Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondvriendelijke camping in Noord-Italie gezocht !!

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Tivaatje
geregistreerd lid

Hondvriendelijke camping in Noord-Italie gezocht !!

Ongelezen bericht door Tivaatje »

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik willen in juni of augustus samen met onze twee Dobers gaan kamperen in Italie. (Het Noorden, bij de meren).
Zijn er mensen die ervaring in dit gebied hebben en/of tips voor leuke campings?? We hebben zelf op internet nog niets kunnen vinden waar we wat aan hebben.
We zoeken een camping in de buurt van zwembaar water en met voldoende ruimte in de buurt om twee drukke Dobers uit te laten. En voor overdag willen we lekkere wandelingen kunnen maken en ook een beetje cultuur opsnuiven. En lekker eten natuurlijk :-D !!!
De site van "Timbos" hebben we ook bekeken, maar dat is echt alleen op wandeltochten gericht en dat ziet m'n vriend niet zitten ;) Het gaat dus voornamelijk om de camping als uitvalbasis.

Groetjes, Marjolein
Anja v.S.
Vaste gebruiker
Contacteer:

Caldonazzo meer

Ongelezen bericht door Anja v.S. »

Wij zijn met onze hond een paar jaar geleden naar het Caldonazzomeer geweest. Honden mochten wel op de camping maar mogen niet, let op!, niet zwemmen! Daar wordt heel erg op gelet, je hebt zo een bekeuring aan je broek als ze je betrappen met een zwemmende hond. Hoe het zat met aanlijnen en muilkorf weet ik niet meer zo goed. Dat moet je echt even navragen. Wij gingen dus 's ochtends vroeg, of 's avonds laat, met de hond zwemmen. Je kon er goed wandelen maar het stadje zelf, is niet veel. Vandaar dat wij nu toch steeds weer Frankrijk opzoeken, daar zijn ze echt hondvriendelijk en als mijn hond gewenst is, dan zijn wij ook gewenst.
Ik ben Anja, 45 jaar en in het bezit van een ruby Cavalier genaamd Paddy. Ik vind het leuk om op dit forum informatie in te winnen, en te praten over mijn ervaringen e.d. m.b.t. honden. Kijk ook eens op mijn website www.vantastotglas.nl
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Wij zijn een paar jaar terug met het Wk team van de dobers in Desensano geweest en hebben z'n 80 kilometer verder in de bergen geslapen. Dit was een heel mooi gebied vlakbij een meer geweldig helder water. Hoe het hete weet ik niet meer precies moet ik de boeken in. Volgens mij hebben ze het daar niet zo op honden maar ik kan me vergissen.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
balouh
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door balouh »

In italie hebben ze het idd niet zo op met honden.Met geen enkel ras.Vrienden van ons zijn vorig jaar met hun hond (ook een dober) op vakantie geweest in italie en zij doen het niet weer!De dober word daar toch als een vechthond gezien en dus een muilkorf om!
:cry:
Tivaatje
geregistreerd lid

Bedankt voor jullie reacties! Ben zelf de laatste weken erg druk geweest en niet meer op het forum, ik zie jullie reacties nu pas.
Normaal gingen we altijd naar Frankrijk met de honden, maar wilden nu eens wat anders ... Inmiddels hebben we een adres gevonden: een verbouwde 14e eeuwse boerderij met studio's en een prachtige omgeving, van een Nederlands stel. :-D De honden zijn welkom, volop ruimte, maar ze hebben het niet over muilkorven gehad.
Het zal op hun terrein dan wel niet hoeven, maar ik hoor het nu inderdaad vaker en ga toch even informeren hoe dat nou zit. Wat een onzin eigenlijk !!! :pffff: :tong: De arme schaapjes met een muilkorf om ... ze zien je aankomen 8O
natascha
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door natascha »

balouh schreef:In italie hebben ze het idd niet zo op met honden.Met geen enkel ras.Vrienden van ons zijn vorig jaar met hun hond (ook een dober) op vakantie geweest in italie en zij doen het niet weer!De dober word daar toch als een vechthond gezien en dus een muilkorf om!
:cry:
Hoi,

IK ben het daar totaal niet meeeens. Ik neem bijna ieder jaar minstens 1 hond mee naar italie. Kamperen, nooit problemen gehad met de italianen. Op campings ook niet. Ik neem dan een boerenfox mee en over drie weken neem ik nog een Italiaanse Spinone mee. Ik verheug me er nu al op. Ik heb er nog geen last van gehad maar misschien ligt het ook aan het rashoor dat weet ik niet? Ik vind een dobber geen vechthond hoor!!!

