Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje over verzekering.
Moderator: moderatorteam
-
miekmiek
vraagje over verzekering.
Wanneer je hond nog niet naar de dierenarts geweest is, maar je weet zelf dat hij wel iets heeft en je wilt ermee naar de dierenarts, kun je je hond vantevoren dan nog verzekeren voor datgene wat hij heeft?
Aangezien er verder niemand op de hoogte is van zijn aandoening, zowel dierenarts als verzekeraar nog niet?
En nog een vraagje; zijn die verzekeringen enkel voor letsel of ook voor aandoeningen?
Aangezien er verder niemand op de hoogte is van zijn aandoening, zowel dierenarts als verzekeraar nog niet?
En nog een vraagje; zijn die verzekeringen enkel voor letsel of ook voor aandoeningen?
- Kayka
- Zeer actief
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Officieel ben je volgens de wet aan het verzwijgen.
Er wordt ook altijd gevraagd in de verzekeringaanvraag als je nog iets moet melden wat de verzekeraar had moeten weten voor ingangsdatum van de verzekering waardoor hij deze misschien niet had gesloten of onder andere voorwaarden had geaccepteerd.
Maar als jij het niet verteld aan niemand en zeker niet aan de dierenarts dan kan eigenlijk niemand je wat maken.
Maar LEGAAL is het niet.
Maria
Er wordt ook altijd gevraagd in de verzekeringaanvraag als je nog iets moet melden wat de verzekeraar had moeten weten voor ingangsdatum van de verzekering waardoor hij deze misschien niet had gesloten of onder andere voorwaarden had geaccepteerd.
Maar als jij het niet verteld aan niemand en zeker niet aan de dierenarts dan kan eigenlijk niemand je wat maken.
Maar LEGAAL is het niet.
Maria
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij mag je de eerste 3 maanden zowiezo niks claimen. Zal ooit wel als polisvoorwaarde bedacht zijn voor dit soort gevallen. Maar als het niks accuuts is en je hond heeft er niet heel veel last van zou ik zeggen: afsluiten,termijn uitzitten en gaan. Die stinkbakken keren toch al vaak zat niet uit 
- balouh
- Vaste gebruiker
Heb toevallig Balou net verzekerd bij dier en zorg .Ik had netjes op het formulier aangeven dat ik bij de DA was geweest voor het door slikken van 2 steentjes en hij heeft kennelhoest gehad ,maar dat was alweer een tijdje geleden.Wat blijkt Balou is nu verzekerd maar het eerste half jaar niet voor aandoeningen aan de luchtwegen en neus en keel.
ik begrijp wel dat ze zichzelf willen indekken , maar een half jaar vindt ik toch wel erg lang.Je mag de eerste maand sowieso niets declareren alleen als het om een ongeluk gaat (iets wat acuut is).Maar wil je sowieso niet met je hond naar de DA ,het lijkt met toch als jezelf al vermoed dat hij iets heeft dat je het toch zeker wil weten??Verzekerd of niet!!
ik begrijp wel dat ze zichzelf willen indekken , maar een half jaar vindt ik toch wel erg lang.Je mag de eerste maand sowieso niets declareren alleen als het om een ongeluk gaat (iets wat acuut is).Maar wil je sowieso niet met je hond naar de DA ,het lijkt met toch als jezelf al vermoed dat hij iets heeft dat je het toch zeker wil weten??Verzekerd of niet!!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Je moet aangeven wat je hond gemankeerd heeft in het verleden. De verzekering mag dat bij je dierenarts navragen. Als je zegt dat je het medisch verleden van het dier niet kent dan krijg je een wachttijd van 6 maanden. Je mag dan pas na 6 maanden opnieuw een verzekering aanvragen. Alleen als je een pup hebt dan ben je direct verzekerd. Dit geldt voor Dier&Zorg.
Groetjes van Charlotte

-
Baily
-
Nancy
- Zeer actief
de verzekering is niet hemelaal gek
en vaak moet je ook opletten waar je je verzekert.Ik heb het gedaan maar doe het nooit meer.Mijn honden hebben hun eigen spaarpot en daar gaat regelmatig wat geld in.
Je moet er natuurlijk geen euro in de week instoppen haha maar ik heb het ook over grotere bedragen.
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Aangeboren afwijkingen die voor ingangsdatum van de verzekering NIET bekend zijn en ook geen signalen voor zijn zijn wel verzekerd bij dier en zorg.
