Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bearded Collies

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Hanarts
Vaste gebruiker

Bearded Collies

Ongelezen bericht door Hanarts »

Wie heeft er ook Bearded Collies? Zou graag wat ervaringen uit willen wisselen! :zwaai:
cuatro
Actief
Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door cuatro »

Wij hebben twee beardies. Twee teven.
Ze zijn nu 11 jaar en 9 jaar.
Mijn ervaring met beardies is dat er maar weinig eigenaren het bij een kunnen laten :mrgreen:
groetjes monique
Domus
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domus »

Ik heb ook een Beardie. Eentje, maar er komt er zeker nog één (of 2 of 3 of 4 of ....) bij! ;)
Groetjes Eliza en een knuffel van Domus
Afbeelding
Annemieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Annemieke »

Ik heb er twee!! Eentje van ruim 12 jaar en 1 van 17 maanden. En er komt er zeker over 2 jaar nog 1 bij!!!!
Laatst gewijzigd door Annemieke op 05 jul 2004 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

En wij hebben er ook twee. Joep van ruim 4 en Tjeu van ruim anderhalf. Eén Beardie is geen Beardie, tenslotte :mrgreen: .

Wat wil je precies weten over Beardies?
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Hanarts
Vaste gebruiker

B.C.

Hanneke schreef:En wij hebben er ook twee. Joep van ruim 4 en Tjeu van ruim anderhalf. Eén Beardie is geen Beardie, tenslotte :mrgreen: .

Een van mijn Beardies vind het vreselijk als we zijn oren nakijken. We moeten zelfs een kalmeringstabletje geven om de haren er uit te krijgen. Doen het toch wel snel maar zodra we maar naar de binnenkant kijken brult ie al!
Ik denk dat ik de dierenarts maar vraag om dit werkje op te knappen.
Hoe los jij dit op?
Onze andere hond(Bailey) hebben wij als puppy gekregen dus die weet niet beter, maar Ziggy hebben we als 1,5 jaar oude hond gekregen, we weten niet hoe dat vroeger dus toeging!
Groetjes, trouwens weet jij hoe we een foto die we hierop willen zetten, kleiner krijgen? Ik weet het niet.
Hanny
Hanarts
Vaste gebruiker

B.C.

Annemieke schreef:Ik heb er twee!! Eentje van ruim 12 jaar en 1 van 17 maanden. En er komt er zeker over 2 jaar nog 1 bij!!!!

Leuke honden heb je!!!!! Als het eindelijk gaat lukken probeer ik een foto van mijn 2 B. er op te krijgen. Doei.
Hanarts
Vaste gebruiker

B.C.

Domus schreef:Ik heb ook een Beardie. Eentje, maar er komt er zeker nog één (of 2 of 3 of 4 of ....) bij! ;)
Wat een mooi beest!!!! Je bent nogal wat van plan! Maar een is echt te weinig!!!!!! Jammer genoeg ben ik niet met 2 begonnen, nu verschillen mijn Beardies 2 jaar, en tolereren elkaar wel, maar spelen is er niet bij. Blijft eentje de baas, dus ook regelmatig een fikse vechtpartij!!!!!
Ik heb al aardig wat littekens van het uitelkaar halen!!!! Stom,stom,stom!
Nu weet ik hoe het moet maar in het begin dus niet.
Als ik een emmer water bij de hand heb, gaat die er tussen, en anders proberen we de achterpoten omhoog te krijgen en trekken ze zo van elkaar!!!!!
Ja ja ja, 2 honden, prachtig!!!!!
Groetjes. Hanny
Hanarts
Vaste gebruiker

B.C.

cuatro schreef:Wij hebben twee beardies. Twee teven.
Ze zijn nu 11 jaar en 9 jaar.
Mijn ervaring met beardies is dat er maar weinig eigenaren het bij een kunnen laten :mrgreen:
Heb je helemaal gelijk in! Ik had alleen gelijk 2 moeten nemen, maar voor die tijd had ik Duitse Herders, dus geen ervaring met Beardies. Nu verschillen ze 2 jaar, en Bailey die we dus als pup gekregen hebben is de baas. Hij weeg 22 kg. en Ziggy, die we als 1,5 jarige hond gekregen hebben weegt 30 kg. Ik wil daar mee zeggen dat als B. chagrijnig is en uithaalt naar Z., deze met flink wat kracht terugbijt, en B. dus de meeste wonden heeft!!!!!
Ze liggen ook vaak lief naast elkaar maar jaloezie is een beroerde zaak. Verders heb ik een stuk geschreven over vakantie met honden in Frankrijk, en je weet natuurlijk dat onze beestjes veel onderhoud nodig hebben!
Jij hebt ook geen foto van de honden gemaild. Ik probeer nog een foto er op te krijgen maar hij moet verkleind worden en ik moet nog kijken hoe dit gaat!
Groetjes. Hanny
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Re: B.C.

Ongelezen bericht door Hanneke »

Hanarts schreef:
Hanneke schreef:En wij hebben er ook twee. Joep van ruim 4 en Tjeu van ruim anderhalf. Eén Beardie is geen Beardie, tenslotte :mrgreen: .

Een van mijn Beardies vind het vreselijk als we zijn oren nakijken. We moeten zelfs een kalmeringstabletje geven om de haren er uit te krijgen. Doen het toch wel snel maar zodra we maar naar de binnenkant kijken brult ie al!
Ik denk dat ik de dierenarts maar vraag om dit werkje op te knappen.
Hoe los jij dit op?
Onze andere hond(Bailey) hebben wij als puppy gekregen dus die weet niet beter, maar Ziggy hebben we als 1,5 jaar oude hond gekregen, we weten niet hoe dat vroeger dus toeging!
Groetjes, trouwens weet jij hoe we een foto die we hierop willen zetten, kleiner krijgen? Ik weet het niet.
Hanny
Wij hebben beide honden vanaf pup, dus op zich heb ik geen ervaring met tegenstribbelende honden.

Maar het lijkt me dat je gewoon van voren af aan moet beginnen. Oor optillen, braaf en belonen. Herhalen tot het geen probleem meer is. Daarna oor omklappen en naar binnen kijken, een beetje. Braaf en belonen. Herhalen tot het geen probleem meer is. Daarna oor omklappen en binnenkant aanraken.... enz. enz. Clickeren kan een goed hulpmiddel zijn. Echt stapje voor stapje gaan en pas een volgende doen als het goed gaat. Je hond zal het nooit leuk gaan vinden, het doet zeer, maar als je het goed aanpakt zou hij het uiteindelijk toch over zich heen moeten laten komen.

Voor het plaatsen van foto's vind je hier de gebruiksaanwijzing:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18814

Veel succes!
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”