Maar goed er zijn toch ook mensen met goede ervaringen!!

groetjes Natascha :zwaai:
Afbeelding
Edje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Edje »

hoi

ik weet niet wat voor auto je hebt, maar hou er wel
rekening mee dat je in Italie bij 2 of meer honden verplicht
een Hondenrek moet hebben, en natuurlijk vanaf 3 juli het
dierenpaspoort.
Groetjes Ed en Wendy en een natte lik van Tryfan en Murphy
Afbeelding Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Edje schreef:hoi

dierenpaspoort.
Moet je hond dan ook verplicht achterin zitten?? Want wij zitten er ook aan te denken om naar italië te gaan. Ik wil er wel zo'n hondenrek in doen alleen was het eigenlijk de bedoeling dat Job op de achterbank kwam :?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Lysette schreef:
Edje schreef:hoi

dierenpaspoort.
Moet je hond dan ook verplicht achterin zitten?? Want wij zitten er ook aan te denken om naar italië te gaan. Ik wil er wel zo'n hondenrek in doen alleen was het eigenlijk de bedoeling dat Job op de achterbank kwam :?
Sterker nog ik ben al met 1 hond zonder achterrek tegen gehouden ..
Moest de hele auto ombouwen . Dus geen risico nemen en allebei achterin .
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hmm nou dan wordt Italië zeker al geschrapt :? Dan krijgen we nooit alles mee in de auto :?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Tivaatje
geregistreerd lid

super vakantie in Italie

Beste luitjes,

Deze week zijn we thuisgekomen van onze Italie-vakantie.
In een woord :cheer: geweeeldig !!! :cheer:

We zijn met de auto geweest, een "Astro Chevy Van" waarvan we een deel van het tussenschot hadden weggezaagd. Schijnt in het buitenland wel te mogen. Hondjes lekker alle ruimte en voor ons ook heerlijk relaxed reizen.
Onderweg geen problemen gehad bij douanes. Op de grens Frankrijk Zwitserland zijn we wel aangehouden voor controle, ze hebben de honden gezien (schöne Hund) maar hebben niet eens naar de papieren van de honden gevraagd (had ze natuurlijk wel).
Het kan natuurlijk ook aan de charmante uitdrukking van onze Dobers liggen, maar we hebben onderweg alleen maar positief commentaar gekregen :jump1:
Het verblijf adres kan ik iedereen aanraden. Zaaalig :ok: Appartement was goed, eten was goed, sfeer was goed, omgeving was goed, hondjes konden de hele dag lekker los rondbanjeren (zodra men doorhad dat ze zich netjes gedraagden :wink: ). Wat helemaal geweldig was, was toen we op een zaterdag ochtend naar de markt in het stadje Pergola gingen. De hondjes mee, zagen ze ook nog eens wat ... Nou, we waren gewoon een bezienswaardigheid :Q: Echt iedereen keek naar de honden en je hoorde steeds opmerkingen als Qui Belli en ahh e Dobermann ... en de volgende avond zijn we naar een Wijnfeest geweest, ook weer met de Dobies en toen kwamen er steeds mensen naar ons toe die de honden wilden aanhalen en vragen stellen en oh en ah riepen , heel anders dan wat je verwachte, namelijk dat mensen het toch een beetje eng vinden (zoals in Frankrijk).
Enne, geen muilkorven hoor, we hebben zelfs de weg gevraagd aan een groepje politie-agenten (donkere knappe Italianen in uniform ... :I: mmm) en ook hier alleen positieve opmerkingen over de Dobies en geen opmerkingen over muilkorven (Gido liep zelfs los...)

Oftewel, Italïe is ons perfect bevallen om met de honden op vakantie te gaan. Volgend jaar gaan we weer!!!!!! :balon1:

Groetsels, Marjolein en de Dobies
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”