Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
teef zwanger of niet ??
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
teef zwanger of niet ??
hoi,
heb 20-25 april mijn rottweiler laten fokken, maar tot op heden heb ik niet echt de indruk dat ze veel verdikt is, nu vraag ik me af of ze wel degelijk zwanger is? kent er iemand een methode om dit te kunnen zien, of bepaalde symptonen die zouden moeten optreden?
website: http://doggies.bij.be
misschien ook tips over hoe ik haar het beste zou verzorgen, tijdens en na?
see you
heb 20-25 april mijn rottweiler laten fokken, maar tot op heden heb ik niet echt de indruk dat ze veel verdikt is, nu vraag ik me af of ze wel degelijk zwanger is? kent er iemand een methode om dit te kunnen zien, of bepaalde symptonen die zouden moeten optreden?
see you
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: teef zwanger of niet ??
Had je je dit soort vragen niet wat eerder moeten stellen? Als je hondje idd drachtig is betekent dat dat ze uitgaande van dekking op 20 april over anderhalve week moet bevallen. Uit je berichtje maak ik op dat je je nog niet echt hebt voorbereid.darky schreef:hoi,
see you
Als ik jou was zou ik snel contact opnemen met de dierenarts of een fokker bij jou in de buurt om daar uitgebreid advies in te winnen.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- Daphne
- Zeer actief
Vind je zelf niet dat je dit had moeten uitzoeken voordat je de hond liet dekken?
Kennelijk heb je niet echt de moeite genomen om je te verdiepen in het 1 en ander, jammer.............
Ik mag toch wel hopen dat je hond getest is op erfelijke afwijkingen zoals een officiele HD-test ed?
Kennelijk heb je niet echt de moeite genomen om je te verdiepen in het 1 en ander, jammer.............
Ik mag toch wel hopen dat je hond getest is op erfelijke afwijkingen zoals een officiele HD-test ed?
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Nero 11/1998 - 16/06/2014

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tja dan zou ze nu 7-8 weken "drachtig" zijn (toch?) dan zou je in principe wel wat kunnen zien, maar ja ligt er ook aan hoe de conditie van de teef zelf is, (is ze bv te dik word het al moeilijker) en hoeveel pups er eventueel in zitten....
eventueel zijn haar melkklieren/tepels opgezet, ze zou wat kunnen 'slijmen' van achter....
maar goed, en daar kom ik weer met me negatieve noot, uhhhh dit soort vragen nu pas stellen?? is handiger om dit te weten eer je er aan begint he! tja sorry kan daar niet zo goed tegen
eventueel zijn haar melkklieren/tepels opgezet, ze zou wat kunnen 'slijmen' van achter....
maar goed, en daar kom ik weer met me negatieve noot, uhhhh dit soort vragen nu pas stellen?? is handiger om dit te weten eer je er aan begint he! tja sorry kan daar niet zo goed tegen

