Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hernia

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

NaNzZz

hernia

Ongelezen bericht door NaNzZz »

Heb net het andere bericht over hernia gelezen en wil toch even het volgende aan jullie voorleggen..misschien hebben jullie tips

Oke, even een verhaaltje voor leggen, en dan hoop ik eigenlijk op jullie meningen.
Dit verhaal gaat over prince, de hond van de oma van mn vriend, prince is een kruising border collie en x.
Prince is zeven jaar en nu ongeveer 6 jaar bij de oma van mn vriend, zij heeft hem opgehaald via de dierenbescherming uit een gezin waar hij mishandelt werd.
Vorig jaar ontdekte we bij prince een giga bult, ze ging naar de dierenarts in helmond en die zei dat het een vetbult was. Toen wij daar waren uitte ze zich haar zorgen want ze vertrouwde het niet. Ik nog een keer aan die bult gevoeld...ja wat moet je zeggen tegen een vrouwtje van 74...tis geen vetbult...want toen k die bult voelde was ik daar zelfs zo zeker van. Japie heeft veel vetbulten dus weet wle ongeveer hoe ze aanvoelde. Ik heb toen alleen gezegd als je het niet vertrouwd, ga dan eens naar onze dierenarts. Zo gezegd, zo gedaan, ze is meteen die dag erop naar onze dierenarts gegaan in brouwhuis. Daar constateerde ze dat prince een liesbreuk had, die vrij ernstig was. Prince is toen helemaal binnenste buiten gekeerd, alles onderzocht, bleek ie een liesbreuk te hebben en een hernia.
Voordat ze prince aan de liesbreuk konden helpen, moest hij eerst gecastereerd worden, en daarna zou hij aan zn liesbreuk geopereerd worden. Dit is allemaal vrij goed verloepn.
De hernia van prince is in princiepe wel te opereren, daarvoor moet ze naar utrecht, en de kans van slagen is gering, de kans is vrij groot dat prince verlamd kan raken door die operatie, dus daar heeft ze niet voor gekozen..het weegt niet tegen elkaar op. Als ze nou zou weten dat die operatie zou helpen, had ze het gedaan, maar die garantie heeft ze totaal niet.
Door die hernia kan prince eigenlijk niet persen als ie moet poepen, dat doet pijn en het lukt op de een of andere manier niet.
Met als gevolg dat prince nu al een hele lange tijd aan de laxeermiddel zit, twee soorten gebruikt hij Parafine vloeibaar deze krijgt ie door zn eten dus 2 keer per dag, lukt het met die niet dan krijgt hij er nog laxatract bij.
Prince poept niet, hij kan niet poepen, gaat tijdens het wandelen wel tig keren zitten, en wat eruit komt zijn enkel wat druppels of niets...
Nu heb ik op de site van de huisdierendokter gekeken, en haar gemail ze adviseerde om Locomotion te geven, hiermee ontlast hij zn rug en kan ie misschien beter poepen...
Je ziet prince veranderen, je zit hem dikker worden, zn vacht is dof, hij ziet er uit als een hond van 15.
Wat zouden jullie hiermee doen? Of hebben jullie tips?
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Ik denk dat je deze vraag beter aan je eigen dierenarts kan voorleggen. Dit is erg specifiek misschien is een doorverwijzing naar een gespecificeerde kliniek wel een oplossing voor alle problemen die erbij komen, zonder een operatie.

Maria.
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

Ik zou je adviseren naar Dorit Aharon te gaan, orthomanueel fysiotherapeute.
Heb er zelf met m'n eigen hond bizar goede ervaringen mee (ze heeft meerdere wervels in haar rug recht gezet middels een soort duwen/ massage) en is er een andere hond door geworden. Het is echt onvoorstelbaar, ze heeft nooit meer last gehad en kan alles weer!!
Dit is haar site: www.kreupeldier.nl

Echt hoor, zeker het proberen waard!! ;)
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

accupunctur??!!
Yari
Zeer actief

laro schreef:accupunctur??!!
Das ook een hele goeie inderdaad!! ;)
Afbeelding

NaNzZz

Ongelezen bericht door NaNzZz »

die van kreupeldier.nl staat mij wel aan zal even met oma overleggen of ik er heen zal bellen, mn vriend wil dan wel rijden..we wonen zelf in brabant..maar hoor er goede dingen over en dan is het dat wel waard...
Yari
Zeer actief

NaNzZz schreef:die van kreupeldier.nl staat mij wel aan zal even met oma overleggen of ik er heen zal bellen, mn vriend wil dan wel rijden..we wonen zelf in brabant..maar hoor er goede dingen over en dan is het dat wel waard...
Kan haar je zeer zeker aanraden!! :ok:
Echt bizar wat zij allemaal voor elkaar krijgt!! ;)
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”