Ja, ik roep maar iets wat ik gehoord heb hoor. Typisch geval van de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt

Groetjes,
Pauline & Bojay (koningspoedel)
Moderator: moderatorteam
Ja doen, want dan weet je zeker dat je met gezonde honden fokt en zal het met de verspreiding van het "fokmateriaal" al helemaal prima gaanv.d Lupinehof schreef:een ZG ,ik vind het te zot voor woorden echt waar, ze zouden die eisen veel hoger moeten leggen zo dat niet elke jan met de pet kan gaan fokken, ze zouden minimaal 3 U's en een BOB moeten halen
mol
zoals jij ongetwijfeld weet komt er veel meer bij kijken dan enkel een exterieurbeoordeling, ik vind jij kan wel voor jouw ras spreken maa rniet voor de andere rassen, en uit kampioenshonden of U honden worden niet automatisch kampioenen of U honden geboren, ken ZG hond die de prachtigste nakomelingen heeft zij vererft 1000x beter dan haar zus die al zowat kampioen is dus het zegt niks wat dat betreft,. Er zijn ook zat kampioenen die ik afschuwelijk vind en niet kampioenswaardig maar ja , je moet inderdaad wel fokkern met honden die aan de rasstandaard voldoen uiteraard maar het is ook zo relatief, eigenlijk wordt er gefotk naar de mening van de keurmeesters zo is het toch? zo zijn al veel rassen "verpest" omdat keurmeesters iets anders mooi zijn gaan vinden en zijn gana belonen ging iedereen dat zo fokken. Bull terrier koppen bijvoorbeeld en collievachten allemaal mede door de keurmeesters extreem geworden.v.d Lupinehof schreef:een ZG ,ik vind het te zot voor woorden echt waar, ze zouden die eisen veel hoger moeten leggen zo dat niet elke jan met de pet kan gaan fokken, ze zouden minimaal 3 U's en een BOB moeten halen
mol
tja dan hoef je het niet te doen nee, de honden die veel al op show komen zijn al van af hun 6 week getraint om dat te kunnen het knipppen enz enz en dan nog het showen op zich ,asl jou honden dat niet echt waardeerd en jij vind er niks aan met je jet niet doenPaulin schreef:Nou ja, dat is het hem juist, Ik *wil* mijn hond niet meer op die manier laten trimmen. Die arme beesten zitten 3 uur stil om zo "mooi" te worden. Er wordt 3 uur aan ze geknipt en gefohnd en gekamd voordat ze in showmodel zitten.
Voorop: ik heb GEEN plannen om met onze Bo te fokken. Een show lijkt me wel eens een keer grappig. Maar dat toilet, dat weiger ik pertinent. Dat vind ik niet eerlijk tegenover het beestje en eigenlijk vind ik het er ook gewoon belachelijk uit zien. Het is toch zeker een hond, geen Little Miss Make Up... Dus mag onze Bo niet meedoen aan een show...?
Heel eerlijk, als je toch graag zou willen showen zou ik het gewoon doen in het 'toilet' dat jij mooi vindt. Ik weet niet of er verplichte 'toiletten' zijn bij poedels, maar als dat niet is, doen wat jij leuk vindt en jij je hond het mooiste vindt.Paulin schreef:Nou ja, dat is het hem juist, Ik *wil* mijn hond niet meer op die manier laten trimmen. Die arme beesten zitten 3 uur stil om zo "mooi" te worden. Er wordt 3 uur aan ze geknipt en gefohnd en gekamd voordat ze in showmodel zitten.
Voorop: ik heb GEEN plannen om met onze Bo te fokken. Een show lijkt me wel eens een keer grappig. Maar dat toilet, dat weiger ik pertinent. Dat vind ik niet eerlijk tegenover het beestje en eigenlijk vind ik het er ook gewoon belachelijk uit zien. Het is toch zeker een hond, geen Little Miss Make Up... Dus mag onze Bo niet meedoen aan een show...?
