Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Volgens mij als je dit een uur om een hond zijn been heen doet wordt de doorbloeding ook niet optimaal.....
Wat mij betreft hoor dit thuis in "dierenleed".....
whahahahaha je heb helemaal gelijk hoor whahahahahhaah, heb je geitenharen wolle sokken al aan of nog niet?? zo ja doe dan ook je kaplazen aan en je waxjas en neem een spandoek en ga demostreren
Het enigste wat ik kan opmerken is dat ik het touwtje nou niet echt een slimme keuze vindt. Veel te dun en als het echt anderhalf uur kan duren is dat idd niet echt lekker voor de bloedsomloop. Als ik een uurtje een elastiekje om mijn pols doet gaat mijn hand ook niet echt lekker voelen. (nou ja...na een tijdje voel je helemaal niets meer natuurlijk)
ken het ook wel hoor, deze manier van vast zetten, de fokker waar iemand van onze club mee samen werkt doet t ook zo (alleen dan met een gewone leren lijn waar hij de honden normaal aan vast heeft)
Dit zou bij mijn honden ook niet gebeuren. Dan maar last van mijn knieen of erbij op je gat gaan zitten. Je mag er zelf ook nog wel wat voor over hebben. Tegen een zachte band of een dikke leren riem heb ik minder bezwaar.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 21 jun 2004 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
v.d Lupinehof schreef:yhahahahahaah dat is inderdaad ook een optie ,wel makkelijk
kjk voor de mensen die het niet helemaal snappen ,je houd de reu en de teef vast zo bij elkaar omdat ze anders gaan lopen trekken aan elkaar en dat kan pijn doen en de teef kan dan gaan bijten ,dus je houd ze vat om je armen er om heen te slaan zodat ze niet gaan lopen en hier doen ze het met een touwtje goed idee moet ik zeggen,dus niet gelijk gaan roepen dat is niet normaal en KI is zeker te duur want mesen jullie lullen allemaal naart jullie leken verstant
en hoe ze los moeten komen jezus moet ik alles uit leggen hier als de teef onspant schiet de reu van zelf los touwtje of geen touwtje tjonge jonge stelletje maloten zien een partij spoken om niks
moet een gaan kijken in de paarden fokkerij blijven jullie dood
mol
jeetje mina zeg...je had het ook gewoon kunnen zeggen,je hoeft niet meteen zo te flippen
voel je je aangesproken ofzo??
* De hond is het enige wezen dat meer houdt van een ander, als van zichzelf *
iedere fokker mag toch zelf weten of ie er bij gaat staan/zitten en ze vast houd of een touw er om heen? (k kan vanaf hier niet beoordelen of het touw te "scherp"of zo is.....)
maar om dit nou onder dierenleedte scharen? kom kom zeg...
Falco schreef:Als ik dit zo allemaal lees ben ik blij dat het bij ons niet zo lang duurt voordat het mannetje loskomt
wij hebben wel eens 1 1/2 uur gestaan , en toen ging het ook nog regenen
Ehh ik denk dat er wat anders bedoeld werd Jip
En ik heb er op zich ook niet zo heel veel moeite mee, maar ik ben de dekkingen bij paarden gewend en daar wordt de merrie helemaal vastgesnoerd zodat ze niet kan natrappen als de hengst eraf springt, en neem van mij aan dat wanneer ze raakt trapt je niets meer aan je hengst hebt. mijn hengst zal ook nooit een merrie dekken die NIET gesnoerd is.
