Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
teef zwanger of niet ??
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
begrijp ik, maar daarmee antwoord je niet op de gestelde vraag, trouwens (en dat zweer ik) : GEEN ENKEL VAN MIJN PUPPIES GAAN NAAR HET ASIEL !! , ofwel voor vrienden of familie ofwel houdt ik ze zelf bij, al zijn het er zes!
En voor je me veroordeeld over het aspect asiel, vraag je eerst eens af waar mijn andere hond vandaan komt, en mijn katje dat ik verleden maand ben gaan halen........
Dus telkens als er hier iemand op komt met een vraag over een nest, die komende is, of er al is, vliegen jullie er als strontvliegen op af om hem af te breken en hem te beschuldigen van de grootste fout die hij gemaakt heeft van zijn leven, tof !?
En voor je me veroordeeld over het aspect asiel, vraag je eerst eens af waar mijn andere hond vandaan komt, en mijn katje dat ik verleden maand ben gaan halen........
Dus telkens als er hier iemand op komt met een vraag over een nest, die komende is, of er al is, vliegen jullie er als strontvliegen op af om hem af te breken en hem te beschuldigen van de grootste fout die hij gemaakt heeft van zijn leven, tof !?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nee hoor niet iedereen, maar wel als er iemand komt waarvan de teef over een week ofzo moet bevallen, en hij/zij totaal niet op de hoogte is van hoe het in zijn werk gaat....dat vind ik een slechte zaak, en tja dat mag ik zeggen.....darky schreef:begrijp ik, maar daarmee antwoord je niet op de gestelde vraag, trouwens (en dat zweer ik) : GEEN ENKEL VAN MIJN PUPPIES GAAN NAAR HET ASIEL !! , ofwel voor vrienden of familie ofwel houdt ik ze zelf bij, al zijn het er zes!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Persoonlijk vind ik het heel erg jammer dat je pas zo kort voor de bevalling "binnen komt vallen" met je vragen.
Het lijkt me niet meer dan normaal (of ik ben gek, kan natuurlijk ook...
) dat je voordat je uberhaupt een dekking laat doen bij je teefje, al weet wat je te wachten staat. Want als je je heel goed van tevoren geïnformeerd had, zou je weten dat soms een bevalling al veel te vroeg op gang komt, met alle risico's vandien. Als een bevalling voor de 58ste dag plaatsvindt na de dekking, zijn de pups niet eens levensvatbaar.
Voordat je ergens aan begint, zou je toch de risico's van dracht en bevalling bij je teef moeten weten denk ik. Er zijn verschillende goede boeken in omloop die hierover gaan, waarvan het boek "de bevalling bij de hond" van C. Naaktgeboren de meeste technische informatie geeft. Een week is te kort tijd om dit boek goed door te lezen trouwens.
Wat een vreemde dierenarts heb jij trouwens, die je afraadt om speentjes, flesjes en kunstmelk in huis te halen...
Stel dat je teef geen melk geeft, laat je je pups dan gewoon verkommeren?
En als je teef misschien een keizersnede nodig heeft omdat ze het zelf niet meer aankan, er een veel te grote pup het geboortekanaal versperd of de teef gewoon te moe is? Dan zal je nadat de resterende pups met een keizersnede gehaald zijn toch ook zorg moeten geven aan de pups. Vraag maar aan Jip, bij haar teef zijn de pups ook met een keizersnede gehaald en de moeder had in het begin veel moeite de pups te voeden en te verzorgen...
Stel nou dat de moeder niet doet wat haar wilde voorouders in de natuur wel uit instinct doen, zoals het vlies doorbijten, de navelstreng kapotmaken en de pup drooglikken? Dan adviseert jouw dierenarts dus om de pups aan hun lot over te laten, want jij mag niets doen tijdens de bevalling?...
Toch prettig dat je in ieder geval een werpkist hebt. Heeft je teef deze al tot haar beschikking? Het is handig om je teef minimaal een dag of 10 voor de uitgerekende datum alvast te laten wennen aan de kist, anders heb je kans dat ze hierin niet wil bevallen (en dan ergens in een hoekje van de tuin een gat wil graven om te bevallen).
Wat is de precieze uitgerekende datum? Je schrijft dat je teef van 20 tot 25 april gedekt is als ik het goed heb begrepen? Dan zou ze ongeveer op 23 juni uitgerekend zijn volgens de Canine Pregnancy Calender op Internet. Dat geeft je nog iets meer dan een week om bergen informatie te verzamelen uit boeken, op Internet (google op bevalling, hond en je krijgt enorm veel informatie, ook van websites van dierenklinieken). Het is voor jou jammer dat er maar 24 uur in een dag gaan, want je hebt je tijd enorm hard nodig.
Zelf heb ik eerst 2 jaar allerlei informatie gezocht en advies ingewonnen bij anderen voordat ik mijn teefje voor het eerst heb laten dekken.
Ik kan me dan ook erg slecht voorstellen dat je 1 week voordat je hond moet bevallen (als ze drachtig is uberhaupt natuurlijk) pas informatie gaat vragen.
Ik hoop voor je hond dat alles goed gaat en dat zij een goede bevalling zal krijgen. En dat al je pups gezond en wel ter wereld komen.
Het lijkt me niet meer dan normaal (of ik ben gek, kan natuurlijk ook...

