Gisteren liep ik met de 3 jongens in de polders, schieten tussen de struiken plm 8 patrijs kuikentjes uit, net kippen kuikens maar te grote van een 2 Euromuntstuk, ja normaal hoeven de Saarlozen maar te likken en de beestjes zitten in de honden buikjes, de vader vloog rakelings langs de honden koppen, en krijsen wat hij deed, nu voor het eerst was ik blij dat mijn honden PRA hadden, de kuikens liepen tussen de poten van de honden, ze hoorden gepiep en gefladder en roken ze natuurlijk maar om dat er geen zicht op was, ivm hun blindheid , kon ik ze van de plek weg halen voor dat kuikens een prooi werden, het was wel een uniek gezicht die patrijzen kuikens, want het is zeker 30 jaar geleden dat ik ze voor het laatst gezien had.
Gr Bertus
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Saarlooswolfhonden
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- Rossi
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Leuk he! Echt prachtig om te zien. Ik heb eens een fazantennest gevonden, helemaal kapot met 2 hele eieren, meegenomen en uit laten broeden door onze eend. Dat waren ook zulke prachtige kuikens. Ook eens kwartels gehad, die kuikens waren zo klein als hommels, en ook prachtig gestreept
Ben jaloers op je 

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb vroeger eens een broedmachine gehad, daar liet ik eieren van kalkoenen en kippen en krieltjes plus kwartels uitbroeden, ik had ze op bepaalde tijden er in gelegd, en ze kwamen allemaal gelijktijdig uit, nou je weet niet wat je zag van levensgroot tot mini maar allemaal het zelfde uiterlijk, ik wilde toen ook proberen een krielkip met een fazant te kruizen, maar jammer genoeg gingen mijn ouders weer voor de zoveelste keer verhuizen, dus ik weet niet of dat gaat fazant x kip.MARC_S schreef:Leuk he! Echt prachtig om te zien. Ik heb eens een fazantennest gevonden, helemaal kapot met 2 hele eieren, meegenomen en uit laten broeden door onze eend. Dat waren ook zulke prachtige kuikens. Ook eens kwartels gehad, die kuikens waren zo klein als hommels, en ook prachtig gestreeptBen jaloers op je
Gr Bertus.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoi Bertus, fazant keer kip gaat niet
Dat staat te ver uiteen. Meestal kunnen fazanten onderling niet eens. Goudfazant keer lady A fazant schijnt te lukken en zo kun je hier en daar nog wat kruisen. Maar kip fazant kan helaas niet, heel andere familie.
Ik heb wel bastaarden gefokt van prachtrozella keer pennant rozella, heel apart. Ook Prinses van Wales parkiet keer bergparkiet is eens gelukt. Wel mooi en bijzonder maar ik sta daar niet meer achter, liever een soort zuiver houden in gevangenschap want voor je het weet kom je niet meer aan een zuiver dier en dan is de soort verpest

Ik heb wel bastaarden gefokt van prachtrozella keer pennant rozella, heel apart. Ook Prinses van Wales parkiet keer bergparkiet is eens gelukt. Wel mooi en bijzonder maar ik sta daar niet meer achter, liever een soort zuiver houden in gevangenschap want voor je het weet kom je niet meer aan een zuiver dier en dan is de soort verpest

-
- Zeer actief
- Contacteer:
MARC_S schreef:Hoi Bertus, fazant keer kip gaat nietDat staat te ver uiteen. Meestal kunnen fazanten onderling niet eens. Goudfazant keer lady A fazant schijnt te lukken en zo kun je hier en daar nog wat kruisen. Maar kip fazant kan helaas niet, heel andere familie.
Daar ben ik het volkomen mee eens, mijn buren hebben honingbijen, en ik helpt de goede man altijd, nu heeft hij een zuiver NL ras, veel honing maar de bijen zijn niet echt vredelievend, het geeft problemen met de paarden en honden, nu is er in de buurt van Hulst (ZLD) een bijen instituut, waar ras zuivere Italiaanse bijen worden gekweekt (bevruchte koninginnen dus), die zeer vredelievend zijn, maar er mag niet in een straal van 5 km imkerkasten worden geplaatst met een andere ras, als de koningin bevrucht wordt door een dar van een NL ras, dan is dat een ramp, en dat is verleden jaar een keer gebeurd, ja dan kan je weer helemaal op nieuw beginnen .
Gr Bertus.