Hallo,
Ik heb een vraag over de opleiding Hondentrimmen (hondentoiletteren).
Ik heb gezien dat deze opleiding wordt gegeven in Barneveld en in Bunnik en heb over beide opleidingen info opgevraagd. Van diverse mensen heb ik begrepen dat de opleiding in Barneveld kwalitatief gezien beter is. De theorielessen zijn intensiever en de stage is 2 dagen per week (Bunnik minimaal 1 dag per week). Zelf vind ik op het eerste gezicht de opleiding van Barneveld iets professioneler overkomen, echter alleen gebaseerd op de contacten die ik daar heb gehad en het foldermateriaal. Echter is de opleiding in Bunnik voor mij veel beter te combineren met mijn huidige baan en daardoor dus meer haalbaar. Kan iemand mij zijn ervaringen over de opleiding in Bunnik vertellen?? is het echt zoveel minder dan Barneveld??
Nog een andere vraag. De opleidingen starten frequent en zitten erg vol. Dit zou theoetisch beteken dat er jaarlijks erg veel hondentrimsalons bijkomen. Is daar wel genoeg bestaansrecht voor?? Weet iemand waar ik hier info over kan vinden?
Wat is qua afmeting een goede ruimte om beschikbaar te hebben??
Bij voorbaat bedankt voor reacties en tips.
Lambert
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag over de opleidingen hondentrimmen
Moderator: moderatorteam
- Lambert
- geregistreerd lid
Vraag over de opleidingen hondentrimmen
Born to ball!
http://www.abhb.nl/
http://www.cursuscentrum.nl/cursusdetail.php?23
Ik vind dat je absoluut niet kan zeggen dat de kwaliteit van Barneveld beter zal zijn dan de ABHB in Bunnik.
Zo'n 7 jaar geleden had je alleen maar de ABHB als overkoepelend orgaan voor trimmers en was het logisch dat de opleidingen via de ABHB verliepen. Door het vrijgeven van het beroep is ook de 'concurrentie' onder de opleidingen toegenomen en heb je nu Dierverzorging Barneveld en 'Dibevo' als overkoepelend orgaan erbij. Maar zij moeten nog steeds voldoen aan de kwaliteitseisen van de ABHB, dus denk ik nog steeds dat een papiertje via de ABHB meer waarde heeft voor de uitstraling van je toekomstige trimsalon. Bij de ABHB loop je 1x per week stage en ga je 1x per maand naar school. Ondertussen heb je genoeg huiswerk voor je theorie waar thuis ook de nodige uren in gaan zitten. Hetzelfde komt aan bod als wat Barneveld aanbiedt (zo niet uitgebreider op bepaalde vlakken). Als je al leuk trimt, kun je ook vaak 2 dagen lopen of in vakanties opvullen. Ligt eraan welke trimsalon je treft. Wat verwacht je zelf van de opzet van je trimsalon? Als je denkt al volledig voltijds te kunnen starten, denk ik dat je het eerste jaar bedrogen zal uitkomen. De meesten zetten het op met nog een baan erbij. Dus vooraf moet je goed marktonderzoek doen en mikken op een bepaalde doelgroep in jouw regio. Jouw manco is denk ik dat jij te dicht op Utrecht/Maarssen/N'gein zit en Houten al 'bevoorraad' is met een aantal trimsalonnetjes die niet onder de ABHB vallen. Dus jouw 'concurrent' is dan 1 officiele ABHB-salon. Op zich niet verkeerd uitgangspunt, maar maak je goals niet te groot. Daar is de opzet een te grote investering voor dus moet je daarop inbinden, maar ook dat leer je in de opleiding.
Leuk hoor. Ik wens je heel veel succes!
Ik vind dat je absoluut niet kan zeggen dat de kwaliteit van Barneveld beter zal zijn dan de ABHB in Bunnik.
