antoinette schreef:Vraag me af of de baas van die rottweiler erg gecharmeert zou zijn door het feit dat je hier (ik neem aan) ongevraagd foto's van zijn of haar hond plaatst en daar dan nog even fijntjes bij vermeld dat het eigenlijk allemaal de schuld van baasje zelf is. Ik vind het in ieder geval behoorlijk smakeloos.
Ow, ow, wat zijn we weer voorbarig met conclusies trekken!!
De eigenaar vond het juist goed dat ik de foto's op een forum ging zetten, juist om mensen te laten zien hoe erg het kan zijn!!
Hij was vreselijk geschrokken en kon zichzelf wel voor z'n kop slaan dat hij haar niet tijdig gesteriliseerd had..... we hadden het al vaak genoeg gezegd, maar ja, hij dacht dat het wel mee zou vallen.... Nu had ie spijt als haren op z'n hoofd!!
Maar goed, ik heb geen zin weer een eindeloze discussie over wel of niet castreren te gaan voeren, 1 ding is een feit: als hij de hond gewoon tijdig had laten steriliseren had dit niet gebeurd. Er is dus ook maar 1 ding wat je kunt doen om baarmoederontsteking te voorkomen en dat is castreren, punt uit.
Even terzijde: de hond was de dag na de operatie nog erg suf, maar gelukkig tegen het einde van de dag ging het alweer wat beter en heeft ze gelukkig ook een klein beetje gegeten, ze gaat het hoogstwaarschijnlijk toch wel redden gelukkig!!!

: