Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stelling: Standaard castratie

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Daisy@ schreef:Ok, het is persoonlijk. Maar vind je enge, rare, vreemde uitspraken doen.

Ok, dat je de zaak op loopt te naaien is wel duidelijk.
Maar je uitspraken sporen gewoon niet.

k'Lees morgen wel verder wat je nog meer gebaseld hebt. Ga naar bed.
Nee, wat jij hier ventileert is een mening. Gebaseerd op wat ik zég. Niet op wat je denkt dat ik bén. Of hoe je denkt dat ik leef. Prima dus.

En nee, ik loop de zaken niet op te naaien. Ik zie overduidelijk een heleboel mensen die anders over dit onderwerp denken dan ik. Dat mag, daar wil ik best graag over praten. zonder gelijk dingen te gaan roepen als:"nou, ik beklaag je moeder" of"ik hoop dat jij nooit kinderen krijgt". Dát is namelijk pas écht dom.

En ik doe uitspraken waar jij het misschien niet mee ééns bent. Maar spoor ik daarom niet? Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Eline* schreef:
sample schreef:Dat maakt ze niet minderwaardig, maar wel incapabel in bepaalde opzichten.
Juist..en? Dat geeft jou het recht het mes er maar in te zetten?
sorry van mijn hoef casteren ook niet, maar dan nog maak IK zelf uit of dat ik het mes er in laat zetten of niet dus ja

mol 8)
sample
Zeer actief

Eline* schreef:
sample schreef:Dat maakt ze niet minderwaardig, maar wel incapabel in bepaalde opzichten.
Nou nee. Dat recht héb ik niet. Althans....niet over mijn broer of over anderen. Maar wat mij betreft zou er wel een soort van wetsvoorstel over mogen komen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

sample schreef:
maxcola schreef:

Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag of je weet wie dit kereltje was?

Afbeelding
Ik ben je ff wk\\kwijt.....welke vraag over welk kereltje?
Ik heb mijn eigen stukje maar even gekopieerd.
Omdat ik nogal walg van deze kerel hou ik het bij een kleine foto:

ene Hitler heeft dat - zoals al eerder hier aangegeven werd - een jaartje of 70 geleden ook met duizenden gehandicapten laten doen :twisted: Ik neem aan dat je weet wie Hitler was?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
sample
Zeer actief

puk schreef:
sample schreef: Er is natuurlijk wel wat "mis" met verstandelijk gehandicapte mensen. Anders vielen ze niet onder de noemer "verstandelijk gehandicapt".

Dat maakt ze niet minderwaardig, maar wel incapabel in bepaalde opzichten.
:? dat zijn wel meer mensen!
Daar heb jij gelijk in. Maar de verstandelijk gehandicapten zijn meestal mensen waar je dat wat eerder aan ziet.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Maar zeg nu, hoe kun je tegenover die mevrouw verantwoorden dat ze "geholpen" is?
Omdat het bij anderen wel eens fout is gegaan?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Mol schreef:
Eline* schreef:
sorry van mijn hoef casteren ook niet, maar dan nog maak IK zelf uit of dat ik het mes er in laat zetten of niet dus ja

mol 8)
Ik doe 3 keer lezen zoals altijd met jouw berichten, maar uhmmm..ik snap er nog niks van! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
sample
Zeer actief

maxcola schreef:Ik heb mijn eigen stukje maar even gekopieerd.

ene Hitler heeft dat - zoals al eerder hier aangegeven werd - een jaartje of 70 geleden ook met duizenden gehandicapten laten doen :twisted: Ik neem aan dat je weet wie Hitler was?
En nu verwacht je van mij een serieus antwoord? Haha, sorry hoor.
sample
Zeer actief

M@ri@nne schreef:Maar zeg nu, hoe kun je tegenover die mevrouw verantwoorden dat ze "geholpen" is?
??

Wat is dat nou voor vraag?

Moet ik ook tegenover zwangere vrouwen dingen verantwoorden als er bij een ander iets fout is gegaan tijdens de bevalling?

Operaties brengen risico's met zich mee, zwangerschappen ook.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:
puk schreef:
sample schreef: Er is natuurlijk wel wat "mis" met verstandelijk gehandicapte mensen. Anders vielen ze niet onder de noemer "verstandelijk gehandicapt".