het is min of meer sarcasties bedoeld wat is schreefPodenji schreef:zoals jij ongetwijfeld weet komt er veel meer bij kijken dan enkel een exterieurbeoordeling, ik vind jij kan wel voor jouw ras spreken maa rniet voor de andere rassen, en uit kampioenshonden of U honden worden niet automatisch kampioenen of U honden geboren, ken ZG hond die de prachtigste nakomelingen heeft zij vererft 1000x beter dan haar zus die al zowat kampioen is dus het zegt niks wat dat betreft,. Er zijn ook zat kampioenen die ik afschuwelijk vind en niet kampioenswaardig maar ja , je moet inderdaad wel fokkern met honden die aan de rasstandaard voldoen uiteraard maar het is ook zo relatief, eigenlijk wordt er gefotk naar de mening van de keurmeesters zo is het toch? zo zijn al veel rassen "verpest" omdat keurmeesters iets anders mooi zijn gaan vinden en zijn gana belonen ging iedereen dat zo fokken. Bull terrier koppen bijvoorbeeld en collievachten allemaal mede door de keurmeesters extreem geworden.v.d Lupinehof schreef:een ZG ,ik vind het te zot voor woorden echt waar, ze zouden die eisen veel hoger moeten leggen zo dat niet elke jan met de pet kan gaan fokken, ze zouden minimaal 3 U's en een BOB moeten halen
mol
en veel mensen halen enkel U en CAC en whatever door geslijm met keurmeesters en perfecte handling oppdat ze enkel de positieve kanten van hun honden naar voren brengen en de midnere kanten goed kunnen verbergen. zo wekrt het helaas voor velen
yep daar heb je helemaal gelijk in, als fokekr moet je zelf de standaard weten en kijken of je hond daaraan voldoet en een passende reu vinden die de eventuele tekortkomingen van je teef niet heeft en zin oduer ook net , nou ja je weet wel hoe het gaat. maar inderdaad veel te veel mensen denken o mijn hond is kampioen of bijna kampioen en die reu ook o dan gaan we een nest fokken. maar zo werkt het natuurlijk niet neev.d Lupinehof schreef:het is min of meer sarcasties bedoeld wat is schreefPodenji schreef:zoals jij ongetwijfeld weet komt er veel meer bij kijken dan enkel een exterieurbeoordeling, ik vind jij kan wel voor jouw ras spreken maa rniet voor de andere rassen, en uit kampioenshonden of U honden worden niet automatisch kampioenen of U honden geboren, ken ZG hond die de prachtigste nakomelingen heeft zij vererft 1000x beter dan haar zus die al zowat kampioen is dus het zegt niks wat dat betreft,. Er zijn ook zat kampioenen die ik afschuwelijk vind en niet kampioenswaardig maar ja , je moet inderdaad wel fokkern met honden die aan de rasstandaard voldoen uiteraard maar het is ook zo relatief, eigenlijk wordt er gefotk naar de mening van de keurmeesters zo is het toch? zo zijn al veel rassen "verpest" omdat keurmeesters iets anders mooi zijn gaan vinden en zijn gana belonen ging iedereen dat zo fokken. Bull terrier koppen bijvoorbeeld en collievachten allemaal mede door de keurmeesters extreem geworden.v.d Lupinehof schreef:een ZG ,ik vind het te zot voor woorden echt waar, ze zouden die eisen veel hoger moeten leggen zo dat niet elke jan met de pet kan gaan fokken, ze zouden minimaal 3 U's en een BOB moeten halen
mol
en veel mensen halen enkel U en CAC en whatever door geslijm met keurmeesters en perfecte handling oppdat ze enkel de positieve kanten van hun honden naar voren brengen en de midnere kanten goed kunnen verbergen. zo wekrt het helaas voor velenwant het is toch van de zotte dat iemand anders bepaalt dat jou hond geschikt is of niet,
als je de mening nodig heb van een keur meester om te kunne bepalen of je hond wel of niet geschikt is voor de fok moet je niet gaan fokken klaar als je zelf de min punten van je hond niet kan zien dan ben je daar totaal nit aan toe.
