Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Artrose en vocht, hoe ga jij dan met je hond om?
Moderator: moderatorteam
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Artrose en vocht, hoe ga jij dan met je hond om?
De arts in Wageningen heeft destijds al uitgelegd dat vocht en artrose vijanden zijn. Bij Bram hebben we daar tot op heden nooit zo heel veel van gemerkt maar sinds gisteravond heeft hij even een terugval. Weer hobbelen en duidelijk meer pijn. Omdat Bram nog in de herstelfase zit hebben we zelf het idee dat hij ook sterker op de regen reageert.
Kunnen jullie aan je hond merken dat hij of zij meer last van de artrose heeft bij vochtig weer en heb je een methode uitgevonden om het leed wat te verzachten?
Kunnen jullie aan je hond merken dat hij of zij meer last van de artrose heeft bij vochtig weer en heb je een methode uitgevonden om het leed wat te verzachten?

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja. Nika heeft HD en bij haar heupen wat artrosevorming daardoor.
Bij vochtig en met name kouder weer merk ik dat ze wat stijver is, ze draagt dan haar staartje ook plat naar beneden (het enige signaal verder dat ze ook pijn heeft).
Nika krijgt in de koudere en natte maanden primeval door haar eten en als ze echt last heeft krijgt ze metacam als pijnondersteuning.
Bij vochtig en met name kouder weer merk ik dat ze wat stijver is, ze draagt dan haar staartje ook plat naar beneden (het enige signaal verder dat ze ook pijn heeft).
Nika krijgt in de koudere en natte maanden primeval door haar eten en als ze echt last heeft krijgt ze metacam als pijnondersteuning.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- M@ri@nne
- Zeer actief
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
- bram en thijs
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- bram en thijs
- Zeer actief
Tot op heden merkten we het bij Bram ook nooit zo maar nu opeens wel. Misschien omdat hij herstellende is? Fortiflex bevat Chondroïtine dus ik durf er eigenlijk niet nóg meer van te geven, of zou dat echt geen kwaad kunnen?Stang schreef:Ik merk (gelukkig) niets bij Kaya met vochtig weer![]()
Hoe kan dat dan dat blijkbaar andere honden met artrose er wel meer last van hebben?

- marjolijn
- Erelid
- Hutsje
- Zeer actief
Dat gebruik ik dus ook en daar zit ook een flinke dosis vit. C bij.marjolijn schreef:Doerak krijgt Glucosaminecomplex speciaal van de Groene Os en dagelijks Metacam. Ik vind dat hij daarop beter reageert dan op de Fortiflex. Overigens loopt Doerak altijd mank en zie ik hem niet speciaal lijden onder vochtig weer terwijl hij zeer opgezette artrose ellebogen heeft.....
Glucosamine en chondroitine kan je niet overdoseren. Wat ze niet gebruiken piesen ze er weer uit. Hoeveel chondroitine zit er in de Fortiflex?

- bram en thijs
- Zeer actief
Chondroïtinesulfaat 525mg, Chitosanide 525mg. Het gaat weer heel erg bereslecht, toch maar Glucosamine geven? Pfffffffft, wat moeten we anders nog doen hé?Hutsje schreef:Dat gebruik ik dus ook en daar zit ook een flinke dosis vit. C bij.marjolijn schreef:Doerak krijgt Glucosaminecomplex speciaal van de Groene Os en dagelijks Metacam. Ik vind dat hij daarop beter reageert dan op de Fortiflex. Overigens loopt Doerak altijd mank en zie ik hem niet speciaal lijden onder vochtig weer terwijl hij zeer opgezette artrose ellebogen heeft.....
Glucosamine en chondroitine kan je niet overdoseren. Wat ze niet gebruiken piesen ze er weer uit. Hoeveel chondroitine zit er in de Fortiflex?

- Hutsje
- Zeer actief
Dat is best veel chondroitine. Zou genoeg moeten zijn. Je kunt natuurlijk de glucosamine erbij proberen, het schijnt het best in combinatie te werken. (www.glucosamine.comof bij de Etos, oid.)

-
laeken
- Zeer actief
Ik merk ook niet zoveel van het weer mbt Wuilus. Gelukkig heb ik haar nu heel laag in de Rymadil, soms maar 1 per week. Klinkt raar met het lijkt alsof ze daar dagen profijt van heeft. Soms ook twee per dag hoor, dat hangt helemaal af van wat ze doet en hoe ze loopt.
Maar het weer lijkt op haar geen invloed te hebben wat betreft artrosepijn.
Maar het weer lijkt op haar geen invloed te hebben wat betreft artrosepijn.
-
Charlotte*
- Zeer actief