Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sho is gecasteerd en het gaat goed.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Maartje-Sho schreef:
Ff nog een vraagje, dat zei mijn vriend maar daar geloofde ik niks van.
Hij zei dat er dan een soort 'nepballen' bij Sho worden geplaatst. Is dat zo?? Ik dacht dat honden dan gewoon helemaal geen ballen meer hadden, alleen een piemeltje zeg maar :oops:
Jij bent zelf toch wel helemaal op de hoogte van wat er precies weggesneden wordt en daarna zo wel of niet geplaatst wordt? :?
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Inge schreef:Overigens biedt castratie net zo goed geen zekerheid, ik zou dus altijd kiezen om eerst een chemische castratie te doen. Helpt dat dan kun je ervan uitgaan dat een definitieve castratie ook zal helpen.
Dat hoeft dus ook helemaal niet waar te zijn hoor Inge ;) het geeft niet altijd de zekerheid dat een definitieve castratie zal helpen.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ja ja, ik ben op de hoogte. Maar ik dacht dat ze als de ballen weg zijn, ze niets terug plaatsen en dat het dan gewoon een leeg zakje is zeg maar. Maar mijn vriend bracht me aan het twijfelen...
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Maartje-Sho schreef:Ja ja, ik ben op de hoogte. Maar ik dacht dat ze als de ballen weg zijn, ze niets terug plaatsen en dat het dan gewoon een leeg zakje is zeg maar. Maar mijn vriend bracht me aan het twijfelen...
Nee hoor, ze zetten echt geen nepballen terug ;)
Het kan wel, maar dan moet je daar om vragen en volgens mij is het pepeduur en waarom zou je het doen?

Uberhaupt..... waarom zou je hem laten castreren? :?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Maartje-Sho schreef:
Sorry hoor! Maar dan ga je je hond castreren omdat JIJ niet in staat bent een goede rangorde in je huis te creeeren . Dus je gaat de hele hormonen huishouding van je hond door elkaar gooien, hem onnatuurlijker maken voor soortgenoten omdat hij dominant is?

Ten eerste heb je kans dat dit gedrag helemaal niet verandert. Vooral omdat het nu normaal gedrag voor hem is. Je hebt een probleem in je rangorde. Ik zou daar maar eens aan werken. Je bent hard aan het werk zeg je. Maar wat doe je dan zoal want oefeningen op het veld en zitten en af gaan is niet een duidelijke rangorde creeren?

Ten tweede je wist wat je kon verwachten met een Shar Pei ik vraag mij dan af of jullie daar ook consequent vanaf pup zijnde mee bezig zijn geweest?

Eigenlijk vind ik dit dus niet kunnen. Wij mogen in Nederland geen staarten en oren meer couperen maar iemand mag zijn hond castreren omdat hij dominant is????????????????????????
Ik weet niet waarom iedereen nu ineens zo ONTZETTEND FEL op mij reageert???? Ik had dit kunnen verwachten, deze reacties en zal dus voortaan wat meer voor me houden.
Niemand weet namelijk hoe het in elkaar zit met Sho. We hebben hem uit het asiel en zijn gerdag wordt steeds erger.
Hij wordt agressief naar andere mensen en honden toe, ik kan niet meer fatsoenlijk met hem op straat lopen enz. We zijn hard aan het trainen met rangorde bepaling, relatie baas-hond enz. Niet alleen met zit en af hoor!!
Dit stelt me echt teleur. :cry: Ik had graag wat steun gewild, omdat ik het moeilijk vind hem weg te brengen en achter te laten.
Het is een kleine ingreep en ja, we weten niet of het wat uithaald bij hem, maar dan hebben we er in ieder geval alles aan gedaan. Verder heeft onze gedragstherapeut een behandelplan opgesteld waar we zaterdag mee beginnen. Het lijkt wel of jullie me allemaal een 1 of andere bitch vinden.
Ik doe alleen maar mijn best om met Sho aan de slag te gaan, met hem te werken aan zijn problemen. Hij heeft grote problemen die wij alleen niet meer kunnen oplossen en waar we dus hulp bij nodig hebben.
Ik hoop dat iemand dat hier een beetje begrijpt.