Dat maakt ze niet minderwaardig, maar wel incapabel in bepaalde opzichten.
:? dat zijn wel meer mensen!
Daar heb jij gelijk in. Maar de verstandelijk gehandicapten zijn meestal mensen waar je dat wat eerder aan ziet.
Tjezus..oppervlakkiger dan dit kan je niet worden.. :kotz:
De vergelijking met hitlerpraktijken zijn blijkbaar nog niet zover gezocht. :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
Mol schreef:
Eline* schreef:

mol 8)
Ik doe 3 keer lezen zoals altijd met jouw berichten, maar uhmmm..ik snap er nog niks van! :mrgreen:
jij zeg wie geeft jou het recht om er het mes er in te zetten , dat recht heb je zelf klaar en dan kunnen we het met ze alle eens zijn of niet maar tis wel zo wil ik me hond laten casteren is dat MIJN keuze of het de juiste is daar gaat het niet om het is MIJN keuze niet die van jou nog van iemand anders.
wil je dat niet dan moet je het nezoals het coupeerbeleid verbieden.

mol 8)
M@ri@nne
Zeer actief

sample schreef:
M@ri@nne schreef:Maar zeg nu, hoe kun je tegenover die mevrouw verantwoorden dat ze "geholpen" is?
??

Wat is dat nou voor vraag?

Moet ik ook tegenover zwangere vrouwen dingen verantwoorden als er bij een ander iets fout is gegaan tijdens de bevalling?

Operaties brengen risico's met zich mee, zwangerschappen ook.
Jij vind het goed als verstandelijk gehandicapten standaard gesteriliseerd worden. Ongeacht of ze wel of niet aan sex gaan doen. Ik geef je een voorbeeld van een vrouw die gesteriliseeerd is en niet aan sex doet of gaat doen. Ik vraag je hoe je dat aa haar kunt verantwoorden?
Omdat er verstandelijk gehandicapten zijn die wel zwanger raken moet jij gesteriliseerd worden?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

sample schreef:
maxcola schreef:Ik heb mijn eigen stukje maar even gekopieerd.

En nu verwacht je van mij een serieus antwoord? Haha, sorry hoor.
Ja.
Met je idee ben je niet de eerste ; bovenstaande kerel had het idee al een paar jaar geleden en heeft buiten dat nog wat meer gedaan dat niet door de beugel kon.
Dus ik verwacht een serieus antwoord :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:jij zeg wie geeft jou het recht om er het mes er in te zetten , dat recht heb je zelf klaar en dan kunnen we het met ze alle eens zijn of niet maar tis wel zo wil ik me hond laten casteren is dat MIJN keuze of het de juiste is daar gaat het niet om het is MIJN keuze niet die van jou nog van iemand anders.

mol 8)
Ach lief Molletje..we hebben het over verstandelijk gehandicapten! :mrgreen: Vandaar dat ik er geen jota van snapte! :p:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Eline* schreef:
Mol schreef:jij zeg wie geeft jou het recht om er het mes er in te zetten , dat recht heb je zelf klaar en dan kunnen we het met ze alle eens zijn of niet maar tis wel zo wil ik me hond laten casteren is dat MIJN keuze of het de juiste is daar gaat het niet om het is MIJN keuze niet die van jou nog van iemand anders.

mol 8)
Ach lief Molletje..we hebben het over verstandelijk gehandicapten! :mrgreen: Vandaar dat ik er geen jota van snapte! :p:
Hahaha 1 on topic bericht en we zijn spontaan in verwarring. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Eline* schreef:

mol 8)
oke mijn fout :mrgreen:

maar dan nog zeg ik van sterelistie is in deze zeker een goed optie.

mol 8)
sample
Zeer actief

Eline* schreef: Tjezus..oppervlakkiger dan dit kan je niet worden.. :kotz:
De vergelijking met hitlerpraktijken zijn blijkbaar nog niet zover gezocht. :roll:
Oh dus jij wilt beweren dat je in de meeste gevallen niet ziet dat iemand een verstandelijke handicap heeft? ik beweer van wel. Je ziet het aan beweging, hoort het aan taalgebruik, stand van ogen, van alles en nog wat.

