Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

???????????

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Linda & Beau schreef:Ik vind het touw té strak en té dun....

Volgens mij als je dit een uur om een hond zijn been heen doet wordt de doorbloeding ook niet optimaal.....
:evil:
Wat mij betreft hoor dit thuis in "dierenleed"..... :tong:
whahahahaha je heb helemaal gelijk hoor whahahahahhaah, heb je geitenharen wolle sokken al aan of nog niet?? zo ja doe dan ook je kaplazen aan en je waxjas en neem een spandoek en ga demostreren

mol 8)
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Het enigste wat ik kan opmerken is dat ik het touwtje nou niet echt een slimme keuze vindt. Veel te dun en als het echt anderhalf uur kan duren is dat idd niet echt lekker voor de bloedsomloop. Als ik een uurtje een elastiekje om mijn pols doet gaat mijn hand ook niet echt lekker voelen. (nou ja...na een tijdje voel je helemaal niets meer natuurlijk)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ken het ook wel hoor, deze manier van vast zetten, de fokker waar iemand van onze club mee samen werkt doet t ook zo (alleen dan met een gewone leren lijn waar hij de honden normaal aan vast heeft)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dit zou bij mijn honden ook niet gebeuren. Dan maar last van mijn knieen of erbij op je gat gaan zitten. Je mag er zelf ook nog wel wat voor over hebben. Tegen een zachte band of een dikke leren riem heb ik minder bezwaar.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 21 jun 2004 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Falco
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Falco »

Als ik dit zo allemaal lees ben ik blij dat het bij ons niet zo lang duurt voordat het mannetje loskomt :mrgreen: :mrgreen:
Falco.. 2001-2009
Spike.. 1993-2007
Molossie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Molossie »

v.d Lupinehof schreef:yhahahahahaah dat is inderdaad ook een optie ,wel makkelijk
kjk voor de mensen die het niet helemaal snappen ,je houd de reu en de teef vast zo bij elkaar omdat ze anders gaan lopen trekken aan elkaar en dat kan pijn doen en de teef kan dan gaan bijten ,dus je houd ze vat om je armen er om heen te slaan zodat ze niet gaan lopen en hier doen ze het met een touwtje goed idee moet ik zeggen,dus niet gelijk gaan roepen dat is niet normaal en KI is zeker te duur want mesen jullie lullen allemaal naart jullie leken verstant
en hoe ze los moeten komen jezus moet ik alles uit leggen hier als de teef onspant schiet de reu van zelf los touwtje of geen touwtje tjonge jonge stelletje maloten zien een partij spoken om niks
moet een gaan kijken in de paarden fokkerij blijven jullie dood :roll:

mol 8)
jeetje mina zeg...je had het ook gewoon kunnen zeggen,je hoeft niet meteen zo te flippen :?
voel je je aangesproken ofzo?? :P
* De hond is het enige wezen dat meer houdt van een ander, als van zichzelf *
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Falco schreef:Als ik dit zo allemaal lees ben ik blij dat het bij ons niet zo lang duurt voordat het mannetje loskomt :mrgreen: :mrgreen:
wij hebben wel eens 1 1/2 uur gestaan , en toen ging het ook nog regenen :roll:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

iedere fokker mag toch zelf weten of ie er bij gaat staan/zitten en ze vast houd of een touw er om heen? (k kan vanaf hier niet beoordelen of het touw te "scherp"of zo is.....)

maar om dit nou onder dierenleedte scharen? kom kom zeg...
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

jip007 schreef:
Falco schreef:Als ik dit zo allemaal lees ben ik blij dat het bij ons niet zo lang duurt voordat het mannetje loskomt :mrgreen: :mrgreen:
Ehh ik denk dat er wat anders bedoeld werd Jip :mrgreen:

En ik heb er op zich ook niet zo heel veel moeite mee, maar ik ben de dekkingen bij paarden gewend en daar wordt de merrie helemaal vastgesnoerd zodat ze niet kan natrappen als de hengst eraf springt, en neem van mij aan dat wanneer ze raakt trapt je niets meer aan je hengst hebt. mijn hengst zal ook nooit een merrie dekken die NIET gesnoerd is.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
yamie
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:
hihihi jip toch, teveel persoonlijke info hoor :p: :p: :p: ;)
jip007
Erelid

cloris schreef:
jip007 schreef:
Ehh ik denk dat er wat anders bedoeld werd Jip :mrgreen:

En ik heb er op zich ook niet zo heel veel moeite mee, maar ik ben de dekkingen bij paarden gewend en daar wordt de merrie helemaal vastgesnoerd zodat ze niet kan natrappen als de hengst eraf springt, en neem van mij aan dat wanneer ze raakt trapt je niets meer aan je hengst hebt. mijn hengst zal ook nooit een merrie dekken die NIET gesnoerd is.
ik bedoel met wij, de reu en teef en wij :roll: :mrgreen:
Afbeelding
jip007
Erelid

yamie schreef:
jip007 schreef:
:roll: :mrgreen:
Afbeelding
Falco
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Falco »

jip007 schreef:
yamie schreef:
jip007 schreef:
:roll: :mrgreen:
HET buiten doen trekt me toch niet zo hoor!!
Maar ja er zijn er die dat wel doen :mrgreen:
Falco.. 2001-2009
Spike.. 1993-2007
Mol
Zeer actief