Ik reageer zo fel omdat ik vaak heb gezien dat je klaagt over het feit dat andere honden je hond aanvallen. Dit komt omdat hij er agressief uitziet (kan hijniets aan doen) maar nu ga je hem nog extra benadelen door hem ook nog eens een onnatuurlijk geur te geven.

En je kan mij niet wijsmaken dat castratie nodig is om hem niet tegen je aan te laten piesen. Daarvoor moet je hem duidelijk maken wat zijn plaats is. Consequentie en een rechtvaardige doch harde leider heeft een shar pei nodig. Klinkt misschien hard maar misschien ben jij dan wel nie het juiste baasje voor Sho. Het feit dat het gedrag verergert lijkt mj toch een signaal dat dan niet het juiste pad wordt bewandelt

Daarnaast wil je geen chemische castratie uit proberen. Castratie bij teven (zonder medische verklaring) vind ik ook vreemd om te doen.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Als je hond op alle honden lelijk reageert heb je dikke kans dat na castratie dit gedrag verergerd. Helpen zal het hoogstwaarschijnlijk niet.
Als al dit gedrag voortkomt uit een scheve rangorde denk ik echt dat je een totaal verkeerde hond hebt gekozen ..eentje die niet past bij wat jullie een hond hebben te bieden.
Je kan van een lieve begrijpende aardige meid nou eenmaal geen dominante dame worden. Je gaat wat gevoel betreft veel te veel in je hond zitten en interpreteert zijn gedrag inderdaad alsof het een klein mensje is. Je voelt je snel schuldig en schuld heeft veelal bij alle mensen tot gevolg dat je stapjes harder doet om "het"goed te maken. Dat is bij een hond niet okee.
Als dit gedrag voortkomt uit onzekerheid zal castratie alles behalve helpen..onzekere reuen zonder ballen worden nog onzekerder met als gevolg toename van het uitvalgedrag.
Ik zou hoe dan ook dus eerst kiezen voor een chemische castratie.

Baily noemt overigens een niet onbelangrijk punt..gecastreerde reuen worden nogal eens bijzonder aantrekkelijk voor andere reuen. Bij een hond die onzeker is naar andere honden toe heb je dan echt een probleem. Bij een gewone gecastreerde reu ben je dan al alles behalve blij.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het enige waar ik niet over uit kan is dat je zegt dat je alles voor je hond wil doen maar gewoon met oogkleppen op over de chemische castratie heenwalst.
Ik ken het feit dat sharpei's rothonden kunnen zijn, letterlijk. Wel lief maar zeer dominant en niet van plan hun plaats op te geven al sta je 10 uur op je kop. Dat is waar je aan moet werken. Heeft de cursus en je gedragstherapeut wel verstand van sharpei's? Die hebben net als chowchows niet dezelfde aanpak nodig als normale honden. Respect moet je verdienen en inconsequentie en zwakheden van de baas worden door dergelijke honden zo opgepakt, en helaas voor jullie wordt hij geen steek dommer van een castratie. Andere honden gaan hem respectloos behandelen en als je pech hebt knokt hij voortaan als een gek om andere honden weg te krijgen. Verder lukt het nu duidelijk helemaal niet kwa rangorde want alles wordt alleen maar erger zoals je beschrijft. Dat duidt in mijn ogen op inconsequent gedrag en daardoor intervalbeloning. Stel je neemt je voor dat hij niet meer mag blaffen tegen iemand, daar straf je hem 30 keer voor maar een keer kan hij uit zijn dak gaan waardoor hij nog zijn zin heeft. Dan zal hij nooit meer stoppen met proberen en wordt het dus alleen maar erger. Het voorbeeld is misschien niet goed gekozen maar dat principe geldt voor alle acties van je hond waar jij van baalt en je hond lol aan heeft. Werk eerst daaraan met een chemische castratie gecombineerd, misschien is dit alles dan zoals ik nl vermoed nu, helemaal overbodig.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

De vraag is simpelweg wat de motivatie is van gedrag..het kan wel een dominant kreng zijn, maar hij kan tevens angstig zijn voor vreemde mensen en honden en daardoor tegen alles uitvallen. Dan helpt castratie misschien in het herstel van de rangorde,maar krijg je verder grote shit buiten de deuren van je eigen huis.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Gast

