Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wuilus is nog steeds niet helemaal lekker :(

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Wuilus is nog steeds niet helemaal lekker :(

Ongelezen bericht door laeken »

En dus loop ik morgenochtend met een spuitje en een potje achter d'r aan om urine op te vangen :?
Ze drinkt veel teveel en is verder ineens weer incontinent, doet vaag en vertoond behoorlijke stressignalen, poot likken en veel hijgen. Ze steelt suiker van de tafel en jat verder als de neten. Ik hoop geen suikerziekte en geen nierprobleem, morgenmiddag weet ik meer en ik probeer me maar even niet teveel zorgen te maken.

Iemand ervaring? Ik zal morgenmiddag of overmorgen de urinewaardes op het forum zetten. De DA heeft zelf het analyse apparaat en ze zouden het binnen een uur afhebben maar dat hing af van de drukte.

Duimen maar :cry:
Afbeelding
Woody
Actief

Ongelezen bericht door Woody »

zet maar neer die waardes, maarre voor suiker en nieren onderzoek is n bloedtestje veel betrouwbaarder, dat kunnen ze waarsch. ook zelf doen,
In ieder geval heel veel s6, zal duimen voor jullie :ok:
Sonja
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Verdorie Marc , ik zal duimen voor een goede uitslag, voor nu veel sterkte met de oude dame.
Groetjes Els
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Wat naar. :?
Hoop voor jullie dat het meevalt en dat ze een waardige oude dag krijgt.
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: Wuilus is nog steeds niet helemaal lekker :(

Ongelezen bericht door idorh »

MARC_S schreef:En dus loop ik morgenochtend met een spuitje en een potje achter d'r aan om urine op te vangen :?
Ze drinkt veel teveel en is verder ineens weer incontinent, doet vaag en vertoond behoorlijke stressignalen, poot likken en veel hijgen. Ze steelt suiker van de tafel en jat verder als de neten. Ik hoop geen suikerziekte en geen nierprobleem, morgenmiddag weet ik meer en ik probeer me maar even niet teveel zorgen te maken.

Iemand ervaring? Ik zal morgenmiddag of overmorgen de urinewaardes op het forum zetten. De DA heeft zelf het analyse apparaat en ze zouden het binnen een uur afhebben maar dat hing af van de drukte.

Duimen maar :cry:
Ik denk dat het drinken en hijgen iets met haar leeftijd te maken heeft, ze is toch rond de 12 Marc ?

Gr Bertus.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

:? He bah wat verdrietig toch allemaal :cry:

Trouwens, klein tipje: een soeplepel is perfect om urine op te vangen bij een teef. Zodra ze gaan zitten even de lepel eronder houden (je loopt wel volledig voor schut, maar dat moet je maar even op de koop toenemen ;) ).

Ik zal duimen Marc dat het niks ernstigs is!!!! :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Ik duim voor jullie hoor :ok:
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

Vervelend zeg. De soeplepel wat Caroline aanhaalt lijkt mij ook een stuk gemakkelijker dan een potje eronder houden. Sterkte ermee.
Groetjes Lisa
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ach die lieve Wuil :? Past dat beeld bij dementie van honden? Ik hoop dat het allemaal meevalt en duim ervoor hoor Marc :ok:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Geen ervaring mee maar ik hoop dat het allemaal meevalt Marc ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik ga duimen Marc.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Anne-lieke
Vaste gebruiker
Contacteer:

re

Ongelezen bericht door Anne-lieke »

De urine idd met soeplepep opvangen....ideaal!! Zorg er wel voor dat de urine niet in een potje gedaan wordt waar jam etc. ingezeten heeft. Door de vele suikers in jam kan dit de een verkeerd beeld> glucose. Dus in ieder geval een super schoon potje :)

En succes :ok:
Afbeelding
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

O jee. Dat is niet leuk.
Arme Wuilius!
Ik duim ook :ok:
slowie
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door slowie »

heel veel sterkte met het wijffie en zal ook duimen op een goed nieuws ;)
laeken
Zeer actief

Ik ben zelf vooral nieuwsgierig, ze oogt nl supergezond en ik snap er weinig van. Ze is nl ook erg actief en loopt goed en is buiten lekker vrolijk :? Het is allemaal een beetje raar en vaag, vandaar dat ik besloten heb dat te doen.
Die aanval van een soort van dementie is nl weer helemaal weg, nu is het weer dit en ondertussen springt ze op als ik wandelen zeg en rent ze de trap af om kwispelend mee uit te gaan. Vervolgens ligt ze in het gras te rollen en doet helemaal blij om thuis weer als een zombie hijgend 3 liter water naar binnen te klokken en de hele tijd aan haar poten te likken en 3 keer per kwartier te gaan verliggen. Ondertussen druppeld die 3 liter er achter weer uit hahaha, ze houdt me in ieder geval wel bezig.

