Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vreemde plekken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

qyan

vreemde plekken

Ongelezen bericht door qyan »

qyan had 2 weken terug opeens een vreemde rode plek naast zijn laatste tepel.
echt vuur-rood.
een paar dagen later nadat we naar het bos waren geweest, had ie weer zo'n plek, maar aan de binnenkant van zijn achterpoot.
ook weer zo'n gekke vlek, vuur-rood.
het zijn platte plekken, die echt op zijn huid lijken te liggen.
ze zijn ene week vurig rood geweest en er kwam ook telkens ene beetje bloed en vocht uit.
nu de afgelopen week, hij hefet ze nu 2 weken, komt er geen vocht en bloed meer uit, maar het gaat er steeds gekker uit zien.
aanvankelijk dachten we aan een tekenbeet, of een ander insect, maar krijg nu zo'n mijn twijfels.
dat wat eerst rood was is nu donker paars verkleurd.
(de plekken zijn trouwens ook kaal)
het zijn nu dus donker paarse plekken, met daaromheen sinds de laatste week een witte ring.
dus witte ring en binnenin donker paars.
de eerste week had hij er erg last van, bleef eraan likken, maar lijkt er nu helemaal geen last meer van te hebben.
heb het behandeld met betadine, gewassen met betadine shampoo en verder met teetrea.

heb zelf aan ringworm zitten denken, maar als je kijkt op internet naar ringworm, dan zou dat moeten beginnen met een rode harde pukkel, die eindigd in een rode ronde ring, perfect rond. en zo ziet het er gewoon niet uit.

de plekken van qyan zijn dus niet als pukkels begonnen, zijn ook niet perfect rond, maar eerder ovaal vormig, en geen rode ring zoals bij ringworm.
dus dit is het hopelijk niet.

iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, of weleens gezien bij zijn hond?????
het is dus beide keren ontstaan na een wandeling in het bos en zat er van het 1 op het andere moment.

gr wendy
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Geen flauw idee. :U
Al bij de dierenarts geweest?
Of een allergische reactie voor het een of ander?
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

idd.. zat ik ook aan te denken, allergische reactie... kun je er geen foto van maken??
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

Lijkt inderdaad allergische reactie! Zitten ze er nog of trekken ze langzaam weg? Hel lijken een soort ontstekingkjes!
qyan

nee, nog niet naar de DA geweest.
weet namelijk toch al hoe dat gaat.
nee sorry, die plekken heb ik nog nooit gezien, kijk het nog maar even aan :roll:
ben al vaker met vreemde plekken geweest en kreeg ik ook dat te horen.

inmiddels begint die plek aan de binnenkant van zijn poot wel te herstellen.
die witte ring is weg en het is nu net of er ene grote blauwe plek zit.
eergister bloedde het nog wel even, maar dat lijkt nu wel iets te genezen.
die naast zijn tepel, is nog niet weg aan het gaan, maar bloed iig niet en komt ook geen vocht uit.
ik blijf maar smeren met betadine en met teetrea, want dan blijft ie er tenminste vanaf ;)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:nee, nog niet naar de DA geweest.
nee sorry, die plekken heb ik nog nooit gezien, kijk het nog maar even aan :roll:

die naast zijn tepel, is nog niet weg aan het gaan, maar bloed iig niet en komt ook geen vocht uit.
ik blijf maar smeren met betadine en met teetrea, want dan blijft ie er tenminste vanaf ;)
heb je een foto?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
qyan

malinois schreef:

heb je een foto?
nee, moet nog steeds een digi aan gaan schaffen
hier gaat alles nog ouderwets met camera en scanner :jank:

met het zijn dus witte ringen en binnen die witte ringen is het donker paars
(pak ene paar stiften en teken het, is net een foto hoor :pffff: :mrgreen: )
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
malinois schreef:

heb je een foto?

nou heb de kleurpotloodjes erbij gepakt: maar ken het niet hoor 8O hou het wel effe in de gaten.. denk toch dat het een soort van allergie is...
ps. digi is best makkelijk hoor je kunt natuurlijk ook qyan onder de scanner leggen natuurlijk.... :pffff:
Afbeelding
qyan

malinois schreef:
qyan schreef:
malinois schreef:

heb je een foto?

nou heb de kleurpotloodjes erbij gepakt: maar ken het niet hoor 8O hou het wel effe in de gaten.. denk toch dat het een soort van allergie is...
ps. digi is best makkelijk hoor je kunt natuurlijk ook qyan onder de scanner leggen natuurlijk.... :pffff:
:V :V :V qyan onder de scanner leggen, ga ik zo meteen doen.
zal het passen dan :mrgreen:
ja digi is handig, maar heb ff belangrijkere uitgaven gehad (vrieskisten voor qyan zijn vlees, want hoe meer vlees, hoe goedkoper, en ik moest zo nodig nieuwe kopen ;) ) dan natuurlijk zijn vlees.
boeken voor het volgende studiejaar, collegeld voor het volgende studiejaar en dan natuurlijk alles wat opgaat aan qyan.
dus die digi moet maar ff wachten, het ouderwetse cameraatje en de scanner voldoen voor nu nog prima :pffff:

