .vanzelfsprekend eigelijk
scooby doo

linlin schreef:
welke hond heeft jouw gebeten .btw ik heb het niet op russels veel te agressief en gevaarlijk , doe mij maar een jack daniels :mrgreen:
sample
Zeer actief

linlin schreef:en, verdomd! even met het toverstafje en het staat op de juiste plek! ha!
Ik mag een boon zijn als ik em snap.....net als de vorige opmerking trouwens.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Probeer het ook maar niet te snappen. :roll:
Linlin denkt dat ze bij ieder topic waarin het woord africhting voorkomt de stooktrol moet uithangen. Dat ze door haar opmerkingen gewoon dom overkomt schijnt haar niet te boeien.
Eigen ervaringen vertellen met de africhting, waarin duidelijk wordt dat het soort hulpmiddelen waar zij het over heeft helemaal niet zo standaard zijn als ze denkt heeft helemaal geen zin, want wat africhting betreft heeft ze een plaat voor haar kop die ze maar niet weg wil halen. Zou haar sieren om eens te gaan kijken bij een vereniging en dan pas conclusies te trekken. Maar daar hoeven we niet op te rekenen.
Ondertussen is ze wel ontzettend trots op haar bijtgrage mormels...ach, dat mag ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
linlin

iemand die als de vermoorde onschuld met blafbanden en schuur-kennels in de weer is, neem ik niet serieus.

en je pseudo-rake geintjes die je van je nieuwe africhtersvriendjes hebt geleerd te maken, kan je ook maar beter voor je laten. nogal dom om over trots zijn op bijtgrage mormels te lullen als je dondersgoed weet dat ík de bijterige aanleg van mijn honden niet stimuleer, onder het mom van sportief bezig zijn. ik niet.
scooby doo

linlin schreef:iemand die als de vermoorde onschuld met blafbanden en schuur-kennels in de weer is, neem ik niet serieus.

en je pseudo-rake geintjes die je van je nieuwe africhtersvriendjes hebt geleerd te maken, kan je ook maar beter voor je laten. nogal dom om over trots zijn op bijtgrage mormels te lullen als je dondersgoed weet dat ík de bijterige aanleg van mijn honden niet stimuleer, onder het mom van sportief bezig zijn. ik niet.
whahaa jij bent echt een venijn zo vals .
maar als je nog reageert wees dan gerust dat ik gewoon over jouw bericht heenkijk en snel naar onder scroll je bent de moeite niet waard
en ik ga geen tijd en energie steken in jouw egocentrisch en onvolwassen spelletjes en op jouw leeftijd moet je niet ergens gaan bingo spelen met de boerenbond

edit : linlin mijn hond wordt opgewonden van stokslagen :-D jij ook ?
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Oh hee Sample, we zijn niet de enigen die tegen wat gerommel oplopen, das best prettig om te weten.. :mrgreen:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Afbeelding

En dit is de hond waar je al deze geweldige dingen mee uithaalt? Knap hoor, zonder te struikelen.
AfbeeldingAfbeelding
scooby doo

bram en thijs schreef:Afbeelding

En dit is de hond waar je al deze geweldige dingen mee uithaalt? Knap hoor, zonder te struikelen.
deze poedel is niet lief hij is stoer en gevaarlijk :mrgreen:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

linlin schreef:iemand die als de vermoorde onschuld met blafbanden en schuur-kennels in de weer is, neem ik niet serieus.

De zoveelste keer dat je hier alleen maar komt om de boel op te ruien. Geeft meteen weer wat een simpel persoon je toch eigenlijk bent. Als je nu een keer iets zinnigs te melden hebt, maar nee, iemand stelt een hele normale vraag en meteen voel jij je geroepen om je weer met je onzinnige geklets je er in te mengen.....wat een zielig, simpel en vooral dom wijf ben je toch...
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Inge schreef:
sample schreef:
en om vooral ON topic te blijven, Inge legt het perfect uit!!
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

scooby doo schreef:
bram en thijs schreef:Afbeelding

deze poedel is niet lief hij is stoer en gevaarlijk :mrgreen:
shit!! 8O ....jij ook al in bezit van een Pitpoedel! :twisted:
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Inge schreef:
sample schreef:
Inge legt het idd perfect uit. Voor mij valt jachttraining ook onder africhting, ook hoger niveau G&G is bv. africhting.

Om een vergelijking te maken: de normale gehoorzaamheidcursussen op de hondenschool is basisschool niveau, africhting is HBO of universitair niveau.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
eliza
Actief

Ongelezen bericht door eliza »

Selena en Inge hebben het mooi gezegd! Ik vind dat een ieder die samen met zijn hond bezig is om op een hoger niveau te komen met africhting bezig is. Maar dat wordt hier denk ik idd niet bedoeld maar IPO/KNPV ed. En laat de mormels maar lekker lullen......
:zwaai:
Met vriendelijke groet van een Hollandse Herderfan
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Wat valt nog te zeggen de dames hebben het allemaal goed uitgelegd. ;)

Oja Lin hebben je gemist bij africhting, het stoken, was natuurlijk te rustig voor jou hier. :kotz:

Jan
Jan
Afbeelding
scooby doo

linlin heeft mijn heel topic verneukt daar haar gestook en alles uit zijn context te rukken en ze kan haar gang rustig gaan omdat ze vriendjes is met een van de mods :evil: . maar nu weer heerlijke rust :ok: .

owja de dames hebben het zeer goed uitgelegd een dikke thumbs up
voor jullie :E
Konni
Zeer actief
Contacteer:

IPO, KNPV (politiehondentraining), mondioring
Ik heb op allemaal gegoogled, en zie het verschil niet zo snel. Ik zie bij alle drie de opleidingen bv pakwerk?
Is er iemand die me het verschil en doel van de opleidingen kan vertellen?
Of twee, want de KNVP snap ik dus.. :mrgreen:
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Konni schreef:
IPO, KNPV (politiehondentraining), mondioring
Ik heb op allemaal gegoogled, en zie het verschil niet zo snel. Ik zie bij alle drie de opleidingen bv pakwerk?
Is er iemand die me het verschil en doel van de opleidingen kan vertellen?
Of twee, want de KNVP snap ik dus.. :mrgreen:
KNPV is een praktijk opleiding voor politie honden. De andere zijn sportopleidingen waarin ook pakwerk in voor komt

Jan
Jan
Afbeelding
eliza
Actief

Ongelezen bericht door eliza »

Knpv is vind ik ook uitgebreider, meer oefeningen, dan IPO. Ik vind KNPV ook voor zowel de hond als geleider wat zwaarder. Er wordt daar iets meer van de hond gevraagd. IPO is vaak meer een hobby voor de geleiders waar KNPV vaak wat serieuzer is.
:zwaai:
Met vriendelijke groet van een Hollandse Herderfan
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
scooby doo

naar mijn mening kan een gewone gemiddelde hond ipo 1behalen

maar knpv is een andere zaak daarom ook zo weinig varitiet van rassen in de politieopleiding en dat is soms wel spijtig .
maar een bv rott daar kruipt meer tijd in (later volwassen) en kan ook niet tot zijn 8jaar meedraaien als diensthond .
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”