Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huidverkleuring en jeuk

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Carina
geregistreerd lid

Huidverkleuring en jeuk

Ongelezen bericht door Carina »

Hallo allemaal .
Ik wou vragen of iemand hier iets van af weet. Mijn hond Cindie heeft al geruime tijd last van huid verkleuring wat soms erg jeukt. Haar buik en oksels zijn helemaal zwart normaal had ze een heel licht rose huidje. Ben al naar de dierenarts geweest en heb tabletjes gehad voor de jeuk. De jeuk ging er gelukkig van weg, maar komt naar een tijdje weer terug en de huid verkleuring blijft. De dierenarts zij dat ze ergens alergies voor was maar ik zou niet weten waarvoor ik heb al van alles geprobeerd.
Ik hoop dat iemand er iets van afweet of het zelf heeft meegemaakt.
Groetjes van Carina
uit Heerlen
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

allergie testen helpen je misschien verder?
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

ik zou een allergietest laten doen om te zien waar het vandaan komt
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hoi Carina,

Mijn oudste teef had hetzelfde. Kale, zwarte olifantenhuid in oksels en liezen. Krabte zichzelf vaak helemaal bloederig en branderig.

Van alles geprobeerd. Ander voer. Andere schoonmaakmiddelen. Allerlei testen bij de da. Kwam niets uit.
Totdat iemand me attendeerde op het feit dat meerdere honden gevoelig reageren op Frontline Spot-on. Toevallig had ik een dag daarvoor zo'n pipetje uitgespoten op de nek van Saar. De 'resten' heb ik geprobeerd te verwijderen, en daarna heb ik het niet meer gebruikt. En het is echt: sinds die tijd heeft ze geen jeuk meer, en heeft de olifantenhuid weer plaatsgemaakt voor normaal aanvoelende huid met mooie gouden haartjes erop. Sinds 2 jaar gebruik ik geen Frontline meer. En sinds 2 jaar (min een paar weken) is Saar jeukvrij :p:
Carina
geregistreerd lid

Bedankt voor jullie reactie. Maar die middeltjes gebruik ik niet, want ze heeft nog nooit vlooien gehad. De vlooien lusten haar bloed zeker niet.
Ze heeft ook geen olifanten huid het is gewoon glad maar zwart en kaal op buik liezen en oksels en soms jeukt het heel erg. Als het iets is waar ze allergisch voor is dan moet de jeuk toch aan houden. Ik zelf vermoed dat het iets met hormonen te doen heeft want ze is ook gesteriliseerd of het komt door de honden brokken . Ik heb pas geleden gelezen over bht bha en etoxiquin in brokken. De brokken die ik voerde heeft bht en ben me rot geschrokken en heb meteen de 10 kilo wat ik nog had weggegooid. Ik geef haar alleen nog maar rodie vlees wat ze heel lekker vindt. Maar zeker ben ik niet over mijn vermoedens ik weet het niet meer. Daar mijn vraag aan julli of je ook zo een geval hebt meegemaakt.

Groetjes van Carina
uit Heerlen
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Het zou ook 'n voedsel allergie zijn. Heb je al hypoallergeen voer geprobeerd?? Hoeft niet perse de oplossing te zijn, maar is te proberen?? Moet je wel op z'n minst 'n week of 6 voeren wil je resultaat kunnen zien.
gerritte
Actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door gerritte »

Even een vraagje ,zwemt ze veel?Kan namelijk ook aan het zwemwater liggen.Als ze gezwommen heeft goed afspoelen met schoonwater en goed afdrogen daarna.

groetjes gerritte en lebbers van sting en simba
Afbeelding
EmmyB
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door EmmyB »

Ook bij mijn hond Sjimmie is de huid van zijn onderlijf helemaal donker gekleurd en hij heeft regelmatig jeuk. Ook is de huid onder zijn vacht dikker en schilferig.
Enkele weken geleden werd na bloedonderzoek een te traag werkende schildklier ontdekt, en ook deze huidveranderingen zouden hierdoor veroorzaakt worden.
Sjimmie is door medicijnen al flink opgeknapt. Hoop dat je snel de ooraak vindt.

Groetjes Emmy
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

EmmyB schreef:Ook bij mijn hond Sjimmie is de huid van zijn onderlijf helemaal donker gekleurd en hij heeft regelmatig jeuk. Ook is de huid onder zijn vacht dikker en schilferig.
Enkele weken geleden werd na bloedonderzoek een te traag werkende schildklier ontdekt, en ook deze huidveranderingen zouden hierdoor veroorzaakt worden.
Sjimmie is door medicijnen al flink opgeknapt. Hoop dat je snel de ooraak vindt.