Molossie schreef:
v.d Lupinehof schreef:yhahahahahaah dat is inderdaad ook een optie ,wel makkelijk
kjk voor de mensen die het niet helemaal snappen ,je houd de reu en de teef vast zo bij elkaar omdat ze anders gaan lopen trekken aan elkaar en dat kan pijn doen en de teef kan dan gaan bijten ,dus je houd ze vat om je armen er om heen te slaan zodat ze niet gaan lopen en hier doen ze het met een touwtje goed idee moet ik zeggen,dus niet gelijk gaan roepen dat is niet normaal en KI is zeker te duur want mesen jullie lullen allemaal naart jullie leken verstant
en hoe ze los moeten komen jezus moet ik alles uit leggen hier als de teef onspant schiet de reu van zelf los touwtje of geen touwtje tjonge jonge stelletje maloten zien een partij spoken om niks
moet een gaan kijken in de paarden fokkerij blijven jullie dood :roll:

mol 8)
jeetje mina zeg...je had het ook gewoon kunnen zeggen,je hoeft niet meteen zo te flippen :?
voel je je aangesproken ofzo?? :P
en wie ben jij dan? kennen wij elkaar?

mol 8)
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

....snap het probleem niet zo?Ik kan dit echt geen dierenmishandeling noemen hoor :? ....is juist best een goed systeem, ze gaan niet trekken en elkaar misschien wel bijten...een muilbandje werkt ook perfect....snap het echt niet wat hier nu weer moeilijk aan moet zijn.....nog effe, nee hoor ik lig thuis ook weleens vastgebonden in bed...en niemand vind dat ook zielig? :roll: ....oh ja is een eigen keuze....nou laat die honden maar geen eigen keuze hebben dan bijten ze elkaar evt. ook niet in hun flikker hoor.
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Angel-eyes schreef:....snap het probleem niet zo?Ik kan dit echt geen dierenmishandeling noemen hoor :? ....is juist best een goed systeem, ze gaan niet trekken en elkaar misschien wel bijten...een muilbandje werkt ook perfect....snap het echt niet wat hier nu weer moeilijk aan moet zijn.....nog effe, nee hoor ik lig thuis ook weleens vastgebonden in bed...en niemand vind dat ook zielig? :roll: ....oh ja is een eigen keuze....nou laat die honden maar geen eigen keuze hebben dan bijten ze elkaar evt. ook niet in hun flikker hoor.
het komt dat mensen zo verbaast reageren omdat ze er nog nooit van gehoord of gezien hebben. en dat kan ook normaal verteld worden zoals jij nu doet.

ik wist wel van dat koppelen af, maar dat de honden bij elkaar gehouden moesten worden weer niet.

die vraag die miekmiek stelde, kwam bij mij ook al op.
hoe zit dat met wilde honden of wolven.
of kun je dat niet vergelijken omdat hun wild zijn en honden gedomesticeerd?
komt er voor de huishond op de 1 of andere manier (meer) stress bij kijken?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Angel-eyes schreef:nog effe, nee hoor ik lig thuis ook weleens vastgebonden in bed...en niemand vind dat ook zielig? :
8O 8O nee is helemaal niet zielig :twisted:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

little-wolf schreef: het komt dat mensen zo verbaast reageren omdat ze er nog nooit van gehoord of gezien hebben. en dat kan ook normaal verteld worden zoals jij nu doet.

ik wist wel van dat koppelen af, maar dat de honden bij elkaar gehouden moesten worden weer niet.

die vraag die miekmiek stelde, kwam bij mij ook al op.
hoe zit dat met wilde honden of wolven.
of kun je dat niet vergelijken omdat hun wild zijn en honden gedomesticeerd?
komt er voor de huishond op de 1 of andere manier (meer) stress bij kijken?
Dat kan altijd dat er stress bij komt kijken natuurlijk. Er zijn ook zat honden die gewoon zelf blijven staan of waar de eigenaren ieder hun eigen hond aan de riem vasthouden. Even zo vaak gaat het met de honden alleen ook gewoon goed.

Denk maar aan de 'ongeluksnestjes' , die zijn ook zonder toezicht gekoppeld en weer los gegaan ;)
Linda & Beau
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linda & Beau »

v.d Lupinehof schreef:

Volgens mij als je dit een uur om een hond zijn been heen doet wordt de doorbloeding ook niet optimaal.....
whahahahaha je heb helemaal gelijk hoor whahahahahhaah, heb je geitenharen wolle sokken al aan of nog niet?? zo ja doe dan ook je kaplazen aan en je waxjas en neem een spandoek en ga demostreren

mol 8)
Ik heb helaas geen wollen sokken, kaplaarzen en waxjas in huis.......
......mag ik ze van jou lenen?????? :zwaai:
Groetjes van Linda en de Frenchies!