Wat is daar nou oppervlakkig aan? Je haalt OVER HET ALGEMEEN uit een rijtje mensen die ene met handicap eruit.
marian*
Erelid
Contacteer:

Ik wacht nog steeds op een antwoord.
Afbeelding
sample
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
Jij vind het goed als verstandelijk gehandicapten standaard gesteriliseerd worden. Ongeacht of ze wel of niet aan sex gaan doen. Ik geef je een voorbeeld van een vrouw die gesteriliseeerd is en niet aan sex doet of gaat doen. Ik vraag je hoe je dat aa haar kunt verantwoorden?
Omdat er verstandelijk gehandicapten zijn die wel zwanger raken moet jij gesteriliseerd worden?
Euh........ja.....

Vooropgesteld dat er dan vantevoren een norm is vastgesteld. Dus we gaan niet met zijn allen zomaar een stel debielen (oh sorry, tis wat flauw, maar ik word een beetje melig) van de straat plukken en die es ff fijn op de ok kwakken. :mrgreen:
sample
Zeer actief

maxcola schreef:En nu verwacht je van mij een serieus antwoord? Haha, sorry hoor.
Ja.
Met je idee ben je niet de eerste ; bovenstaande kerel had het idee al een paar jaar geleden en heeft buiten dat nog wat meer gedaan dat niet door de beugel kon.
Dus ik verwacht een serieus antwoord :mrgreen:[/quote]

Ja, ik ken Hitler. Next.
marian*
Erelid
Contacteer:

sample schreef:
maxcola schreef:En nu verwacht je van mij een serieus antwoord? Haha, sorry hoor.
Ja.
Dus ik verwacht een serieus antwoord :mrgreen:
Ja, ik ken Hitler. Next.[/quote]

Dan zou je moeten weten dat je er nazistische ideeen op nahoudt :kotz:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:
Eline* schreef: Tjezus..oppervlakkiger dan dit kan je niet worden.. :kotz:
Oh dus jij wilt beweren dat je in de meeste gevallen niet ziet dat iemand een verstandelijke handicap heeft? ik beweer van wel. Je ziet het aan beweging, hoort het aan taalgebruik, stand van ogen, van alles en nog wat.

Wat is daar nou oppervlakkig aan? Je haalt OVER HET ALGEMEEN uit een rijtje mensen die ene met handicap eruit.
Dus worden ze op uiterlijk geselecteerd om te bekijken of ze ontdaan moeten worden van hun voortplantingsgestel? Dat zeg je namelijk.
Ik stop ermee. Het niveau is me te laag! Ik moet alles uitleggen. :?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
sample
Zeer actief

maxcola schreef: Dan zou je moeten weten dat je er nazistische ideeen op nahoudt :kotz:
Waarom? Waren ál hitlers ideëen nazistisch? En roep jij tegen iedereen die anders denkt dan jij dat hij nazi is?

Hitler vond ook dat alle burgers een auto moesten kunnen rijden. De zogenaamde volkswagen. Tweegt natuurlijk niet op tegen de rest van zijn bullshitideëen, maar af en toe zat er blijkbaar wat zinnigs tussen.
sample
Zeer actief

Eline* schreef:
Dus worden ze op uiterlijk geselecteerd om te bekijken of ze ontdaan moeten worden van hun voortplantingsgestel? Dat zeg je namelijk.
Ik stop ermee. Het niveau is me te laag! Ik moet alles uitleggen. :?
Moet JIJ alles uitleggen? Nee, jij moet beter lezen. Ik zeg NERGENS dat uiterlijkheid de norm moet zijn voor het sticker "verstandelijk gehandicapt". Ik zeg alleen dat je aan de mééste verstandelijk gehandicapten kan zíen dat er wat aan de hand is met ze. Daaraan verbond ik nog geen enkele conclusie verder. Dat doe jij echt en helemaal zelf. Je legt me woorden in de mond. Moet je niet doen.

Ga dan aub éérst wat aan je begrijpend lezen niveau doen voordat je het over mijn intelligentieniveau hebt. Ok?

