Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bulldog

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

mystic bull's dino
Vaste gebruiker

Re: bulldog

Ongelezen bericht door mystic bull's dino »

Ernst schreef:Goede middag iedereen!!

Heeft iemand van jullie ervaring met engelse bulldogs????
Ik denk erover om er een aan te schaffen,na een tijdje hondloos door het leven te gaan.
Zijn engelse bulldogs goed op een bovenverdieping te houden??
Of hebben jullie andere sugesties?? :ok:
oldies
www.thunderbull.nl

voor een victorian bulldog
http://www.freewebs.com/bigtimebulldogges/
groetjes Maaike, Dino & Djeksen, Timon en Pumba
Afbeelding
Ernst
Vaste gebruiker

rasvereniging?

Ongelezen bericht door Ernst »

Wie weet of er een club,rasvereniging of iets dergelijks voor de old english bulldog bestaat????

ernst
bullet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullet »

Ik heb een Engelse bulldog en zou nooit meer anders willen!!!
Wat ik zo jammer vind is dat je eigenlijk zou moeten weten of degene met de klachten van zijn e.bulldog zijn bulldog heeft gekocht bij een goed fokker. (Nou bedoel ik absoluut niet dat dat geldt voor Borg= bulldog hier op het forum).
Veel van de probleemgevallen zijn afkomstig van handelaren. Maar veel honden daar vandaan hebben klachten welk ras het ook is.
Ik heb zelf een actieve Engelse Bulldog, ik heb net de avondvierdaagse met hem gelopen en ik ga binnekort behendigheid met hem doen.
Van de Old English bulldog weet ik echt niets.

Ik hoop echt dat je erg goed nadenkt over het wel of niet nemen van een engelse bulldog en dat je je niet laat overrompelen door de ellende van bulldogjes van handelaren. Ga eens kijken naar een show en ik moet zeggen, ik heb daar heel veel vriendelijke bullen gezien, geen geblaf en gegrom echt niet!!!

groetjes ingrid

wil je mijn bulldog zien kijk dan even naar mijn website
http://home.wanadoo.nl/dooyeweerd
heb je onze website al gezien? home.wanadoo.nl/dooyeweerd
ilonakrijn
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ilonakrijn »

Hallo,

Ook ik heb een Engelse Bulldog, niet eens van een erkende fokkker ( de volgende zal ik wel bij een efokker kopen). Maar ze is nu 2 jaar, zo gezond als een vis, ligt vaak te bakken in de zon , zonder problemen, als ze wil loopt ze weleens trappen, maar dit heb ik liever, is niet erg gezond voor een bul). Maar eerst wilde ik graag een jack russel, vond ik leuke drukke beestjes, maar mijn vriend wilde perse een bull, dus toen maar een bull en nu wil ik geen ander ras meer. Zo lief voor alles wat leeft om haar heen, trouw, en als je ze genoeg laat lopen , waardoor ze conditie krijgen kunnen ze best veel aan hoor.
bullet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullet »

Leuk om te lezen dat jij ook zo enthousiast bent!! Voor mij ook nooit meer een ander ras!!!
Als ik naar mijn bulletje kijk, vind ik hem zo lief!!! Klinkt heel raar, maar ik ben echt stapel op hem!! Hij kijkt zo lief en is zo trouw, nooit opdringerig, echt een schat van een hond!!
heb je onze website al gezien? home.wanadoo.nl/dooyeweerd
ilonakrijn
Vaste gebruiker

hoi,
Ind. erg lief en trouw en ja wat nog meer goeds.
Ze is echt allemans vriend, maar inderdaad niet opdringerig.
Als wij een huis vol visite hebben gaat ze na iedereen begroet t hebben, lekker ind er mand rustig slapen tot dat er weer een plekje op de bank vrij is heerlijk.
Ook gaat ze met mij mee naar mijn werk, iedereen is dol op haar, kortom een goud beestje.
:P
ilonakrijn
Vaste gebruiker

Hoi,

Heb je site , nog een keer, gekeken, leuk zeg.
Had hem dus al een keer gezien, waarschijnlijk via het bulldogforum, kan dat?

erg leuke foto's.
j.bleyenberg-geurts
nieuw lid

Ongelezen bericht door j.bleyenberg-geurts »

