Ook geen aanval van van mijn kant hoor, maar ik vind dat jij ook niet moet roepen dat een ander die je niet kent, er geen verstand van heeft, want je HEBT er zelf geen !Toine schreef:Sterker nog, nadat we de Mastino terug moesten brengen werden we zelfs door de mastino Club een paar dagen later opgebeld met de vraag of we nog intresse hadden in een herplaatsing en je raad nu misschien wel over welke hond het ging!Een fokker die lid is van de mastinoclub die jou dit aanraadt???????
Die fokker had zeker nog toevallig pups over ook ?
Ik doe juist heel veel met verkregen informatie maar niet van mensen die geen mastino hebben en denken te weten hoe het ras in mekaar zit...Het is overigens wel heel erg makkelijk oordelen over het feit dat ik alleen maar iets zou doen met info wat in m'n eigen straatje zou passen..Ik ga geen 1500 eur uitgeven om hem vervolgens weer weg te moeten doen ...en no offence maar ik vind dat als je geen Mastino hebt je ook niet net moet doen alsof je het ras kent want daar help je mensen niet mee...
Ik fok al jaren Bullmastiffs en ook daar is het niet gebruikelijk om pupkopers aan te raden om twee reuen te nemen.
De vraag komt hier ook heel vaak want mensen vinden een reu altijd veel imposanter dan een teef. En dat is ook zo

Ik zeg alleen: neem geen reu, mede om redenen die hierboven ook al genoemd zijn. Want ALS het fout gaat, is het leed niet te overzien.