Ik ben de laatste tijd gewoon alleen maar lief voor d'r, misschien kan ze dat niet hebben? :p:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik geloof dus niet echt in dementie bij Wuil. Ze is te alert en ze herkent je prima en is ook niet letterlijk de weg kwijt. Daarbij komt dementie niet in buien, maar is het er gewoon en kan afhankelijk van de omgeving versterkt worden of niet.
Ik ben erg benieuwd wat er uit de test komt morgen. Duim voor niks ernstigs!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Eline* schreef:Ik geloof dus niet echt in dementie bij Wuil. Ze is te alert en ze herkent je prima en is ook niet letterlijk de weg kwijt. Daarbij komt dementie niet in buien, maar is het er gewoon en kan afhankelijk van de omgeving versterkt worden of niet.
Ik ben erg benieuwd wat er uit de test komt morgen. Duim voor niks ernstigs!
ben ik het niet helemaal mee eens, dementie kan wel degelijk in buien komen, geen idee of het hier het geval is hoor, maar juist een dementerende hond kan deze verschijnselen hebben....de ene dag kan er prima op dat en dit gereargeerd worden en de andere dag weer niet.......

maar ben ook heel benieuwd naar de test....... ;) sterkte
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

weet je al iets Marc? klinkt wel wat als suikerproblemen :?
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ben je soms pas begonnen met incontinentie pilletjes , ik weet nog dat onze ouwe Dino heel vreemd reageerde op die pillen. Die werd er ook heer zenuwachtig van en hijgerig .

succes6
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik duim voor je Marc :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Hé bah Marc :? Ik ga zeker duimen dat het allemaal meevalt!
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Femia schreef:Ik duim voor je Marc :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Ik duim ook Marc.

We kunnen wel gaan gissen, maar even afwachten, wij hebben nu een Whippet 12 jaar oud, die ook ineens zwaar hijgt en ze wordt helemaal warm, ze laat haar plas ook lopen als ze op je schoot ligt en in diepe slaap is, ja het heeft toch allemaal iets te maken met leeftijd, alles gaat langzaam maar zeker opraken.

Toch sterkte met onze oude jonge dame.

Gr Bertus.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

yamie schreef:ben ik het niet helemaal mee eens, dementie kan wel degelijk in buien komen, geen idee of het hier het geval is hoor, maar juist een dementerende hond kan deze verschijnselen hebben....de ene dag kan er prima op dat en dit gereargeerd worden en de andere dag weer niet.......

De verwardheid kan wel wisselen,maar vaak zie je hoe dan ook wel dat je te maken hebt met een oude hond die aan het dementeren is.
Wuilus is zo alert als de pieten, heeft aan een fluisterend woord van Marc genoeg om te weten wat ze behoort te doen, ze kijkt hem helder met enige blijk van verstandhouding aan. Dat doet een hond,die dement raakt niet. Die is aan de basis gewoon al minder helder en daarvanuit zijn er goede en slechte dagen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Eline* schreef:
yamie schreef:ben ik het niet helemaal mee eens, dementie kan wel degelijk in buien komen, geen idee of het hier het geval is hoor, maar juist een dementerende hond kan deze verschijnselen hebben....de ene dag kan er prima op dat en dit gereargeerd worden en de andere dag weer niet.......

De verwardheid kan wel wisselen,maar vaak zie je hoe dan ook wel dat je te maken hebt met een oude hond die aan het dementeren is.
Wuilus is zo alert als de pieten, heeft aan een fluisterend woord van Marc genoeg om te weten wat ze behoort te doen, ze kijkt hem helder met enige blijk van verstandhouding aan. Dat doet een hond,die dement raakt niet. Die is aan de basis gewoon al minder helder en daarvanuit zijn er goede en slechte dagen.
Ja dat is zo bij gewone dementie. Maar ik weet niet of honden ook TIA´s kunnen hebben? Ik weet alleen hoe dat bij mensen kan werken, en dan kan het dus zo zijn dat je de ene dag helemaal helder bent, en dan een poosje verward en gedesorienteerd. Dit kan (maar hoeft niet) zich weer herstellen, en dat maakt het zo verwarrend.

Ik hoop dat er bij Wuilus niets ernstigs is en het goed te verhelpen is, zodat het beessie zijn ouwe dag nog lekker mag genieten van van alles.
laeken
Zeer actief

Urine is opgevangen dankzij de pollepel van Caroline en ik ga het nu brengen :ok:
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

MARC_S schreef:Urine is opgevangen dankzij de pollepel van Caroline en ik ga het nu brengen :ok:
SUCCES :ok: :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
laeken
Zeer actief

De urine is de kleur van zeer sterke thee :? Ik vroeg is dat normaal? Zegt de dierenarts, nee, niet echt, veel te donker. Ik bel vanmiddag even maar ik denk dat we ook bloed moeten afnemen zei hij :jank:
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

MARC_S schreef:De urine is de kleur van zeer sterke thee :? Ik vroeg is dat normaal? Zegt de dierenarts, nee, niet echt, veel te donker. Ik bel vanmiddag even maar ik denk dat we ook bloed moeten afnemen zei hij :jank:
Bij honden weet ik het niet maar bij mensen is zoiets niet goed, geloof ook niet dat ik het ooit heb gezien.
AfbeeldingAfbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

MARC_S schreef:De urine is de kleur van zeer sterke thee :? Ik vroeg is dat normaal? Zegt de dierenarts, nee, niet echt, veel te donker. Ik bel vanmiddag even maar ik denk dat we ook bloed moeten afnemen zei hij :jank:
wuilus is helemaal niet dement. ze heeft ergens pijn.
wat dacht je van een ordinaire blaasontsteking?
laeken
Zeer actief

linlin schreef:
wuilus is helemaal niet dement. ze heeft ergens pijn.
wat dacht je van een ordinaire blaasontsteking?
Kan, ik zou het niet weten. Ze plast niet moeilijk en ook niet vaker dan normaal, ik denk het dus niet ;) Vanmiddag hoor ik het wel. Spannend en ook wel eng maar we zien wel, geen zorgen tot er een reden is.

Die donkere urine heeft ze trouwens al vrij lang want het viel me vaker op dat als ze plaste er een pot thee over de stenen liep ipv een leuk geel plasje :?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”