Wij hebben hier tussen al mijn honden (9) 2 franse bullen en 1 engelse van bijna negen en wij willen buiten mijn Duitse Dog ook alleen nog maar bullen. Dat er agressie voor kan komen dat kan bij elk ras licht ook vaak aan de opvoeding. Je moet wel baas blijven hoe lief en guitig ze ook kunnen zijn. Mijn franse bullen reu Spyke is ook redelijk pittig en eigend zich ***** toe. Dan heb je van die mafkezen met een wandeling die hem expres speeltjes gaan geven en dan wordt het al gauw vechten, maar je hoef maar 1 keer zijn naam te roepen en klaar is hij. Hij weet heel goed dat het niet mag van ons. Ons franse bullen teefje Dolly heeft een toepasselijke naam want af en toe is ze ook echt dol. Bully onze engelse bull hebben we opgehaald bij een asiel waar hij steeds maar werdt teruggebracht omdat hij vocht in huis met andere honden omdat hij zou bijten bij correcties. Nou niets van gemerkt , hij blafte alleen heel veel en ging op je rijen zodra je voorbij liep. Met twee dagen kompleet negeren was het rijen al bijna weg en het blaffen ook . 1 week verder en hij heeft niet meer gerijd. blaffen doet hij alleen als hij eten wil en de waterbak leeg is en als hij naar buiten moet. Bij kinderen zou hij ook niet kunnen. Zelf heb ik ze niet maar ik heb wel regelmatig kinderen in huis en dat gewoon harstikke goed. Wij hebben een kei van een hond aan hem en ik hoop van harte dat hij nog een paar jaartjes meegaat. Hij gaat nog graag zwemmen wat hij dan ook kan gelukkig, want niet elke bull kan zwemmen omdat het gewicht van de kop te zwaar is. Als ze de douche in gaan dragen we ze de trap op want een bulldog mag absoluut geen trap lopen omdat ze gevoelig zijn voor rugproblemen. En ze mogen dat bij mij dan ook echt niet. Ondanks de problemen die het ras kent wil ik na deze bullen toch zeker weer bullen. Voor mij niets anders meer.

groetjes jolanda :smile: :cheer:
groetjes van een dierengek
Tinde van Rossen
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tinde van Rossen »

Afgezien van het feit dat ook ik de Engelse Bull een heerlijk ras vind, wil ik antwoorden op het stukje van Jolanda. Bullen mogen best trappen lopen, als je het ze maar (zoals met alles) met beleid laat doen.... Mijn 6 bullen ga ik echt niet trap op, trap af dragen dus ze zullen zelf moeten lopen.... Nu komen ze niet vaak boven, maar toch LOL!

En als honden niet kunnen zwemmen zie je dat als volgt: van een hond die wel kan zwemmen zie je de hele ruggegraat zeg maar boven het water. Als een hond niet kan zwemmen zie je de achterhand zakken en alleen het koppie en de voorpoten. Bij een bull is dat niet anders. Hoewel de helft bij mij kan zwemmen, heb ik nog nooit gezien dat de andere helft zinkt als gevolg van een te zware kop??? Eerst zakt de achterhand en dan ben ik er al bij hahahahaha!

Groetjes,

Tinde
Rude & Gentle's
From our family to yours!
j.bleyenberg-geurts
nieuw lid

Ongelezen bericht door j.bleyenberg-geurts »

Ik sta met bully er ook bij en dat vind hij alleen maar leuk. Alleen mijn ene franse bulletje denkt nog steeds dat je over kroost kan lopen dus die ligt er al in voor je er erg in hebt maar ze zwemt rustig door en raakt niet in paniek ondanks dat ze niet gek op water is. Wel is me opgevallen als bully iets zakt dan zakt hij van kop tot kont teglijk naar beneden vandaar dat ik ook zoveel mogelijk naast hem blijf in het water.
Toch moet ik ook vaak lachen om de streken die de bullen kunnen uithalen. Als ik verdrietig ben komt spyke me altijd troosten door op mijn schoot te klimmen en met zijn wang tegen mijn wang te gaan zitten. Ik heb al veel rassen in huis en in huis gehad maar de bullen zijn de eerste die je ook echt komen troosten en aan het lachen kunnen maken. Wat betreft de te zware hoofden waar je het niet mee eens bent Tinde dat staat toch in alle boeken over het ras.Al mijn bulletjes die ik heb kunnen goed boven water blijven dus aan de hand van eigen ervaring kan ik niet zeggen wat wel of niet klopt. Ik heb het in een boek over franse en engelse bullen afkomstig van een fokster gelezen. Dus ik tast eerst voorzichtig af of ze niet zinken maar dat doen ze gelukkig niet wat met erg warm wee toch wel een voordeel is. Anders zijn er altijd nog zwemvesten voor honden te krijgen als ze zelf graag het water in gaan.

groetjes jolanda :smile: :cheer:
groetjes van een dierengek
gillianne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

hoi ook ik heb twee engelse bulldoggen, wel tenger gebouwde, maar zo gezond als een vis. ook ik zou nooit meer voor een ander ras gaan.
ik denk dat als je eenmaal pech hebt gehad met een ras dat je als snel besluit om niet meer voor dat ras te kiezen in de toekomst.
zelf heb ik dat met mijn bordeauxdoggen, heerlijke beesten maar teveel gezondheidsproblemen. dus mijn keuze zou in de toekomst niet meer voor dit ras zijn, alleen omdat ik teveel pech met ze heb gehad.
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”