pooh schreef:Gisteren dus met onze pup naar de eerste puppy les geweest...
Het was een ramp :cry2:
Onze thuis ooo zo brave woeffie liet me daar volledig in de steek
Eerst super bang in het speelkwartier en daarna aan de riem totaal geen aandacht voor mij, maar wel voor alle andere pups 8O
Hoe kan ik dit het beste oplossen??? Iemand tips? Volgende week dinsdag gaan we weer en het zou prettig zijn als Ameno zich ook een beetje aanpast...
wees blij, zo hoort het!
goede hond, breng hem nu niet naar de bliksem!
als je nu gaat corrigeren omdat hij naar de andere hondjes wil, en je doet dit consequent, dan leer je je hond uitvallen aan de lijn. het uitvallen aan de lijn is immers aangeleerd gedrag, dat zijn oorsprong heeft bij de imbeciliteit van de 'instructeurs' in de 'hondenschool'.
Een beetje geduld met je pup zou al veel verstandiger zijn, en laat dergelijke zaken maar rustig gebeuren. Als de instructeur er een opmerking over maakt, kijk je rustig de andere kant op.
pooh schreef:
Maar ik heb nooit eerder een hond gehad die zo bang is voor andere honden dus ik ben ongerust dat dat er misschien niet uitgaat en ik zou het heel erg vinden voor de hond als ze daardoor bijv niet los buiten kan lopen.
Ik stel dit helaas heel dikwijls vast bij de witte herder. blijkbaar is het een raseigenschap.

broodfokkers!
pooh schreef:
Het valt me wel op dat ze na ongeveer 45 minuten gewoon moe begint te worden en dat laatste kwartiertje heeft ze gewoon niet zo veel zin meer.
Ik vind ook dat er best veel van deze jonge hondjes verwacht wordt op de cursus. Zitten, af, rollen, komen, andere honden negeren etc. Of is mijn verwachtings patroon te laag?
dan ga je gewoon na een half uur weg. je zegt de super intelligente instructeur dat het genoeg is voor je hond.
je verwachtingspatroon is te hoog. een pup mag je allerlei zaken leren, maar niets moet, alles kan, en het moet met spel gebeuren, zonder druk.