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Falco schreef:Als ik dit zo allemaal lees ben ik blij dat het bij ons niet zo lang duurt voordat het mannetje loskomt
wij hebben wel eens 1 1/2 uur gestaan , en toen ging het ook nog regenen
Ehh ik denk dat er wat anders bedoeld werd Jip
En ik heb er op zich ook niet zo heel veel moeite mee, maar ik ben de dekkingen bij paarden gewend en daar wordt de merrie helemaal vastgesnoerd zodat ze niet kan natrappen als de hengst eraf springt, en neem van mij aan dat wanneer ze raakt trapt je niets meer aan je hengst hebt. mijn hengst zal ook nooit een merrie dekken die NIET gesnoerd is.
ik bedoel met wij, de reu en teef en wij
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
v.d Lupinehof schreef:yhahahahahaah dat is inderdaad ook een optie ,wel makkelijk
kjk voor de mensen die het niet helemaal snappen ,je houd de reu en de teef vast zo bij elkaar omdat ze anders gaan lopen trekken aan elkaar en dat kan pijn doen en de teef kan dan gaan bijten ,dus je houd ze vat om je armen er om heen te slaan zodat ze niet gaan lopen en hier doen ze het met een touwtje goed idee moet ik zeggen,dus niet gelijk gaan roepen dat is niet normaal en KI is zeker te duur want mesen jullie lullen allemaal naart jullie leken verstant
en hoe ze los moeten komen jezus moet ik alles uit leggen hier als de teef onspant schiet de reu van zelf los touwtje of geen touwtje tjonge jonge stelletje maloten zien een partij spoken om niks
moet een gaan kijken in de paarden fokkerij blijven jullie dood
mol
jeetje mina zeg...je had het ook gewoon kunnen zeggen,je hoeft niet meteen zo te flippen
voel je je aangesproken ofzo??
....snap het probleem niet zo?Ik kan dit echt geen dierenmishandeling noemen hoor ....is juist best een goed systeem, ze gaan niet trekken en elkaar misschien wel bijten...een muilbandje werkt ook perfect....snap het echt niet wat hier nu weer moeilijk aan moet zijn.....nog effe, nee hoor ik lig thuis ook weleens vastgebonden in bed...en niemand vind dat ook zielig? ....oh ja is een eigen keuze....nou laat die honden maar geen eigen keuze hebben dan bijten ze elkaar evt. ook niet in hun flikker hoor.
Angel-eyes schreef:....snap het probleem niet zo?Ik kan dit echt geen dierenmishandeling noemen hoor ....is juist best een goed systeem, ze gaan niet trekken en elkaar misschien wel bijten...een muilbandje werkt ook perfect....snap het echt niet wat hier nu weer moeilijk aan moet zijn.....nog effe, nee hoor ik lig thuis ook weleens vastgebonden in bed...en niemand vind dat ook zielig? ....oh ja is een eigen keuze....nou laat die honden maar geen eigen keuze hebben dan bijten ze elkaar evt. ook niet in hun flikker hoor.
het komt dat mensen zo verbaast reageren omdat ze er nog nooit van gehoord of gezien hebben. en dat kan ook normaal verteld worden zoals jij nu doet.
ik wist wel van dat koppelen af, maar dat de honden bij elkaar gehouden moesten worden weer niet.
die vraag die miekmiek stelde, kwam bij mij ook al op.
hoe zit dat met wilde honden of wolven.
of kun je dat niet vergelijken omdat hun wild zijn en honden gedomesticeerd?
komt er voor de huishond op de 1 of andere manier (meer) stress bij kijken?
little-wolf schreef:
het komt dat mensen zo verbaast reageren omdat ze er nog nooit van gehoord of gezien hebben. en dat kan ook normaal verteld worden zoals jij nu doet.
ik wist wel van dat koppelen af, maar dat de honden bij elkaar gehouden moesten worden weer niet.
die vraag die miekmiek stelde, kwam bij mij ook al op.
hoe zit dat met wilde honden of wolven.
of kun je dat niet vergelijken omdat hun wild zijn en honden gedomesticeerd?
komt er voor de huishond op de 1 of andere manier (meer) stress bij kijken?
Dat kan altijd dat er stress bij komt kijken natuurlijk. Er zijn ook zat honden die gewoon zelf blijven staan of waar de eigenaren ieder hun eigen hond aan de riem vasthouden. Even zo vaak gaat het met de honden alleen ook gewoon goed.