mol
Onze Bo is het wel gewend. Zijn eerste 5 maanden heeft hij bij de fokster doorgebracht. Ze had hem willen houden voor de show en de fok, maar moest vanwege gezondheidsredenen stoppen. De trimster heeft ook nooit problemen met hem. Voorheen lieten we wel een model erin zetten, "omdat dat zo hoort". Dus hij kent het nog steeds. Maar de laatste keer wilde ik het gewoon proberen: overal even lang: kort dus. Ik zal ff een fotootje in mn sig zetten...v.d Lupinehof schreef:tja dan hoef je het niet te doen nee, de honden die veel al op show komen zijn al van af hun 6 week getraint om dat te kunnen het knipppen enz enz en dan nog het showen op zich ,asl jou honden dat niet echt waardeerd en jij vind er niks aan met je jet niet doen
mol
tja dat is altijd een discussie punt,en er zijn honden die het niks vinden maar dat zie je meteen en er zijn honden die het leuk vinden ,hotlips van mijn vind het echt leuk als ik haar sóchtens uit haar kennel haalt staat ze al helemaal te stuiterenPaulin schreef:
Ja, een hond kan getraind worden het allemaal toe te laten. Maar zou hij er zelf voor kiezen...??
Ga dan eens kijken op een show! Want echt niet alle poedels lopen daar rond met zo'n leeuwtoilet. Mogelijk dat dat je dus wat meer aanstaat.Paulin schreef:Nou ja, dat is het hem juist, Ik *wil* mijn hond niet meer op die manier laten trimmen. Die arme beesten zitten 3 uur stil om zo "mooi" te worden. Er wordt 3 uur aan ze geknipt en gefohnd en gekamd voordat ze in showmodel zitten.
Om verantwoord te kunnen fokken, telt er toch nog zoveel meer mee dan alleen de schoonheid...?!?Podenji schreef:zoals jij ongetwijfeld weet komt er veel meer bij kijken dan enkel een exterieurbeoordeling, ik vind jij kan wel voor jouw ras spreken maa rniet voor de andere rassen, en uit kampioenshonden of U honden worden niet automatisch kampioenen of U honden geboren, ken ZG hond die de prachtigste nakomelingen heeft zij vererft 1000x beter dan haar zus die al zowat kampioen is dus het zegt niks wat dat betreft,. Er zijn ook zat kampioenen die ik afschuwelijk vind en niet kampioenswaardig maar ja , je moet inderdaad wel fokkern met honden die aan de rasstandaard voldoen uiteraard maar het is ook zo relatief, eigenlijk wordt er gefotk naar de mening van de keurmeesters zo is het toch? zo zijn al veel rassen "verpest" omdat keurmeesters iets anders mooi zijn gaan vinden en zijn gana belonen ging iedereen dat zo fokken. Bull terrier koppen bijvoorbeeld en collievachten allemaal mede door de keurmeesters extreem geworden.v.d Lupinehof schreef:een ZG ,ik vind het te zot voor woorden echt waar, ze zouden die eisen veel hoger moeten leggen zo dat niet elke jan met de pet kan gaan fokken, ze zouden minimaal 3 U's en een BOB moeten halen
mol
en veel mensen halen enkel U en CAC en whatever door geslijm met keurmeesters en perfecte handling oppdat ze enkel de positieve kanten van hun honden naar voren brengen en de midnere kanten goed kunnen verbergen. zo wekrt het helaas voor velen
Poedels behoor je te showen in een showtoilet.Neeltje schreef:Heel eerlijk, als je toch graag zou willen showen zou ik het gewoon doen in het 'toilet' dat jij mooi vindt. Ik weet niet of er verplichte 'toiletten' zijn bij poedels, maar als dat niet is, doen wat jij leuk vindt en jij je hond het mooiste vindt.
Ik vind poedels in een mooi recht toe recht aan toilet het mooiste en niet met al van die bobbels en kale konten.
Mee eens. Een hond wordt geshowd op de manier waarop het ras het beste uitkomt. Zo haal je b.v. een ongetrimde Golden er ook onmiddelijk uit.Scooby schreef:Poedels behoor je te showen in een showtoilet.Neeltje schreef:Heel eerlijk, als je toch graag zou willen showen zou ik het gewoon doen in het 'toilet' dat jij mooi vindt. Ik weet niet of er verplichte 'toiletten' zijn bij poedels, maar als dat niet is, doen wat jij leuk vindt en jij je hond het mooiste vindt.
Ik vind poedels in een mooi recht toe recht aan toilet het mooiste en niet met al van die bobbels en kale konten.
juist, tis niet alleen maar voor de leuk of mooi bedacht....hoewel het nu naturlijk niet meer opgaat, maar oke..Branka schreef:Mee eens. Een hond wordt geshowd op de manier waarop het ras het beste uitkomt. Zo haal je b.v. een ongetrimde Golden er ook onmiddelijk uit.Scooby schreef:Poedels behoor je te showen in een showtoilet.Neeltje schreef:Heel eerlijk, als je toch graag zou willen showen zou ik het gewoon doen in het 'toilet' dat jij mooi vindt. Ik weet niet of er verplichte 'toiletten' zijn bij poedels, maar als dat niet is, doen wat jij leuk vindt en jij je hond het mooiste vindt.
Poedels kunnen op verschillende manieren worden getrimd en dat toilet met kale konten en haar op bepaalde plekken had vroeger dus wel degelijk een functie. N.l. de hoeveelheid haar minimaliseren zodat de hond minder water in zijn vacht opnam en dus niet zonk. Maar wel de gewrichten en vitale organen beschermen door daar de vacht te laten staan.
Dat ben ik met je eens, wat ik op de foto zie vind ik ook niet mooi. Ik heb geen flauw idee wat je wel of niet mag/kan met een poedel voor de show, maar ik neem aan meerdere modellen?? Ik bedoelde echt niet dat kale, sorry.yamie schreef:juist, tis niet alleen maar voor de leuk of mooi bedacht....hoewel het nu naturlijk niet meer opgaat, maar oke..Branka schreef:Mee eens. Een hond wordt geshowd op de manier waarop het ras het beste uitkomt. Zo haal je b.v. een ongetrimde Golden er ook onmiddelijk uit.Scooby schreef:Poedels behoor je te showen in een showtoilet.Neeltje schreef:Heel eerlijk, als je toch graag zou willen showen zou ik het gewoon doen in het 'toilet' dat jij mooi vindt. Ik weet niet of er verplichte 'toiletten' zijn bij poedels, maar als dat niet is, doen wat jij leuk vindt en jij je hond het mooiste vindt.
Poedels kunnen op verschillende manieren worden getrimd en dat toilet met kale konten en haar op bepaalde plekken had vroeger dus wel degelijk een functie. N.l. de hoeveelheid haar minimaliseren zodat de hond minder water in zijn vacht opnam en dus niet zonk. Maar wel de gewrichten en vitale organen beschermen door daar de vacht te laten staan.
ik heb de poedel in je onderschrift gezien, en sorry, dit vind ik dus belachelijk, tuurlijk mag je doen met je hond wat je wilt, maar je hebt een rashond en daar hoort een type vacht bij, ik zeg niet dat je hem in showtoilet moet hebben hoor (er zijn dus verschillende mogelijkheden, niet alleen het leeuw toilet) maar zo kaal? nee , nee dan een kortharige hond...sorry dit vind ik geen poedel meer
Op tentoonstellingen is het namelijk verplicht om een Poedel in een voorgeschreven toiletten uit te brengen. Poedels die hieraan niet voldoen worden gediskwalifiseerd. De voorgeschreven modellen zijn het leeuwentoilet, Engels toilet en modern toilet.Neeltje schreef:Dat ben ik met je eens, wat ik op de foto zie vind ik ook niet mooi. Ik heb geen flauw idee wat je wel of niet mag/kan met een poedel voor de show, maar ik neem aan meerdere modellen?? Ik bedoelde echt niet dat kale, sorry.yamie schreef:juist, tis niet alleen maar voor de leuk of mooi bedacht....hoewel het nu naturlijk niet meer opgaat, maar oke..Branka schreef:Mee eens. Een hond wordt geshowd op de manier waarop het ras het beste uitkomt. Zo haal je b.v. een ongetrimde Golden er ook onmiddelijk uit.Scooby schreef: Poedels behoor je te showen in een showtoilet.
