Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weer een aanval???

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

weer een aanval???

Ongelezen bericht door Jacky »

zeer waarschijnlijk maar we zijn er niet zeker van
We kwamen 's ochtends beneden toen lag er allemaal plas , en ivan was nat op zijn flank, die had er dus ingelegen :? . Geen tongbeet.
Normaliter gaat een hond niet in zijn eigen plas liggen lijkt mij :?
De vorige aanval was 2 maanden geleden.
Odin is het niet geweest, als hij moet plassen merken we het beslist die gaat gewoon blaffen.
vind het vervelend dat ik niks gehoord heb .
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Gatver Jacks. Akelige gatver.
AfbeeldingAfbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Zou best een aanval kunnen zijn :? Want idd gaan ze niet zo makkelijk in hun plas liggen lijkt me. Ik weet er niets vanaf maar wil je wel beterschap wensen.
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Nee he Jacky, ik hoop toch heel erg van niet! :?
Gatver!
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Potverdikke nee he.
Mij lijkt ook niet dat ze zomaar in een plas gaan liggen dusss.

Veel beterschaps knuffels!!!
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

He bah, wat rot voor jullie!

De hond van een vriendin van mij heeft ook epilepsie en zij heeft Fientje ook weleens 's ochtends onder het bed gevonden liggend in haar eigen ontlasting, speeksel nog op haar bekkie. Had ze ook een aanval gehad zonder dat mijn vriendin het merkte

Lijkt me heel naar om je hond dan 's ochtends zo te vinden.
Sterkte!
Afbeelding
Hester
Actief

Ongelezen bericht door Hester »

't Zou mogelijk zijn. Viel je verder nog iets op? Veel speeksel bijvoorbeeld? Bv. aan de zijkant van z'n koppie? Of ander gedrag? Want inderdaad, een hond gaat niet in zijn eigen urine liggen als er niks aan de hand is...En een tongbeet hoeft niet per sé, naar mijn idee...

Harstikke shit als het een aanval is geweest :? . En ik snap dat je het vervelend vindt als je niks gehoord zou hebben. Misschien helpt het om de deuren die ertussen zitten (bv. gang, slaapkamer) 's nachts open te houden?
In loving memory: Nelson * 28-09-1998 † 20-11-2003
If tears could build a stairway, and memories a lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again...

Afbeelding
Nelsons site!
bram en thijs
Zeer actief

Hoe gaat het vandaag met Ivan?
AfbeeldingAfbeelding
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

goed, niks aan de hand

Harstikke shit als het een aanval is geweest . En ik snap dat je het vervelend vindt als je niks gehoord zou hebben. Misschien helpt het om de deuren die ertussen zitten (bv. gang, slaapkamer) 's nachts open te houden
Hester, ze slapen in de gang, open trap naar boven en onze slaapkamerdeur staat ook open, dus tja eigenlijk ligt hij 10 meter bij ons vandaan.
Verder sliep hij wel weer veel, maar geen speeksel (gedroogd) aan de kop etc.
:? Mijn zijn flank was helemaal nat van de plas, dus tja :?
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
kieran

Ongelezen bericht door kieran »

het is waarschijdelijk wel een aanval ik heb zelf een hond met epilepsie en die plast ook tijdens een aanval en is daar door ook helemaal nat aan die kant het is heel verveelend als je het niet hoort ik heb het ook wel gehad maar het kan ook gebeuren dat je niet thuis bent als hij een aanval krijgt je kan er niet de hele dag bij blijven zitten en dat is ook niet goed voor de hond want daar word hij alleen maar onrustig van en dat is ook weer niet goed dat hij veel slaapt is nu heel normaal hij is bekaf en als hij veel honger heeft kan dat ook armando van mijn die steelt eten als hij de kans krijgt na een aanval en dat zou hij normaal nooit doen ik wens je heel veel sterkete want het is een rot ziekte
Groetjes wilma en een poot van Armando en Kieran
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Owwww ships :cry2:
Ik weet er echt niks van Jacky, maar wens je wel veel sterkte en hoop zo dat dit niet doorzet allemaal :cry:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

