Hoi,
Ik zit me ineens te bedenken dat ik laatst in een veterinair tijdschrift een nieuw middel van novartis zag wat helpt voor honden met een allergie. Wat ik ervan begrepen heb is dat dit middel eigenlijk een vervanging is van corticose, misschien minder bijwerkingen???
Geen idee meer hoe het heet, misschien dat je dierenarts hier iets van weet.
Hartelijk dank voor je reactie, ik ga het zeker vragen aan de DA !!
Momenteel heeft ze nog niks geen last van die cortisone, maar op lange termijn ...
Wat ook heel goed helpt tegen de bijtwondjes is Dermacool van de firma Virbac. Dit is een verkoelende/verzachtende spray. De wondjes zijn in een mum van tijd genezen ! Hydrocortiderm heb ik ook wel al eens gebruikt, maar doordat onze Leonberger een dikke vacht heeft wordt dit nogal een kleverige toestand.
Gelukkig is het nu zomer, en ze zwemt heel graag. We proberen zo vaak mogelijk met haar te gaan zwemmen, zodat ze tenminste het stof uit haar eigen pels kan spoelen en 't is bovendien mega-leuk :p: :p:
Feit is wel dat je tegenwoordig om langs om meer hoort van honden die allergisch zijn aan stofmijt, hooimijt e.d. dus misschien wordt er dan ook meer onderzoek op verricht en vinden ze er ooit iets op...
Wij hadden ook alle hoop gevestigd op die Artuvetrin kuur, vermits zo'n 75 % van de honden er wel positief op reageert, maar helaas, net zoals jouw bobtail mocht het niet baten zucht...
In ieder geval hou ik je op de hoogte mocht ik iets meer weten of ondervinden waar ze beter van worden.