Zo'n 7 jaar geleden had je alleen maar de ABHB als overkoepelend orgaan voor trimmers en was het logisch dat de opleidingen via de ABHB verliepen. Door het vrijgeven van het beroep is ook de 'concurrentie' onder de opleidingen toegenomen en heb je nu Dierverzorging Barneveld en 'Dibevo' als overkoepelend orgaan erbij. Maar zij moeten nog steeds voldoen aan de kwaliteitseisen van de ABHB, dus denk ik nog steeds dat een papiertje via de ABHB meer waarde heeft voor de uitstraling van je toekomstige trimsalon. Bij de ABHB loop je 1x per week stage en ga je 1x per maand naar school. Ondertussen heb je genoeg huiswerk voor je theorie waar thuis ook de nodige uren in gaan zitten. Hetzelfde komt aan bod als wat Barneveld aanbiedt (zo niet uitgebreider op bepaalde vlakken). Als je al leuk trimt, kun je ook vaak 2 dagen lopen of in vakanties opvullen. Ligt eraan welke trimsalon je treft. Wat verwacht je zelf van de opzet van je trimsalon? Als je denkt al volledig voltijds te kunnen starten, denk ik dat je het eerste jaar bedrogen zal uitkomen. De meesten zetten het op met nog een baan erbij. Dus vooraf moet je goed marktonderzoek doen en mikken op een bepaalde doelgroep in jouw regio. Jouw manco is denk ik dat jij te dicht op Utrecht/Maarssen/N'gein zit en Houten al 'bevoorraad' is met een aantal trimsalonnetjes die niet onder de ABHB vallen. Dus jouw 'concurrent' is dan 1 officiele ABHB-salon. Op zich niet verkeerd uitgangspunt, maar maak je goals niet te groot. Daar is de opzet een te grote investering voor dus moet je daarop inbinden, maar ook dat leer je in de opleiding.
- Lambert
- geregistreerd lid
opleiding hondentrimmen
Dank je voor je reactie.
Ik had inmiddels zelf ook al contact opgenomen met de ABHB en met stichting Dierbaar.
Van hen had ik inderdaad gehoord dat kwalitatief gezien beide opleidingen okay zijn. Daar ben ik blij mee. Als ik zou starten, zou ik zeker geen hoge goals hebben en in aanvang het naast mijn andere werk doen/blijven doen. Het blijft moeilijk in te schatten, dat bestaansrecht. Er schijnt veel verloop te zijn, dus gedurende de opleiding kan het aanbod ook anders zijn.
In ieder geval bedankt voor de info
Ik had inmiddels zelf ook al contact opgenomen met de ABHB en met stichting Dierbaar.
Van hen had ik inderdaad gehoord dat kwalitatief gezien beide opleidingen okay zijn. Daar ben ik blij mee. Als ik zou starten, zou ik zeker geen hoge goals hebben en in aanvang het naast mijn andere werk doen/blijven doen. Het blijft moeilijk in te schatten, dat bestaansrecht. Er schijnt veel verloop te zijn, dus gedurende de opleiding kan het aanbod ook anders zijn.
In ieder geval bedankt voor de info
Born to ball!
het ligt niet aan de opleiding maar aan je stageplek en je eigen talent.
personelijk vind ik 1x per week te weinig, 2x is het minimun.
toe ik de opleiding gevolgd heb heb ik de eerdste 4 maanden 4x per week stage gelopen(dat was gelukkig mogenlijk met mijn andere werk).
Trefje zo een stageplek en je hebt een beetje in je vingers en je hebt oog dan maak het niks uit waar je ingeschrijven bent
personelijk vind ik 1x per week te weinig, 2x is het minimun.
toe ik de opleiding gevolgd heb heb ik de eerdste 4 maanden 4x per week stage gelopen(dat was gelukkig mogenlijk met mijn andere werk).
Trefje zo een stageplek en je hebt een beetje in je vingers en je hebt oog dan maak het niks uit waar je ingeschrijven bent
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
De dibevo bestaat al veel langer als de ABHB. De opleidingen zijn niet "van'" de ABHB, maar worden daardoor erkend, oftewel, als je een diploma hebt van Bunnik of Barneveld dan mag je lid worden van de ABHB.Golden Stanley schreef:http://www.abhb.nl/
"Niet onder de ABHB vallen" kan ook een bewuste keus zijn van de trimmer en zegt vooralsnog niet veel over de kwaliteit die er afgeleverd wordt.
Zelf heb ik de opleiding van Bunnik gehad (er was toen niets anders) en het is allemaal goedgekomen

Indien je voor jezelf wilt beginnen is het het handigst als je vanuit huis kan beginnen, zodat je niet direkt aan een dure huur zit en je rustig kunt opbouwen. Overal in Nederland is ruimte voor GOEDE trimsalons. Als jij ervoor zorgt dat je geen "schapenscheerder" wordt, dan zul je altijd werk hebben, want dan weten de mensen je wel te vinden.
Ieder jaar slagen er veel mensen voor het examen, velen daarvan maken nooit ene echte start, andere haken vlot weer af, echte volhouders en blijvertjes zijn er verhoudingsgewijs maar weinig.