Groetjes Emmy
Dat wilde ik net zeggen!

Laat de schildklierfunctie testen. Een zwart/grijs verkleurde huid kan namelijk een symptoom van een slecht werkende schildklier zijn!
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Carina
geregistreerd lid

Bedankt voor de reactie, ik zou het met de dierenarts over hebben en dan moet hij Cindy haar bloed ook maar eens nakijken.
Hartelijk bedankt

Groetjes van Carina
uit Heerlen
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Hoi, een allergie test is meestal een langdurig verhaal en aan het einde van de rekening weet je meestal nog niet waar je hond allergies voor is.
Benji heeft waarschijnlijk een allergie voor voer voordat hij bij mij gedumpt werd door zijn baasje. Hij had allemaal kleine okerkleurige vlekken op zijn huid en hij krabte zich rot dat zelfs niet alleen hij maar ook ik er gek van werden. Ik heb hem toen Energique gevoerd en dat ging al een stuk beter met zijn huid. Later ben ik overgegaan op Energique Speciaal dat is speciaal voor honden met een huidallergie. Hij krabt niet meer en hij heeft nog 1 plek op zijn rug dat was ook tevens de grootste plek. Daar werkt een talgklier te hard. Hij is al bijna verdwenen en smeer het in met Hydrocortiderm. Het gaat hartstikke goed met hem en hij heeft inplaats van een rode geirriteerde huid een mooi zacht roze babyhuid. Na ruim een half jaar kan ik pas zeggen volgens de DA dat hij allergievrij is, dus je bent er even klaar mee.

Groetjes Anneke, Danja & Benji :ok:
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

ik zou ook gaan voor een schildkliertest!
daarbij krijg je namelijk ook de zwarte huidverkleuringen en jeuk.
Carina
geregistreerd lid

Ben met Cindy naar de dierenarts geweest, volgens hem was het permanent geen te traag werkend schildklier. Ik kon wel een bloedproef laten doen maar dat vond hij veel te duur en rade het af, het kost 150euro en als je weet waar Cindy allergisch voor is dan moest ze steeds spuiten hebben ook 150euro per stuk en vaak helpt het ook nog niet eens. Als de jeuk lang aanhoud zou ik tabletjes krijgen maar dat moest ik dan ook niet te vaak geven voor bijwerkingen. Begrijp me niet verkeert dat ik geen geld wil uitgeven daar gaat het niet om het was zuiver het advies van de dierenarts en dat is best een hele goede. Ik geef Cindy nu energique en wil haar dat een hele tijd voeren en niets anders hopelijk helpt dat. Als dat zou helpen dan komt het door de hondenbrokken misschien zit daar dan wat in wat ze niet kan verdragen.
Bedankt allemaal en groetjes van Carina
uit Heerlen
Marion.

Carina schreef:Ben met Cindy naar de dierenarts geweest, volgens hem was het permanent geen te traag werkend schildklier. Ik kon wel een bloedproef laten doen maar dat vond hij veel te duur en rade het af, het kost 150euro
150 euro voor een schildkliertest 8O
Echt niet! Ik heb een paar keer Saar op haar schildklier laten testen, en dat was echt geen 150 euro. Schildklier is wel even heel anders dan een allergietest he. Haal je niet 2 dingen door de war?
qyan

een schildkliertest 150 euro, een T4-test 8O
aardig bedrag, dat volgens mij niet helemaal klopt.
ik zou toch een T4-test laten doen, bel eventueel een andere dierenarts en vraag hun naar de kosten.
niet bij alle honden zijn schildklier problemen even duidelijk te herkennen aan de symptomen.
sommige honden hebben veel symptomen en andere weinig.
maar kenmerkend zijn de kale huid in de klanken die verkleurd is naar grijs/ zwart.
natte vingerwerk van dierenartsen, is ie helderziend :roll:
Marion.

Carina schreef:Ik kon wel een bloedproef laten doen maar dat vond hij veel te duur en rade het af, het kost 150euro en als je weet waar Cindy allergisch voor is dan moest ze steeds spuiten hebben ook 150euro per stuk en vaak helpt het ook nog niet eens.
Volgens mij haalt ze de schildklier- en allergietest door elkaar :?
qyan

Marion. schreef:
Carina schreef:Ik kon wel een bloedproef laten doen maar dat vond hij veel te duur en rade het af, het kost 150euro en als je weet waar Cindy allergisch voor is dan moest ze steeds spuiten hebben ook 150euro per stuk en vaak helpt het ook nog niet eens.
Volgens mij haalt ze de schildklier- en allergietest door elkaar :?
volgens mij ook, schildkliertest (T4-test) heeft bij mijn weten niets te maken met het allergisch zijn voor bepaalde dingen :roll:
Marion.