We zijn aan het werk met de rangorde. Sho geen aandacht geven als Hij om aandacht komt 'vragen', maar hem roepen als wij dat ZELF willen. Iedere keer als hij ons tijdens de wandeling aankijkt, belonen we hem uitbundig.
Wij doen zo ons best met Sho en proberen ons te houden aan de adviezen die we krijgen, al is dat best moeilijk, en dan hoor ik hier dat Sho misschien niet bij ons past...
Met de visite thuis gaat het beter, vandaag liep er een hond op straat, aan de lijn, op een meter afstand en hij deed NIKS! Dat gaat met hele kleine stapjes vooruit. Sho is een niet heel onzekere hond, maar wel agressief. Niet tegen ons, maar wel tegen anderen. Daarbij is hij ontzettend druk. Ik heb al gehoord dat er iedere keer een laaiende discussie gaande is over castratie. Zullen we dan nu ophouden en daar niet WEER in mee gaan??
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

tja laten we maar ophouden want de punten die je aan voert raken toch kan nog wal :roll: ,je heb naar mijn mening gewoon het verkeerde ras voor jou karater klaar en daar moet je hond nu voor gaan bloeden,had je eigen ook eerst eens goed in het ras kunnen verdiepen.

mol 8)
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Maartje-Sho schreef:We zijn aan het werk met de rangorde. Sho geen aandacht geven als Hij om aandacht komt 'vragen', maar hem roepen als wij dat ZELF willen. Iedere keer als hij ons tijdens de wandeling aankijkt, belonen we hem uitbundig.
Wij doen zo ons best met Sho en proberen ons te houden aan de adviezen die we krijgen, al is dat best moeilijk, en dan hoor ik hier dat Sho misschien niet bij ons past...
Met de visite thuis gaat het beter, vandaag liep er een hond op straat, aan de lijn, op een meter afstand en hij deed NIKS! Dat gaat met hele kleine stapjes vooruit. Sho is een niet heel onzekere hond, maar wel agressief. Niet tegen ons, maar wel tegen anderen. Daarbij is hij ontzettend druk. Ik heb al gehoord dat er iedere keer een laaiende discussie gaande is over castratie. Zullen we dan nu ophouden en daar niet WEER in mee gaan??
Misschien heb je het niet door maar ze proberen je toch wel heel erg te helpen hoor met adviezen. :?
En als je denkt dat castreren wel helpt nou ga je gang dan maar. :cry:
Groetjes Els
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Maartje-Sho schreef:We zijn aan het werk met de rangorde. Sho geen aandacht geven als Hij om aandacht komt 'vragen', maar hem roepen als wij dat ZELF willen. Iedere keer als hij ons tijdens de wandeling aankijkt, belonen we hem uitbundig.
Ik wil nog wel even iets zeggen omdat ik dit zelf dus merk met Moritz: ik loop met reu en teef over straat en de reuen zijn geinteresseerd in Moritz en niet in Kaya!!!
Er zijn regelmatig reuen die echt hevig interesse hebben in gecastreerde reuen en deze blijven achtervolgen als ware het een loopse teef.

Dit is heel vervelend voor je reu, zeker als hij dus al gedragsproblemen heeft.
Gelukkig kan Moritz hier heel goed mee overweg, maar heb je een hond met een ander karakter dan is dit echt wachten op problemen :?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief

Maartje-Sho schreef:Ik heb al gehoord dat er iedere keer een laaiende discussie gaande is over castratie. Zullen we dan nu ophouden en daar niet WEER in mee gaan??
Ik geloof je gelijk als je zegt dat je je best doet en het beste met hem voor hebt, maar je kan me natuurlijk niet vertellen zonder tegengas te geven dat ik met lede ogen moet toezien dat er weer een hond gecastreerd wordt zonder een in mijn ogen rechtvaardige reden. Medische redenen zijn er niet en je hebt een dominantieconflict met je hond, iets waar je ipv in je hond te snijden aan moet werken.

