Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Odin is zeldzaam??!!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Fe-Mail
nieuw lid

Odin is zeldzaam??!!

Ongelezen bericht door Fe-Mail »

Ik heb ffies een vraagje. Wij hebben een Mechelse Herder van bijna 2. Een tijd geleden had de hond zijn tong een beetje kapot, waarschijnlijk van een stok, of erop gebeten. Antibiotica meegekregen, en het ging weg. Nu zit er op die plek een grote bult, met 3 wit/gelige pitten. Ik denk pus ofzo. Dacht eerst dat het een ontsteking was of een abces. De dierenarts heeft er alleen van een afstandje naar gekeken, en had toen al de conclusie "tumor". Terwijl hij daarna zegt, dat dat eigenlijk nooit voorkomt, en heeeeelzeldzaam is, vooral bij een hond van nog geen 2. Een ontsteking of abces eveneens. Hij wilde geeneens een stukje weghalen. Denk bij mezelf dat een tumor alleen groter wordt, en niet onder antibiotica weggaat? Toch weer voor 10 dagen antibiotica meegekregen. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?? Maak me zorgen. Mijn man is gek op de hond, en kan hem echt niet missen.

Alvast bedankt
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Geen idee. Maar ik weet wel dat ik gelijk bij een andere DA stond. :roll:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
~Angela~
Actief

Ongelezen bericht door ~Angela~ »

Ik zou even langs een andere dierenarts gaan.. want dit klinkt wel erg vreemd!
Stel het is een tumor, dan zal dat zeker niet weggaan met een antibiotica kuur :?
Fe-Mail
nieuw lid

Ja, ik vond het zoooo vreemd van die DA. Op 1,5 meter kunnen zien dat het een tumor is. Terwijl ik toch echt troep zie zitten. Een roesje, en een kweekje nemen was toch een kleine moeite? Dan weet je het gelijk. Met de antibiotica is het wel een stuk minder rood.
M@ri@nne
Zeer actief

Fe-Mail schreef:Ja, ik vond het zoooo vreemd van die DA. Op 1,5 meter kunnen zien dat het een tumor is. Terwijl ik toch echt troep zie zitten. Een roesje, en een kweekje nemen was toch een kleine moeite? Dan weet je het gelijk. Met de antibiotica is het wel een stuk minder rood.
En waarom ga je dan niet nar een andere DA?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Fe-Mail
nieuw lid

Ik had gister al een andere DA gebeld voor een second opinion. Zegt dat ik eerst de kuur antibiotica af moeten maken. Wordt er dus nog maar 1 bellen.
M@ri@nne
Zeer actief

Ik zou net zolang bellen totdat ik ergens kon komen. ;)
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Absoluut naar een andere dierenarts ermee. Als die arts dacht dat het een tumor was is het je reinste onzin dat hij antibiotica meegeeft. In theorie kan het natuurlijk nog een tumor zijn waar ontsteking bij gekomen is, maar als ik je verhaal zo lees is het een stuk waarschijnlijk dat het toch om een abces gaat. Misschien zijn er wat splinters in te tong gekomen die het lichaam er nu probeert uit te werken? Als dat zo is moeten die splinters er uit anders gaat het nooit over. Dierenartsen blijven bellen tot er eentje is waar je mag komen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Gewoon een afspraak bij een andere d.a. maken ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

niet twijfelen of aankijken direkt andere D.A opzoeken, heft deze man zijn diploma bij een pakje boter gehad ofzo??? zo ga je niet met je clienten om :evil:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Fe-Mail
nieuw lid

Zijn net terug van een andere DA. Hij denkt in ieder geval niet aan een tumor maar aan de bacterie Actinobacillus. Dus weer een beetje gerust. Pillen meegekregen voor 10 dagen, om die bacterie te lijf te gaan. Mocht het niet weggaan, dan wordt er een kweekje genomen. Ben in ieder geval een heel stuk geruster. Ben alleen op zoek naar informatie over actinobacillus, maar kan nog niks vinden. Iemand tips?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”