Bij een van onze hondje heb ik haartje bij laten wegvriezen bij de ogen. Dier en zorg wilde dit toen niet betalen omdat mijn eigen dierenart had gezegd dat ze dit al bij 8 weken oud had. Toen ik mijn dierenarts vertelde dat het niet zo was zei ze op haar beurt dat het erfelijk was (wat nog nooit is bewezen maar goed) en dat ons hondje dat bij 8 weken oud al had. Er was met de leeftijd van 8 weken hier niets van te zien ook al zal het erfelijk zijn geweest dus ik heb toen met dier en zorg hierover gebeld en zij hebben het uiteindelijk geheel vergoed. Dit omdat het met 8 weken leeftijd niet te zien was. En mijn dierenarts daar ben ik bij weg gegaan.
Dier en zorg vergoed erfelijk problemen mits deze dus niet zichtbaar waren voor ingangsdatum van de verzekering. Ze sluiten alleen standaard ED en HD uit. Dus niet patella luxatie. (trouwens hier laat ik de hond niet snel meer aan opereren).
Als je het op het formulier zet dan wordt je hiervoor uitgesloten, misschien de gehele duur van de verzekering of van tijdelijke aard. Bij verzwijging is de overeenkomst officieel bij het voortkomen van dit feit NIETIG en mag de verzekering bij ter kwade trouw alle voorgaande uitkeringen terug eisen. Bij ter goede trouw niet en wordt deze ontbonden op de datum van uitkomt.
Elke verzekeringmaatschappij had een meldingssysteem bij. Mocht het uitblijken van verzwijging wordt dit uiterts serieus genomen en kan je op deze lijst komen en dat heeft gevolgen voor ALLE verzekeringen die je in de toekomst wil gaan afsluiten of wijzigen.
En volgens mij na de 1ste maand mag je gewoon direct iets claimen, en binnen een maand een ongeval claimen. Alleen het roept wel vragen op...
Maria :E
Bij een van onze hondje heb ik haartje bij laten wegvriezen bij de ogen. Dier en zorg wilde dit toen niet betalen omdat mijn eigen dierenart had gezegd dat ze dit al bij 8 weken oud had. Toen ik mijn dierenarts vertelde dat het niet zo was zei ze op haar beurt dat het erfelijk was (wat nog nooit is bewezen maar goed) en dat ons hondje dat bij 8 weken oud al had. Er was met de leeftijd van 8 weken hier niets van te zien ook al zal het erfelijk zijn geweest dus ik heb toen met dier en zorg hierover gebeld en zij hebben het uiteindelijk geheel vergoed. Dit omdat het met 8 weken leeftijd niet te zien was. En mijn dierenarts daar ben ik bij weg gegaan.
Dier en zorg vergoed erfelijk problemen mits deze dus niet zichtbaar waren voor ingangsdatum van de verzekering. Ze sluiten alleen standaard ED en HD uit. Dus niet patella luxatie. (trouwens hier laat ik de hond niet snel meer aan opereren).
Als je het op het formulier zet dan wordt je hiervoor uitgesloten, misschien de gehele duur van de verzekering of van tijdelijke aard. Bij verzwijging is de overeenkomst officieel bij het voortkomen van dit feit NIETIG en mag de verzekering bij ter kwade trouw alle voorgaande uitkeringen terug eisen. Bij ter goede trouw niet en wordt deze ontbonden op de datum van uitkomt.
Elke verzekeringmaatschappij had een meldingssysteem bij. Mocht het uitblijken van verzwijging wordt dit uiterts serieus genomen en kan je op deze lijst komen en dat heeft gevolgen voor ALLE verzekeringen die je in de toekomst wil gaan afsluiten of wijzigen.
En volgens mij na de 1ste maand mag je gewoon direct iets claimen, en binnen een maand een ongeval claimen. Alleen het roept wel vragen op...
-
qyan
Re: vraagje over verzekering.
bij dier en zorg geldt dat als je je aanmeld, je de eerste 30 dagen geen declaraties in mag dienen, zogenaamde wachttermijn van 30 dagen.miekmiek schreef:Wanneer je hond nog niet naar de dierenarts geweest is, maar je weet zelf dat hij wel iets heeft en je wilt ermee naar de dierenarts, kun je je hond vantevoren dan nog verzekeren voor datgene wat hij heeft?
ga je voor die 30 dagen naar de Da dan zijn de kosten voor jezelf.