Voordat je ergens aan begint, zou je toch de risico's van dracht en bevalling bij je teef moeten weten denk ik. Er zijn verschillende goede boeken in omloop die hierover gaan, waarvan het boek "de bevalling bij de hond" van C. Naaktgeboren de meeste technische informatie geeft. Een week is te kort tijd om dit boek goed door te lezen trouwens.
Wat een vreemde dierenarts heb jij trouwens, die je afraadt om speentjes, flesjes en kunstmelk in huis te halen...

Stel dat je teef geen melk geeft, laat je je pups dan gewoon verkommeren?
En als je teef misschien een keizersnede nodig heeft omdat ze het zelf niet meer aankan, er een veel te grote pup het geboortekanaal versperd of de teef gewoon te moe is? Dan zal je nadat de resterende pups met een keizersnede gehaald zijn toch ook zorg moeten geven aan de pups. Vraag maar aan Jip, bij haar teef zijn de pups ook met een keizersnede gehaald en de moeder had in het begin veel moeite de pups te voeden en te verzorgen...
Stel nou dat de moeder niet doet wat haar wilde voorouders in de natuur wel uit instinct doen, zoals het vlies doorbijten, de navelstreng kapotmaken en de pup drooglikken? Dan adviseert jouw dierenarts dus om de pups aan hun lot over te laten, want jij mag niets doen tijdens de bevalling?...
Toch prettig dat je in ieder geval een werpkist hebt. Heeft je teef deze al tot haar beschikking? Het is handig om je teef minimaal een dag of 10 voor de uitgerekende datum alvast te laten wennen aan de kist, anders heb je kans dat ze hierin niet wil bevallen (en dan ergens in een hoekje van de tuin een gat wil graven om te bevallen).
Wat is de precieze uitgerekende datum? Je schrijft dat je teef van 20 tot 25 april gedekt is als ik het goed heb begrepen? Dan zou ze ongeveer op 23 juni uitgerekend zijn volgens de Canine Pregnancy Calender op Internet. Dat geeft je nog iets meer dan een week om bergen informatie te verzamelen uit boeken, op Internet (google op bevalling, hond en je krijgt enorm veel informatie, ook van websites van dierenklinieken). Het is voor jou jammer dat er maar 24 uur in een dag gaan, want je hebt je tijd enorm hard nodig.
Zelf heb ik eerst 2 jaar allerlei informatie gezocht en advies ingewonnen bij anderen voordat ik mijn teefje voor het eerst heb laten dekken.
Ik kan me dan ook erg slecht voorstellen dat je 1 week voordat je hond moet bevallen (als ze drachtig is uberhaupt natuurlijk) pas informatie gaat vragen.
Ik hoop voor je hond dat alles goed gaat en dat zij een goede bevalling zal krijgen. En dat al je pups gezond en wel ter wereld komen.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
eindelijk eens een deftig antwoord op mijn vraag, dank uSuzanne de Lange schreef:Persoonlijk vind ik het heel erg jammer dat je pas zo kort voor de bevalling "binnen komt vallen" met je vragen.
Het lijkt me niet meer dan normaal (of ik ben gek, kan natuurlijk ook...![]()
en zal eens zoeken achter dat boek
ga mij er komende week echt mee bezig houden, ook al heeft een dag maar 24 uur

