Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keizersnede

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Distinguer
Vaste gebruiker

Keizersnede

Ongelezen bericht door Distinguer »

Ik krijg net een telefoontje van een kennis waarvan de teef een week of vijf geleden is bevallen. Tijdens de bevalling stagneerde plotseling de weeen en is hij naar de dierenarts gegaan voor een keizersnede.
Vandaag kreeg hij de rekening......bijna €700,= en hij is zich helemaal rotgeschrokken. Of ik wist of dat een normale prijs is. Nee dus, want geen van mijn honden heeft dit (gelukkig) ooit gehad.

Hopelijk heeft een van jullie een antwoord voor hem :?:

Bijvoorbaat dank namens Leo.

Vriendelijke groeten
Wendy Annijas
zoe
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door zoe »

Bij mijn teefje is 2 en half jaar geleden ook een keizersnede gedaan en daarvan was de rekening 275 euro inclusief een nachtelijk huisbezoek en een AB kuur. Ik vind het dus wel erg veel, maar de verschillende tarieven van DA's lopen soms erg uiteen geloof ik.
groetjes van Joke
poot van Tender
Distinguer
Vaste gebruiker

zoe schreef:Bij mijn teefje is 2 en half jaar geleden ook een keizersnede gedaan en daarvan was de rekening 275 euro inclusief een nachtelijk huisbezoek en een AB kuur. Ik vind het dus wel erg veel, maar de verschillende tarieven van DA's lopen soms erg uiteen geloof ik.
Hallo Joke,

Hartelijk dank voor je reactie.
Het bedrag van €700,= lijkt mij ook wel veel, maar misschien is jouw dierenarts inderdaad wel een van de goedkopere.
€275,= klinkt in ieder geval wat lekkerder in de oren.
Misschien is het bedrag van €700,= helemaal niet onredelijk en kan Leo toch niets anders doen dan het netjes betalen.

Groetjes en pootjes terug van mijn hondjes Gizmo en Avance.
Wendy
Sisboo
Actief

Ongelezen bericht door Sisboo »

Nou dat is toevallig. Bij vrienden van ons die hebben bij hun teef ook een keizersnede laten doen. Bij hun "eigen" d.a. waren de kosten, ongeveer 1500 euro. Ze schrokken zich helemaal te pletter. Na wat rondgebeld te hebben zijn ze in Reeuwijk geweest waar de prijs rond de 300 euro lag.
Dat was dus een heel verschil. Er is niks mis met geld verdienen maar deze d.a. wil dus snel rijk worden.
Alles is trouwens heel erg goed gegaan met moeders.
Distinguer
Vaste gebruiker

Sisboo schreef:Nou dat is toevallig. Bij vrienden van ons die hebben bij hun teef ook een keizersnede laten doen. Bij hun "eigen" d.a. waren de kosten, ongeveer 1500 euro. Ze schrokken zich helemaal te pletter. Na wat rondgebeld te hebben zijn ze in Reeuwijk geweest waar de prijs rond de 300 euro lag.
Dat was dus een heel verschil. Er is niks mis met geld verdienen maar deze d.a. wil dus snel rijk worden.
Alles is trouwens heel erg goed gegaan met moeders.
Nou dan is die €700,= nog heilig.
€1500,= :?: als je het snel zegt valt het wel mee, maar als je dat gaat omrekenen naar de "old fashion" Nederlandse gulden, val je toch haast van je stoel.
Pfffff....hondjes fokken.....een hobby....geef mijn portie maar aan Fikkie.
Elke hobby kost geld, maar op zo'n manier is de lol er wel snel af.......ik ga tenissen :mrgreen: Nee hoor grapje, het is m'n lust en m'n leven.
Marianne jij ook hartelijk dank voor deze info, we worden op deze manier alleen maar wijzer van elkaar.
Heerlijk zo'n hondenforum :ok:

Groetjes
Wendy Annijas
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik heb destijds voor de bezoek da aan huis en keizersnede (incl. castratie tijdens de operatie) in het weekend (zondag) en een bezoek de volgende dag aan huis iets meer dan 1.400 gulden betaald.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik heb de rekening nog liggen 245,00 voor de keizersnede en nog de antibiotica kuur die je altijd mee krijgt van 22.00 daar komt nog wel 19% btw bovenop ;)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Hutsje schreef:Ik heb destijds voor de bezoek da aan huis en keizersnede (incl. castratie tijdens de operatie) in het weekend (zondag) en een bezoek de volgende dag aan huis iets meer dan 1.400 gulden betaald.
Dus delen door 2,20 + een beetje lang leve de euro en je zat ook zo rond de € 700,-- De prijzen verschillen inderdaad behoorlijk.
AfbeeldingAfbeelding
Distinguer
Vaste gebruiker

Je zou haast de neiging krijgen om een soort lijst op het forum te plaatsen waar iedereen kan invullen want hij/zij voor wat betaald. Consumentenonderzoekje :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Distinguer op 19 jun 2004 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

ik betaal 200 euries met alles er op en er aan

mol 8)
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

700 euro is erg veel!! Volgens mij ligt het meestal zo rond de helft!! Trouwens misschien is er wel verschil als je de baarmoeder laat zitten of meteen steriliseert???? Vraag dat eens na. Het weer dicht maken van de baarmoeder geeft natuurlijk meer werk en langere narcose dan het verwijderen!!
Distinguer
Vaste gebruiker

laro schreef:700 euro is erg veel!! Volgens mij ligt het meestal zo rond de helft!! Trouwens misschien is er wel verschil als je de baarmoeder laat zitten of meteen steriliseert???? Vraag dat eens na. Het weer dicht maken van de baarmoeder geeft natuurlijk meer werk en langere narcose dan het verwijderen!!
De baarmoeder zit er nog in hoor.
Noa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Noa »

Ik vind het wat aan de hoge kant, maar ik kan het mij wel voorstellen. Een keizerssnede kan veel werk met zich meebrengen. Als het buiten de normale uren is dan is het toch al gauw 1,5 a 2 maal zo duur. Een dierenarts kost al gauw 200 euro per uur, de assistente moet ook betaals worden en dan is er nog het operatiemateriaal, de narcose, etc., dus reken maar uit. Een gewone sterilisatie van een grote hond kost al tegen de 300 euro. Een keizerssnede is veel meer werk, en dus veel duurder.
YvonneB
geregistreerd lid
Contacteer:

re: Keizersnede

Ongelezen bericht door YvonneB »

Ik heb de laatste keer bij mijn eigen dierenarts 300,00 betaald maar zit me te bedenken dat dit toen het nog guldens waren 300,00 gulden was.
Ik heb afgelopen weekend omdat mijn dierenarts helaas met vakantie was een keizersnede moeten laten doen in de kliniek hier vlakbij bij een van m'n teven die al 10 pups zelf had geworpen maar heb geen flauw idee wat ik dus daar moet gaan betalen.

groetjes
yvonne
Mol
Zeer actief

laro schreef:700 euro is erg veel!! Volgens mij ligt het meestal zo rond de helft!! Trouwens misschien is er wel verschil als je de baarmoeder laat zitten of meteen steriliseert???? Vraag dat eens na. Het weer dicht maken van de baarmoeder geeft natuurlijk meer werk en langere narcose dan het verwijderen!!
whahahahaha ja hoor helemaaal tjonge jonge
welke fokker laat zijn teef na een nest puppies gelijk heel het kippen hok verwijderen ????????