Of misschien kunnen we elkaar nog lekker proberen te onderuit te schoffelen op taalfouten/grammaticale fouten?
marian*
Erelid
Contacteer:

sample schreef:
maxcola schreef: Dan zou je moeten weten dat je er nazistische ideeen op nahoudt :kotz:
Waarom? Waren ál hitlers ideëen nazistisch? En roep jij tegen iedereen die anders denkt dan jij dat hij nazi is?

Hitler vond ook dat alle burgers een auto moesten kunnen rijden. De zogenaamde volkswagen. Tweegt natuurlijk niet op tegen de rest van zijn bullshitideëen, maar af en toe zat er blijkbaar wat zinnigs tussen.

Hij had inderdaad een paar goede ideeen.
Helaas had ie meer heel slechte, waaronder het onvrijwillig steriliseren van geestelijk gehandicapten en iedereen die volgens de naziwetten geestelijk gehandicapt was :twisted:
Deze stelling van jou heeft dus wel degelijk nazistische trekjes.
En nee, niet iedereen die anders denkt dan ik is een nazi, gelukkig.
Afbeelding
sample
Zeer actief

maxcola schreef:[
Helaas had ie meer heel slechte, waaronder het onvrijwillig steriliseren van geestelijk gehandicapten en iedereen die volgens de naziwetten geestelijk gehandicapt was :twisted:
Haha, jij vindt dat idee slecht en dus moeten we dat met zijn allen maar aannemen als feit? Daar ben ik het dus niet mee eens. Heb je weleens naar jezelf gekeken? Jij veroordeelt iemand die anders denkt dan jij net zo makkelijk voor nazi. Is dat niet precies wat Hitler deed? Mensen die anders waren dan hij, veroordelen?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:Ik zeg alleen dat je aan de mééste verstandelijk gehandicapten kan zíen dat er wat aan de hand is met ze. Daaraan verbond ik nog geen enkele conclusie verder.
Je geeft aan dat gehandicapte mensen allemaal gesteriliseerd moeten worden omdat ze op bepaalde gebieden incapabel zijn.
Daarop zegt Puk dat dat ook voor sommige "gewone" mensen geldt. Daarop zeg jij dat dat wel zo is, maar dat je het aan gehandicapte mensen eerder ziet.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

sample schreef:
Haha, jij vindt dat idee slecht en dus moeten we dat met zijn allen maar aannemen als feit? Daar ben ik het dus niet mee eens. Heb je weleens naar jezelf gekeken? Jij veroordeelt iemand die anders denkt dan jij net zo makkelijk voor nazi. Is dat niet precies wat Hitler deed? Mensen die anders waren dan hij, veroordelen?

Ik zeg niet dat iedereen mijn mening dat ik iets slecht vind maar moet overnemen; dat maak je er zelf van.
Je hoeft ook niets als feit aan te nemen als je dat niet wilt, maar als je de geschiedenisboeken er op naleest kun je lezen dat ik wat Hitler en zijn ideeen en uitgevoerd beleid t.a.v. geestelijk gehandicapten aangaat goed zit.
Afbeelding
sample
Zeer actief

Ik zeg niet dat iedereen mijn mening dat ik iets slecht vind maar moet overnemen; dat maak je er zelf van.
Je hoeft ook niets als feit aan te nemen als je dat niet wilt, maar als je de geschiedenisboeken er op naleest kun je lezen dat ik wat Hitler en zijn ideeen en uitgevoerd beleid t.a.v. geestelijk gehandicapten aangaat goed zit.
Ja ja, dat zal best. Maar tis meniet nogal wat om iemand zomaar met Hitler te vergelijken hè? Ik kan me niet herinneren dak zoveel doden op mijn geweten heb.
sample
Zeer actief

Eline* schreef:Je geeft aan dat gehandicapte mensen allemaal gesteriliseerd moeten worden omdat ze op bepaalde gebieden incapabel zijn.
Daarop zegt Puk dat dat ook voor sommige "gewone" mensen geldt. Daarop zeg jij dat dat wel zo is, maar dat je het aan gehandicapte mensen eerder ziet.
Aan gehandicapte mensen zie je hun incapabelheid eerder ja.

Ik hoef hier toch niet álles uit te gaan leggen hè? ;)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”