Helaas is er geen site nee waar het opstaat, omdat geen enkele bevalling hetzelfde is!!!!darky schreef:heb nu een week verlof, en dacht van mij daar eens mee bezig te houden, en dacht via deze forum vragen te stellen, en dat er misschien wel mensen waren die mij nuttige antwoorden konden geven als, bv een link naar een site waar het in geuren en kleuren op uitgelegd is of mij bepaalde dingen kan vertelllen waarbij ik op moet letten, maar het enige wat ik als antwoorden krijg zijn negatie, en hebben inhoudelijk weinig nuttige informatie, enkel verwijten, en dat helpt mij niet echt veel vooruit
Ik zou je aanraden om op zoek te gaan naar een ervaren fokker die bij de bevalling aanwezig kan zijn!
Ik weet niet of je weet wat fokken uithoud? Fokken is VERBETEREN!!! niet vermeerderen! De reden van jou om een nestje te nemen is alleen maar uit egoïste redenen, want je kan zelf geen reden bedenken waarom jou teef bij kan dragen aan de fokkerij.darky schreef: wat mijn puppy's zullen bijdragen aan de al bestaande populatie? sommige mensen die ik kende wilde er al een, en ik ook enkele, trouwens zo van die reactie mag je in het vervolg achter wege laten, wat draagt jou straathond misschien bij aan de al bestaande populatie?
En omdat er mensen zijn die kruisingen fokken, moet jij ook maar er op los gaan fokken?? Snap dat niet...
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Heb je nagedacht over de eventuele kosten? Bij een goede fokker krijg je "garantie" op je pup, meestal tot en met 18 maanden. Dat wil zeggen dat de fokker verantwoordelijk blijft en de kosten zal betalen van medische behandelingen die te maken hebben met erfelijke afwijkingen, de gewone entingen horen daar uiteraard niet bij. Dit kan (het hoeft natuurlijk niet) aardig in de papieren lopen. Verder zal de fokker de pup terug willen hebben mocht het niet goed gaan bij de nieuwe eigenaar, de fokker zal dan proberen om de pup weer goed te herplaatsen.
Bij verantwoord fokken probeert men zoveel mogelijk te voorkomen dat bepaalde rastypische problemen worden doorgegeven. Zo zullen teef en reu bijvoorbeeld altijd geröntgend zijn en zal aan de hand van o.a. de stambomen gekeken worden of het een goede match is. Ik kan me bij jouw verhaal niet aan de indruk ontrekken dat je al deze moeite niet hebt genomen.
Bij verantwoord fokken probeert men zoveel mogelijk te voorkomen dat bepaalde rastypische problemen worden doorgegeven. Zo zullen teef en reu bijvoorbeeld altijd geröntgend zijn en zal aan de hand van o.a. de stambomen gekeken worden of het een goede match is. Ik kan me bij jouw verhaal niet aan de indruk ontrekken dat je al deze moeite niet hebt genomen.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- bram en thijs
- Zeer actief
Ik zou er iemand bij halen die hier ervaring mee- en verstand van heeft. Er kunnen veel en goede adviezen gegeven worden maar als de hond gaat werpen en het gaat niet goed dan heb je grote kans dat in dit geval de paniek toeslaat, met een ervaren iemand erbij is de kans op succes nu eenmaal veel groter.Stang schreef:Kan iemand niet allerlei adviezen geven voordat het straks fout gaat? Ik zou het zelf wel doen, maar heb de ballen verstand van fokken

heb ik toch gegeven? Ik zou vragen of een ervaren fokker bij de bevalling wil helpenStang schreef:Jongens kom op...... ik snap al het commentaar, maar hier hebben moederhond en puppies straks niks aan.
Kan iemand niet allerlei adviezen geven voordat het straks fout gaat?
Ik zou het zelf wel doen, maar heb de ballen verstand van fokken
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- willemien
- Actief
Als je twee weken voor de worp nog niet kan zien of ze dikker is geworden, dan lijkt het mij dat de hond gewoon niet zwanger is (maar ik ben geen fokker). Zou een boel problemen schelen trouwens.
Mocht de hond inderdaad niet zwanger zijn, zorg dan alsjeblieft dat je jezelf wat beter voorbereid hebt voordat je het opnieuw probeert. Ga desnoods eerst eens bij andere fokkers op bezoek om mee te kijken. Ik ben kortgeleden nog bij een fokker wezen kijken en zij verwachten begin volgend maand een nestje; dat zie je echt wel hoor! Drie keer raden welke hond er op de foto hieronder vol met puppies zit...

