Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aantal pups te beinvloeden ?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara
Vaste gebruiker

Aantal pups te beinvloeden ?

Ongelezen bericht door Tamara »

Wat ik me afvroeg of het mogelijk is bij een hond om het aantal pups wat zij krijgt te beinvloeden. Je hoort wel eens dat een hond 10 pups krijgt, kan een dierenarts er bijvoorbeeld in de baarmoeder als een aantal weg halen ?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik denk dat dat wel kan, maar daar moet dan wel een heel goede reden voor zijn...

ik ben benieuwd wie het echt weet...
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ik heb er nog nooit van gehoord bij honden; maar als ik jou was zou ik niet gaan fokken. Want eerst wil je je reu laten castreren maar met het gat in zijn hart wil je ineens een pup van hem?

Laat maar gewoon castreren.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Waarom zou je een paar pups onnodig vermoorden 8O
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Je mag al blij zijn dat alle pups die geboren worden blijven leven, waarom het leven van alle pups op het spel zetten door er enkele vroegtijdig te verwijderen?? Dat is gewoon mishandeling vind ik. Je gaat geen zwangere hond opereren indien niet nodig.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

wil een da het leven van je teef en de "rest "van de pups op het spel zetten, vooral doen.....hey maar beter is nog om de teef helemaal niet te laten dekken...dan weet je zeker hoeveel pups er komen.....
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

waarom zou je in hemelsnaam pups laaten weghalen uit de baarmoeder of laten inslapen na de geboorte als het er gewoon teveel zijn? kom op zeg , fok dan gewoon niet :evil:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Tamara
Vaste gebruiker

Phew wat een agresieve reacties.
Ik geloof niet dat ik in mijn vraagstelling heb gezegt dat dit om mijn eigen hond zou gaan want dat gaat het niet !
Na een discussie die ik thuis had over paarden waar dus wel eens een tweede vruchtje weg wordt gehaald voregen wij ons af of dit ook wel eens bij honden gebeurd, meer vroeg ik geloof ik niet in mijn vraag.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Tamara schreef:Phew wat een agresieve reacties.
Ik geloof niet dat ik in mijn vraagstelling heb gezegt dat dit om mijn eigen hond zou gaan want dat gaat het niet !
Na een discussie die ik thuis had over paarden waar dus wel eens een tweede vruchtje weg wordt gehaald voregen wij ons af of dit ook wel eens bij honden gebeurd, meer vroeg ik geloof ik niet in mijn vraag.
niet om je eigen hond? goh apart, in medisch gaat het wel om je hond en hier niet............
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

NEE dus of er moet wel iets heel ernstigs medisch aan ten grondslag liggen
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Tamara
Vaste gebruiker

Bedankt, zal volgende keer proberen duidelijker te zijn in mijn vraagstelling.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

de zon schijnt niet en toch is die in vele mensen hun kopie gestegen
bij medi stond inderdaad dat het over jou hond gaat
en ja het is erg dat je reu een gat heeft en waarschijnelijk niet oud zal woorden
volgens da heeft hij dit nog nooit gezien zo gat
en toch zegt hij niet erfelijk daar zou ik dus geen risico mee nemen door daar pups van te nemen wand je weet maar nooit :roll:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik heb een paard nog nooit 8 veulens zien baren hoor :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

bij paarden is het wel een ander verhaal, die zijn er niet of nauwelijks op ingesteld om meer als 1 veulen te dragen/baren/verzorgen...

dus dan is er een "groot" risico voor merrie en veulens....
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”