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
euh, sorry maar heb mij er wel op voorbereid.
geef haar aangepaste voeding en dergelijke, heb daarvoor raad gevraagd aan mijn dierenarts, maar ben niet van plan daar dagelijks naartoe te gaan, en dacht misschien eens via deze weg wat raad te vragen aan mensen die ook al eens gefokt hebben
wordt ik hier nu direct afgebeeld als een beul ofzo? ik denk niet dat er veel honden zijn die zo gelukkig zijn als de mijne
geef haar aangepaste voeding en dergelijke, heb daarvoor raad gevraagd aan mijn dierenarts, maar ben niet van plan daar dagelijks naartoe te gaan, en dacht misschien eens via deze weg wat raad te vragen aan mensen die ook al eens gefokt hebben
wordt ik hier nu direct afgebeeld als een beul ofzo? ik denk niet dat er veel honden zijn die zo gelukkig zijn als de mijne
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
beul? neh dat hoor je mij niet zeggen, maar de vragen die je stelt wijzen er over duidelijk op dat je je niet hebt voorbereid, anders zou je dit weten, fokken is veel meer dan verandering van voeding, en tuurlijk mag je hier vragen, maar tja je kan dan ook wel wat te horen krijgen wat je misschien niet zo leuk vind, en op iemand anders z'n vraag terug te komen, heeft de teef een stamboom, is ze geröntgend enz enz.?darky schreef:euh, sorry maar heb mij er wel op voorbereid.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nou ja ik heb al wat aangegeven.....wil je echt zekerheid zul je toch langs een da moeten, ik snap alleen niet helemaal waarom je dat dan niet weet, als je jezelf goed voorbereid hebt?darky schreef:stamboom ja, heb die testen heb ik vorig jaar laten doen
voorbereiding is meer dan alleen maar veranderen van voeding en dergelijke? wel dat is een beetje mijn vraag,
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja en met die vraag kom je dus rijkelijk laat.
Ik vind het eerlijk gezegd erg onvoorbereid overkomen. Ook de titel van je website draagt niet echt bij aan het beeld van doordacht fokken. Kan zijn dat ik het mis heb, maar die indruk wekt het bij mij.
Je opmerking dat je niet iedere dag bij de da wilt binnenlopen staat me een beetje tegen. Als je besluit te gaan fokken zul je je moeten realiseren dat daar da-kosten bij komen kijken. Als het een beetje tegenzit komen er zelfs veel da-kosten bij. Ik hoop dat je dan toch bereid bent om naar de da te gaan als dit nodig blijkt te zijn.
Ik kan je niet verder helpen met tips omdat ik (nog) geen fokervaring heb. Er komen erg veel fokkers op dit forum. Misschien kunnen zij je aan tips helpen.
Ik vind het eerlijk gezegd erg onvoorbereid overkomen. Ook de titel van je website draagt niet echt bij aan het beeld van doordacht fokken. Kan zijn dat ik het mis heb, maar die indruk wekt het bij mij.
Je opmerking dat je niet iedere dag bij de da wilt binnenlopen staat me een beetje tegen. Als je besluit te gaan fokken zul je je moeten realiseren dat daar da-kosten bij komen kijken. Als het een beetje tegenzit komen er zelfs veel da-kosten bij. Ik hoop dat je dan toch bereid bent om naar de da te gaan als dit nodig blijkt te zijn.
Ik kan je niet verder helpen met tips omdat ik (nog) geen fokervaring heb. Er komen erg veel fokkers op dit forum. Misschien kunnen zij je aan tips helpen.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
om verwarring te vermijden, die titel van mijn webpagina is als grap, omdat ik diezelfde dag ook mijn konijn heb laten fokken, en we zijden 'dat is hier precies een kwekerij'.
Heb ondertussen al wel wat kosten uitgegeven aan da, maar die zei, zolang je niets erg merkt moet je niets ondernemen, maar die wist toen ook niet met zekerheid te zeggen of dat zij zwanger was. En ik dacht, mischien hebben jullie nog extra tips, maar dat werd blijkbaar niet zo vriendelijk onthaald, wel sorry daarvoor.
en ook ga ik verhuizen, en ben bereid al mijn puppy's bij te houden. Voorlopig ken ik al drie mensen die er een willen, plus ikzelf, en de rest houdt ik ook zelf bij, voordat jullie ook daarop negatief gaan reageren
Heb ondertussen al wel wat kosten uitgegeven aan da, maar die zei, zolang je niets erg merkt moet je niets ondernemen, maar die wist toen ook niet met zekerheid te zeggen of dat zij zwanger was. En ik dacht, mischien hebben jullie nog extra tips, maar dat werd blijkbaar niet zo vriendelijk onthaald, wel sorry daarvoor.
en ook ga ik verhuizen, en ben bereid al mijn puppy's bij te houden. Voorlopig ken ik al drie mensen die er een willen, plus ikzelf, en de rest houdt ik ook zelf bij, voordat jullie ook daarop negatief gaan reageren
- felicia
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik neem aan dat je al een werpkist hebt gemaakt of gekocht. Voldoende dekens in huis hebt, een rode lamp (en die is dan niet voor bij de foto's van je site
)steriele navelklem, noodtelefoonnummer van de DA bij de hand en cursus hoe help ik de moeder bij de bevalling hebt gevolgd (je weet dus wat je wel en niet moet doen bij de bevalling van je teef). Je hebt voldoende speentjes, flesjes en kunstvoeding in huis. Schone handdoeken en een matrasje naast de werpkist (waar je de eerst komende weken op slaapt). Je hebt al vakantie opgenomen en hebt oppas achter de hand.
Hmmmmm tja dat is al een beetje voorbereiding

Hmmmmm tja dat is al een beetje voorbereiding

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
dat zei die dierenarts ook, maar ik heb toen beslist van dat niet te laten doen, ook al omdat mijn hond daar niet op zijn gemak was, misschien laat ik er volgende week wel een doen
we hadden van de week eens geprobeerd met een stetoscoop, maar we hebben niet echt iets gehoord, weet er iemand of dat dat er normaal mee zou lukken ?
we hadden van de week eens geprobeerd met een stetoscoop, maar we hebben niet echt iets gehoord, weet er iemand of dat dat er normaal mee zou lukken ?