Je hebt trouwens gezegd dat je desnoods alle zes de hondjes zelf houdt, maar wat als het er nou negen zijn?
Mocht de hond inderdaad niet zwanger zijn, zorg dan alsjeblieft dat je jezelf wat beter voorbereid hebt voordat je het opnieuw probeert. Ga desnoods eerst eens bij andere fokkers op bezoek om mee te kijken. Ik ben kortgeleden nog bij een fokker wezen kijken en zij verwachten begin volgend maand een nestje; dat zie je echt wel hoor! Drie keer raden welke hond er op de foto hieronder vol met puppies zit...
Je hebt trouwens gezegd dat je desnoods alle zes de hondjes zelf houdt, maar wat als het er nou negen zijn?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- willemien
- Actief
-
- Zeer actief
Ik vind dat je DA niet zulke goede adviezen geeft....Ik denk dat hij er niet zo veel verstand van heeft als hij doet voorkomen.
Volg de tips hier op het Forum op...Dus ook van de navelklem en de flesvoeding.
En realiseer je dat als het fout gaat, dat het je je hond kan kosten.
Daarom is iedereen zo fel...het kan gevaarlijke business zijn om te fokken.
Volg de tips hier op het Forum op...Dus ook van de navelklem en de flesvoeding.
En realiseer je dat als het fout gaat, dat het je je hond kan kosten.
Daarom is iedereen zo fel...het kan gevaarlijke business zijn om te fokken.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Zal even een korte opsomming geven van wat ik in huis heb gehaald (voornamelijk besteld bij Spat puppycare, zou ik als ik jou was ook eens een kijkje nemen: www.spat.nl)
- werpkist
- warmteplaat (had ik geleend)
- 6 vetbedden (niet de originele) om in de werpkist te leggen
- enorme hoeveelheid kranten
- bij Kruidvat gekocht: wegwerpwashandjes (om teef mee te kunnen wassen bij vagina en rondom tepels)
- bij Kruidvat gekocht: matjes die bij mensen gebruikt worden om op de matras te leggen bij extreem bloedverlies of voor bevalling, nemen enorm veel vocht op)
- oude handdoeken
- slijmzuigertje
- navelklemmetje
- middel om bloeding mee te stoppen (bij Spat: STOP heet dit), voor navelbloedingen
- puppy-colostrum, vervangende eerste moedermelk voor het geval dat Sjefke geen melk zou geven door wat voor oorzaak dan ook
- puppymelkpoeder, zie hierboven maar dan voor na een dag of 2 a 3
- respirot (middel om ademhaling op gang te krijgen bij pup
- venkel om thee van te zetten om pups eventueel een beetje van te geven, zorgt dat darmen op gang komen
- venkel om thee van te zetten om Sjefke rond vagina en tepels mee te wassen
- pro-enzymen voor moeder om aan te sterken/ te geven bij diarree
- druivensuiker om teef te geven als ze tijdens bevalling niet meer wil persen of heel erg moe is
- nutri-drops voor bij weeenzwakte te kunnen geven
- litterlac milk pellets voor de teef na het werpen, stimuleert o.a. de melkgift en brengt teef weer wat op krachten
- speentjes
- melkflesje
- voedingspipet
Dat was het volgens mij in hoofdzaak wel. Je ziet dat ik uit voorzorg een hoop middeltjes in huis heb gehaald. Ik heb daar het meeste niet van hoeven gebruiken gelukkig, maar je kunt er niet vanuit gaan dat dat allemaal niet nodig zal zijn. Op het moment dat je het nodig zou hebben en je hebt het niet in huis, zit je mooi...
Je kunt dan je dierenarts er wel om vragen, maar dan is het te hopen dat hij zijn apotheek op orde heeft en alles op voorraad heeft liggen. Gezien zijn dubieuze adviezen zou ik daar al zeker niet op rekenen!
- werpkist
- warmteplaat (had ik geleend)
- 6 vetbedden (niet de originele) om in de werpkist te leggen
- enorme hoeveelheid kranten
- bij Kruidvat gekocht: wegwerpwashandjes (om teef mee te kunnen wassen bij vagina en rondom tepels)
- bij Kruidvat gekocht: matjes die bij mensen gebruikt worden om op de matras te leggen bij extreem bloedverlies of voor bevalling, nemen enorm veel vocht op)
- oude handdoeken
- slijmzuigertje
- navelklemmetje
- middel om bloeding mee te stoppen (bij Spat: STOP heet dit), voor navelbloedingen
- puppy-colostrum, vervangende eerste moedermelk voor het geval dat Sjefke geen melk zou geven door wat voor oorzaak dan ook
- puppymelkpoeder, zie hierboven maar dan voor na een dag of 2 a 3
- respirot (middel om ademhaling op gang te krijgen bij pup
- venkel om thee van te zetten om pups eventueel een beetje van te geven, zorgt dat darmen op gang komen
- venkel om thee van te zetten om Sjefke rond vagina en tepels mee te wassen
- pro-enzymen voor moeder om aan te sterken/ te geven bij diarree
- druivensuiker om teef te geven als ze tijdens bevalling niet meer wil persen of heel erg moe is
- nutri-drops voor bij weeenzwakte te kunnen geven
- litterlac milk pellets voor de teef na het werpen, stimuleert o.a. de melkgift en brengt teef weer wat op krachten
- speentjes
- melkflesje
- voedingspipet
Dat was het volgens mij in hoofdzaak wel. Je ziet dat ik uit voorzorg een hoop middeltjes in huis heb gehaald. Ik heb daar het meeste niet van hoeven gebruiken gelukkig, maar je kunt er niet vanuit gaan dat dat allemaal niet nodig zal zijn. Op het moment dat je het nodig zou hebben en je hebt het niet in huis, zit je mooi...
Je kunt dan je dierenarts er wel om vragen, maar dan is het te hopen dat hij zijn apotheek op orde heeft en alles op voorraad heeft liggen. Gezien zijn dubieuze adviezen zou ik daar al zeker niet op rekenen!
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
dank u, dit zijn tenminste antwoorden waar ik iets uit hebSuzanne de Lange schreef:Zal even een korte opsomming geven van wat ik in huis heb gehaald (voornamelijk besteld bij Spat puppycare, zou ik als ik jou was ook eens een kijkje nemen: www.spat.nl)
......

