Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

garanties

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

garanties

Ongelezen bericht door crutz »

heb me dinsdag (positief) verbaasd over de "garantie" die op Delwyn afgegeven wordt

dat alles gecontroleerd was qua gezondheid en dat de fokker sport garantie geeft wist ik natuurlijk al, anders hadden we geen pup bij hem gaan halen,

MAAR

hij gaat verder, niet een limiet van 12 of 18 mnd, maar gewoon, ALS de hond iets krijgt wat volgens de DA erfelijk is en dus niet aan ouderdom gerelateerd is (dus niet bij slijtage op de heupen als ze 12/13 jr oud is ;)) mag ik of een andere pup halen of krijg ik pup geld terug, ongeacht hoe oud de hond op dat moment is, dus mocht er met 3 of 4 jaar nog wat aan t licht komen, geen probleem........... :ok: , hij wil het nl gewoon graag weten als er een "fout" in zn lijn zit, ookal komt die "fout" pas op latere leeftijd aan t licht

verder is hij super geinteresseerd in wat we met haar gaan doen (KNPV) en komt hij ook in september naar Den Bosch (NK) om te kijken wat de KNPV inhoud,

vond dat dit ook wel eens ff gemeld mocht worden, een betrokken, serieuze fokker die zn verantwoordelijkheden neemt :ok:
Laatst gewijzigd door crutz op 24 jun 2004 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

:ok: voor de fokker.
doggies for ever
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

nici schreef::ok: voor de fokker.
echt wel :ok:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

:ok: :ok: :ok: Dat is netjes :ok:
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

:ok: Toppie!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Supergoed van deze fokker! :ok:
Het is wel een hele verantwoording die hij op zich neemt vind ik hoor, helemaal als hij deze garantie op al zijn pups geeft.
Maar voor jullie is het natuurlijk super.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

super van deze fokker, werkelijk waar. dat hij dit doet, ik vind het heel wat hoor, knap vanhem :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik ben er niet zo in thuis in fokkers en garantie, maar is het dan de bedoeling als je hond na 3 of 4 jaar wat mankeert dat je dan je hond terug brengt? en een andere pup haalt?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Baily schreef:Ik ben er niet zo in thuis in fokkers en garantie, maar is het dan de bedoeling als je hond na 3 of 4 jaar wat mankeert dat je dan je hond terug brengt? en een andere pup haalt?
in dit geval niet, hij wilde het gewoon weten en dan is verder de keuze aan mij (andere pup, geld terug) maar daar hoeft ze niet voor terug, t is puur voor hem om te weten wat er in zn lijn (kan) zitten
ik weet dat er fokkers zijn waar de hond terug moet, er zijn ook fokkers die met een castratie verklaring van de DA genoegen nemen (zodat er in elkgeval met die afwijking niet meer gefokt wordt)
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

crutz schreef:
Baily schreef:Ik ben er niet zo in thuis in fokkers en garantie, maar is het dan de bedoeling als je hond na 3 of 4 jaar wat mankeert dat je dan je hond terug brengt? en een andere pup haalt?
in dit geval niet, hij wilde het gewoon weten en dan is verder de keuze aan mij (andere pup, geld terug) maar daar hoeft ze niet voor terug, t is puur voor hem om te weten wat er in zn lijn (kan) zitten
ik weet dat er fokkers zijn waar de hond terug moet, er zijn ook fokkers die met een castratie verklaring van de DA genoegen nemen (zodat er in elkgeval met die afwijking niet meer gefokt wordt)
Zou je dat doen als de hond terug moest na drie of vier jaar, ik kan me voorstellen dat je dan zo´n band hebt dat je dat niet over je hart kunt krijgen. Ik zou mijn hond na 1 dag al niet meer terug kunnen sturen. Ik bedoel dit niet als kritiek, maar ben gewoon geinterresseerd.
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Daar zou ik ook moeite mee hebben.....ik stond zelfs te janken toen m'n pupjes na 8 weken naar hun nieuwe eigenaars gingen.

Bij de weg, heb er 1 teruggekregen toen hij 9 maanden oud was en heb hem ook zelf gehouden, maar dat heb ik dan ook tegen alle nieuwe eigenaren gezegd: "Als het niet gaat of door wat voor omstandigheid dan ook, bel mij eerst a.u.b." Ik vind het de normaalste zaak van de wereld dat als er door je eigen toedoen, ongelukje of niet, een nest op de wereld wordt gezet, je daar dan ook de verantwoording voor moet dragen!

Je bent toch met die beestjes begaan en ik zou het vreselijk vinden om achteraf te horen dat er eentje in het asiel terecht zou zijn gekomen. Heb nog wel eens contact met de nieuwe eigenaren. De pups zijn nu ruim 13 maanden. Wil nadat we thuis klaar zijn met verbouwen nog een reünie gaan organiseren.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”