ik heb de poedel in je onderschrift gezien, en sorry, dit vind ik dus belachelijk, tuurlijk mag je doen met je hond wat je wilt, maar je hebt een rashond en daar hoort een type vacht bij, ik zeg niet dat je hem in showtoilet moet hebben hoor (er zijn dus verschillende mogelijkheden, niet alleen het leeuw toilet) maar zo kaal? nee , nee dan een kortharige hond...sorry dit vind ik geen poedel meer
Ik weet niet, maar ik krijg nu toch het idee dat je iets zegt dat niet waar is. Diskwalificatie kan alleen maar gebeuren op grond van in de rasstandaard benoemde fouten en waarbij in de rasstandaard ook nadrukkelijk staat dat het een diskwalificerende fout is. Een andere reden voor diskwalificatie is dus het uitvallen naar de keurmeester, zeker als de keurmeester echt gegrepen wordt.yamie schreef:Op tentoonstellingen is het namelijk verplicht om een Poedel in een voorgeschreven toiletten uit te brengen. Poedels die hieraan niet voldoen worden gediskwalifiseerd. De voorgeschreven modellen zijn het leeuwentoilet, Engels toilet en modern toilet.Neeltje schreef:Dat ben ik met je eens, wat ik op de foto zie vind ik ook niet mooi. Ik heb geen flauw idee wat je wel of niet mag/kan met een poedel voor de show, maar ik neem aan meerdere modellen?? Ik bedoelde echt niet dat kale, sorry.yamie schreef:juist, tis niet alleen maar voor de leuk of mooi bedacht....hoewel het nu naturlijk niet meer opgaat, maar oke..Branka schreef: Mee eens. Een hond wordt geshowd op de manier waarop het ras het beste uitkomt. Zo haal je b.v. een ongetrimde Golden er ook onmiddelijk uit.
Het opvallendst is het bekende leeuwentoilet, waarbij de achterhand is geschoren en de voorhand luxueus is omhuld met vacht. Het zogenaamde Engels toilet is identiek aan het leeuwentoilet, maar heeft een paar extra's, zoals polsmoffen, topknot en armbanden. Het eenvoudigst is het 'modern toilet', waarbij de vacht de belijning van het lichaam volgt en over het gehele lichaam gelijkmatig is bijgeknipt
genoeg keus toch? en het modern toilet is niet zo "truttig"zoals sommige vinden.....maar vacht hoort wel bij een poedel, tis een rashond, met raskenmerken.....wat moet je anders op een rashonden show als daar de rashonden er niet eens zo uit zien zoals ze zijn?
volgens mij is het toch echt zo......er zijn nog wat andere toiletten bijv.Branka schreef:Ik weet niet, maar ik krijg nu toch het idee dat je iets zegt dat niet waar is. Diskwalificatie kan alleen maar gebeuren op grond van in de rasstandaard benoemde fouten en waarbij in de rasstandaard ook nadrukkelijk staat dat het een diskwalificerende fout is. Een andere reden voor diskwalificatie is dus het uitvallen naar de keurmeester, zeker als de keurmeester echt gegrepen wordt.yamie schreef:Op tentoonstellingen is het namelijk verplicht om een Poedel in een voorgeschreven toiletten uit te brengen. Poedels die hieraan niet voldoen worden gediskwalifiseerd. De voorgeschreven modellen zijn het leeuwentoilet, Engels toilet en modern toilet.Neeltje schreef:Dat ben ik met je eens, wat ik op de foto zie vind ik ook niet mooi. Ik heb geen flauw idee wat je wel of niet mag/kan met een poedel voor de show, maar ik neem aan meerdere modellen?? Ik bedoelde echt niet dat kale, sorry.yamie schreef: juist, tis niet alleen maar voor de leuk of mooi bedacht....hoewel het nu naturlijk niet meer opgaat, maar oke..
Het opvallendst is het bekende leeuwentoilet, waarbij de achterhand is geschoren en de voorhand luxueus is omhuld met vacht. Het zogenaamde Engels toilet is identiek aan het leeuwentoilet, maar heeft een paar extra's, zoals polsmoffen, topknot en armbanden. Het eenvoudigst is het 'modern toilet', waarbij de vacht de belijning van het lichaam volgt en over het gehele lichaam gelijkmatig is bijgeknipt
genoeg keus toch? en het modern toilet is niet zo "truttig"zoals sommige vinden.....maar vacht hoort wel bij een poedel, tis een rashond, met raskenmerken.....wat moet je anders op een rashonden show als daar de rashonden er niet eens zo uit zien zoals ze zijn?
Een verkeerd toilet leidt volgens mij niet tot diskwalificatie, zal ook niet zo benoemd zijn. Wel zal de kwalificatie lager uitvallen omdat de vacht niet is zoals hij behoort te zijn.