qyan schreef:volgens mij ook, schildkliertest (T4-test) heeft bij mijn weten niets te maken met het allergisch zijn voor bepaalde dingen :roll:
Nee, volgens mij ook niet. En mocht je hond een trage schildklier hebben dan krijg je pilletjes, geen spuit. Die helpen heel goed. En kosten geen 150 euro per maand ofzo. Anders bestel je ze vanuit Amerika, daar krijg je 1000 pillen voor 15 euro.
Misschien zou ik op zoek gaan naar een andere dierenarts ;)
EmmyB
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door EmmyB »

Weet niet meer precies wat het schildklieronderzoek kostte, maar was inclusief jaarlijkse inentingen, rabies, en kennelhoest 135 euro kwijt.
60 pillen kosten me iets meer dan 7 euro. Hier doe ik 30 dagen mee.

Groetjes Emmy
Carina
geregistreerd lid

Nee de allergie test kost 150euro. Een te traag werkende schildklier was het permanent niet volgens de da.
Groetjes van Carina
uit Heerlen
qyan

Carina schreef:Nee de allergie test kost 150euro. Een te traag werkende schildklier was het permanent niet volgens de da.
Groetjes van Carina
sorry, maar hoe weet je DA dit zo zeker zonder onderzoek?
Carina
geregistreerd lid

De dierenarts zij als het aan de schildklieren ligt dan ziet de huid er heel anders uit en dan hebben ze kale plekken. Cindy haar huid is mooi glad en zacht alleen haar huid wordt zwart en dan heeft ze af en toe heel veel jeuk. Volgens de da was het meer een allergie bijvoorbeeld huismijt of graspollen met daarnaast een pigment verandering van haar huid. Maar de da vond het nog niet zo erg dat er wat aangedaan moest worden. Wordt het erger dan moest ik natuurlijk terug komen.
Groetjes van Carina
uit Heerlen
qyan

Carina schreef:De dierenarts zij als het aan de schildklieren ligt dan ziet de huid er heel anders uit en dan hebben ze kale plekken. Cindy haar huid is mooi glad en zacht alleen haar huid wordt zwart en dan heeft ze af en toe heel veel jeuk. Volgens de da was het meer een allergie bijvoorbeeld huismijt of graspollen met daarnaast een pigment verandering van haar huid. Maar de da vond het nog niet zo erg dat er wat aangedaan moest worden. Wordt het erger dan moest ik natuurlijk terug komen.
Groetjes van Carina
zijn de kale plekken in de flanken van je hond symetrisch kaal?
want in je eerste bericht schreef je toch over kale plekken met daarbij een zwartverkleuring van de huid.
de zwartverkleuring hoort trouwens wel bij een schildklierafwijking.
verder komt het zelden voor dat een hond met een schildklierafwijking alle huidklachten tegelijk vertoond.
de kale plekken hoeven er dus nog helemaal niet te zijn, net als de huidontstekingen.
ik zou het dus zeker ff in de gaten houden en een schildklierafwijking niet uitsluiten.
Marion.

Carina schreef:De dierenarts zij als het aan de schildklieren ligt dan ziet de huid er heel anders uit en dan hebben ze kale plekken. Cindy haar huid is mooi glad en zacht alleen haar huid wordt zwart en dan heeft ze af en toe heel veel jeuk.
Dat snap ik dus niet van dierenartsen. Je wilt niet weten hoeveel moeite ik heb moeten doen om een T4-test gedaan te krijgen. Mijn hond had zwarte plekken met jeuk, had een cyclus van 1.5 jaar, kreeg minstens 4 uur op een dag beweging, at niks, en groeide toch ongeveer zichtbaar. Het enige aan symptoom wat ongeveer miste was dat ze geen Droopy-ogen had. Ze keek te helder uit haar ogen.
"En dus mevrouwtje, heeft ze absoluut niets aan haar schildklier. Ik ga wel even wat afkrabsels maken" (of een urineonderzoek, of weer iets anders)".
Maar nooit die T4 waar ik heel expliciet om vroeg. En ik ben ook zo'n muts die dan niet op haar strepen blijft staan, want de da heeft er tenslotte voor geleerd. Ben wel naar een andere dierenarts gegaan, die wel deed wat ik vroeg. Alleen blijkt die het bloed weer naar een mensenlaboratorium te sturen (stukken goedkoper), waardoor je de uitslagen weer helemaal niet kunt vergelijken :evil:
qyan

