Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help vlooien!!!

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Help vlooien!!!

Ongelezen bericht door sirene »

Wordt vanmorgen mijn (ex)-pleeghond teruggebracht naar het asiel. (echt een hele grote vergissing die plaatsing :cry: )
Ik hem halen, blijkt ie thuis echt helemaal onder de vlooien te zitten! :kotz:
Heeft iemand nog goede tips ?

Ik hem al een pipet Stronghold gebruikt. Heb m'n auto al ingespoten met Diagnos tapijtspray. Dat ga ik morgen maar doen met m'n huis ?
Ben al een uur in de weer geweest met de vlooienkam.
Ik heb maar een heel klein huis dus kan niet in een andere kamer gaan zitten ofzo. Morgen moet ik werken. Zal ik dan het huis behalve de hal spuiten en de hond in de hal laten ? Ik weet echt niet wat ik nou het beste kan doen hoor. Was al helemaal van slag dat de plaatsing echt niks bleek te zijn, terwijl de mensen echt heel goed geinformeerd waren. En nu ook nog dit Arme beest heeft er ook onwijs last van natuurlijk.:cry:

Help!!!

Sonja
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Hond wassen met anti-vlo shampoo, hond naar buiten(op balkon of bij iemand even brengen) en dan je huis helemaal vlo-vrij maken?
Zodra alles dan weer gelucht is, kan ie weer naar binnen.
Succes!
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Mijn buuf had 2 jaar geleden last van een hardnekkige vlooienplaag. Wekenlang heeft ze met middelen uit de dierenwinkel lopen spuiten en lopen boenen.
Die heeft dus uiteindelijk bij de d.a. een goede omgevingspray gekocht. Was nog goedkoper ook. Ze kreeg daar het advies om na behandelen van de omgeving de ramen en deuren minimaal een half uur gesloten te houden (uiteraard zonder dier erin) en daarna pas te gaan luchten. Verder ook gedurende een dag of 5 niet te zuigen of dweilen omdat je daarmee de werkende bestandelen weer verwijderd. En ook omdat vlooien gek op een warme en vochtige omgeving zijn en die creëer je met dweilen.
Uiteraard de hond niet vergeten te behandelen.
Afbeelding
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

en niet vergeten om iets in de stofzuiger te doen voor als je ze levend opzuigt, want anders komen ze via de stofzuiger weer terug.
droopy
Actief

Ongelezen bericht door droopy »

en dan heb je zowat alles gedaan wat je kan doen........
denk ook even aan de auto als je die in je bezit mag hebben is ook een ideale plek om de vlooien weer mee terug in huis te nemen.

en misschien in een tentje slapen zodat dat vlooienspul goed kan inwerken zowel voor jou beter als voor je dieren.........

suc6
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Bedankt voor jullie tips.
Ik voelde me iig wat gesteund ;)
Vandaag heb ik hem zoveel mogelijk buiten gehouden.
Morgen voor ik ga werken spuit ik alle naden en kieren in huis en laat ik hem in de gang (die is al ingespoten).
Hem wassen met vlooienshampoo was geen optie meer, want hij had zijn Stronghold pipet al gekregen. Nou ja, de hond en de auto en een deel van het huis zijn behandeld.
Ik heb in huis nog geen vlo gezien dus misschien valt het allemaal mee. Haha, van dat verhaal van Branka werd ik wel een beetje moedeloos!:?
Over 10 dgn komt mijn pup, daar maak ik me dus wel druk over. Vlooien kun toch ziektes en wormen overbrengen. Is het redelijk om me zorgen te maken voor over 10 dgn of moet alles dan wel weer opgelost zijn ?

Sonja
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

vlooien kunnen lintworm overbrengen dus ik zou hem nog even ontwormen voor je pup komt voor de zekerheid. Verder heb je volgens mij al alles gedaan wat je kon :ok:
Werkte de omgevingsspray ook tegen larven en eitjes? Anders moet je nog een keer sprayen na (ik geloof) een week.
En inderdaad even een paar dagen niet stofzuigen na het sprayen, maar ik zou het wel voor het sprayen even goed doen (en daarna de stofzuigerzak meteen weggooien)
Jamer dat de plaatsing is mislukt.
Afbeelding
Woody
Actief

Ongelezen bericht door Woody »

Roos schreef:vlooien kunnen lintworm overbrengen dus ik zou hem nog even ontwormen voor je pup komt voor de zekerheid. Verder heb je volgens mij al alles gedaan wat je kon :ok:
Werkte de omgevingsspray ook tegen larven en eitjes? Anders moet je nog een keer sprayen na (ik geloof) een week.
En inderdaad even een paar dagen niet stofzuigen na het sprayen, maar ik zou het wel voor het sprayen even goed doen (en daarna de stofzuigerzak meteen weggooien)
Jamer dat de plaatsing is mislukt.
stronghold is ook tegen wormen, moet alleen wel maandelijks herhaald worden ;)
Sonja
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”