Afbeelding
Mol
Zeer actief

Linda & Beau schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
niet val me dat van je tegen zeg, dan smeer je vast en zeker geen make up op je smoeltje???

mol 8)
Linda & Beau
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linda & Beau »

v.d Lupinehof schreef:
Linda & Beau schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
niet val me dat van je tegen zeg, dan smeer je vast en zeker geen make up op je smoeltje???

mol 8)
Dat hangt er vanaf mol.......
.....maar gelukkig ben ik ook toonbaar zonder make-up.....

:huh: Maarre wat heeft make-up nou met de topic te maken????

Is't zo dat als iemand het niet goed keurt gelijk iemand is die dan geen make-up draagt en wollen sokken, waxjas en kaplaarzen draagt????
:huh:
Groetjes van Linda en de Frenchies!

Afbeelding
Mol
Zeer actief

Linda & Beau schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Linda & Beau schreef:
v.d Lupinehof schreef: whahahahaha je heb helemaal gelijk hoor whahahahahhaah, heb je geitenharen wolle sokken al aan of nog niet?? zo ja doe dan ook je kaplazen aan en je waxjas en neem een spandoek en ga demostreren

mol 8)

mol 8)
Dat hangt er vanaf mol.......
.....maar gelukkig ben ik ook toonbaar zonder make-up.....

:huh: Maarre wat heeft make-up nou met de topic te maken????

Is't zo dat als iemand het niet goed keurt gelijk iemand is die dan geen make-up draagt en wollen sokken, waxjas en kaplaarzen draagt????
:huh:
nee dat niet ,maar wel als je het als "dierenleed" beschouwt

mol 8)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik vind het er gewoon erg raar uitzien, kan toch?
Ik wist niet beter dan dat ze gewoon door de 2 bazen vastgehouden werden bij de kop, dat zie ik altijd op foto's en hoor ik van bekende fokkers. ;) En ook ik vind de touwtjes er erg dun uitziern, met een leren riem oogt het vast al anders.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Ik vind het er gewoon erg raar uitzien, kan toch?
Ik wist niet beter dan dat ze gewoon door de 2 bazen vastgehouden werden bij de kop, dat zie ik altijd op foto's en hoor ik van bekende fokkers. ;) En ook ik vind de touwtjes er erg dun uitziern, met een leren riem oogt het vast al anders.
Ja tuurlijk dat kan, en mag ook, maar er reargeren hier sommige alsof het een misdaad is ofzo, en dat vind ik errug overdreven.... ;)
Inge
Zeer actief
Contacteer:

OK...is misschien overdreven. Maar het lijkt me niet lekker dat dunne touwtje :? (zowiezo lijkt het gekoppeld staan me niet prettig voor de hond hoor), ik denk dat ik ervoor zou kiezen om gewoon bij de kop te gaan zitten en de hond zoveel mogelijk op zijn gemak te stellen tijdens dit vervelende standje ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:OK...is misschien overdreven. Maar het lijkt me niet lekker dat dunne touwtje :? (zowiezo lijkt het gekoppeld staan me niet prettig voor de hond hoor), ik denk dat ik ervoor zou kiezen om gewoon bij de kop te gaan zitten en de hond zoveel mogelijk op zijn gemak te stellen tijdens dit vervelende standje ;)
dat ligt helemaal aan je hond. er zijn idd honden waarbij je dit (touw) niet hoeft te doen, en wat betreft het touwtje, tje moeilijk, ik zei al eerder ik kan van af de foto niet beoordelen hoe dit touwtje is, ook dunne riempjes hoeven niet "naar 'te zijn, let maar eens op showlijntjes op de show....ook zo, met een touw, moeten honden er echt niet echt in gaanhangen hoor, dat red je ook niet met je armpies......tis gewoon een hulpmiddel
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ik kende dit hulpmiddel dus niet...weer wat geleerd ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

little-wolf
Zeer actief

yamie schreef:
Ja tuurlijk dat kan, en mag ook, maar er reargeren hier sommige alsof het een misdaad is ofzo, en dat vind ik errug overdreven.... ;)
zo raar is dat niet als je dat nog nooit gezien of gehoord heb heh. ;)
Mol
Zeer actief

little-wolf schreef:
yamie schreef:
dus omdat je het niek kan reageer je zo :roll:
dart noemen ze domheid/niet wetentheid

mol 8)
little-wolf
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:
little-wolf schreef:
yamie schreef:
dus omdat je het niek kan reageer je zo :roll:
dart noemen ze domheid/niet wetentheid

mol 8)
blijkbaar.
t heeft alleen te maken met ontwetendheid, niet met domheid.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”