Marion. schreef:
Carina schreef:De dierenarts zij als het aan de schildklieren ligt dan ziet de huid er heel anders uit en dan hebben ze kale plekken. Cindy haar huid is mooi glad en zacht alleen haar huid wordt zwart en dan heeft ze af en toe heel veel jeuk.
Dat snap ik dus niet van dierenartsen. Je wilt niet weten hoeveel moeite ik heb moeten doen om een T4-test gedaan te krijgen. Mijn hond had zwarte plekken met jeuk, had een cyclus van 1.5 jaar, kreeg minstens 4 uur op een dag beweging, at niks, en groeide toch ongeveer zichtbaar. Het enige aan symptoom wat ongeveer miste was dat ze geen Droopy-ogen had. Ze keek te helder uit haar ogen.
"En dus mevrouwtje, heeft ze absoluut niets aan haar schildklier. Ik ga wel even wat afkrabsels maken" (of een urineonderzoek, of weer iets anders)".
Maar nooit die T4 waar ik heel expliciet om vroeg. En ik ben ook zo'n muts die dan niet op haar strepen blijft staan, want de da heeft er tenslotte voor geleerd. Ben wel naar een andere dierenarts gegaan, die wel deed wat ik vroeg. Alleen blijkt die het bloed weer naar een mensenlaboratorium te sturen (stukken goedkoper), waardoor je de uitslagen weer helemaal niet kunt vergelijken :evil:
snap je het niet, ik wel hoor :evil:
sommige dierenartsen denken dat ze alles al weten omdat ze denken alles al te hebben gezien en daarom onderzoek niet nodig is :roll:
Marion.

qyan schreef:snap je het niet, ik wel hoor :evil:
sommige dierenartsen denken dat ze alles al weten omdat ze denken alles al te hebben gezien en daarom onderzoek niet nodig is :roll:
En het ergste is dat je ziet denken "Ja hoor, komt er weer zo één. Kan wel zegen dat dat beestje niks eet en veel beweging krijgt. Jaja, rondje rundum haus zeker"

Het allerergste was de reactie van een da die ook 2 goldens heeft, en zelf redelijk gezet was. Dat was overigens tijdens mijn eerste da-bezoek voor die jeuk. Ze had er een spuit tegen de jeuk ingestopt, en toen ik de kamer uitliep gaf ze me nog een goede raad. Ik moest me niet zo druk maken om dat gewicht, want dikke mensen zijn gezellige mensen en dat gold voor honden vast ook 8O :roll: 8O
Carina
geregistreerd lid

Ja haar buik liezen en oksels werden ook kaal. Maar als de jeuk weer weg is groeit het haar weer normaal aan. Ik voer Cindy nu een week energique en ze heeft in die week nog geen jeuk gehad hoop dat het zo blijft. En ik hou het zeker in de gaten als de jeuk weer zo op komt zetten ga ik eens naar een ander da eens kijken wat die zegt.
Bedank voor jullie reactie
Groetjes van Carina
uit Heerlen
qyan

Marion. schreef:
qyan schreef:snap je het niet, ik wel hoor :evil:
En het ergste is dat je ziet denken "Ja hoor, komt er weer zo één. Kan wel zegen dat dat beestje niks eet en veel beweging krijgt. Jaja, rondje rundum haus zeker"

Het allerergste was de reactie van een da die ook 2 goldens heeft, en zelf redelijk gezet was. Dat was overigens tijdens mijn eerste da-bezoek voor die jeuk. Ze had er een spuit tegen de jeuk ingestopt, en toen ik de kamer uitliep gaf ze me nog een goede raad. Ik moest me niet zo druk maken om dat gewicht, want dikke mensen zijn gezellige mensen en dat gold voor honden vast ook 8O :roll: 8O
ja, had het vandaag nog met mijn da ivm ene nieuwe kkreupelheid van qyan.
zit iets onder zijn voet en weet zeker dat dat de kreupelheid veroorzaakt.
onmogelijk aldus DA, zal wel weer dezelfde kreupelheid zijn als voorheen, waar ze niets mee kunnen vinden.
eigen schuld, dikke bult, hadden we maar naar dorit aharon moeten gaan, had ie nu niet kreupel geweest :evil: :evil: :evil: .
ik blijf erbij, er zit iets in zijn voet en daar helpen rust en pijnstillers niet tegen, andre DA dus maar :evil:

dikke mensen zijn gezellig dus honden ook 8O 8O 8O :evil:
spoort die niet :evil:
qyan

ik hoop voor je dat het zo blijft!
zou wel zo fijn zijn.

gr wendy
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”