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
reply op
ook vind ik het persoonlijk niet zo smaakvol om de foto's van de dekking op je site te zetten, maar ja... , wat is daar nu erg aan dat het niet zo smaakvol is, daarbij, er staat duidelijk dekking, dus als je hier gevoelig voor bent, moet je er maar niet op klikken.
werpkist hebt gemaakt of gekocht: yep
voldoende dekens in huis hebt: yep
steriele navelklem: neen, maar da zei me dat ik me niet mocht moeien met de bevalling, en de hond haar gang laten gaan, en wanneer er echt iets scheelt, da bellen
noodtelefoonnummer van de DA bij de hand: ja
cursus hoe help ik de moeder bij de bevalling hebt gevolgd: min of meer
Je hebt voldoende speentjes, flesjes en kunstvoeding in huis: ook dit werd mij afgeraden
schone handdoeken en een matrasje naast de werpkist (waar je de eerst komende weken op slaapt): eventueel wel ja
Je hebt al vakantie opgenomen en hebt oppas achter de hand: ja, heb 3 maanden verlof
ook vind ik het persoonlijk niet zo smaakvol om de foto's van de dekking op je site te zetten, maar ja... , wat is daar nu erg aan dat het niet zo smaakvol is, daarbij, er staat duidelijk dekking, dus als je hier gevoelig voor bent, moet je er maar niet op klikken.
werpkist hebt gemaakt of gekocht: yep
voldoende dekens in huis hebt: yep
steriele navelklem: neen, maar da zei me dat ik me niet mocht moeien met de bevalling, en de hond haar gang laten gaan, en wanneer er echt iets scheelt, da bellen
noodtelefoonnummer van de DA bij de hand: ja
Je hebt voldoende speentjes, flesjes en kunstvoeding in huis: ook dit werd mij afgeraden
schone handdoeken en een matrasje naast de werpkist (waar je de eerst komende weken op slaapt): eventueel wel ja
Je hebt al vakantie opgenomen en hebt oppas achter de hand: ja, heb 3 maanden verlof
- Rataplan
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Daphne
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
darky schreef: steriele navelklem: neen, maar da zei me dat ik me niet mocht moeien met de bevalling, en de hond haar gang laten gaan, en wanneer er echt iets scheelt, da bellen
uhm ja en de da kan er binnen 2 minuten zijn als je een bloeding van de navel hebt???![]()
moet meer meer zijn dan min!!
waarom??? je kan dit toch niet voorzien of je bij moet flessen??
- Rataplan
- Zeer actief
Ja das een leuke dat ga ik je niet vertellen, dat hoort nou bij een goede voorbereidingdarky schreef:nee, vertel maar

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
juist, waar blijf je nou met je voorbereiding?? als je niet eens weet wat een normale bevalling is??Rataplan schreef:Ja das een leuke dat ga ik je niet vertellen, dat hoort nou bij een goede voorbereidingdarky schreef:nee, vertel maarIk ga never nooit niet fokken ik vang alleen de honden waarbij er van alles is misgegaan op .
Dit had je al moeten weten voor je die reu bij je in de achtertuin erbij liet
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
of ik zelf al eens bij een bevalling ben geweest? ja, heb er zelf al eens 1 meegemaakt
wat mijn puppy's zullen bijdragen aan de al bestaande populatie? sommige mensen die ik kende wilde er al een, en ik ook enkele, trouwens zo van die reactie mag je in het vervolg achter wege laten, wat draagt jou straathond misschien bij aan de al bestaande populatie?
Dit had je al moeten weten voor je die reu bij je in de achtertuin erbij liet ??? zolang de bevalling nog meer dan een week ver af is, denk ik dat ik wel nog tijd genoeg heb om me te informeren wat ik moet doen tijdens de bevalling, en dacht misschien van dit via deze weg te doen, maar daar heb ik me duidelijk wel in vergist !!
Ik had waarschijnlijk beter eerst enkele jaren studies aan de universiteit moeten doen voor dierenarts voordat ik aan die dekking begon, zodat ik ze zelf kon leiden, is dat nu wat jullie suggeren ofzo ??

