Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stoïcijns Cocootje

Moderator: moderatorteam

antoinette
Zeer actief
Contacteer:

stoïcijns Cocootje

Ongelezen bericht door antoinette »

Oke wie helpt er even meedenken ;) Het vorige baasje van Coco had me al gewaarschuwt dat luisteren niet haar sterkste punt is en ik met m'n grote mond :roll: heb haar toen beloofd dat ik haar over een tijdje een filmpje zou laten zien van een ontzettend brave Coco :mrgreen: Vandaag ben ik dus,na mevrouwtje een label met telefoonnummers omgehangen te hebben, naar een stuk bos gegaan dat ze nog niet kent. Rollijn los,gewone nylonriem aan de halsband mee laten slepen en losgelaten. De eerste 2 keer kwam ze braaf,zij het na enig aandringen en door de knietjes gaan. Daarna vond ze zo'n beetje alles leuker dan mij :mrgreen: Mevrouw houdt er een stevig wandeltempo op na dus dat was even zweten voor mij. Maar goed het probleem is dat ze totaal niet geïnteresseerd is in speeltjes maar ook niet in lekkers :? Maar ik heb wel iets nodig om haar te motiveren (wil beginnen met aandachts oefeningen). Iemand leuke suggesties? :mrgreen: En Ida als je dit leest: Haal die grijns van je gezicht! :tong:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hahahahahahahaha, jahaaaaaaa daar ga je :? :mrgreen:

Maar goed, je moet dus uitvinden wat Coco wel leuk en/of lekker vindt..... kaas? kipfilet? van mijn part biefstuk :mrgreen: balletje? jijzelf die ontzettend gek gaat staan doen?

En inderdaad: aandachtsoefeningen doen met dat leuks/lekkers.
Ik doe het veel met Moritz en dan is het enorm enthousiast ''kijk, kijk, kijk'' en dan heb ik dus iets lekkers in mijn hand.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Misschien zie je kans om een afgeschermd stuk op te zoeken? Dus omheind stuk bos of manegebinnenbak of zoiets? Iets waar je rustig los kunt oefenen om de aandacht van je hond te vangen. En waar je hem ook kan negeren zonder dat hij weg kan lopen.......
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik zou eerst met de lange lijn werken. Lekker lopen, lijn laten hangen en je eigen weg gaan. Niets zeggen als je de andere kant opgaat zodat ze een correctie krijgt als ze niet op let. Verder heb ik Pien toen zij in haar -ik loop weg als ik een koekje heb gehad bij de auto- met stukjes pensstaaf beloont, dit heeft bij haar heel goed gewerkt. Ze zit nog steeds als eerste in de auto.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

ik zou kijken wat ze doet als je de andere kant op loopt. Dan kun je zien of ze je in ieder geval in de gaten houdt.

En wat bij mij ook heeft geholpen bij Beer is op een gegeven moment niet meer roepen, maar alleen fluiten en de andere afslag nemen als hij heeft gedaan. Het hierkomen is altijd een gokspel bij hem. Doetie het wel of doetie het niet............ :mrgreen:

Ergens op een bankje gaan zitten en wachten tot hij naar me toe komt was ook een favoriete oplossing op een gegeven moment.

Anderhalf jaar later zit er vooruitgang in.................... :mrgreen: dus je hebt nog effe voor de boeg............................... :mrgreen:

Hij luistert nu heel goed als ik zeg "ga je mee Beer, we gaan een rondje", terwijl hij losloopt........ 8O Hij komt dan gelijk naar me toe en laat zich aanlijnen. Vraag me niet waarom maar ik ben als een kind zo blij dat het werkt................ :pffff: :mrgreen:
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:ik zou kijken wat ze doet als je de andere kant op loopt. Dan kun je zien of ze je in ieder geval in de gaten houdt.
Oh dat kan ik je zo wel vertellen :mrgreen: dat zou ze niet eens merken!
Jessica dat heb ik inderdaad al een paar keer gedaan en dan volgt ze keurig :mrgreen: Deze dame weet haarfijn wanneer ze buiten "bereik" is 8)
Hutsje
Zeer actief

:p: :p: :p:

Toch maar iets zien te vinden dat ze heeeeeeeel lekker vindt :mrgreen:
Afbeelding
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Heb je het boekje al van Klaas Wijnberg "De Hondenfluisteraar"? Ik vind er veel goede dingen in staan, hoe je een band opbouwt met je hond door o.a het regelmatig zoeken van oogcontact.

Roosje
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

O, oh dat is wat; dat filmpje duurt vast nog even :-D De tip van het pensstaafje heb je al gehad en het gek doen ook.

Ik heb soms ( ;) ) ook succes als ik een andere hond roep en daar mee ga knuffelen of een koekje geef; dan komt de ander heel nieuwschierig toch eens kijken. Misschien werkt het voor deze dame ook wel als je alleen Kobus bij je roept en die beloont of er lekker mee gaat spelen/knuffelen?

Anders toch iets zoeken wat ze wel heeeel erg lekker vind! Succes ermee in elk geval ;)
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Roosje schreef:Heb je het boekje al van Klaas Wijnberg "De Hondenfluisteraar"? Ik vind er veel goede dingen in staan, hoe je een band opbouwt met je hond door o.a het regelmatig zoeken van oogcontact.

