Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Daan schreef:
Marion. schreef:
Daan schreef:Gelukkig zijn de golden eigenaren wel echt golden gek.
;)
Dream on....
nou, ik bedoelde ook eigenlijk hier op dit forum... N.a.v jouw bericht over de vertegenwoordiging van doggenmensen hier.
Hier in de buurt loopt een teefje wat elke zomer wordt geschoren :twisted: Zwemmen? jasses, krijg je zo'n vies huis van :roll:
Snap je wat ik bedoel?
Hier op het forum zitten maar heeeeeeeeeel weinig golden-eigenaren. Heel veel minder dan de populaire lijst dus. Dat zegt genoeg. Er zijn maar erg weinig golden-gekken :evil:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Marion. schreef:
Daan schreef:
Marion. schreef:
;)
Dream on....
nou, ik bedoelde ook eigenlijk hier op dit forum... N.a.v jouw bericht over de vertegenwoordiging van doggenmensen hier.
Hier in de buurt loopt een teefje wat elke zomer wordt geschoren :twisted: Zwemmen? jasses, krijg je zo'n vies huis van :roll:
Snap je wat ik bedoel?
Hier op het forum zitten maar heeeeeeeeeel weinig golden-eigenaren. Heel veel minder dan de populaire lijst dus. Dat zegt genoeg. Er zijn maar erg weinig golden-gekken :evil:
Waarom zo negatief?
Uit de berichten die ik hier lees van goldeneigenaren spreekt toch wel genoeg goldengekte.
Ik ben superblij met mijn golden.
Maar ik mag ook graag genieten van al die doggen hier. ;)
Marion.

Daan schreef:Waarom zo negatief?
Uit de berichten die ik hier lees van goldeneigenaren spreekt toch wel genoeg goldengekte.
Negatief? Hoeveel golden-gekken zitten hier op het forum? Kom je bij 10 dan is dat al heel veel denk ik. En dat staat dus in geen perspectief tot de goldenpopulatie die je op straat ziet.
Ik ben niet negatief. Ik ben realistisch denk ik...
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Marion. schreef:
Daan schreef:
Marion. schreef:
;)
Dream on....
Snap je wat ik bedoel?
ik denk dat je dat ook niet kan vergelijken,de golden is het de meest standaard hond voor een standaard gezin dat voor het eerst een hond gaan nemen
echt het proto type honde voor ghet huisje boompje beesje efect.
de mensen die hier op het forum komen zijn toch veel al de menese die zich gaan of verdiept hebben in honden endaarbij ook een ras.

mol 8)
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Marion. schreef:
Negatief? Hoeveel golden-gekken zitten hier op het forum? Kom je bij 10 dan is dat al heel veel denk ik. En dat staat dus in geen perspectief tot de goldenpopulatie die je op straat ziet.
Afschuwlijke honden die Golden.

Gr Bertus.
Marion.

v.d Lupinehof schreef:ik denk dat je dat ook niet kan vergelijken,de golden is het de meest standaard hond voor een standaard gezin dat voor het eerst een hond gaan nemen echt het proto type honde voor ghet huisje boompje beesje efect.
Precies. En de hondjes mogen wel 4x per dag mee de kids van school halen. Jippieeeeeeeeee. En vaak mogen ze ook nog wel elke dag wel bijna een uur mee naar het bos hoor!
En verder thuis: bek dicht, niet zeuren, slapen!

:evil:
Marion.

idorh schreef:Afschuwlijke honden die Golden.Gr Bertus.
Ben ik niet met je eens :mrgreen:
Daan

Marion. schreef:
negatief?

ik zie alleen maar dit aan het eind van jouw berichtje :twisted:
Vind ik negatief.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Marion. schreef:
Ik wel, die beesten vreten je salades op, je chips, je stokbrood en ook nog bijna je vingers :pffff: :pffff: gewoon afschuwelijk :jank:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Daan

idorh schreef:
Marion. schreef:
Afschuwlijke honden die Golden.

Gr Bertus.
ja erg he...

Echt afschuwelijk.