Ik heb een hekel aan castreren aangezien alleen mijn hond al alle gestreerde reuen als oud vuil behandeld. Ze snauwt en probeert ze te onderwerpen, rent ze omver en liefst bijt ze ze ook nog flink. Reuen vindt ze juist fantastisch. Onze vorige reu verkrachte gecastreerde reuen en als ze hun mond open deden begon er een gevecht. met gewone reuen en teven ging hij prima om. Honden die gecastreerd worden zijn licht sociaal verminkt tov sommige andere honden. Niet alle honden doen zo als mijn hond, maar een aantal wel, daar zal je sharpei niet vrolijk van worden ben ik bang.
Nog zal je hond minder slim en minder dominant worden van castratie, het is nl geen sexuele drive om in een roedel te klimmen als we het over Oosterse rassen hebben.
Vandaag nog een huistiran op tv, een bull die de hele familie terroriseerde, ik heb gekeken en ik zag geen ballen hoor. daar heeft het nl weinig mee te maken.

Als hij nu reuen vermoorde en niet meer los kon, ok, dat zou ik nog wel een reden vinden, maar een omgangsprobleem binnen de roedel helaas niet. Ik hou mijn mond daar dus ook niet over ;)
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Over het wel of niet castreren heb ik al wat gezegd en anderen ook al. Waar het mij omgaat is dat je het heel erg vind je hond achter te laten en dat hij in een hok moet en dan zal gaan flippen en hem vervolgens een paar uur later weer op haalt. Daar kan ik dus niet bij.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Hutsje schreef:Over het wel of niet castreren heb ik al wat gezegd en anderen ook al. Waar het mij omgaat is dat je het heel erg vind je hond achter te laten en dat hij in een hok moet en dan zal gaan flippen en hem vervolgens een paar uur later weer op haalt. Daar kan ik dus niet bij.
ja das echt te zot voor worden ,gebeurt hier echt niet , als ze hier onder het mes moeten dan ben ik er bij als ze onder zijl gaan en worden zethuis wakker.

mol 8)
laeken
Zeer actief

Ik ga ook pas weg als Wuil slaapt, dat gaat ook echt niet anders want ik laat nooit of te nimmer een vreemde mijn hond gemuilkorft worstelend onder zijl brengen. Sta ik erbij dan gaat alles relaxed en slaapt ze zo, ga ik weg wordt het vechten.
Laatste keer was ik net te laat met wakker worden, ze was al wakker. Ik haal haar wel even zei de assistente. Ik zij nog laat mij dat maar doen, en direct daarna hoor ik GROM GRAUWEL! Is goed meneer, doet U het maar :mrgreen:

Als je ziet hoeveel stress dat oplevert voor eenkennige honden snap ik helemaal niet dat zoveel mensen hun hond een muilkorf omdoen en weggaan terwijl de hond pas uren later aan de beurt is :? Dat werd me nl gevraagd. Doe haar maar een muilkorf om en gaat U maar, hahahaha, not!
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mijn dierenarts weet dat ik niet wegga voordat mijn hond onder zeil is, ik blijf er dus ook bij.
Overigens blijf ik in principe bij alles (alleen een operatie zelf heb ik nog niet meegemaakt) maar ook bij het maken van foto's bv. assisteer ik zelf, ze geven het schort al aan ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

MARC_S schreef:[Ik heb een hekel aan castreren aangezien alleen mijn hond al alle gestreerde reuen als oud vuil behandeld.
Ik heb ook zo'n hond .

Het zal wel niets meer uitmaken , maar ik hoop dat je je beslissing nog eens heroverweegt , en eerst chemische castratie probeert als je het in die richting zoekt .
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Wij doen zo ons best met Sho en proberen ons te houden aan de adviezen die we krijgen, al is dat best moeilijk, en dan hoor ik hier dat Sho misschien niet bij ons past... Met de visite thuis gaat het beter, vandaag liep er een hond op straat, aan de lijn, op een meter afstand en hij deed NIKS! Dat gaat met hele kleine stapjes vooruit. Sho is een niet heel onzekere hond, maar wel agressief. Niet tegen ons, maar wel tegen anderen. Daarbij is hij ontzettend druk. Ik heb al gehoord dat er iedere keer een laaiende discussie gaande is over castratie. Zullen we dan nu ophouden en daar niet WEER in mee gaan??
Dit is inderdaad een teken dat Sho niet bij je past. Wanneer jij het moeilijk vind om consequent te zijn.Hoe ga je dit dan zijn hele leven volhouden.