ook mag je hond nog nooit eerder voor die kwaal naar de Da geweest zijn, anders valt het buiten de vergoedingen (dierenarts dossier wordt opgevraagd)
dier en zorg heeft aparte verzekeringen, ongevallen pakket, ziektekosten pakket standaard (excl. voortplantingsorganen), ziektekosten pakket extra (incl. voortplantingsorganen en castratie)
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
het is nu bij de franse bulldog al meermaals voorgekomen dat ze een operatie aan het zachte gehemelte niet hebben vergoedMaria schreef:Aangeboren afwijkingen die voor ingangsdatum van de verzekering NIET bekend zijn en ook geen signalen voor zijn zijn wel verzekerd bij dier en zorg.
in het 1e geval betrof het een pup van 5 maand, dus daar kan ik me nog wat bij bedenken, als ze zeggen dat hij dit al had bij aanvang van de verzekering, maar de andere is een bull van 2 jaar, ook deze operatie weigeren ze te vergoeden, volgens hun omdat de kwaal al aanwezig was voor aanvang verzekering (zit vanaf 8 weken in de verzekering)
ze zeggen dat als je de keuze neemt om een bulldog te kopen, je hier van op de hoogte moet zijn, en zij dus dit soort operaties niet vergoeden omdat het erfelijke aandoeningen zijn
groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
-
qyan
dat hebben wij met qyan met het cardiomapathy onderzoek gehad (erfelijke hartafwijking)fransoos schreef:het is nu bij de franse bulldog al meermaals voorgekomen dat ze een operatie aan het zachte gehemelte niet hebben vergoedMaria schreef:Aangeboren afwijkingen die voor ingangsdatum van de verzekering NIET bekend zijn en ook geen signalen voor zijn zijn wel verzekerd bij dier en zorg.
in het 1e geval betrof het een pup van 5 maand, dus daar kan ik me nog wat bij bedenken, als ze zeggen dat hij dit al had bij aanvang van de verzekering, maar de andere is een bull van 2 jaar, ook deze operatie weigeren ze te vergoeden, volgens hun omdat de kwaal al aanwezig was voor aanvang verzekering (zit vanaf 8 weken in de verzekering)
ze zeggen dat als je de keuze neemt om een bulldog te kopen, je hier van op de hoogte moet zijn, en zij dus dit soort operaties niet vergoeden omdat het erfelijke aandoeningen zijn![]()
is ook niet vergoed.
terwijl dit niet in het lijstje van dier en zorg bij de erfelijke afwijkingen gegeven staat, en hij heeft het niet eens ook trouwens.
maar goed, verder heb ik al heel veel vergoed gekregen, helaas al te veel, eigenlijk alles, zelfs ED onderzoek, omdat later bleek dat het geen ED betrof en een goed woordje van de orthopeed.
maar zo heeft iedere verzekering denk ik toch wel zijn haken en ogen
- Lisa
- Zeer actief
Dier&Zorg vraagt op het aanmeldingsformulier of jij met het dier wat je wilt verzekeren naar de dierenarts bent geweest. Verderop staat er dan is uw dier op dit moment gezond. Als je dus een dier ophaalt als herplaatser, dan scheelt het weer een uitsluiting als die iets heeft gehad want jij bent er niet mee naar de dierenarts geweest een half jaar terug of zo.Sjalot schreef:Je moet aangeven wat je hond gemankeerd heeft in het verleden. De verzekering mag dat bij je dierenarts navragen. Als je zegt dat je het medisch verleden van het dier niet kent dan krijg je een wachttijd van 6 maanden. Je mag dan pas na 6 maanden opnieuw een verzekering aanvragen. Alleen als je een pup hebt dan ben je direct verzekerd. Dit geldt voor Dier&Zorg.
Ik heb een kater uit een kattenopvang. Is door de dierenarts van de kattenopvang gecheckt en hij vond het trommelvlies iets rood. Normaal zou hij er niets voor geven maar omdat hij herplaatst werd, toch maar wel. Ik geef dat op natuurlijk bij de verzekering met dit verhaal erbij, half jaar lang compleet oren uitgesloten
Wat bedoel je trouwens met een pup is direct verzekerd? Die heeft toch ook een wachttermijn van 30 dagen?
En voor Annemieke: dan moet je dus na aanvang verzekering (ken enkel Dier & Zorg voorwaarde met wachttermijn) nog een maand wachten eer je kunt declareren. Je fraudeert dus met de aanvraag als je het niet opgeeft, want je hond heeft iets en is op moment van aanvraag verzekering niet gezond. En je kunt ongevallen en ziektekosten verzekeren bij D & Z. Ik zou wel goed uitzoeken welke verzekeraar je neemt. Er zijn meerdere verzekeraars en niet elke verzekering is even netjes.
Groetjes Lisa