- Pikelien
- Actief
- Contacteer:
Ikzelf zou ook regelen dat een ervaren persoon binnen handbereik is en in elk geval de hier genoemde spullen in huis halen ( beter mee dan om verlegen nietwaar? )
Is er ergens eigenlijk een soort opleiding tot "puppy-vroedvrouw" te volgen? Ik weet dat Martin Gaus een workshop heeft, maar verder...
Groetjes,
Pikelien.
Is er ergens eigenlijk een soort opleiding tot "puppy-vroedvrouw" te volgen? Ik weet dat Martin Gaus een workshop heeft, maar verder...
Groetjes,
Pikelien.
Groetjes,
Pikelien en Irie.

Pikelien en Irie.

- bram en thijs
- Zeer actief
Want op de rest van de vragen en opmerkingen reageer je gewoon maar niet, iets te onverantwoordelijk bezig geweest misschien?darky schreef:dank u, dit zijn tenminste antwoorden waar ik iets uit hebSuzanne de Lange schreef:Zal even een korte opsomming geven van wat ik in huis heb gehaald (voornamelijk besteld bij Spat puppycare, zou ik als ik jou was ook eens een kijkje nemen: www.spat.nl)
......

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
pffff je pikt er ook alleen maar uit wat je wilt horen he!, denk je dat men hier zo fel is omdat we het leuk vinden iemand "aan te vallen" nee hoor.....maar ook van de negatieve antwoorden en felheid kun je een boel leren, misschien nog wel meer!!!darky schreef:dank u, dit zijn tenminste antwoorden waar ik iets uit hebSuzanne de Lange schreef:Zal even een korte opsomming geven van wat ik in huis heb gehaald (voornamelijk besteld bij Spat puppycare, zou ik als ik jou was ook eens een kijkje nemen: www.spat.nl)
......
- willemien
- Actief
- Anne-lieke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
re
Laat eenn echo maken...dan heb je zekerheid en weet je wat je kunt verwachten en waar ej je op moet voorbereiden!
Echo kan vanaf 28 dagen en het zou nu dus al DUIDELIJK te zien moeten zijn op het beeld.
:
Echo kan vanaf 28 dagen en het zou nu dus al DUIDELIJK te zien moeten zijn op het beeld.

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
yamie schreef:
pffff je pikt er ook alleen maar uit wat je wilt horen he!, denk je dat men hier zo fel is omdat we het leuk vinden iemand "aan te vallen" nee hoor.....maar ook van de negatieve antwoorden en felheid kun je een boel leren, misschien nog wel meer!!!
ALWAYS LOOK AT THE BRIGHT SIDE OF LIFE

Re: re
Zou ikook doenAnne-lieke schreef:Laat eenn echo maken...dan heb je zekerheid en weet je wat je kunt verwachten en waar ej je op moet voorbereiden!
:

- Anne-lieke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
re
Wanneer mijn teef drachtig zou zijn zou ik, ook als ik zeker wist dat ze drachtig was, een echo laten maken. Het is toch een fijn idee dat je weet hoeveel puppies er op komst zijn....

