Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vandaag heeft Tjeu zijn schildklierscan gehad en de uitslag is dat hij een verlaagde schildklieractiviteit heeft, dus hypothyreoide. Dat is gelukkig goed te behandelen met medicijnen, dus we zijn erg opgelucht dat het verder niets heel ernstigs is.
Hij mag volgende week ook gewoon mee op vakantie, zij het dat we nog wat rustig aan moeten doen met hem.
Het betekent wel dat we hem niet voor de fok zullen gebruiken. Maar ach. Dat vinden we ver ondergeschikt aan het feit dat hij nog jaren mee kan.
Fijn. Natuurlijk heb je liever een gezonde hond, maar hier is wat aan te doen! Zijn er nog eventuele gevolgen voor de toekomst? Of zorgen de medicijnen voor een lang gelukkig en verder onbezorgt leventje?
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Van harte gefeliciteerd met het 'goede' nieuws.
Kevin krijgt al een jaar of 5-6 L-thyroxine en hij is nog nooit zo gezond geweest als de laatste jaren.
In het begin is het een aantal keer bloed laten prikken voor de juiste dosering, maar daarna .................... gewoon blijven ademen
Tjeu dankt jullie voor de knuffels (en als die aan iemand goed besteed zijn, dan is het wel aan Tjeu). Hij heeft gisteravond zijn eerste lading pillen op en nu zijn we dus reuze-benieuwd of hij er van opknapt en zo ja, hoe snel.
Als het goed is kan hij hier op gezonde wijze een normale Beardie-leeftijd mee halen, dus rond de 15 jaar. Daar gaan we nu dan ook maar gewoon van uit.
Trouwens: geweldige klinkiek, de Lindenhoeve. De dierenarts die Tjeu behandelde (naam vergeten, schaam schaam) is de enige dierenarts die ik ooit gezien heb waar iedere hond even enthousiast op af stekkert. Niet alleen Tjeu, maar ook bijv. een hond die net drie weken daarvoor een zware operatie bij deze DA achter de rug had. Dat zegt toch wel wat.
Heel herkenbaar en met een beetje geluk kan je met een paar weken al verschil zien. Jari (ons brokkenpilootje/zorgenkindje) heeft ook last van hypothyreoidie en hij knapte enorm op toen hij L-thyroxine kreeg.
Pas toen wij de diagnose kregen merkten we op dat hij dus ook hele andere symptomen had die wij, doordat ze er geleidelijk in waren gekomen, nog niet hadden opgemerkt. Ook dat is bij hem enorm verbeterd.
Even nieuwsgierigheid, denk dat ik wat heb gemist. Dacht dat je met Tjeu naar de Wagenrenk was?
Branka schreef:Even nieuwsgierigheid, denk dat ik wat heb gemist. Dacht dat je met Tjeu naar de Wagenrenk was?
Bij de Wagenrenk hebben ze een ECG en een echo gemaakt. Ook is er bloedonderzoek gedaan, waaruit bleek dat zijn schildklier mogelijk niet voldoende funktioneerde.
Dr. Mandigers heeft ons toen voor de schildklierscan naar De Lindenhoeve doorverwezen aangezien de Wagenrenk een dergelijke scan niet zelf doet. Anders hadden we er voor naar Utrecht moeten gaan. Vandaar dus De Lindenhoeve.
Branka schreef:Even nieuwsgierigheid, denk dat ik wat heb gemist. Dacht dat je met Tjeu naar de Wagenrenk was?
Bij de Wagenrenk hebben ze een ECG en een echo gemaakt. Ook is er bloedonderzoek gedaan, waaruit bleek dat zijn schildklier mogelijk niet voldoende funktioneerde.
Dr. Mandigers heeft ons toen voor de schildklierscan naar De Lindenhoeve doorverwezen aangezien de Wagenrenk een dergelijke scan niet zelf doet. Anders hadden we er voor naar Utrecht moeten gaan. Vandaar dus De Lindenhoeve.
Aha, ik snap het weer .
Maar goed, fijn dat er nu duidelijkheid is en jullie met een behandeling van Tjeu kunnen beginnen. En zoals ik al zei kunnen de medicijnen echt heel vlot al zichtbaar resultaat geven. Succes!