Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

spetterpoep

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Christine
Vaste gebruiker

spetterpoep

Ongelezen bericht door Christine »

Musti wilde vrijdagmorgen bij 't opstaan plots niet meer op haar achterste pootjes staan. Als ze al liep, kon je merken dat dit met héél veel pijn gepaard ging. :jank: Met spoed naar de dierenarts gereden en die vermoeden dat er een klein verschot was door een té bruuske beweging.
Ze moet sinds vrijdag 2x/d Rymadil nemen en heeft die dag ook een cortisonespuit gekregen.
Het lopen gaat nu al bijna weer helemaal normaal, maar ze heeft echt ongelooflijke diarree! Het spuit er letterlijk uit, zelfs afgelopen nacht binnen, terwijl ze normaal perfect proper is.
Ik probeer haar nu yoghurt tussendoor te geven, maar die weigert ze pertinent. Alle lichtverteerbare voeding, zoals spaghetti of rijst, laat ze gewoon links liggen. Ik weet echt niet meer wat gedaan nu...
Mag een hond Immodium krijgen? En zoja, hoeveel? Ze weegt nu 9kg.
Ik heb gisteren al gebeld met de dierenarts van wacht en die zei me dat het een reactie kon zijn op de medicatie. Maar het betert echt niet, haar stoelgang...
Ze drinkt wel héél veel en als ik het eten van Dixie niet wegneem, dan eet ze dat zonder probleem op (gewone brokken met Duck).

Bedankt alvast voor enig advies
Groetjes,
Christine, Musti en Dixie
AfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Bram heeft ooit Imodium van de dierenarts gekregen vanwege een virus in zijn darmen. Hij werd daar twee maal zo ziek van! Geef je hondje een dag geen eten maar wél drinken! Je zou wat kipfilet kunnen koken met een beetje zout en haar wat bouillon geven. Morgen mag ze dan een heel klein beetje kipfilet met eventueel wat rijst en overmorgen beoordelen of ze 's avonds alweer wat van haar normale eten mag.

En als je het niet vertrouwd als de donder naar de dierenarts!
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nee, geen imodium geven! Je weet nl niet waar de spuitpoep vandaan komt, dus dan mag je het nooit geven.

Je hond heeft dus al vanaf gisterochtend spuitpoep, begrijp ik dat goed? En dat is vannacht en vanmorgen nog doorgegaan? Ik vind dat te lang..... :?
Persoonlijk zou ik vanmiddag richting dierenarts gaan!

Ik twijfel nl lichtjes aan de diagnose, al mag ik dat eigenlijk niet zomaar doen natuurlijk. Maar je hond kon niet opstaan en dit kan dus ook te maken hebben met die spuitpoep nu; wellicht een darmblokkade of iets in die richting. Dit is maar een idee hoor, maar ik vind het niet helemaal goed klinken allemaal.

Probeer naar de dierenarts te gaan vanmiddag en anders zou ik persoonlijk stoppen met de Rimadyl (wellicht toch reactie hierop en het is niet zo erg als hij het een dag niet krijgt) en geen eten geven vandaag.
Wel zorgen dat hij absoluut veel vocht binnenkrijgt!!!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Christine
Vaste gebruiker

De spuitpoep is begonnen nadat ze haar medicatie heeft gekregen.
En haar darmen zijn ook volledig nagekeken hoor, daar was niks mis mee. Ze reageerde ook goed op pijnprikkels, dus van verlamming was absoluut geen sprake! Ik ben er net voor 't eerst weer mee naar een hondenwei gereden. Gelukkig waren we daar alleen, zodat ik haar goed in 't oog kon houden. Natuurlijk: spuitpoep, maar voor de rest liep ze naar hartelust rond! Drinken doet ze héél veel, dus da's alleszins in orde, daarover maak ik me geen zorgen.
En voor vanavond staat het menu voor ons drietjes al vast :-D kip met rijst! Ondertussen heb ik al de zus van mijn DA gebeld, die gaat me straks nog terug bellen (goeie vriendin van mij). Vanavond alleszins geen Rimadil en lekkere rijst met kip!