Hè bah, das niet leuk om te horen. Hoe vaak heeft hij hier ongeveer last van?
Ik duim voor je dat het niet vaker zal gebeuren. Ik weet wel dat als het echt elke week of vaker bijv. is dat je dan evt. met medicatie kan kijken hoe het gaat, het enige nadeel is dat ze er suf van kunnen worden.
Laten we hopen dat ie het niet meer krijgt! :?
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Yari schreef:Hè bah, das niet leuk om te horen. Hoe vaak heeft hij hier ongeveer last van?
Ik duim voor je dat het niet vaker zal gebeuren. Ik weet wel dat als het echt elke week of vaker bijv. is dat je dan evt. met medicatie kan kijken hoe het gaat, het enige nadeel is dat ze er suf van kunnen worden.
als het een aanval is geweest is het de tweede geweest. De eerste was 2 maanden geleden.
Nog geen reden voor medicatie denk ik. :?
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

jholsheimer schreef:
Yari schreef:Hè bah, das niet leuk om te horen. Hoe vaak heeft hij hier ongeveer last van?
als het een aanval is geweest is het de tweede geweest. De eerste was 2 maanden geleden.
Nog geen reden voor medicatie denk ik. :?
Nee, zeker niet!! Medicatie is pas gewenst als honden het echt 1x per week of meer hebben, anders wegen de nadelen van de medicatie niet op tegen de voordelen!
Laten we hopen dat het bij deze 2 keer blijft... :?
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
Pikelien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pikelien »

Hé wat rot joh!!!

Vooral voor Ivan zelf; die gaat - lijkt mij ook - inderdaad niet effe op z´n gemakje in de urine liggen nee. Hoe was hij er aan toe toen je hem aantrof? en hoe reageerde jijzelf?

Ben je vorige keer naar de dierenarts geweest en heeft hij een of andere oorzaak - tumor, afwijking in het bloed o.i.d. - gevonden?

En - misschien een stomme vraag - wat had je willen doen als je het wel gehoord had? Je kunt er niets tegen doen.
Vooral niet vasthouden, op gaan zitten of proberen de tong uit z´n bek te halen hoor! Daardoor kan de hond in zijn onderbewuste in verzet komen tegen de goedbedoelde beklemming/beperking en zelfs langer "in een aanval blijven". Gewoon op z´n zijtje laten liggen, even wat ruimte maken door niet de hond maar de omgeving wat op te schonen - tegen het stoten - en verder laten gaan... ( Enneh, ter geruststelling: Tongbeet of inslikken van die liklap komt echt minder vaak voor dan gedacht. )

Blij te lezen dat het vandaag weer een stuk beter gaat!!! Houden zo!!!

Groetjes,
Pikelien.
Groetjes,
Pikelien en Irie.

Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Pikelien schreef:En - misschien een stomme vraag - wat had je willen doen als je het wel gehoord had? Je kunt er niets tegen doen.
Vooral niet vasthouden, op gaan zitten of proberen de tong uit z´n bek te halen hoor! Daardoor kan de hond in zijn onderbewuste in verzet komen tegen de goedbedoelde beklemming/beperking en zelfs langer "in een aanval blijven". Gewoon op z´n zijtje laten liggen, even wat ruimte maken door niet de hond maar de omgeving wat op te schonen - tegen het stoten - en verder laten gaan... ( Enneh, ter geruststelling: Tongbeet of inslikken van die liklap komt echt minder vaak voor dan gedacht. )
Gewoon erbij zijn? Zou jij dat niet willen dan?
AfbeeldingAfbeelding
Pikelien
Actief
Contacteer:

Erbij zijn, gewoon om te zien of er niet gestoten wordt of zo, wel. Maar absoluut niet om op wat voor manier dan ook bij het dier "in te grijpen", of zelf in de stress te schieten... Heeft de hond in kwestie immers niets aan, nietwaar? Kan zelfs nog tegen hem werken...

Groetjes,
Pikelien.
Groetjes,
Pikelien en Irie.

Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Pikelien schreef:Erbij zijn, gewoon om te zien of er niet gestoten wordt of zo, wel. Maar absoluut niet om op wat voor manier dan ook bij het dier "in te grijpen", of zelf in de stress te schieten... Heeft de hond in kwestie immers niets aan, nietwaar? Kan zelfs nog tegen hem werken...

Groetjes,
Pikelien.
Jacks weet er alles van, die doet geen domme dingen. En dan nog, als je hond in de ellende zit dan wil je gewoon bij hem of haar zijn.
AfbeeldingAfbeelding
Pikelien
Actief
Contacteer:

Ik weet niet wat iemand wel of niet weet. Kan ik uit het geplaatste berichtje ook niet opmaken.
Het enige dat ik weet is dat er grenzeloos veel onnodigheden uitgehaald worden, waardoor de patiënt in kwestie alleen maar beroerder kan worden. En dat kan volgens mij nooit de bedoeling wezen, of wel?

Groetjes,
Pikelien.
Groetjes,
Pikelien en Irie.

