Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kromme beentjes

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

lies
Zeer actief

kromme beentjes

Ongelezen bericht door lies »

hoe zit dat nou.. onlangs heb ik een heel nestje hondjes gezien die allemaal kromme voorbenen hebben - zeg maar O-benen. is dit nou een erfelijke toestand, of kan het te maken hebben van het voeren van verkeerd voer.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

een heel nest met O benen 8O nou ik weet niet in hoevere dit met vereving te maken heeft dan zou je terug moeten gaan kijken in de lijn,maar tekort koming in voeding heeft er eerder mee te maken

mol 8)
lies
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:een heel nest met O benen 8O nou ik weet niet in hoevere dit met vereving te maken heeft dan zou je terug moeten gaan kijken in de lijn,maar tekort koming in voeding heeft er eerder mee te maken

mol 8)
tks mol,
helaas weet ik niets van de lijn, maar voor mezelf had ik ook al het idee dat het eerder met voer te maken heeft.

jij hebt het over tekortkoming...kan je dat nog uitleggen, is het bv een verkeerde verhouding van het voer, te arm w.b. eiwitten/fosfor, ik heb nl. totaal geen idee wat nou bv goed is voor de ontwikkeling van een gezond beendergestel.
Mol
Zeer actief

hoe oud zijn ze eigenlijk ? puppen die net beginnen lopen staan achter altijd iets rond hoor en dit trekt naar maten de bespiering sterker word recht,maar als de voeding niet goed is met te weinig eiwitten en calsium dan krijg je de vegroeingen in het skelet. het skelet van een pup bestaat voledig uit kraak been en groeit verschrikkleijk snelals deze in deze piriode niet d juiste voeding krijgt zal dit later zijn gevolgen hebben
door bijvoorbeeld O benen en achterstand in de groei.

mol 8)
lies
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:hoe oud zijn ze eigenlijk ? puppen die net beginnen lopen staan achter altijd iets rond hoor en dit trekt naar maten de bespiering sterker word recht,maar als de voeding niet goed is met te weinig eiwitten en calsium dan krijg je de vegroeingen in het skelet. het skelet van een pup bestaat voledig uit kraak been en groeit verschrikkleijk snelals deze in deze piriode niet d juiste voeding krijgt zal dit later zijn gevolgen hebben
door bijvoorbeeld O benen en achterstand in de groei.

mol 8)
ze zijn een maand of 9 - 10 als ik het wel heb. ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden.
lies
Zeer actief

zie je wat ik bedoel.
Laatst gewijzigd door lies op 12 jul 2004 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Mol
Zeer actief

aha oke dit is een O benigfront,dit komt veel voor door dat de borst te breed is,de elebogen draaien naar buiten en de voeten naar binnen .
wat er ook mee te maken kan hebben is een vegroeiing in het onderarmbeen je ziet dit ook veel bij bulldoggen en dit is een vererfbare factor.

mol 8)
Laatst gewijzigd door Mol op 08 jul 2004 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
lies
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:aha oke dit is een O benigfront,dit komt veel voor door dat de borst te breed is,de elebogen draien naar buiten en de voeten naar binnen .
wat er ook mee te maken kan hebben is een vegroeingin in de onderarmbeen je ziet dit ook veel bij bulldoggen en dit is een vererfbarefactor.

mol 8)
kijk!! geweldig reuze bedankt. overigens zijn het stuk voor stuk vreselijk leuke hondjes.
we leren!
zwartetulp
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door zwartetulp »

Het kan ook nog iets anders zijn. Zoek op Google het radius curvus syndroom maar eens op> dit wordt idd veroorzaakt door de verkeerde voeding
Doos:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

zwartetulp schreef:Het kan ook nog iets anders zijn. Zoek op Google het radius curvus syndroom maar eens op> dit wordt idd veroorzaakt door de verkeerde voeding
als dit het geval zou zijn groeit het meesta de andere kan op en staan de voeten naar buiten en de onderarm naar binnen

mol 8)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”