Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

???????????

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

???????????

Ongelezen bericht door Brigitte »

Afbeelding

:? Is dit normale gang van zaken :?
Laatst gewijzigd door Brigitte op 20 jun 2004 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Die touwtjes??? Dat lijkt me niet, toch? 8O
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Brigitte
Zeer actief

Inge schreef:Die touwtjes??? Dat lijkt me niet, toch? 8O
Nee, lijkt mij ook niet. Hoe moeten ze dan los komen als je ze tegen elkaar getrokken houd :?
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

ben zeker weer de enigste die kruisjes ziet, F5 helpt ook al niet

:?
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

Nou ja zeg, zo fok je toch niet!! Hij wou zeker niet en K.I. is zeker te duur!!!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

majelle schreef:ben zeker weer de enigste die kruisjes ziet, F5 helpt ook al niet

Adres van foto in de adresbalk ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Brigitte
Zeer actief

majelle schreef:ben zeker weer de enigste die kruisjes ziet, F5 helpt ook al niet

Nu dan?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Tja............ en toen?????????????????? :mrgreen:
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

ja ik zie het nu. vreemd hoor die touwtjes
annicka
Zeer actief

Ongelezen bericht door annicka »

De honden staan "gekoppeld", en men is blijkbaar te belazerd om de honden even met de handen bij elkaar te houden ( bij een plotseling losrukken van de teef zou de reu het wel eens zeer pijnlijk kunnen vinden en dan bij een volgende dekking prolemen geven) dus gebruikt men maar touw :confused:

Tjonge jonge jonge...........weer wat gellerd :piew :piew :piew

Groeten, Ellen
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

zo te zien scoubidou touwtjes(heeeeeeeeeeel rekbaar)
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
zereno
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door zereno »

is dit nou serieus of cynisch...? (m.a.w.; is het dus niet erg die touwtjes of juist wel?)
ps hoi granny, leuk om een bekende tegen te komen! Ben je al lang hier?
Dazzle
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dazzle »

Ik heb dit nog nooit gezien. Ik denk idd dat men te lui is om bij de honden neer te knielen en ze vast te houden terwijl ze gekoppelt staan.
Dit hoeven ze bij mijn teef toch echt niet te doen :evil:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Vreemde manier van fokken :? 8O
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

hoi zereno,
ik ben al heeeeeeeeeeeeel lang lid hier hoor. Enne........ natuurlijk is het niet normaal om touwtjes te gebruiken om de honden bij elkaar te houden.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
Brigitte
Zeer actief

Dazzle schreef:Ik heb dit nog nooit gezien. Ik denk idd dat men te lui is om bij de honden neer te knielen en ze vast te houden terwijl ze gekoppelt staan.
Tja, eigen honden he, altijd leuk een nestje en dit is ook weer een 'ras' in opkomst dus dat wil wel :roll:
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

yhahahahahaah dat is inderdaad ook een optie ,wel makkelijk
kjk voor de mensen die het niet helemaal snappen ,je houd de reu en de teef vast zo bij elkaar omdat ze anders gaan lopen trekken aan elkaar en dat kan pijn doen en de teef kan dan gaan bijten ,dus je houd ze vat om je armen er om heen te slaan zodat ze niet gaan lopen en hier doen ze het met een touwtje goed idee moet ik zeggen,dus niet gelijk gaan roepen dat is niet normaal en KI is zeker te duur want mesen jullie lullen allemaal naart jullie leken verstant
en hoe ze los moeten komen jezus moet ik alles uit leggen hier als de teef onspant schiet de reu van zelf los touwtje of geen touwtje tjonge jonge stelletje maloten zien een partij spoken om niks
moet een gaan kijken in de paarden fokkerij blijven jullie dood :roll:

mol 8)
Laatst gewijzigd door Mol op 20 jun 2004 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Mol
Zeer actief