Dat dacht ik ook, dat het zo iets zal zijn, maar als het gewone 'kapsel' is het lichaam vormen, ja dat is mooi en dan heb je een prachtige poedel vind ik. Ik dacht eigenlijk ook dat zij dat bedoelde. Maar als het niet disqualificerend is om met een kapsel zoals je dat zelf zou willen, dan zou ik dat gewoon doen, ja je zult meteen de ring uit worden gestuurd, dat is dan 'n risico wat je loopt.Branka schreef:Ik weet niet, maar ik krijg nu toch het idee dat je iets zegt dat niet waar is. Diskwalificatie kan alleen maar gebeuren op grond van in de rasstandaard benoemde fouten en waarbij in de rasstandaard ook nadrukkelijk staat dat het een diskwalificerende fout is. Een andere reden voor diskwalificatie is dus het uitvallen naar de keurmeester, zeker als de keurmeester echt gegrepen wordt.yamie schreef:Op tentoonstellingen is het namelijk verplicht om een Poedel in een voorgeschreven toiletten uit te brengen. Poedels die hieraan niet voldoen worden gediskwalifiseerd. De voorgeschreven modellen zijn het leeuwentoilet, Engels toilet en modern toilet.Neeltje schreef:Dat ben ik met je eens, wat ik op de foto zie vind ik ook niet mooi. Ik heb geen flauw idee wat je wel of niet mag/kan met een poedel voor de show, maar ik neem aan meerdere modellen?? Ik bedoelde echt niet dat kale, sorry.yamie schreef: juist, tis niet alleen maar voor de leuk of mooi bedacht....hoewel het nu naturlijk niet meer opgaat, maar oke..
Een verkeerd toilet leidt volgens mij niet tot diskwalificatie, zal ook niet zo benoemd zijn. Wel zal de kwalificatie lager uitvallen omdat de vacht niet is zoals hij behoort te zijn.
Hoi Branka,Branka schreef:Ik weet niet, maar ik krijg nu toch het idee dat je iets zegt dat niet waar is. Diskwalificatie kan alleen maar gebeuren op grond van in de rasstandaard benoemde fouten en waarbij in de rasstandaard ook nadrukkelijk staat dat het een diskwalificerende fout is. Een andere reden voor diskwalificatie is dus het uitvallen naar de keurmeester, zeker als de keurmeester echt gegrepen wordt.
Ik heb net even bij Google rasstandaard Poedel ingevoerd en jullie hebben blijkbaar wel gelijk. Er wordt n.l. aangegeven dat afwijken van de standaard toiletten idd diskwalificatie oplevert.Scooby schreef:Hoi Branka,Branka schreef:Ik weet niet, maar ik krijg nu toch het idee dat je iets zegt dat niet waar is. Diskwalificatie kan alleen maar gebeuren op grond van in de rasstandaard benoemde fouten en waarbij in de rasstandaard ook nadrukkelijk staat dat het een diskwalificerende fout is. Een andere reden voor diskwalificatie is dus het uitvallen naar de keurmeester, zeker als de keurmeester echt gegrepen wordt.
Als de rasstandaard bepaalde showtoiletten voorschrijft, zou het wel diskwalificerend kunnen zijn als je je daar dus niet aan houdt.
he gelukkig hahhaa, toch goedBranka schreef:Ik heb net even bij Google rasstandaard Poedel ingevoerd en jullie hebben blijkbaar wel gelijk. Er wordt n.l. aangegeven dat afwijken van de standaard toiletten idd diskwalificatie oplevert.Scooby schreef:Hoi Branka,Branka schreef:Ik weet niet, maar ik krijg nu toch het idee dat je iets zegt dat niet waar is. Diskwalificatie kan alleen maar gebeuren op grond van in de rasstandaard benoemde fouten en waarbij in de rasstandaard ook nadrukkelijk staat dat het een diskwalificerende fout is. Een andere reden voor diskwalificatie is dus het uitvallen naar de keurmeester, zeker als de keurmeester echt gegrepen wordt.
Als de rasstandaard bepaalde showtoiletten voorschrijft, zou het wel diskwalificerend kunnen zijn als je je daar dus niet aan houdt.
Op de website van de rasvereniging staat een rasstandaard en daarin staat dat Poedels op een show een showtoilet behoren te hebben. Er staan daar 5 voorbeelden genoemd met foto.