mol 8)
laro
Actief

Toevallig zijn dat er heeeeeeel veel weet ik, dus vandaar dat ik het vraag, want dat is nou eenmaal duurder denk ik???? Vooral mensen die hierna geen nestje meer willen of zelfs bij fokker die het genoeg vinden, dan wordt hij er meteen uitgehaald. Wordt overal gedaan hoor!!!!
Mol
Zeer actief

laro schreef:Toevallig zijn dat er heeeeeeel veel weet ik, dus vandaar dat ik het vraag, want dat is nou eenmaal duurder denk ik???? Vooral mensen die hierna geen nestje meer willen of zelfs bij fokker die het genoeg vinden, dan wordt hij er meteen uitgehaald. Wordt overal gedaan hoor!!!!
ja hoor tuurlijk dan zit je wel rond het 3e nest mutsen burgt en niet na je eeraste of je 2e denk nou eens na ,een weldenkende fokker laat echt zijn teef niet leeg trekken bij het eerste nestje puppen :roll:

mol 8)
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Maarreh... misschien een rare vraag hoor...
Als je weet dat je hond zwanger is en moet gaan bevallen, dan heb je toch enige kennis over bevallingen en weet je ook dat het een keizersnee kan worden? Zou het dan niet handig zijn om van te voren de dierenartsen af te bellen om info in te winnen...?
Er is inderdaad een groot verschil in de tarievenlijsten van verschillende dierenartsen, dus zeker met duurdere ingrepen kan ik me voorstellen dat je rondvraagt...
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Terra schreef:Maarreh... misschien een rare vraag hoor...
Als je weet dat je hond zwanger is en moet gaan bevallen, dan heb je toch enige kennis over bevallingen en weet je ook dat het een keizersnee kan worden? Zou het dan niet handig zijn om van te voren de dierenartsen af te bellen om info in te winnen...?
Er is inderdaad een groot verschil in de tarievenlijsten van verschillende dierenartsen, dus zeker met duurdere ingrepen kan ik me voorstellen dat je rondvraagt...
Ik denk het wel. Maar aan de andere kant zou ik denk ik toch de voorkeur hebben om een evt. keizersnede bij de 'vaste' d.a. uit te laten voeren. Die kent de hond en is waarschijnlijk al op de hoogte van de dracht. Zou mij als baas toch een rustiger gevoel geven. Maar goed, ik heb er geen ervaring mee en spreek nu alleen vanuit mijn voorgevoel als ik voor de situatie zou komen te staan.
Afbeelding
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Heb je ook weer gelijk in... :mrgreen:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

voor willekeurig wat voor operatie dan ook zou ik dus ECHT NIET rondbellen, maar gewoon naar de DA gaan waar ik het meeste vertrouwen in heb (en dan dus echt ongeacht de kosten) en zeker voor zoiets als een keizersnede (wat toch meestal niet op afspraak gebeurd en dus vaak een spoed geval is) zou ik gewoon bij een vertrouwd adres willen zitten, ipv naar de goedkoopste te gaan
YvonneB
geregistreerd lid
Contacteer:

Re: Keizersnede

Ongelezen bericht door YvonneB »

Als je weet dat je hond zwanger is en moet gaan bevallen, dan heb je toch enige kennis over bevallingen en weet je ook dat het een keizersnee kan worden?
Mijn huidige nest is mijn 2e nest sinds 1985 waarbij ik halverwege de bevalling alsnog een keizersnede moest toepassen. In dit geval zijn er 10 pups normaal geboren waarvan er 4 dood waren (al langer dood waren), de reden waarom ik een keizersnede moest doen voor de overige 4 was dat één van die 4 pups dus ook al langer dood was en klem zat in het geboorte kanaal waardoor de andere 3 pups die trouwens ook nog maar net dood waren er niet uit konden. Als ik van te voren zou weten dat het een keizersnede zou worden zou ik die teef niets eens laten dekken.