- felicia
- Zeer actief
Re: re
dat heb ik ook al gezegd aan het begin van de topic, maar haar hond wordt er onrustig van (zie pag. 2)jidde schreef:Zou ikook doenAnne-lieke schreef:Laat eenn echo maken...dan heb je zekerheid en weet je wat je kunt verwachten en waar ej je op moet voorbereiden!
:
maar met nog zo weinig tijd te gaan moet je volgens mij de pups kunnen voelen/zien bewegen en 'verdikking' van de melkklieren zien? (ik heb geen ervaring met honden fokken maar wel met katten)
navelklem lijkt me verstandig maar je moet er ook mee om kunnen gaan als het zover is.
- Chawa
- Actief
Re: teef zwanger of niet ??
Gunst je houdt er een Rottweiler en een konijnen "kwekerij" op na. Interessant. Ik ben wel geinteresseerd in de HD uitslagen van beide Rottweilers ( reu en teef) de karaktertest die verplicht is bij de Rasvereniging en tentoonstellingsuitslagen. Ennuuuuh je zou eens langs de dierenarts kunnen gaan voor een echo, kost wat centjes maar ja je moet toch weten of de teef zwanger is ja of nee. Want jij als "kweker" weet toch ook wel dat wanneer de teef minder dan 3 pups heeft ze de weeën wel eens over zou kunnen slaan omdat het seintje van de hypofyse naar de baarmoeder te zwak kan zijn om weeën te krijgen.darky schreef:hoi,
heb 20-25 april mijn rottweiler laten fokken, maar tot op heden heb ik niet echt de indruk dat ze veel verdikt is, nu vraag ik me af of ze wel degelijk zwanger is? kent er iemand een methode om dit te kunnen zien, of bepaalde symptonen die zouden moeten optreden?
website: http://doggies.bij.be
misschien ook tips over hoe ik haar het beste zou verzorgen, tijdens en na?
see you
Werpkist al aanwezig, warmtelamp, puppymelk, flesje, weegschaal, ontsmettingsmiddel, blocnote, pen, handdoeken etc. etc ??
- willemien
- Actief
Ik zou nog voor de grap kunnen schrijven dat je de hondjes in een emmer kokend water moet dompelen als ze niet willen ademen maar je zou het nog doen ook dus ik kijk wel uit...
Gelukkig heb je vast wel eens bij een amerikaans dierenkliniek-programma op tv gezien wat ze doen met zukle hondjes dus waarom zou je uberhaupt nog een boek lezen in de laatste week? Gewoon veel Animal Planet kijken deze week en je bent er helemaal klaar voor!
Gelukkig heb je vast wel eens bij een amerikaans dierenkliniek-programma op tv gezien wat ze doen met zukle hondjes dus waarom zou je uberhaupt nog een boek lezen in de laatste week? Gewoon veel Animal Planet kijken deze week en je bent er helemaal klaar voor!
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Vanaf 7 weken kun je de pups zien en voelen bewegen. Teef op haar zij laten liggen en 1 hand onder haar buik en 1 hand er bovenop. Geen druk uitoefenen, gewoon rustig wachten.
Om helemaal zeker te zijn, is het toch verstandig een rontgenfoto te laten maken. Zit er bijvoorbeeld maar één in (of twee), dan zal je vrijwel zeker een keizersnee moeten laten uitvoeren. De bevalling komt in dat geval vrijwel zeker niet op gang en waarschijnlijk zijn dan de pups ook te groot. Dat je teef daar niet tegen kan (d.a. bezoek) zou ik maar even van ondergeschikt belang laten zijn.
Om helemaal zeker te zijn, is het toch verstandig een rontgenfoto te laten maken. Zit er bijvoorbeeld maar één in (of twee), dan zal je vrijwel zeker een keizersnee moeten laten uitvoeren. De bevalling komt in dat geval vrijwel zeker niet op gang en waarschijnlijk zijn dan de pups ook te groot. Dat je teef daar niet tegen kan (d.a. bezoek) zou ik maar even van ondergeschikt belang laten zijn.
Groetjes Christel