Bedankt alvast![/quote]
Groetjes,
AfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Christine schreef:De spuitpoep is begonnen nadat ze haar medicatie heeft gekregen.
En haar darmen zijn ook volledig nagekeken hoor, daar was niks mis mee. Ze reageerde ook goed op pijnprikkels, dus van verlamming was absoluut geen sprake! Ik ben er net voor 't eerst weer mee naar een hondenwei gereden. Gelukkig waren we daar alleen, zodat ik haar goed in 't oog kon houden. Natuurlijk: spuitpoep, maar voor de rest liep ze naar hartelust rond! Drinken doet ze héél veel, dus da's alleszins in orde, daarover maak ik me geen zorgen.
En voor vanavond staat het menu voor ons drietjes al vast :-D kip met rijst! Ondertussen heb ik al de zus van mijn DA gebeld, die gaat me straks nog terug bellen (goeie vriendin van mij). Vanavond alleszins geen Rimadil en lekkere rijst met kip!

Bedankt alvast!
Ga je nu zomaar stoppen met de Rymadil maar wél eten geven? Ik zou dat stoppen eens even met een dierenarts overleggen maar haar wel een dag laten vasten. Het kan namelijk gewoon een toevallige samenloop van omstandigheden zijn en dan ontneem jij haar medicatie, Rymadil is tenslotte niet alleen een pijnstiller.
AfbeeldingAfbeelding
Christine
Vaste gebruiker

Tuurlijk stop ik niet zomaar op eigen advies! Dat advies had ik al gekregen van de DA van wacht aan de telefoon.
En ondertussen heeft mijn eigen DA al gebeld en hetzelfde advies gegeven. Ik ga heus niet zomaar de gezondheid van wat me het meest dierbare is op 't spel zetten hoor...
Groetjes,
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Daarbij is Rimadyl niet een medicijn waarbij het ernstige gevolgen heeft om het een dag niet te geven. Zoals bv antibiotica (dat moet je echt consequent dagelijks geven en de kuur afmaken).
Bij Rimadyl geeft dat over het algemeen geen problemen (of de hond moet natuurlijk zeer ernstige pijnklachten hebben).
Afbeelding
A good dog never dies...

bram en thijs
Zeer actief

Stang schreef:Daarbij is Rimadyl niet een medicijn waarbij het ernstige gevolgen heeft om het een dag niet te geven. Zoals bv antibiotica (dat moet je echt consequent dagelijks geven en de kuur afmaken).
Bij Rimadyl geeft dat over het algemeen geen problemen (of de hond moet natuurlijk zeer ernstige pijnklachten hebben).
Jawel, jawel. Rymadil bevat toch ook een onstekingsremmer? Dat middel kan erg hard nodig zijn. Vraag me af wat er met Bram zou gebeuren als ik nu patsboem de Rymadil afschaf, dat zou niet best zijn vrees ik.
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:
Stang schreef:Daarbij is Rimadyl niet een medicijn waarbij het ernstige gevolgen heeft om het een dag niet te geven. Zoals bv antibiotica (dat moet je echt consequent dagelijks geven en de kuur afmaken).
Jawel, jawel. Rymadil bevat toch ook een onstekingsremmer? Dat middel kan erg hard nodig zijn. Vraag me af wat er met Bram zou gebeuren als ik nu patsboem de Rymadil afschaf, dat zou niet best zijn vrees ik.
Oke, maar met Bram is het natuurlijk helaas wel erg ernstig. Dat is waarschijnlijk niet het geval met deze hond.

Kaya heeft ook af en toe Rimadyl, maar dat is puur ter beoordeling aan mij; zo krijgt ze het een paar dagen en dan weer een tijd niet.
In de minder ernstige gevallen is het echt niet zo'n probleem als ze het een dagje niet krijgen. Zeker in dit geval met ernstige spuitpoep zou ik het even niet geven.
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”