Vooral als zo'n dweil van een hond je tenen ligt te likken. Zoals nu.
(of zegt dat meer over mijn voeten dan over mijn hond?)
Daan

chrico schreef:
Marion. schreef:
Ik wel, die beesten vreten je salades op, je chips, je stokbrood en ook nog bijna je vingers :pffff: :pffff: gewoon afschuwelijk :jank:
je vergeet schoenen.
Wat hebben die kutbeesten toch met zweetgeur.
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

NEE ik heb geen hekel aan een bepaalt ras!
kan wel zeggen dat sommige rassen mij niet aanspreken en dus niet hier in huis komen! :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

chrico schreef:
Scooby schreef:
Hughy schreef: Wat dat betreft vind ik de dog een erg gevoelige hond.
Hoi Mart,

Dat zijn doggen ook. Het zijn hele gevoelige honden en er hoeft maar iets verkeerd te gaan en je knakt zo'n hond.
Gaat dit niet op voor alle honden????
Jawel, maar voor doggen net even wat meer, denk ik.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Daan schreef:Hier in de buurt loopt een teefje wat elke zomer wordt geschoren :twisted:
Wààààààt???? 8O
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Daan schreef:nou, inderdaad.
Maar populariteit heeft nog geen enkel hondenras goed gedaan.
Hoe populairder een ras, hoe meer negatieve verhalen.
Gewoon omdat ze in handen komen van mensen die ze kiezen vanuit de verkeerde motieven.
( leuke stippenhond , lassie, goldens want die hoef je niet op te voeden, pagepuppy's, en wat van al die 'erf en bewakingshonden' die bij patsers en domoren wonen omdat het zo stoer is)
Hoi Daan,

Hoe dacht je anders dat de duitse dog ineens in de Top 10 van meest populaire hondenrassen staat? Met dank aan die leuke Scooby Doo film...
:?
Daan

Scooby schreef:
Daan schreef:nou, inderdaad.
Maar populariteit heeft nog geen enkel hondenras goed gedaan.
Hoe populairder een ras, hoe meer negatieve verhalen.
Gewoon omdat ze in handen komen van mensen die ze kiezen vanuit de verkeerde motieven.
( leuke stippenhond , lassie, goldens want die hoef je niet op te voeden, pagepuppy's, en wat van al die 'erf en bewakingshonden' die bij patsers en domoren wonen omdat het zo stoer is)
Hoi Daan,

Hoe dacht je anders dat de duitse dog ineens in de Top 10 van meest populaire hondenrassen staat? Met dank aan die leuke Scooby Doo film...
:?
dat bedoel ik dus.
jammer..
Marion.

Marion schreef:Negatief?
Daan schreef:negatief?

ik zie alleen maar dit aan het eind van jouw berichtje :twisted:
Vind ik negatief.
Of ik, of jij weet niet meer wat je zegt. Ik hou het maar op het laatste :tong:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Laten we het er op houden dat mensen met goldens eigenlijk negatieve mensen zijn en daarom een positief goed aangeschreven hond in huis hebben om hun eigen gebrek te verbloemen :mrgreen: ;)
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
plop
Zeer actief

Ongelezen bericht door plop »

Ik ben niet dol op jack russels, omdat ze vaak met veel getier naar mijn honden vliegen en ze een beetje te vaak denken dat ze heel wat zijn.
Ik vind ze ook veelte druk.
Afbeelding Afbeelding
Marion.

chrico schreef:Laten we het er op houden dat mensen met goldens eigenlijk negatieve mensen zijn en daarom een positief goed aangeschreven hond in huis hebben om hun eigen gebrek te verbloemen :mrgreen: ;)
Haha, och jemig... dan weten jullie gelijk hoe ik eruit zie als ik voor zo'n mooie knuffelbeer kies :evil:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

yamie schreef: nee zo horen ze niet te zijn, het zijn de doorgefokte, stamboomloze , kruisingen van de jr die dit beeld geven.....en nee misschien kan een "jack"eigenaar, die zijn hondje uit een stal koopt (o.i.d), er weinig meer aan doen, maar goed die heeft ook geen "echte"jack...
correctie; die heeft dan ook geen jack russell waar de dames en heren van de diverse verenigingen hun fiat over gegeven hebben en die dus zo'n stamboompapiertje heeft. het is en blijft een subjectieve gang van zaken.

zo'n stamboom-papiertje zegt niet altijd dat het een prototypische jack russell is, want het prototype 'jack russell' bestaat gewoonweg niet. ik ken zat russells met stamboom die ik maar slappe aftreksels vind, oftewel naar mijn mening te weinig van de terrier-felheid in hun karakter en gedrag hebben. ook weer zo subjectief als de neten.
Daan

chrico schreef:Laten we het er op houden dat mensen met goldens eigenlijk negatieve mensen zijn en daarom een positief goed aangeschreven hond in huis hebben om hun eigen gebrek te verbloemen :mrgreen: ;)
gebreken , whera, meervoud :mrgreen:

Ik heb hem trouwens gewoon gekozen omdat 'ie zo leuk bij de vloer kleurt.
N.pijnappels

Ongelezen bericht door N.pijnappels »