Aggressie kan ook voortkomen uit onzekerheid

Deze discussie (wat mij betreft gaat net over castratie) het gaat over het feit dat je op het punt staat een onverstandige beslissing te nemen met betrekking tot je hond. Een beslissing die je waarschijnlijk niet gaat helpen met je oorspronkelijke probleem en een beslissing die het voor je hond alleen nog maar erger kan maken.

Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Wij hebben Rossi ook laten castreren.
Spijt, ja, als haren op ons hoofd.
En waarom....omdat we domweg alleen naar de dierenarts hebben geluisterd.

Dus denk er goed over na.
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Gast

Ik zei alleen dat je in principe je hond wel achter moet laten, maar dachten jullie nu echt dat ik dat daadwerkelijk zou doen? Ze zoeken het maar uit daar, ik blijf bij hem tot dat hij slaapt en zodra hij wakker is, ben ik bij hem!

Laten we er gewoon over ophouden, topic gesloten ofzo. In een ander onderwerp in bijna dezefde discussie gaande. Ik zal voortaan niet meer over castreren beginnen.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Ik zal voortaan niet meer over castreren beginnen.
Nee zeg, stel je voor dat mensen het niet met elkaar eens zijn en stel je voor dat iemand eens iets onaardigs zegt! 8O

Hoe is het gegaan vanmorgen? Ik neem aan dat Sho al bij de dokter is?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Maartje-Sho schreef:Ik zei alleen dat je in principe je hond wel achter moet laten, maar dachten jullie nu echt dat ik dat daadwerkelijk zou doen? Ze zoeken het maar uit daar, ik blijf bij hem tot dat hij slaapt en zodra hij wakker is, ben ik bij hem!

Laten we er gewoon over ophouden, topic gesloten ofzo. In een ander onderwerp in bijna dezefde discussie gaande. Ik zal voortaan niet meer over castreren beginnen.
Ja sorry hoor, moet iedereen maar gewoon zijn mond houden als ze vinden dat je iets doet waar ze het niet mee eens zijn? Niemand zegt dit om jou een oor aan te naaien hoor, het is gewoon nutteloos misschien en daar laat je je hond niet voor onder zeil helpen.
Je gaat inhoudelijk niet eens in op de argumenten en dat frustreerd me, waarom wil je het perse? Als mensen met veel ervaring je het afraden en je geen enkel argument hebt VOOR castratie, je niet denkt aan chemische castratie terwijl je DA dat notabene adviseert :roll:

Wat is de reden dat je je hond zo graag tegen beter weten in wil castreren?
Zeg dat nu eens.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Maartje-Sho schreef:Ik zal voortaan niet meer over castreren beginnen.
Nee, dat is tenslotte ook niet meer nodig. Veel succes voor vandaag.
AfbeeldingAfbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

[quote="MARC_S]Wat is de reden dat je je hond zo graag tegen beter weten in wil castreren?
Zeg dat nu eens.[/quote]

IK denk en zeg nadrukkelijk DENK, als ik de reactie van Maartje zo lees en me in haar situatie inleef is dat ze de hond niet aankan, het te hoog gegrepen is voor haar en dat ze DENKT dat dit haar laatste redmiddel is, en ze zo hoopt dat sho minder dominant wordt. :ok:

helaas HET verkeerde redmiddel :cry2:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Het zal wel nutteloos zijn om te zeggen maar onze honden zijn ook gecastreert.Rickie omdat hij aanleg heeft voor kanker.Het was meer een voorzorgsmaatregel.Ter voorkoming van prostaatkanker.Ik dacht dat ik er goed aan had gedaan totdat ik las dat honden die gecastreert zijn een veel kwaadaardigere vorm van prostaatkanker kunnen krijgen dan niet gecastereerde honden.Dus of ik het nog een keer zou doen bij een gezonde hond.Nee!!Ik zou het nooit meer laten doen als het niet nodig is.Beertje is gecastereerd omdat hij veel en hard in z'n penis beet en ik bang was dat hij hierdoor prostaatproblemen zou krijgen.Hij beet zo hard dat er hele wonden ontstonden.Dat is de reden dat ik hem heb laten castreren.Hier heb ik geen spijt van want dit gedrag is vrijwel helemaal verdwenen.Hiermee wil ik zeggen dat het castreren van je hond om gedrag niet de oplossing is voor jullie rangorde probleem.Castreren vind ik alleen nodig als het voor de hond medisch gezien het beste is.Ik vind het jammer dat je de beslissing toch doorzet.Toch weer een geval van niet goed nadenken en toch doen.Terwijl je van te voren weet dat het niet de oplossing is.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hallo maartje,