groetjes
yvonne
laro
Actief

Wie zegt hier dat het om het eerste/tweede/derde nestje gaat mol????? Ik heb het over keizersnedes in het algemeen en daar wordt vaak meteen gecastreerd als de eig. dat goed vindt!!
Mol
Zeer actief

laro schreef:Wie zegt hier dat het om het eerste/tweede/derde nestje gaat mol????? Ik heb het over keizersnedes in het algemeen en daar wordt vaak meteen gecastreerd als de eig. dat goed vindt!!
ja duhhhhh dat is het eerse wat een klungel DA vraagt aan je tis de helf minder werk en de hlft minder moeilijk, als een DA aanmijn vraag of dat hij/zij het zo mag doen vraag ik toch waar hun verstand zit,net zoiets als mag ik scheren voor bloed prikken ook zo iets achterlijks
dat sort mensen komen niet eens aan me hond

mol 8)
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

v.d Lupinehof schreef:
laro schreef:Wie zegt hier dat het om het eerste/tweede/derde nestje gaat mol????? Ik heb het over keizersnedes in het algemeen en daar wordt vaak meteen gecastreerd als de eig. dat goed vindt!!
ja duhhhhh dat is het eerse wat een klungel DA vraagt aan je tis de helf minder werk en de hlft minder moeilijk, als een DA aanmijn vraag of dat hij/zij het zo mag doen vraag ik toch waar hun verstand zit,net zoiets als mag ik scheren voor bloed prikken ook zo iets achterlijks
dat sort mensen komen niet eens aan me hond

mol 8)
Mee eens !
Castreren tijdens keizersnee is al heel lang achterhaald en een verstandige dierenarts voert zoiets niet uit maar laat de fokker gewoon over twee maanden terug komen; tenzij er een medische indicatie is om te castreren.
laro
Actief

Wat heb je er op tegen dan als ik vragen mag??? Als je geen nestje meer wilt hierna, ook een reu hebt, moet ze dan maar altijd apart tijdens de loopsheid, of later nog een keer onder narcose????
En scheren bij bloegprikken, wat is daar erg aan? behalve als je naar een show gaat natuurlijk! Bij een hond is het nog niet zo moilijk te vinden, zeker niet bij een grote, maar bij een hond met erg dikke vacht ok een langharige kat, kan het toch knap lastig zijn! En dan kan je beter scheren dan lekprikken denk ik zo!
Mol
Zeer actief

laro schreef:Wat heb je er op tegen dan als ik vragen mag??? Als je geen nestje meer wilt hierna, ook een reu hebt, moet ze dan maar altijd apart tijdens de loopsheid, of later nog een keer onder narcose????
En scheren bij bloegprikken, wat is daar erg aan? behalve als je naar een show gaat natuurlijk! Bij een hond is het nog niet zo moilijk te vinden, zeker niet bij een grote, maar bij een hond met erg dikke vacht ok een langharige kat, kan het toch knap lastig zijn! En dan kan je beter scheren dan lekprikken denk ik zo!
dan versta je je vak niet als je dat niet kan en je moet een hond of kat lek prikken.
en wat er op tegen is nou zie boven dat is er op tegen een goeie DA vraagt dat soort dingen niet

mol 8)
laro
Actief

Dus de hond moet twee keer onder narcose als je haar gecastreerd wil hebben?? waarom dan??? Er is toch geen nadeel aan castreren tijdens keizersnede??
Dat je niet van castreren houdt oke, maar dat is geen reden waarom het niet zou kunnen??!!
Mol
Zeer actief

laro schreef:Dus de hond moet twee keer onder narcose als je haar gecastreerd wil hebben?? waarom dan??? Er is toch geen nadeel aan castreren tijdens keizersnede??
Dat je niet van castreren houdt oke, maar dat is geen reden waarom het niet zou kunnen??!!
tja ach moet ik dat nog aan jou gaan uit leggen waarom dat het niet goed zou wezen???? je weet het allemaal zo goed, kom op zeg vraag dat dan maar een na bij je DA wat voor na delen het heeft op je teef en puppen

mol 8)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

laro schreef:Dus de hond moet twee keer onder narcose als je haar gecastreerd wil hebben?? waarom dan??? Er is toch geen nadeel aan castreren tijdens keizersnede??
Om dezelfde reden dat je een teef nooit moet castreren tijdens de loopsheid, maar er netjes tussen in. Of denk je echt dat de hormoonhuishouding er helemaal niet van in de war raakt en dat er meer risico is omdat de boel veel meer doorbloed is?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”