Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Trage schildklier
Moderator: moderatorteam
-
EmmyB
- geregistreerd lid
Trage schildklier
Vandaag de uitslag van bloedonderzoek van Sjimmie. Zijn schildklier werkt veel te traag. Met medicijnen (Thyroxine) moet dit opgevangen worden.
Verschijnselen bij Sjimmie zijn: sloomheid, schilferigge huid, donkerder wordende huid van onderlijf en gewichtstoename.
Heeft iemand hier ervaring mee en is er behalve de medicijnen nog iets met bv voeding te doen om zijn conditie te verbeteren?
Groetjes Emmy
Verschijnselen bij Sjimmie zijn: sloomheid, schilferigge huid, donkerder wordende huid van onderlijf en gewichtstoename.
Heeft iemand hier ervaring mee en is er behalve de medicijnen nog iets met bv voeding te doen om zijn conditie te verbeteren?
Groetjes Emmy
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Tsja, klinkt afgezaagd, maar kompleet versvoer is nooit weg
.
Kevin krijgt al jaren L-thyroxine en doet het daar super goed op. Het is wel even uitzoeken wat de goede dosis is. Dat houdt in dat je de eerste tijd regelmatig moet laten prikken, maar als je goed zit, dan ken je je hond haast niet meer terug
.
Kevin krijgt al jaren L-thyroxine en doet het daar super goed op. Het is wel even uitzoeken wat de goede dosis is. Dat houdt in dat je de eerste tijd regelmatig moet laten prikken, maar als je goed zit, dan ken je je hond haast niet meer terug
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Sisboo
- Actief
Als de juiste dosis is gevonden dan verdwijnen de klachten weer. Ik heb ook een hond met hetzelfde probleem, en hij krijgt dagelijks in totaal 4 pillen thyroxine. Je hond zal wel zijn leven deze pillen moeten blijven slikken. Nou ja als dat het ergste is denk ik dan. En inderdaad vers is niet verkeerd.
Succes
Succes
- laro
- Actief
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Jari, onze jongste Golden, heeft ook een te traag werkende schildklier. Bij hem uitte dat zich ook in een droge pluizige vacht, sloomheid, ligplekken op zijn ellebogen, zwaarder worden en zelfs kreupelheid.
Hij wordt eigenlijk alleen behandeld met medicijnen. Hij krijgt 6 tabletten L-thyroxine. Begonnen met 4, maar bij de testen bleek dat zijn T4-waarde niet of niet voldoende steeg. Ik ga er vanuit dat jullie d.a. het je al heeft aangeraden, maar ik doe het voor de zekerheid ook nog even: laat hem na een aantal maanden nogmaals testen om te controleren of het verbeterd is.
Wat mij trouwens wel opviel was dat er wel vrij snel (na een aantal weken) effect was. Jari werd weer levendiger en viel wat af. En uiteindelijk zijn zelfs de ligplekken bijna helemaal verdwenen.
Hij wordt eigenlijk alleen behandeld met medicijnen. Hij krijgt 6 tabletten L-thyroxine. Begonnen met 4, maar bij de testen bleek dat zijn T4-waarde niet of niet voldoende steeg. Ik ga er vanuit dat jullie d.a. het je al heeft aangeraden, maar ik doe het voor de zekerheid ook nog even: laat hem na een aantal maanden nogmaals testen om te controleren of het verbeterd is.
Wat mij trouwens wel opviel was dat er wel vrij snel (na een aantal weken) effect was. Jari werd weer levendiger en viel wat af. En uiteindelijk zijn zelfs de ligplekken bijna helemaal verdwenen.
-
EmmyB
- geregistreerd lid
Dank voor jullie reacties.
blij te horen dat het met behulp van de medicijnen weer helemaal goed komt. Over vers voer zal ik me eens wat meer informeren hier op het forum.
De medicijnen moeten niet in de koelkast worden bewaard. Wel in het donker. En ik heb 2 potjes meegekregen om te voorkomen dat de grote pot dagelijks open zou moeten.
Ze zijn vooral gevoelig voor licht en vocht is mij verteld. Dat ze in de koelkast moeten worden bewaard is al weer achterhaald, werd mij verteld.
Over drie weken terugkomen om te vertellen hoe het gaat . En over 2 maanden opnieuw bloed prikken.
Groetjes Emmy
blij te horen dat het met behulp van de medicijnen weer helemaal goed komt. Over vers voer zal ik me eens wat meer informeren hier op het forum.
De medicijnen moeten niet in de koelkast worden bewaard. Wel in het donker. En ik heb 2 potjes meegekregen om te voorkomen dat de grote pot dagelijks open zou moeten.
Ze zijn vooral gevoelig voor licht en vocht is mij verteld. Dat ze in de koelkast moeten worden bewaard is al weer achterhaald, werd mij verteld.
Over drie weken terugkomen om te vertellen hoe het gaat . En over 2 maanden opnieuw bloed prikken.
Groetjes Emmy
- laro
- Actief
-
EmmyB
- geregistreerd lid
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik bewaar een bepaalde, kleine dosis in zo'n buisje voor fotorolletjes.
Naar mijn weten zijn de tabletten vooral gevoelig voor licht en vocht, maar het kan best zijn dat de temperatuur ook een grote invloed heeft.
Ik zal de fabrikant eens mailen.
Naar mijn weten zijn de tabletten vooral gevoelig voor licht en vocht, maar het kan best zijn dat de temperatuur ook een grote invloed heeft.
Ik zal de fabrikant eens mailen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- laro
- Actief
- de drentjes
- Actief
hoi,
Ik slik zelf al jaren l-thyroxine en toevallig stond deze maand in de schildklierkrant dat het niet nodig is om de tabletten in de koelkast te bewaren. Mijn tabletten zitten als ik ze bij de apotheek haal in bruine potjes met een stukje watten tegen het breken en ik bewaar ze gewoon in mijn nachtkastje en ook de doordrukstrips hoeven niet perse in de koelkast bewaard te worden. En ik heb nog nooit gemerkt dat de werking minder werd.
Wil
Ik slik zelf al jaren l-thyroxine en toevallig stond deze maand in de schildklierkrant dat het niet nodig is om de tabletten in de koelkast te bewaren. Mijn tabletten zitten als ik ze bij de apotheek haal in bruine potjes met een stukje watten tegen het breken en ik bewaar ze gewoon in mijn nachtkastje en ook de doordrukstrips hoeven niet perse in de koelkast bewaard te worden. En ik heb nog nooit gemerkt dat de werking minder werd.
Wil
- laro
- Actief
- de drentjes
- Actief
- laro
- Actief
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
-
EmmyB
- geregistreerd lid
Voorlopig zet ik ze maar in de koelkast. Lijkt me toch geen kwaad te kunnen. Goed te horen dat er ook strips bestaan. Het verbaast me eigenlijk dat ze daar niet standaard in worden geleverd
Inmiddels gaat het al wat beter met Sjimmie. Hij is al een stuk fitter en loopt weer in een redelijk tempo mee naast de fiets.
Groetjes Emmy
Inmiddels gaat het al wat beter met Sjimmie. Hij is al een stuk fitter en loopt weer in een redelijk tempo mee naast de fiets.
Groetjes Emmy