Over het hele castreren verhaal heb ik niet echt een mening, ik heb er ook weleens over gedacht met Rimpel, maar dat was toen we dachten dat het beter voor hem zou zijn, we zijn er nu wel achter dat het Voor Rimpel niets is. Dus zolang er geen medische reden voor is begin ik er niet aan...Rimpel is nu 2 en een half jaar oud en met zijn gedrag gaat het steeds beter..dus ik zie geen enkele reden...komt bij dat Rimpel nogal onzeker is...ik ben bang dat castreren dat alleen maar erger zou maken...
Voor mij (Rimpel dus hihihi) geen castratie!

Ik vind het jammer dat ik dit topic niet eerder gezien heb...want je bent waarschijnlijk al met hem naar de DA toe...maar heb je wel nagedacht over de narcose?
Een sharpei moet namelijk gasnarcose hebben en geen gewone narcose...Rimpel heeft 1 keer een roesje gehad maar is daar zo verschrikkelijk naar uitgekomen...benauwd en panisch dat ik nooooit meer gewone narcose wil! Er zijn gevallen bekend dat sharpeitjes het leven laten bij gewone narcose omdat ze een korte ademhalingsweg hebben! Ik had dit al eens gelezen maar in de paniek waar we toen bij de DA zaten (omdat Rimpel zijn kop open lag van bijten van een andere hond) heb ik er helemaal niet meer bij nagedacht! Dom achteraf!
Wat een ellende! Rimpel was helemaal in paniek toen hij wakker werd!
En ik snapte er niets van tot ik Gerda van de Sharpeivrienden belde...die schrok enorm...en ik erbij natuurlijk!
Gelukkig is alles goed gegaan, maar de schrik zat er wel in!
Voor hetzelfde geld hadden we geen Rimpel meer gehad!

Ik hoop dat vandaag alles goed is gegaan en dat Sho snel weer opgeknapt is...en natuurlijk hoop ik dat het iets uithaalt anders is het nog voor niets geweest ook...verder kan ik er niet over oordelen want ik heb er gewoonweg geen verstand van!
Geef Sho een dikke knuffel!

Groetjes Hilje
Mol
Zeer actief

whoopy schreef: [quote="MARC_S]Wat is de reden dat je je hond zo graag tegen beter weten in wil castreren?
Zeg dat nu eens.
IK denk en zeg nadrukkelijk DENK, als ik de reactie van Maartje zo lees en me in haar situatie inleef is dat ze de hond niet aankan, het te hoog gegrepen is voor haar en dat ze DENKT dat dit haar laatste redmiddel is, en ze zo hoopt dat sho minder dominant wordt. :ok:

tja maar als dit het geval is is er in het begin al iets fout gegaan denk je niet?

mol 8)
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

v.d Lupinehof schreef:
whoopy schreef: [quote="MARC_S]Wat is de reden dat je je hond zo graag tegen beter weten in wil castreren?
Zeg dat nu eens.

tja maar als dit het geval is is er in het begin al iets fout gegaan denk je niet?

mol 8)
ja dat weet ik wel zeker. het zijn domweg niet de makkelijkste honden en als je vanaf het moment zo'n hond niet DE aanpak geeft die hij nodig heeft dan gaat het fout. tuurlijk kan heb je periode's dat je ff denkt van pfff wat is dit nu??? dat had ik een paar dagen geleden nog met whooper die zeer agressief zowat in mijn arm hing omdat HIJ dacht de baas te zijn, dan zakt bij mij de moed ook ff in mijn schoenen maar je weet dat dit een bepaalde periode is en dat ze dan proberen te klimmen in rangorde.

Maartje heeft gewoon een serieus probleem met de rangorde verhouding en daar moet aan gewerkt worden en dat kost tijd en energie maar verdorie daar heb je toch een hond voor. oplossingen zat, maar daar is castratie er geen van :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Ca Cajuina
Zeer actief

Maar Maartje hoe is het nu mat Sho?

Is hij al thuis?

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”