ja, heb je wel goed gekleurd dan, juiste kleuren paars gebruikt en die witte ring geen andere kleur rand omheen gemaakt, want dan lijkt het natuurlijk niet meer :pffff:

ok, weer ff normaal :mrgreen:
ja ik hou het ook in de gaten.
ik wacht tot uiterlijk woensdag, en anders rijd ik woensdag ff langs de DA om ernaar te laten kijken.
het bloeden is iig weer gestopt, en zolang ik teetrea smeer blijft ie eraf, anders likt ie het weer open.
op een ander forum had iemand het over een allergische reactie op een daas, zou kunnen natuurlijk.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

waar jij loopt, is daar misschien ook berenklauw? niet alles van deze plekken herken ik (bloeden...en witte ring? nee niet wit, wel dat de randen droog werden zeg maar)

maar dus wel wat herkenbaars, mijn hond heeft dit een paar keer gehad, ook zoeken en denken hoe en wat, uiteindelijk kwamen we tot de conclusie, dat het steeds gebeurde nadat hij in een bepaald veld had gelopen, en daar stond een boel berenklauw, heb hem daar niet meer los gelaten en heb het ook niet meer gezien bij hem...

de plekken zelf heb ik behandeld met calendulan, ging best snel weer weg, maar ja weet natuurlijk niet of we het hier over hetzelfde hebben
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

een rood plekje in het midden en dan een witte ring en dan weer een rode plek eromheen lijkt mij een tekenbeet.
Mijn zus heeft het ook gehad.
Wordt daarnaa paars idd.

Groetjes Hilje
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

mercedes2803 schreef:een rood plekje in het midden en dan een witte ring en dan weer een rode plek eromheen lijkt mij een tekenbeet.
Wordt daarnaa paars idd.

Groetjes Hilje
Is je zus naar de huisarts geweest? want als deze reactie optreedt na een tekenbeet, betekent dat vaak dat de teek een ziekte bij zich droeg, zoals Lyme. Je zus moet dus waarschijnlijk aan een fikse antibiotica kuur...
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Ginna
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ginna »

Je zus mag wel ff naar de huisarts. Ik heb altijd gehoord dat als er een rode plek om een tekenbeet verschijnt er kans is op Lyme.

Ginna
wie liefde geeft, zal liefde krijgen!
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Wendy! schreef:
mercedes2803 schreef:een rood plekje in het midden en dan een witte ring en dan weer een rode plek eromheen lijkt mij een tekenbeet.
Wordt daarnaa paars idd.

Groetjes Hilje
Is je zus naar de huisarts geweest? want als deze reactie optreedt na een tekenbeet, betekent dat vaak dat de teek een ziekte bij zich droeg, zoals Lyme. Je zus moet dus waarschijnlijk aan een fikse antibiotica kuur...
Dit is al weer een paar jaar geleden en mijn zus is toen idd naar de huisarts geweest (mijn moeder is verpleegkundige en die vertrouwde het helemaaal niet! mijn zus kwam er pas na een paar dagen mee aanzetten! hihih)
Ze heeft toen idd een antibioticakuur gehad en er is getest op lyme!
Gelukkig was er niets aan de hand maar het is wel even schrikken hoor!
qyan

yamie schreef:waar jij loopt, is daar misschien ook berenklauw? niet alles van deze plekken herken ik (bloeden...en witte ring? nee niet wit, wel dat de randen droog werden zeg maar)

maar dus wel wat herkenbaars, mijn hond heeft dit een paar keer gehad, ook zoeken en denken hoe en wat, uiteindelijk kwamen we tot de conclusie, dat het steeds gebeurde nadat hij in een bepaald veld had gelopen, en daar stond een boel berenklauw, heb hem daar niet meer los gelaten en heb het ook niet meer gezien bij hem...

de plekken zelf heb ik behandeld met calendulan, ging best snel weer weg, maar ja weet natuurlijk niet of we het hier over hetzelfde hebben
nu je het zegt, ja, daar stond heel veel berenklauw.
vorige week hebben ze daar alle berenklauwen wel weg gehaald, maar die dingen bij qyan is al 3 weken terug, toen stonden ze er nog.
qyan

Wordt daarnaa paars idd.

Groetjes Hilje
nee, het zijn geen tekenbeten, althans, niemand die die dingen heeft gezien herkent ze als tekenbeten.
mensen krijgen andere bulten van teken dan honden dacht ik.
heb zelf ook wel aan teken gedacht, aangezien mijn moeder ook deze bulten heeft gehad van teken en daarvoor is behandeld, maar mag het niet hopen dat het wer teken bij qyan zijn :? 1x ziekte van lyme vind ik meer als genoeg :?
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Zoals ik gehoord heb is alleen het sap van de berenklauw gevaarlijk. Er zal echt wel iets over te vinden zijn op internet.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
qyan

vinkje schreef:Zoals ik gehoord heb is alleen het sap van de berenklauw gevaarlijk. Er zal echt wel iets over te vinden zijn op internet.
ja, zal morgen ff zoeken.
er staan daar berenklauwen, zijn nu dan om gekapt, maar of qyan er ooit echt mee in contact is geweest weet ik echt niet.
vanavond trainen met qyan.
maar die plekken kunnen van alles zijn denk ik
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”