Brigitte schreef:
Dazzle schreef:Ik heb dit nog nooit gezien. Ik denk idd dat men te lui is om bij de honden neer te knielen en ze vast te houden terwijl ze gekoppelt staan.
Tja, eigen honden he, altijd leuk een nestje en dit is ook weer een 'ras' in opkomst dus dat wil wel :roll:
sorry hoor brie maar wat heeft dat er nou invredes naam mee te maken?????? :?

mol 8)
Brigitte
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:yhahahahahaah dat is inderdaad ook een optie ,wel makkelijk
kjk voor de mensen die het niet helemaal snappen ,je houd de reu en de teef vast zo bij elkaar omdat ze anders gaan lopen trekken aan elkaar en dat kan pijn doen en de teef kan dan gaan bijten ,dus je houd ze vat om je armen er om heen te slaan zodat ze niet gaan lopen en hier doen ze het met een touwtje goed idee moet ik zeggen,dus niet gelijk gaan roepen dat is niet normaal en KI is zeker te duur want mesen jullie lullen allemaal naart jullie leken verstant

mol 8)
Hoe weet je dan wanneer ze gaan trekken omdat ze los komen? Sta je ze misschien lekker bij elkaar te trekken terwijl ze los komen :roll:
Brigitte
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:
Brigitte schreef:

mol 8)
Dazzle zegt dat hoeven ze bij MIJN teef niet te doen, bij de mijne ook niet maar dit zijn 2 eigen honden dus dan kunnen ze het wel doen. Was het MIJN reu of teef geweest had ik dit niet gewild, ik ga er wel bij zitten.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Daarbij is dit niet het ideale touw om dit mee te doen. Het idee zal misschien wel goed zijn erachter alleen de uitvoering is minder.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mol
Zeer actief

Brigitte schreef:
v.d Lupinehof schreef:yhahahahahaah dat is inderdaad ook een optie ,wel makkelijk

mol 8)
Hoe weet je dan wanneer ze gaan trekken omdat ze los komen? Sta je ze misschien lekker bij elkaar te trekken terwijl ze los komen :roll:
zie boven

mol 8)
Mol
Zeer actief

Brigitte schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Brigitte schreef:

mol 8)
Dazzle zegt dat hoeven ze bij MIJN teef niet te doen, bij de mijne ook niet maar dit zijn 2 eigen honden dus dan kunnen ze het wel doen. Was het MIJN reu of teef geweest had ik dit niet gewild, ik ga er wel bij zitten.
dat moet je toch lekker zelf weten als je een teef zou hebben en je komt voor een dekking word er niet gedekt voor dat er een muilband om gaat
zo klaar zo kan het ook.

mol 8)
Brigitte
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:
Brigitte schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Brigitte schreef: Tja, eigen honden he, altijd leuk een nestje en dit is ook weer een 'ras' in opkomst dus dat wil wel :roll:

mol 8)
dat moet je toch lekker zelf weten als je een teef zou hebben en je komt voor een dekking word er niet gedekt voor dat er een muilband om gaat
zo klaar zo kan het ook.

mol 8)
Wow relax zeg, wat krijgen we nou. Ik vind het gewoon raar, mag ik is mijn mening.

Nou prima toch dat jij een muilband om wilt. Dan zou ik weer lekker weg gaan met mijn hond :mrgreen: Voor mij ook geen punt. Iemand kan wel zo veel willen als ik het er niet mee eens bent ben ik zo weg, lopen meerdere honden rond hoor.
Mol
Zeer actief

Brigitte schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Brigitte schreef:
v.d Lupinehof schreef: sorry hoor brie maar wat heeft dat er nou invredes naam mee te maken?????? :?

mol 8)
zo klaar zo kan het ook.

mol 8)
Wow relax zeg, wat krijgen we nou. Ik vind het gewoon raar, mag ik is mijn mening.