Ik ben dol op Jack Russels, mits deze goed wordt opgevoed door zijn baasje.
Als je een terriër koopt moet je weten dat je ontzettend consequent zijn.
Ik heb zelf een Jack Russel van 3.5 jaar en ben nog steeds met hem op cursus. ( 3 x over de VEG gedaan, maar uiteindelijk wel geslaagd ). Vaak ligt het aan de baasjes, maar ik denk dat, dat voor alle rassen gezegd kan worden.
Het verschil zit hem denk ik ook in de ras zelf.
Een Jack Russel zoekt graag konijnen in konijnenholen. Een Labrador wil graag voor zijn baasje werken.
Ik vind daarom dat je voordat je een hond koopt jezelf ook moet afvragen wat je met de hond wilt gaan doen. Alleen als “huishondâ€
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Daan schreef:
gebreken , whera, meervoud :mrgreen:

Ik heb hem trouwens gewoon gekozen omdat 'ie zo leuk bij de vloer kleurt.
Ik heb een golden gekozen omdat ie past bij mijn domme blonde maar uiterst lieve uitstraling. :pffff: :clown: :F
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Ik hou van natuurlijk honden met natuurlijk gedrag en lichaam. Te denken valt aan herderrassen, bepaalde jachthonden, terriers, windhonden. Waar ik niet van hou is platte neuzen, rare verhoudingen, rimpels etc. De enige ras waar ik soms een oogje op heb is de rottweiler, dat is zeer persoonlijk vanwege een aantal zeer slechte ervaringen. Dat betekent niet dat ik iedere rottweiler ontwijk ofzo. Daarnaast dogo canario's, boerboels etc, van die sterke terreinbewakers bedank ik voor. Ook honden die je op ieder straatstoepje tegenkomt.... Gelukkig blijft er nog genoeg keus over. En daarnaast zijn er altijd uitzonderingen die eruit springen.
AfbeeldingAfbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik weet niet wat sommige tegen een Golden Retriever hebben.
Ik vind het zeer lieve en aangename dieren.
Echte mensenvrienden.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
~Angela~
Actief

Ongelezen bericht door ~Angela~ »

yamie schreef:
nee zo horen ze niet te zijn, het zijn de doorgefokte, stamboomloze , kruisingen van de jr die dit beeld geven.....en nee misschien kan een "jack"eigenaar, die zijn hondje uit een stal koopt (o.i.d), er weinig meer aan doen, maar goed die heeft ook geen "echte"jack...
Je zou zeggen dat juist de "echte" Jack russels wat feller zijn, het zijn tenslotte jachthonden :?
Mijn kruising jack russel/whippet heeft nog nooit naar een andere hond gegromd.

Ik heb zelf geen hekel aan een bepaald ras, mijn ervaring met herderhonden kan ik niet positief noemen.
Dat wil niet zeggen dat ik een hekel heb aan deze rassen.
Verder vind ik alle rassen super! :ok: :mrgreen:
Vraag me af wat er moet gebeuren, wil ik echt een hekel aan een ras krijgen :U :roll:
I rather die standing, then live on my knees...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik was vandaag bij de dierenambulance, gaat de deur open schieten er twee herders naar buiten, een mechel en een witte. Ik ben een schijterd wat dat betreft maar ze gedroegen zich keurig, gunde me geen blik waardig gelukkig.
Dat vind ik persoonlijk nog eens een goede ervaring wat betreft herders, meestal laten ze je het terrein niet eens op.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

MARC_S schreef:Ik was vandaag bij de dierenambulance, gaat de deur open schieten er twee herders naar buiten, een mechel en een witte. Ik ben een schijterd wat dat betreft maar ze gedroegen zich keurig, gunde me geen blik waardig gelukkig.
Dat vind ik persoonlijk nog eens een goede ervaring wat betreft herders, meestal laten ze je het terrein niet eens op.
gniffel...wat zal je je rot geschrokken zijn! ;)
Ik baal wel eens van mezelf als ik merk dat ik bij voorbaat al voorzichtig ben bij een herder. Waar dat nou vandaan komt? Geen idee!
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Daan schreef:
Marion. schreef:
Daan schreef:
Marion. schreef: Dream on....
Snap je wat ik bedoel?
Waarom zo negatief?
Ja ik snap ook niet welke kant Marion op wil.
Ik ben stapelgek op mijn Golden hoor, het is voor mij de liefste hond van de wereld.
Iedereen vindt z'n eigen hond toch de mooiste en de liefste.
Hier op het forum zitten genoeg honden die ik ook geweldig vind.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”