wat mijn puppy's zullen bijdragen aan de al bestaande populatie? sommige mensen die ik kende wilde er al een, en ik ook enkele, trouwens zo van die reactie mag je in het vervolg achter wege laten, wat draagt jou straathond misschien bij aan de al bestaande populatie?
Dit had je al moeten weten voor je die reu bij je in de achtertuin erbij liet ??? zolang de bevalling nog meer dan een week ver af is, denk ik dat ik wel nog tijd genoeg heb om me te informeren wat ik moet doen tijdens de bevalling, en dacht misschien van dit via deze weg te doen, maar daar heb ik me duidelijk wel in vergist !!
Ik had waarschijnlijk beter eerst enkele jaren studies aan de universiteit moeten doen voor dierenarts voordat ik aan die dekking begon, zodat ik ze zelf kon leiden, is dat nu wat jullie suggeren ofzo ??
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
tja je kunt dom reageren of uhh dom reageren...darky schreef:of ik zelf al eens bij een bevalling ben geweest? ja, heb er zelf al eens 1 meegemaakt![]()

ten eerste of iemand nou een "straathond" heeft of niet, verstand hebben van verantwoord fokken staat daar los van, dus waarom mag ze die vraag niet stellen? anders stel ik hem zelf wel, ik mag dat wel he, want ik ben fokker.....

en tja ach, je hebt nog een week ofzo, ja joh tijd genoeg...

en nee hoor ik heb ook geen universitaire studie achter de rug, maar weet wel wat fokken inhoud en das niet ach ff reutje erbij en dan zien we wel 'wanneer ik me er eens in ga verdiepen
- Daphne
- Zeer actief
Hahahaha, mijn straathond draagt inderdaad helemaal niks bij.
Daarom fok ik ook niet met hem en ik heb ook geen fokkers gestimuleerd om straathonden te fokken.
Hij komt namelijk uit het asiel, als jij tenminste weet wat dat is
Maar goed, ik weet wat voor soort jij bent.
Hetzelfde soort als de mensen die mijn straathond gefokt hebben.
Gewoon voor de lol een nest, zonder erbij na te denken.
Daarom fok ik ook niet met hem en ik heb ook geen fokkers gestimuleerd om straathonden te fokken.
Hij komt namelijk uit het asiel, als jij tenminste weet wat dat is

Maar goed, ik weet wat voor soort jij bent.
Hetzelfde soort als de mensen die mijn straathond gefokt hebben.
Gewoon voor de lol een nest, zonder erbij na te denken.
Laatst gewijzigd door Daphne op 12 jun 2004 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

- Rataplan
- Zeer actief
Nee universiteit hoef je er niet voor te hebben maar je moet wel voorbereid zijn. Ik neem aan dat je dol bent op je hond en dat je je hond wilt houden dan zou ik me maar gaan verdiepen in bevallingen. Je neemt namelijk een groot risico met je teef door haar in de eerste plaats te laten bevallen en in de tweede plaats door je niet voor te bereiden zodat je dus niet eens zou weten dat je hond in gevaar is (dan hebben we het nog maar niet over de pups).
Ik zou de arrogantie laten varen en nu je op je hond richtten die heeft je namelijk heel hard nodig de komende tijd.
Met arrogantie redt je het hier niet met de fokkers hier op het forum en die zijn nu net een enorme bron van informatie (zeker op zo'n korte termijn)
Ik zou de arrogantie laten varen en nu je op je hond richtten die heeft je namelijk heel hard nodig de komende tijd.
Met arrogantie redt je het hier niet met de fokkers hier op het forum en die zijn nu net een enorme bron van informatie (zeker op zo'n korte termijn)
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
heb nu een week verlof, en dacht van mij daar eens mee bezig te houden, en dacht via deze forum vragen te stellen, en dat er misschien wel mensen waren die mij nuttige antwoorden konden geven als, bv een link naar een site waar het in geuren en kleuren op uitgelegd is of mij bepaalde dingen kan vertelllen waarbij ik op moet letten, maar het enige wat ik als antwoorden krijg zijn negatie, en hebben inhoudelijk weinig nuttige informatie, enkel verwijten, en dat helpt mij niet echt veel vooruit
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Daphne
- Zeer actief
Ja en dat is ook niet zo raar.darky schreef:Met arrogantie redt je het hier niet met de fokkers hier op het forum en die zijn nu net een enorme bron van informatie (zeker op zo'n korte termijn)
daar ben ik rotsvast van overtuigd, maar tot hiertoe hebben ze meer nutteloze antwoorden gegeven, met vele verwijten, dan zinvolle
Jij bent namelijk nummer 2040 in de rij die hier komt met zo een verhaal.
Dan wil je wel eens kribbig gaan reageren, vooral als de asielen uitpuilen met dit soort honden.
Ik zou eens willen dat daar overna gedacht werd ipv weer een nest op de wereld kwakken.
Begrijp je wat ik zeg?