Nou prima toch dat jij een muilband om wilt. Dan zou ik weer lekker weg gaan met mijn hond :mrgreen: Voor mij ook geen punt. Iemand kan wel zo veel willen als ik het er niet mee eens bent ben ik zo weg, lopen meerdere honden rond hoor.
daarom hahahahaha jaren lang naar zo kombinatie gezcht ,maar goed
waar het omgaat is dat er nu van alles word gesugereerd en gedaan word zonder dat de meerderheid hier ooit een hond heeft laten dekken
en ohw je er word een touwtje gebruikt nou das erg zeg houden ze een toruwma aan over kom op zeg hey ieder doet het op zijn of haar manier
nogmaals je zou een moeten kijken hoe het bij de paarden gaat
maar ja alles is tegen woordig niet normaal en dieren kweliing

mol 8)
Brigitte
Zeer actief

Het lijkt mij dat je als je een b.v. een dekreu zoekt en je iets gevonden hebt dat je wel wat lijkt je eerst dingen bespreekt met de eigenaar voordat je verder gaat. Zijn er dingen die mij b.v. niet zouden bevallen er jammer maar ik kies dan toch voor mijn hond, die is belangrijker en dan wachten we gewoon en gaan we verder op zoek. Maar goed, ik heb nooit haast dus :mrgreen: en sommige misschien wel.
Mol
Zeer actief

Brigitte schreef:Het lijkt mij dat je als je een b.v. een dekreu zoekt en je iets gevonden hebt dat je wel wat lijkt je eerst dingen bespreekt met de eigenaar voordat je verder gaat. Zijn er dingen die mij b.v. niet zouden bevallen er jammer maar ik kies dan toch voor mijn hond, die is belangrijker en dan wachten we gewoon en gaan we verder op zoek. Maar goed, ik heb nooit haast dus :mrgreen: en sommige misschien wel.
tuurlijk , dat is hier ook zo maar als de teef mee niet aan staat , komt me reu niet eens de kennel uit dus zo kan het ook nog.
maar ff terug te gaan on topic wat is er nou zo verschrikkelijk aan die foto en dat touwtje dat er zo op gereageerd moet worden?

mol 8)
Brigitte
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:
Brigitte schreef:Het lijkt mij dat je als je een b.v. een dekreu zoekt en je iets gevonden hebt dat je wel wat lijkt je eerst dingen bespreekt met de eigenaar voordat je verder gaat. Zijn er dingen die mij b.v. niet zouden bevallen er jammer maar ik kies dan toch voor mijn hond, die is belangrijker en dan wachten we gewoon en gaan we verder op zoek. Maar goed, ik heb nooit haast dus :mrgreen: en sommige misschien wel.
tuurlijk , dat is hier ook zo maar als de teef mee niet aan staat , komt me reu niet eens de kennel uit dus zo kan het ook nog.
maar ff terug te gaan on topic wat is er nou zo verschrikkelijk aan die foto en dat touwtje dat er zo op gereageerd moet worden?

mol 8)
Weet ik veel :mrgreen:
Ik stel gewoon de vraag of het normaal is dat het zo gedaan wordt? Ik heb het nooit eerder gezien/gehoord en ik vind het persoonlijk gewoon raar om het zo te doen. Het lijkt me voor de honden ook onprettig om zo vastgesnoerd te zitten of lijkt dat maar zo?
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik ben dan wel een leek maar ik zie ook niet zozeer in wat er zo veel erger is aan een touwtje dan 2 sterke armen, geloof ik. :?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Brigitte schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
Weet ik veel :mrgreen:
Ik stel gewoon de vraag of het normaal is dat het zo gedaan wordt? Ik heb het nooit eerder gezien/gehoord en ik vind het persoonlijk gewoon raar om het zo te doen. Het lijkt me voor de honden ook onprettig om zo vastgesnoerd te zitten of lijkt dat maar zo?
ach wel nee ze vinden het zo i zo al niet prettig om zo te staan want ze willen gelijk weg zodra de reu over stapt, en na 45 min tot een uur zo staan zijn ze het echt zat touwtje of geen touwtje en wat denk je van je zelf een uur met je smoel boven 2 van de zuchtende kreunende en steunende hondente hangen ,en je knieen vinden het ook echt niet prettig meer

mol 8)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”