Denk maar aan de 'ongeluksnestjes' , die zijn ook zonder toezicht gekoppeld en weer los gegaan
Volgens mij als je dit een uur om een hond zijn been heen doet wordt de doorbloeding ook niet optimaal.....
whahahahaha je heb helemaal gelijk hoor whahahahahhaah, heb je geitenharen wolle sokken al aan of nog niet?? zo ja doe dan ook je kaplazen aan en je waxjas en neem een spandoek en ga demostreren
mol
Ik heb helaas geen wollen sokken, kaplaarzen en waxjas in huis.......
......mag ik ze van jou lenen?????? :
mol
niet val me dat van je tegen zeg, dan smeer je vast en zeker geen make up op je smoeltje???
mol
niet val me dat van je tegen zeg, dan smeer je vast en zeker geen make up op je smoeltje???
mol
Dat hangt er vanaf mol.......
.....maar gelukkig ben ik ook toonbaar zonder make-up.....
:huh: Maarre wat heeft make-up nou met de topic te maken????
Is't zo dat als iemand het niet goed keurt gelijk iemand is die dan geen make-up draagt en wollen sokken, waxjas en kaplaarzen draagt????
:huh:
v.d Lupinehof schreef:
mol
mol
Dat hangt er vanaf mol.......
.....maar gelukkig ben ik ook toonbaar zonder make-up.....
:huh: Maarre wat heeft make-up nou met de topic te maken????
Is't zo dat als iemand het niet goed keurt gelijk iemand is die dan geen make-up draagt en wollen sokken, waxjas en kaplaarzen draagt????
:huh:
nee dat niet ,maar wel als je het als "dierenleed" beschouwt
Ik vind het er gewoon erg raar uitzien, kan toch?
Ik wist niet beter dan dat ze gewoon door de 2 bazen vastgehouden werden bij de kop, dat zie ik altijd op foto's en hoor ik van bekende fokkers. En ook ik vind de touwtjes er erg dun uitziern, met een leren riem oogt het vast al anders.
Inge schreef:Ik vind het er gewoon erg raar uitzien, kan toch?
Ik wist niet beter dan dat ze gewoon door de 2 bazen vastgehouden werden bij de kop, dat zie ik altijd op foto's en hoor ik van bekende fokkers. En ook ik vind de touwtjes er erg dun uitziern, met een leren riem oogt het vast al anders.
Ja tuurlijk dat kan, en mag ook, maar er reargeren hier sommige alsof het een misdaad is ofzo, en dat vind ik errug overdreven....
OK...is misschien overdreven. Maar het lijkt me niet lekker dat dunne touwtje (zowiezo lijkt het gekoppeld staan me niet prettig voor de hond hoor), ik denk dat ik ervoor zou kiezen om gewoon bij de kop te gaan zitten en de hond zoveel mogelijk op zijn gemak te stellen tijdens dit vervelende standje
Inge schreef:OK...is misschien overdreven. Maar het lijkt me niet lekker dat dunne touwtje (zowiezo lijkt het gekoppeld staan me niet prettig voor de hond hoor), ik denk dat ik ervoor zou kiezen om gewoon bij de kop te gaan zitten en de hond zoveel mogelijk op zijn gemak te stellen tijdens dit vervelende standje
dat ligt helemaal aan je hond. er zijn idd honden waarbij je dit (touw) niet hoeft te doen, en wat betreft het touwtje, tje moeilijk, ik zei al eerder ik kan van af de foto niet beoordelen hoe dit touwtje is, ook dunne riempjes hoeven niet "naar 'te zijn, let maar eens op showlijntjes op de show....ook zo, met een touw, moeten honden er echt niet echt in gaanhangen hoor, dat red je ook niet met je armpies......tis gewoon een hulpmiddel
Ja tuurlijk dat kan, en mag ook, maar er reargeren hier sommige alsof het een misdaad is ofzo, en dat vind ik errug overdreven....
zo raar is dat niet als je dat nog nooit gezien of gehoord heb heh.
dus omdat je het niek kan reageer je zo
dart noemen ze domheid/niet wetentheid
dus omdat je het niek kan reageer je zo
dart noemen ze domheid/niet wetentheid
mol
blijkbaar.
t heeft alleen te maken met ontwetendheid, niet met domheid.