Afbeelding
Gerd@
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Gerd@ »

Mijn vorige hond kreeg na één aanval tabletjes van de DA (phenobarbital) en heeft daarna maar één keer weer een aanval gehad. Maar ik begrijp uit jullie reacties dat je beter niet direct pillen moet geven? Wat zijn dan de nadelen? Hij heeft daarna nog maar een dik jaar geleeft hij kreeg kanker. Dat kwam toch niet van die tabletten hoop ik :? Ik hoop voor Ivan dat hij niet weer een aanval krijgt, ik weet van Bas nog dat ze dan een tijdje in de war en onzeker zijn. En dat is niet leuk om te zien.
Groetjes Gerd@

Afbeelding
en een poot van Spikey & Kastor
Pikelien
Actief
Contacteer:

Nou, weet je Gerda? Als je arts het voorschrijft zal hij dat gedaan hebben met de bedoeling je hond van de aanvallen af te helpen of ze in elk geval zoveel mogelijk te "onderdrukken".
Net als bij alle andere medicijnen hebben anti-epileptica ook bijwerkingen en de vraag is dan weer of het doel door de middelen geheiligt wordt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik zou er als ik jou was niet vanuit gaan dat jouw hond is overleden door het medicijngebruik, okay?

Groetjes,
Pikelien.
Groetjes,
Pikelien en Irie.

Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Gerd@ schreef:Mijn vorige hond kreeg na één aanval tabletjes van de DA (phenobarbital) en heeft daarna maar één keer weer een aanval gehad. Maar ik begrijp uit jullie reacties dat je beter niet direct pillen moet geven? Wat zijn dan de nadelen? Hij heeft daarna nog maar een dik jaar geleeft hij kreeg kanker. Dat kwam toch niet van die tabletten hoop ik :? Ik hoop voor Ivan dat hij niet weer een aanval krijgt, ik weet van Bas nog dat ze dan een tijdje in de war en onzeker zijn. En dat is niet leuk om te zien.
Kanker als bijwerking van anti-epileptica lijkt me onwaarschijnlijk , nooit van gehoord . Sufheid is een bijverschijnsel van veel anti- epilectica . Maar er zijn uiteraard allerlei gedragsveranderingen mogelijk .

Ik zou het van de frequentie , duur , verloop , soort aanval , postdictaal gedrag enz . laten afhangen of ik i.o.m. een DA met kennis van zaken met medicatie zou beginnen . Alleen daarom al is erbij zijn en goed observeren belangrijk .
Afbeelding
Pikelien
Actief
Contacteer:

Zoie schreef: Ik zou het van de frequentie , duur , verloop , soort aanval , postdictaal gedrag enz . laten afhangen of ik i.o.m. een DA met kennis van zaken met medicatie zou beginnen . Alleen daarom al is erbij zijn en goed observeren belangrijk .
:oops: Excuus, ´k ben even u.p.g.. Goed observeren: Ja, daar ben ik aan voorbij gegaan...
Alhoewel dat bij een nachtelijk insult ( iedereen in dromenland én veblijvend in andere ruimten als de "pret" begint en zich afspeelt ) een stukje lastiger is, dan overdag en in directe omgeving van de patiënt zelf bevinden.
Groetjes,
Pikelien en Irie.

Afbeelding
Gerd@
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Gerd@ »

Goed dat ik het weet, dan hoef mij in iedersgeval niet schuldig te voelen. Ik werd trouwens wakker de tweede keer voor zijn aanval, hij sliep toen in de slaapkamer bij mij en ik werd wakker net voordat hij een aanval kreeg. De eerste keer werd ik ook wakker, omdat hij tegen de verwarming aanstoote en dat hoor je door het hele huis. Ik heb dus beide aanvallen gezien, en de eerste keer schrok ik me kapot en dacht ik dat hij dood ging. Epilepsie bij honden daar had ik toen nog nooit van gehoord, gelukkig weet ik nu wat meer van honden. Bij mijn eerste hond was ik echt een leek, ik wist niet eens dat honden geen chocola mogen hebben.
Groetjes Gerd@

Afbeelding
en een poot van Spikey & Kastor
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Gerd@ schreef:Goed dat ik het weet, dan hoef mij in iedersgeval niet schuldig te voelen. Ik werd trouwens wakker de tweede keer voor zijn aanval, hij sliep toen in de slaapkamer bij mij en ik werd wakker net voordat hij een aanval kreeg. De eerste keer werd ik ook wakker, omdat hij tegen de verwarming aanstoote en dat hoor je door het hele huis. Ik heb dus beide aanvallen gezien, en de eerste keer schrok ik me kapot en dacht ik dat hij dood ging. Epilepsie bij honden daar had ik toen nog nooit van gehoord, gelukkig weet ik nu wat meer van honden. Bij mijn eerste hond was ik echt een leek, ik wist niet eens dat honden geen chocola mogen hebben.
Schuldig hoef je je zeker niet te voelen , en ik denk dat het alleen maar verstandig is geweest hem met zulke zware aanvallen medicatie te geven .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”