Roosje
Heb ik ooit wel gelezen,ik ga hem weer eens opsnorren in de bibliotheek :ok:
Oh en ik heb ook een omheind terrein gevonden vlak bij ons,dus daar kan ik veilig oefenen met haar.
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Re: stoïcijns Cocootje

Ongelezen bericht door fransoos »

antoinette schreef:Oke wie helpt er even meedenken ;) Het vorige baasje van Coco had me al gewaarschuwt dat luisteren niet haar sterkste punt is en ik met m'n grote mond :roll: heb haar toen beloofd dat ik haar over een tijdje een filmpje zou laten zien van een ontzettend brave Coco :mrgreen: Vandaag ben ik dus,na mevrouwtje een label met telefoonnummers omgehangen te hebben, naar een stuk bos gegaan dat ze nog niet kent. Rollijn los,gewone nylonriem aan de halsband mee laten slepen en losgelaten. De eerste 2 keer kwam ze braaf,zij het na enig aandringen en door de knietjes gaan. Daarna vond ze zo'n beetje alles leuker dan mij :mrgreen: Mevrouw houdt er een stevig wandeltempo op na dus dat was even zweten voor mij. Maar goed het probleem is dat ze totaal niet geïnteresseerd is in speeltjes maar ook niet in lekkers :? Maar ik heb wel iets nodig om haar te motiveren (wil beginnen met aandachts oefeningen). Iemand leuke suggesties? :mrgreen: En Ida als je dit leest: Haal die grijns van je gezicht! :tong:
sorry hoor, maar de tranen biggelen nu over mijn wangen :mrgreen: :lekkerpuh
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Re: stoïcijns Cocootje

fransoos schreef:
antoinette schreef:Oke wie helpt er even meedenken ;) Het vorige baasje van Coco had me al gewaarschuwt dat luisteren niet haar sterkste punt is en ik met m'n grote mond :roll: heb haar toen beloofd dat ik haar over een tijdje een filmpje zou laten zien van een ontzettend brave Coco :mrgreen: Vandaag ben ik dus,na mevrouwtje een label met telefoonnummers omgehangen te hebben, naar een stuk bos gegaan dat ze nog niet kent. Rollijn los,gewone nylonriem aan de halsband mee laten slepen en losgelaten. De eerste 2 keer kwam ze braaf,zij het na enig aandringen en door de knietjes gaan. Daarna vond ze zo'n beetje alles leuker dan mij :mrgreen: Mevrouw houdt er een stevig wandeltempo op na dus dat was even zweten voor mij. Maar goed het probleem is dat ze totaal niet geïnteresseerd is in speeltjes maar ook niet in lekkers :? Maar ik heb wel iets nodig om haar te motiveren (wil beginnen met aandachts oefeningen). Iemand leuke suggesties? :mrgreen: En Ida als je dit leest: Haal die grijns van je gezicht! :tong:
sorry hoor, maar de tranen biggelen nu over mijn wangen :mrgreen: :lekkerpuh
Shit ze heeft het gezien :mrgreen: Maar ik zeg nog steeds dat het gaat lukken hoor :pffff:
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Misschien moet je je commando aanpassen?

Dan roep je: "Kom hier of niet!". En dan luistert ie áltijd ;) :mrgreen:
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:Misschien moet je je commando aanpassen?

Dan roep je: "Kom hier of niet!". En dan luistert ie áltijd ;) :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Hèhèhè Idaaaaaaa,ze luisterd :mrgreen: De truc is rodiworst :ok: 9 keer op de 10 kwam ze als een speer op me af,de 10e keer was er een groep picknickende mensen een lekkerdere tractatie :oops: Ach 1 beker om en een blokje kaas gejat voor ik haar bij haar lurfjes had,moet kunnen :mrgreen:
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

antoinette schreef:Hèhèhè Idaaaaaaa,ze luisterd :mrgreen: De truc is rodiworst :ok: 9 keer op de 10 kwam ze als een speer op me af,de 10e keer was er een groep picknickende mensen een lekkerdere tractatie :oops: Ach 1 beker om en een blokje kaas gejat voor ik haar bij haar lurfjes had,moet kunnen :mrgreen:
haha goed zo toppie :ok: :ok:
way to go Coco :mrgreen:
(pff wat een geluk dat ik mijn weddenchap nog niet voorgesteld had)
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
Hutsje
Zeer actief

Hahahahaha, goed zeg! :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Lotje-en-Sjaakie »

Gelezen :p: :p:

Antoinette je komt er wel, kan nog ff duren, maar komt best goed.
:ok:

Kan niet wachten op dat filmpje :lekkerpuh
Groet Lieve-Lotje,
BimBam-Sjaakie (aka De Klokkenluider van de NotreBull)
en Gerdine
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Zeker gezien de korte tijd dat ze pas bij ons is ben ik al best tevreden. Ze luisterd nu netjes alleen bij afleiding (andere hond,wandelaars in de verte) is ze nog foetsie en lopen dat kreng :p: Maar ik heb er echt alle vertrouwen in dat ook dat best goed komt ;)
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Het bisonveld. Ik weet alleen niet precies wanneer Lobus daar weer neestrijkt,dan kun er een aantal weken niet op. Het is eigenlijk een sportveld geloof ik maar ik zie er wel vaker mensen met hun hond trainen en spelen.
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

Is het al tijd voor een filmpje, of ben ik nu ineens erg ongeduldig :cool2:
Groet Lieve-Lotje,
en Gerdine
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Zal zien wat ik doen kan vandaag :mrgreen: Kom jij zondag ook naar Baarn trouwens? Kan ik jou bellen als m'n routeplanner niet klopt :Q
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

Hihi, weet ik nog niet.
Maar heb ff een plaatje voor je opgezocht, kan jij het OOK vinden :lekkerpuh

http://www2.minlnv.nl/lnv/algemeen/groe ... route.html

(Trouwens kan je niet ff net doen alsof het echt niet lukt met Coco, ben wel erg nieuwschierig naar de weddenschap van Ida. :mrgreen: )
Groet Lieve-Lotje,
en Gerdine
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Die weddenschap is niet afgesloten Gedientje :roll: ik was net te snel met melden dat het best goed ging en toen durfde Ida niet meer :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”